Ervaringen met Saridon

Hoofdpijn (19 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Rugklachten (0 meningen)

17-02-2021 | Vrouw | 71
paracetamol / propyfenazon / coffeine (150/250/50mg)
Hoofdpijn
Saridon helpt minder goed, en is lastiger in te nemen (Sanalgin lost op in de mond wat erg prettig is). Ik gebruik het nu bij gebrek aan Sanalgin, maar het helpt echt veel minder.

11-07-2019 | Vrouw | 27
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/250/50mg)
Ik gebruik Saridan onder de naam "Plivadon" (1 tablet = 210mg paracetamol, 250 mg propifenazon, 10mg codein hemihidraat, 25mg kofein) tegen mijn migraine. Aan de hand van het stonede gevoel slik ik eigenlijk zelden een hele tablet omdat ik merk hoe sterk de werking is. Ik voel mij dan niet in staat om auto te rijden, zo stoned, maar migraine an sich zou ik ook niet auto r[lees meer...]ijden. Als de migraine opkomt neem ik een half tablet en dit werkt al aardig. Als het na twee uur niet genoeg is neem ik nog een half. Ik heb nog nooit meer dan 1 tablet hoeven slikken om de migraine te drukken. Ik heb mijzelf vervloekt de keren dat ik migraine kreeg en geen tabletten bij had, er is namelijk geen pijnstiller die voor mij werkt als plivadon. Een halve tablet werkt beter dan 6 paracetamol of een ander soortgelijke pijnstiller.

04-01-2015 | Vrouw | 38
Hoofdpijn
Enige middel voor mij dat binnen een half uur werkt tegen de migraine, of andere hoofdpijn. Moet dit middel altijd bij me hebben. Als ik een hoofdpijnaanval krijg, word ik heel beroerd, krijg heel slecht zicht en vreselijke hoofdpijn. Ik zorg altijd dat ik even ergens languit kan, neem 2 pilletjes (of een poeder van daro, heeft dezelfde samenstelling en werkt ook perfec[lees meer...]t) en kan na een half uur gewoon verder met mijn werk! Ongelooflijk. Ik zweer erbij. Heb ongeveer 2 keer per maand een aanval en ben dan gered met dit medicijn. Ooit in een pretpark een aanval gehad. Geen saridon bij me... Ibuprofin gekregen (deed niks) 2 paracetamol erbij gekregen... Kansloos! Heb op een bankje gelegen tot we naar huis gingen... Dus ik vergeet nooit meer saridon of daro!

15-12-2013 | Vrouw | 66
Hoofdpijn
ik gebruik dit al meer dan 50 jaar. Ook in mijn familie is saridon populair. Het helpt altijd en ik knap er ook echt fysiek van op. Misschien komt het door de coffeïne die erin zit, maar er is ook iets anders, want van paracetamol met coffeïne wordt ik alleen maar misselijk en verder heeft het nauwelijks effect. Mijn zwager belde mij eens in paniek, hij had een forse zonv[lees meer...]erbranding en had zich na een koude douche met mentholtalk bestoven. De jeuk was ondraaglijk. Na mijn advies: een lauw bad, deppend drogen en met 2 saridons naar bed waren de klachten stukken minder. Het is echt een wondermiddel. Nu ik wat ouder ben, gebruik ik maar 1/2 saridon per keer, helpt ook.

24-06-2013 | Vrouw | 61
paracetamol / propyfenazon / coffeine
vaak hoofdpijn en pijn in benen. Eén Saridon helpt al. Na zoveel jaren werkt het bij mij nog steeds binnen 10 minuten. Saridon werkt bloedverdunnend dus wel lastig als er wondjes zijn of bloed geprikt moet worden.

20-04-2013 | Vrouw | 52
Hoofdpijn
Ik ben ook een jarenlange gebruiker van saridon. Ben uitermate tevreden. Voor mij totaal geen bijwerkingen en ik ben snel van mijn hoofdpijn af. Het enige nadeel vind ik de prijs: behoorlijk duur. Daarom ben ik zo blij met de ppc tabletten van het merk Kruidvat. Precies dezelfde samenstelling maar ruim de helft goedkoper!!

19-08-2012 | Vrouw | 56
Hoofdpijn
Ook ik gebruik Saridon,het is voor mij de enigste pijnstiller die helpt,Paracetamol helpt niet en met coffeine ook niet. Ibuprofen wordt ik misselijk en duizelig van. Het enigste wat vervelend is is de prijs van Saridon,maar heb nu een alternatief gevonden bij Kruidvat met de naam PPC,het heeft dezelfde samenstelling,maar wel voor de helft van de prijs.

11-01-2011 | Vrouw | 24
Hoofdpijn
Ik gebruik Saridon bij hoofdpijn of rugpijn. Het werkt zoveel sneller in vergelijking met gewone paracetamol. Na 10 minuten voel ik de hoofdpijn gewoon wegtrekken. Ik ben er zeer tevreden over en gebruik sindsdien nooit meer andere pijnstillers.

11-07-2010 | Vrouw
Hoofdpijn
Ik gebruik wel eens saridon bij zware hoofdpijnen/migraine. De enige bijwerkingen die ik soms ervaar zijn misselijkheid en een suf gevoel. Verder vind het over het algemeen genomen een goede pijnstiller. Wel erg prijzig trouwens, maar z'n goedkope drogist-merk varianten werken echt minder goed vind ik!

20-05-2010 | Vrouw
Hoofdpijn
Ik word soms erg misselijk na het gebruik van propyfenazon/paracetamol/coffeine .... helaas ben ik soms genoodzaakt om het te nemen, aangezien paracetamol en ibuprofen geen effect hebben bij mijn hoofdpijn. Saridon werkt perfect tegen de pijn, maar ik voel me er wel slap door, met wat misselijkheid, wat soms zelfs braken tot gevolg heeft..

09-06-2008 | Vrouw