Ervaringen met Saridon

Hoofdpijn (19 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Rugklachten (0 meningen)

11-07-2019 | Vrouw | 27
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/250/50mg)
Ik gebruik Saridan onder de naam "Plivadon" (1 tablet = 210mg paracetamol, 250 mg propifenazon, 10mg codein hemihidraat, 25mg kofein) tegen mijn migraine. Aan de hand van het stonede gevoel slik ik eigenlijk zelden een hele tablet omdat ik merk hoe sterk de werking is. Ik voel mij dan niet in staat om auto te rijden, zo stoned, maar migraine an sich zou ik ook niet auto r[lees meer...]ijden. Als de migraine opkomt neem ik een half tablet en dit werkt al aardig. Als het na twee uur niet genoeg is neem ik nog een half. Ik heb nog nooit meer dan 1 tablet hoeven slikken om de migraine te drukken. Ik heb mijzelf vervloekt de keren dat ik migraine kreeg en geen tabletten bij had, er is namelijk geen pijnstiller die voor mij werkt als plivadon. Een halve tablet werkt beter dan 6 paracetamol of een ander soortgelijke pijnstiller.

22-09-2015 | Man | 68
paracetamol / propyfenazon / coffeine (150/250/50mg)
ik ben een migraine patiënt en saridon helpt mij altijd, paracetamol helpt niet.

11-03-2013 | Man | 38
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Voor mij is dit nog steeds na al die jaren het enige ffectieve middel tegen mijn migraine. Ibuprofen/Paracetamol, niets werkt maar saridon wel. Als ik een aanvaql voel opkomen neem ik 2 pillen in en na ongeveer 20 minuten in het donker te liggen begint het middel te werken. Zelfs in noodgevallen als ik aan het werken ben helpt het terwijl ik dan niet in het donker kan g[lees meer...]aan liggen, zeer effectief en snel werkend. Nauwelijks bijwerkingen behalve misschien wat groggy geveol wat ik juist wel fijn vind en als je het teveel gebruikt een wat gevoelige maag. Iedereen met hoofdpijn of spierproblemen die vanwege omstandigheden zoeken naar een snelle werking beveel ik dit middel zeer zeker aan.

16-02-2013 | Man | 26
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Saridon lijkt het enige te zijn dat helpt bij migraine, mits ik het op tijd (vóór de werkelijke pijn begint) inneem. Paracetamol en ibuprofen halen hoogstens het scherpe randje van de pijn af. Saridon dempt de pijn. Het versuft me licht, maar dat neem ik op de koop toe. Met migraine functioneer ik ook niet, dan is sufheid geen grote verslechtering.