Ervaringen met Zaldiar

paracetamol / tramadol

Lage rugpijn (16 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)

Tramadol (913 meningen)
Oxycodon (398 meningen)
OxyContin (248 meningen)
Fentanyl (139 meningen)
OxyNorm (99 meningen)

21-09-2022 | Man | 49
paracetamol / tramadol (60mg)
Lage rugpijn
Heb na verschillende infiltraties als tussenoplossing zaldiar gekregen. Voor mij gaat een wereld open. Ik ben altijd superenergiek geweest maar dat werd de laatste jaren geremd door die zeurende lage rugpijn. De anestesist zei als je beter kan functioneren met medicatie moet je he afwegen. Ik neem er smorgens 1 preventief en bij een lange werkdag nog 1 en ik voel me als he[lees meer...]rboren. Totaal geen bijwerkingen buiten slapeloosheid als ik te laat eentje neem. Voor mij een wondermiddel

02-03-2022 | Man | 34
paracetamol / tramadol (325)
Reumatoïde artritis
Zaldiar is een combinatie van paracetamol en tramadol. Blijkbaar versterkt paracetamol de pijnstillende werking van tramadol. Vind het jammer dat dit niet in langwerkende versie te verkijgen is...

01-12-2021 | Vrouw | 34
paracetamol / tramadol (37)
Pijn (algemeen)
Ik heb al een paar jaar last van een functionele neurologische symptoomstoornis. Aangezien paracetamol en diclofenac niet hielpen zijn we overgestapt op de zaldiar. Dit medicijn werkt enorm goed! Ik heb geen bijwerkingen, alleen minder pijn. Door een terugval slik ik nu tijdelijk wat meer, maar ik probeer het normaal te houden op 1 a 2 per dag. Zo nu en dan gebruik ik het [lees meer...]een week niet om te kijken of ik ook zonder kan functioneren, maar dat maakt helaas een enorm verschil. Voor mij is dit medicijn dus een enorme verademing.

17-02-2021 | Vrouw | 27
paracetamol / tramadol (37,5mg)
Hielspoor
Ik neem Zaldinar omdat ik al een hele tijd met een peesplaatontsteking onder mijn hiel rond loop. Door verkeerd te wandelen is mijn enkel ook overbelast en heb ik ook zware rugklachten. Zaldinar is een goed medicijn. Na een uur begint het te werken en voel je de pijn iets minder. Het is wel niet geschikt voor mensen die niet gewend zijn om zware pijnstillers te nemen. [lees meer...]Je kan hier heel suf van worden.

08-02-2021 | Man | 57
paracetamol / tramadol (250mg)
Rugklachten
Helpt prima

06-05-2020 | Vrouw | 30
paracetamol / tramadol (325mg)
Artrose van de wervelkolom
Normaal gezien moest ik Zaldiar 3x per dag innemen, maar door de bijwerkingen neem ik het 1x per dag, een uur voor het slapengaan. Ik ben ontevreden. Het verlicht mijn pijn niet en de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Ik moet het innemen met eten, anders heb ik erge maagpijn en omdat ik het voor het slapen moet innemen is dit natuurlijk niet goed. Soms heb ik geen honger [lees meer...]en moet ik me forceren om een boterham te eten en nadien heeft mijn lichaam niet de nodige tijd om het te verteren, wat ook lijdt tot maagzuur wanneer ik in mijn bed lig. Toen ik het eerst 3x per dag innam waren de bijwerkingen zo erg dat ik zelfs naar het ziekenhuis wou gaan. Ik was zo suf en duizelig dat ik niet kon rechtstaan, ik kon zelfs niet rechtzitten. Ik voelde mijn hartslag snel kloppen. Ik moet wel meedelen dat ik ook anti-epileptica inneem, volgens de dokter kan dit eventueel hiermee te maken hebben. Dus, een waarschuwing voor mensen die anti-epileptica innemen! Nadat ik ben overgeschakeld naar 1x per dag voel ik me nog steeds suf en word ik ook wat duizelig, maar niet zo hevig als ter voren. Dus kortom voor mij was dit een negatieve ervaring. Het is gewoon eng wanneer je zelfs niet meer kan rechtzitten. Ik heb binnen een week terug een afspraak bij de specialist en ik ga hem vragen voor een ander medicament want ik weet niet of ik dit langer kan volhouden. Zoals ik in het begin ook heb vermeld, het verlicht mijn pijn absoluut niet! Misschien komt het omdat ik er maar één per dag inneem, maar de pijn verdwijnt zelfs niet voor 5 minuten.

