This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Zaldiar

Pijn - morfine-achtigen
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Pijn (algemeen) (33 meningen)
  • Artrose (30 meningen)
  • Zenuwpijn (18 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

27-07-2015
Vrouw, 51 jaar

Artrose

Ik heb zaldiar gekregen via de reumatoloog. Bij de apotheek kreeg ik het huismerk mee, nu zeg ik daar in principe niks van ivm de hoge zorg kosten. Maar nu ik eenmaal gewend ben aan zaldiar merk ik dat de werking behoorlijk afneemt. Nu vraag ik me af of dit te maken heeft met de andere toevoegingen, de pcm en de tramadol is hetzelfde maar de toegevoegde stoffen wijken af, [lees meer...]een aantal dingen zijn hetzelfde maar er zitten ook andere stoffen in. Kan het zijn dat de werking daardoor anders is? Ik ben de eerste 2 weken off line geweest, daarna begon ik te merken dat de sufheid minder werd. De pijn was eerst vrij goed weg, maar nu dus raakt het al uitgewerkt na 3/4 uur. De 6 uur die er tussen moet zitten haal ik helemaal niet meer. Ik neem heel vaak een extra pcm, maar zorg er voor dat ik het maximum niet overschrijdt. In het begin nam ik er 2 voor de nacht, maar ik lag wakker van de tramadol, nu neem ik er 1 met een pcm en neem er halverwege nacht nog 1 in, ik word toch wakker van de pijn, maar zo slaap ik wel. Als andere bijwerking heb ik alleen last van verstopping, hier neem ik macrogol voor, dit gaat goed zo.
20-07-2015
Man, 51 jaar

Artrose

Ik slik nu al ruim 16 maanden 3x2 tabletten zaldiar per dag. En sinds een aantal maanden gebruik ik er Butrans 10 mg pleisters naast. Op dagen dat ik wat actiever ben neem ik aanvullend paracetamol (tot een max. totaal van 4000 mg incl. de zaldiar uiteraard). Ik heb gelukkig geen nare bijwerkingen gehad door het slikken van zaldiar, wel tgv het niet innemen.. Ik voel me [lees meer...]beroerd als ik een dosis vergeten ben. Ik heb ooit een dag overgeslagen, maar dat doe ik nooit meer, de meest beroerde nacht in jaren. En dat niet alleen omdat de pijn ondraaglijk werd, maar ik begon te hallucineren en voelde me echt naar. Maar die verschijnselen waren weg even nadat ik weer een dosis had genomen. Eigen schuld dus. Ik ben ervan overtuigd dat ik het zonder de Zaldiar niet zou trekken. In de periode dat ik zowel zaldiar als butrans pleisters gebruik, heb ik weleens teveel alcohol gedronken. Dat is iets wat ik iedereen wil afraden, want die combi is niet best. Voor de rest is het een goede pijnstiller.
16-06-2015
Man, 55 jaar

Lage rugpijn

Na totale heupprotese rechts kreeg ik hevige lage rugpijn (was enkele jaren geleden al geopereerd voor fixatie van rugwervels). Neem nu sinds +- 1 week Zaldiar (2 Tabletten per dag) en de pijn is praktisch verdwenen. Bijwerkingen zijn slapeloosheid, en ook een gevoel van opgewektheid en meer energie.
06-06-2015
Man, 44 jaar

Buikpijn

Dit middel voorgeschreven gekregen voor pijn in de buik richting het heupgewricht. De multidisciplinaire onderzoeken lopen nog maar het middel is zeer effectief voor de pijn. Normaal een iets te zwaar middel voor mijn klachten maar ik ben allergisch voor ibuprofen, diclofenac en aanverwante pijnstillers, De eerste keer dat ik dit innam, kreeg ik een soort lichte euforie,[lees meer...] maar dat was eenmalig. Daarna hoegenaamd geen bijwerkingen en geen pijn meer. Het werkt licht verstoppend dus letten op wat je eet, zoals vezelrijk voedsel en veel water drinken.
05-06-2015
Vrouw, 35 jaar

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Sinds enkele jaren zenuwpijn in rechterbeen door lumbo ischialgie. Ik werk in de zorg en Zaldiar is de enige manier om te kunnen blijven werken. De pijn is er nog,maar niet meer zo erg als zonder pijnstilling. Af en toe krijg ik er jeuk van,maar is te verwaarlozen.
02-06-2015
Vrouw, 30 jaar

Spierpijn

Ter achtergrondinformatie: ik heb zaldiar voorgeschreven gekregen van een pijnspecialist voor chronische spier- en hoofdpijn ten gevolge van een aanrijding. Ik slik hiernaast al enkele jaren een antidepressiva (lexapro) en een antipsychotica. Ik ondervond veel bijwerkingen van dit medicijn, zoals buikpijn, diarree, een verhoogde spiertonus en hevige hoofdpijn. Dit laatst[lees meer...]e baarde me nog het meeste zorgen, het voelde alsof er een enorme druk op mijn schedel stond. Ik heb eerst afgewacht, maar het trok niet weg, het werd eerder erger naar mijn idee. Ik ging op zoek naar ervaringsverhalen en kwam meerdere malen tegen dat de combinatie SSRI's (lexapro) en tramadol sterk werd afgeraden. Bij nader onderzoek bleek het aanleiding te geven tot het ontstaan van het zogeheten serotoninesyndroom . Ik herkende veel van de beschreven verschijnselen en ben onmiddellijk gestopt. Het gaat sindsdien geleidelijk aan wat beter met me. Ik heb binnenkort een gesprek met de desbetreffende arts en ga hem hier zeker op aanspreken. Ik vind het bijzonder slordig, nalatig zelfs, dat mijn er niet (goed) is uitgezocht wat de combinatie van mijn medicatie tot gevolg kan hebben. Ik heb het van tevoren zelfs nog aangegeven en zodoende vertrouwde ik op het recept wat ik kreeg. Wees gewaarschuwd!
16-05-2015
Vrouw, 50 jaar

Lage rugpijn

Neem 3 keer per dag 2 tabletten en tussendoor extra paracetamol. Pijn is niet geheel weg, maar is wel te verdragen. Ben nog erg misselijk ervan en overgeven, maar hoop dat dat weggaat na gewenning, even volhouden!
24-04-2015
Man, 12 jaar

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Zoon van 12 heeft ze nu een paar dagen. Wordt agressief, verward ervan. Net contact gehad met arts en onmiddellijk ermee stoppen.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (671) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely