Zaldiar

paracetamol / tramadol

zeer veelgeen

Artrose (35 meningen)
Pijn (algemeen) (34 meningen)
Hernia (16 meningen)
Lage rugpijn (15 meningen)
Fibromyalgie (13 meningen)
Rugklachten (9 meningen)
Reuma (6 meningen)
Spierpijn (4 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (3 meningen)
Syndroom van Ehlers-Danlos (3 meningen)
Hoofdpijn (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (2 meningen)
MS (multiple sclerose) (1 mening)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Keelpijn (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

<< < vorige
Pagina 1 van 7
07-11-2018

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Ik heb dit middel - combi van paracetamol en tramadol - voor het eerst gebruikt na een operatie twee maanden geleden. Twee keer een tablet ingenomen. Werd een beetje dizzy. Eergisteren - na een tweede operatie - om 20 uur een tablet genomen. Om 22:15 krijg ik de papieren verpakking van een gaascompres niet open. Geen kracht meer. Ineens wordt ik heel duizelig en misselijk [lees meer...]en kan nog net de bank halen. Ik raak buiten bewustzijn en heb stuiptrekkingen. Mijn man zag dat ik eerst lijkbleek was en toen een donkerrood gezicht kreeg. ik haalde moeilijk adem. Na 5 minuten kwam ik bij kennis. Heel misselijk, vreselijke dorst en heel slaperig. Na een paar minuten moeilijk ademen heb ik me op de grond laten zakken en ben op mijn zij gaan liggen. Zo heb ik ruim een uur gelegen. Kon me niet meer verplaatsen omdat mijn spierkracht weg was. Heb de nacht doorgebracht in de woonkamer en ben zo slap als een vaatdoek. Ik heb nog nooit problemen gehad met paracetamol. Tramadol was nieuw. Ik weet inmiddels dat er veel meer mensen zijn die niet tegen tramadol kunnen. Grote troep en qua pijnstilling is het een waardeloos medicijn.
26-09-2018

Fibromyalgie

Ik ondervond geen verbetering. De pijn bleef het zelfde.
20-02-2018

Chronisch pijnsyndroom

Gestart na langere tijd met chronische pijn. Hielp lange tijd zeer goed, na verloop van tijd meer en meer moeten nemen om zelfde effect te krijgen.
27-11-2017

Artrose

Vaak droge mond, belangrijk vast ritme/tussenpozen aan te houden.Werkt bij mij beter als accocia waar ik behoorlijk misselijk van werd.
24-11-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

helpt perfect alleen heb ik mij toch stemmingswisselingen ben duizelig en heb een droge mond ga toch terug naar huisarts voor iets anders ben mijzelf niet om moe van teworden wie herkent dit probleem ook of komt dit dat ik het pas gebruikt 6 dagen??
17-11-2017

Nek- / rughernia

5-voudige nekhernia en artrose aan de linkerpols. Gevolg van ong. 35 jaar zwaar lichamelijk werk. Ik combineer de medicatie met een hydraulische nekbrace en het resultaat is zeer goed. Slaapgevoel in mijn achterhoofd is volledig verdwenen en de stralingspijnen zijn dragelijk geworden en ik slaap s'nachts weer goed.
29-10-2017

Pijn (algemeen)

Zaldiar helpt de scherpe rand eraf te halen, veel pijn door bindweefsel/botziekte. De tramadol hielp niet, hoewel het hetzelfde moet zijn? Ik ben zeer tevreden over dit medicijn.
01-09-2017

Gewrichtsontsteking

moest deze slikken omdat ik twee ontstekingen in mijn linkerschouder heb.
05-06-2017

Gewrichtspijn

Ik neem in de middag 2 zakjes en voel binnen half uur mijn erge gewrichtspijn minder worden. Ik word wel suf en misselijk (de laatste soms). Eerste weken high gevoel ervan dat is nu niet meer. Autorijden gaat echt niet als ik de medicijnen heb genomen. Dat doe ik ook niet. In de ochtend neem ik diclofenac. Soms voor het slapen nog eens. Afhankelijk van hoe laat de zaldiar [lees meer...]genomen. Ik kan wel slechter slapen met deze medicijnen. Je wordt suf, maar ik blijf in die roes, ik val niet echt in slaap.
29-05-2017

Hoofdpijn

Dit middel is me voorgeschreven voor hoofdpijn, omdat Saridon niet voldoende meer werkte. Werkt prima tegen hoofdpijn en ook goed bij rugpijn. Inmiddels gebruik ik het ook bij niet lekker voelen door astma. Het verkwikt, ontspant, geeft lucht en doorgaans kan ik er goed mee slapen. Het is misschien oneigenlijk gebruik, maar ik ben er blij mee. Ik zal het nog eens overlegge[lees meer...]n met de longarts.
29-04-2017

Rugklachten

Zaldiar bleek prima te werken tegen de rugpijn, totdat dat plots niet meer het geval was einde juli 2016. Toen overgeschakeld naar 2x 100 mg Tramadol Retard, aangevuld met Dafalgan 1000 mg, 2 à 4 tabletten per dag, in feite dus nog steeds dezelfde werkzame bestanddelen, maar in hogere dosis.
15-04-2017

Gewrichtspijn

Tegen de pijn hielp het nauwelijks en ik had veel last van de bijwerkingen: droge mond, koude neus, duizelig, gevoel van dronkenschap.
11-04-2017

Lage rugpijn

na ongeveer een half uur voel je de pijn afnemen.
03-03-2017

Gewrichtsontsteking

Vanwege heftige artrose-klachten/ontsteking in knie bij R.A. een spuit in de knie gekregen en zaldiar en stootuur prednison, Het helpt niet goed, werkt maar kort en 2 t/dag is veel te weinig. Ik wordt er misselijk van en ik kan er niet van slapen, ook is het reactie vermogen wat vertraagd.Ik ga maar weer aan de diclofenac retard 75 mg, 2 x dd, deze helpen beter en langer[lees meer...] en ik kan er normaal bij slapen.
23-01-2017

Polyneuropathie

06-08-2016

<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!