Ervaringen met Buprenorfine

buprenorfine

12-07-2016 | Vrouw | 58
buprenorfine (0,2mg)
Pancreatitis
door gebruik van smelttabletten, geen problemen met maag en darm. Om de dosis te behouden i.v.m verslaving is afbouwen na 4 maanden vooral bij langdurig gebruik nodig. dit is even 2 weken vervelend, maar de lichaamlijke afhankelijkheid van dit med maakt het nodig om niet meer in te hoeven nemen. Bij mij werkt het om de piek van de pijn draaglijk te maken.

02-08-2022 | Man | 60
buprenorfine (0,2mg)
Vanwege heftige slijtage aan rug gebruik ik na vele opiaten te hebben geprobeerd en verslaafd er aan geraakt te zijn 2x per dag 2mg/0. 5mg buprenorfine/naloxon, het was een verademing, bijna geen pijn meer na jaren ellende. Helaas nu LIBROXAR gekregen.... WERKT VOOR GEEN METER! Oude merk (paarse doos) is te duur, over naar goedkope "rommel", leve de zorgverzekering. Ik be[lees meer...]n hopeloos, misschien kan ik terug naar oude merk, apotheker is voor me bezig. Zoveel pijn dat het leven niet meer waard is om geleefd te worden.

13-10-2023 | Man | 61
buprenorfine (20ug)
Pijn (algemeen)
De afbouw van 20mg per dag door middel van pleisters is het ergste wat je kan meemaken, na ongeveer 8 jaar alle heftige middelen voor pijnbestrijding te hebben gebruikt wat niet meer werkte van methadon naar buprenorfine/naloxon pillen, toen pleisters steeds verkleind en steeds ziek, ziek, ziek, druk in hoofd, algehele malaise. Nu gaat het eindelijk minderen, nog een paar [lees meer...]weken volhouden dan ben ik weer mens hoop ik. En de jarenlange ondraaglijke pijn is bij het Amphia Ziekenhuis in Breda binnen 20 minuten opgelost. Daar laten ze je jaren voor lopen na 6-7 mislukte behandelingen bij het ADRZ. Hopeloos allemaal en de zorgverzekeringen maar klakkeloos betalen. Buprenorfine is GIF... Bijna niet van af te kicken, het zit in je hele lichaam.

08-11-2018 | Vrouw | 63
buprenorfine (10ug)
Voor het gebruik van deze, wat goedkopere, pleisters gebruikte ik al Fentanyl pleisters. De specialiste hoopte met en wisseling van trekpleister de pijnbestrijding effectiever te maken. Helaas nam de pijn juist toe. Verder gaf de lijm van dit merk pleister gaf een allergische reactie.

07-11-2017 | Vrouw | 66
buprenorfine (10ug)
Heb tot voor enkele weken geleden tot mijn volle tevredenheid deze medicatie van het merk butrans gebruikt. Sindskort krijg ik van de apotheker deze van het merk Glenmark. Ik heb hier enorme ontwenningsverschijnselen van, voel me trillerig en grieperig. en dit al enkele weken.

07-10-2020 | Vrouw | 67
buprenorfine (5ug)
Pancreatitis
goede ervaring geen bijwerkingen alleen de pleister opplakken heb je altijd hulp bij nodig

12-08-2017 | Man | 70
buprenorfine (35ug)
Rugklachten
na 1,5 jaar gebruik ben ik te snel gestopt. dit resulteerde in twee ziekenhuis opnames. extreme afkick verschijnselen. ziek, misselijk, slapeloosheid, gapen en extreme spasmes of spiersamentrekkingen. de internist en neuroloog stonden voor een raadsel. alles gehad: mri scan, gastroscopie, ct scan, echo van de gal en nieren, div bloedonderzoeken, alles was goed. pas na 5 da[lees meer...]gen werd het verband gelegd met de buprenorfine. er werd meteen een pleister 35 mgu geplakt na 10 uur waren de grootste klachten verdwenen. nu is er een schema opgesteld van 14 weken iedere 14 dgn gaat er 5 mgu af. steeds als er 5 mgu afgaat ben ik behoorlijk ziek een paar dagen. maar niet zo extreem als in het ziekenhuis. stop niet te snel en zonder hulp van uw huisarts met buprenorfine zeker niet als u wat ouder bent.

31-05-2020 | Man | 81
buprenorfine (5ug)
Door plotselinge wisseling van merkmedicijn Buprenorfine Sandoz 5 microgram/uur, al jarenlang zonder bijverschijnselen, naar Buprenorfine Glenmark 5 microgram/uur direct na gebruik van deze pleisters nare bijverschijnselen zoals algehele verstoring van de nachtrust, jeuk, misselijkheid. Ik ben 81 jaar en hoge bloeddruk patient, Parkinson, hartpatie etc. Substit[lees meer...]utie van het medicijn Buprenorfine Sandoz, wat ik al jarenlang zonder bijverschijnselen gebruik naar alle tevredenheid, wordt dan ook ten sterkste ontraden door KNMP en. BCG. Voor ouderen boven de 80 jaar!,,