30-01-2020 | Vrouw | 55
paracetamol / tramadol (37,5)
Heb migraine met heel veel uitval. Begint bij gezichtsveld, gevoel in handen en voeten. Daarna in mond, neus, lippen, tong. Soms valt spraak ook uit. Als dat allemaal weg is getrokken komt de ondragelijke hoofdpijn met overgeven. Als ik direct bij de eerste uitvalverschijnselen een zaldiar bruis neem en dan rustig op bed ga liggen, val ik meestal in slaap voor 2-3 uur. [lees meer...]Als ik dan wakker wordt alles weg. Ik heb dit per toeval een jaar of 8 geleden ontdekt. De 35 jaar ervoor heeft geen enkel ander medicijn geholpen.

02-01-2020 | Man | 35
paracetamol / tramadol (60mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb dit gekregen van de huisdokter, wat achteraf vel te zwaar was. Ik werd high, draaierig en enorm euforisch. Hierdoor nam ik Zaldiar soms ook als ik GEEN pijn had. Mettertijd zwakte het effect af en had ik natuurlijk meer nodig om de pijn te drukken, zoals veel pijnmedicatie. Het hielp wel degelijk, maar nu gebruik ik Tradonal.

31-08-2019 | Man | 46
paracetamol / tramadol (37,5/325)
Gewrichtsontsteking
Door ongelukken versleten knieën en twee kapotte pezen in beide schouders. Slik zonodig 3 x per dag en het werkt naar voldoening haast geen pijn. Gebruik het nooit langer dan 3 dagen achter een.

24-04-2019 | Vrouw | 49
paracetamol / tramadol (37,5)
Artrose
Met mijn 34 isvmijn baarmoeder en 1 eierstok verwijderd en met mijn 35 artrose vastgesteld Momenteel redelijk normaal maar bij hoge pieken 3tot 5x daags en daarnaast nog extra paracetemol Bijna zolang als ik de medicatie slik nooit normaler Ontlasting sinds 1 half jaar van huisarts zakjes poeder met mineralen en kan weer redelijk na de wc Tipbtraagschuim voor je rug [lees meer...]is goed alleen heb ik nu Ipv 1 zacht 1 hard matras gekocht en werkt beter

07-11-2018 | Vrouw | 51
paracetamol / tramadol (32,5mg)
Ik heb dit middel - combi van paracetamol en tramadol - voor het eerst gebruikt na een operatie twee maanden geleden. Twee keer een tablet ingenomen. Werd een beetje dizzy. Eergisteren - na een tweede operatie - om 20 uur een tablet genomen. Om 22:15 krijg ik de papieren verpakking van een gaascompres niet open. Geen kracht meer. Ineens wordt ik heel duizelig en misselijk [lees meer...]en kan nog net de bank halen. Ik raak buiten bewustzijn en heb stuiptrekkingen. Mijn man zag dat ik eerst lijkbleek was en toen een donkerrood gezicht kreeg. ik haalde moeilijk adem. Na 5 minuten kwam ik bij kennis. Heel misselijk, vreselijke dorst en heel slaperig. Na een paar minuten moeilijk ademen heb ik me op de grond laten zakken en ben op mijn zij gaan liggen. Zo heb ik ruim een uur gelegen. Kon me niet meer verplaatsen omdat mijn spierkracht weg was. Heb de nacht doorgebracht in de woonkamer en ben zo slap als een vaatdoek. Ik heb nog nooit problemen gehad met paracetamol. Tramadol was nieuw. Ik weet inmiddels dat er veel meer mensen zijn die niet tegen tramadol kunnen. Grote troep en qua pijnstilling is het een waardeloos medicijn.

26-09-2018 | Vrouw | 41
paracetamol / tramadol (37,5mg/325mg)
Fibromyalgie
Ik ondervond geen verbetering. De pijn bleef het zelfde.

20-02-2018 | Man | 33
paracetamol / tramadol (50mg/l)
Chronisch pijnsyndroom
Gestart na langere tijd met chronische pijn. Hielp lange tijd zeer goed, na verloop van tijd meer en meer moeten nemen om zelfde effect te krijgen.

27-11-2017 | Man | 63
paracetamol / tramadol (37.5)
Artrose
Vaak droge mond, belangrijk vast ritme/tussenpozen aan te houden.Werkt bij mij beter als accocia waar ik behoorlijk misselijk van werd.

24-11-2017 | Vrouw | 51
paracetamol / tramadol (250)
helpt perfect alleen heb ik mij toch stemmingswisselingen ben duizelig en heb een droge mond ga toch terug naar huisarts voor iets anders ben mijzelf niet om moe van teworden wie herkent dit probleem ook of komt dit dat ik het pas gebruikt 6 dagen??

17-11-2017 | Man | 56
paracetamol / tramadol (37,5mg/325mg)
Nek- / rughernia
5-voudige nekhernia en artrose aan de linkerpols. Gevolg van ong. 35 jaar zwaar lichamelijk werk. Ik combineer de medicatie met een hydraulische nekbrace en het resultaat is zeer goed. Slaapgevoel in mijn achterhoofd is volledig verdwenen en de stralingspijnen zijn dragelijk geworden en ik slaap s'nachts weer goed.