This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Zaldiar

Pijn - morfine-achtigen
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Pijn (algemeen) (33 meningen)
  • Artrose (28 meningen)
  • Zenuwpijn (18 meningen)
  • ...

Pagina 1 van 7

16-06-2015
Man, 55 jaar

Lage rugpijn

Na totale heupprotese rechts kreeg ik hevige lage rugpijn (was enkele jaren geleden al geopereerd voor fixatie van rugwervels). Neem nu sinds +- 1 week Zaldiar (2 Tabletten per dag) en de pijn is praktisch verdwenen. Bijwerkingen zijn slapeloosheid, en ook een gevoel van opgewektheid en meer energie.
06-06-2015
Man, 44 jaar

Buikpijn

Dit middel voorgeschreven gekregen voor pijn in de buik richting het heupgewricht. De multidisciplinaire onderzoeken lopen nog maar het middel is zeer effectief voor de pijn. Normaal een iets te zwaar middel voor mijn klachten maar ik ben allergisch voor ibuprofen, diclofenac en aanverwante pijnstillers, De eerste keer dat ik dit innam, kreeg ik een soort lichte euforie,[lees meer...] maar dat was eenmalig. Daarna hoegenaamd geen bijwerkingen en geen pijn meer. Het werkt licht verstoppend dus letten op wat je eet, zoals vezelrijk voedsel en veel water drinken.
05-06-2015
Vrouw, 35 jaar

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Sinds enkele jaren zenuwpijn in rechterbeen door lumbo ischialgie. Ik werk in de zorg en Zaldiar is de enige manier om te kunnen blijven werken. De pijn is er nog,maar niet meer zo erg als zonder pijnstilling. Af en toe krijg ik er jeuk van,maar is te verwaarlozen.
02-06-2015
Vrouw, 30 jaar

Spierpijn

Ter achtergrondinformatie: ik heb zaldiar voorgeschreven gekregen van een pijnspecialist voor chronische spier- en hoofdpijn ten gevolge van een aanrijding. Ik slik hiernaast al enkele jaren een antidepressiva (lexapro) en een antipsychotica. Ik ondervond veel bijwerkingen van dit medicijn, zoals buikpijn, diarree, een verhoogde spiertonus en hevige hoofdpijn. Dit laatst[lees meer...]e baarde me nog het meeste zorgen, het voelde alsof er een enorme druk op mijn schedel stond. Ik heb eerst afgewacht, maar het trok niet weg, het werd eerder erger naar mijn idee. Ik ging op zoek naar ervaringsverhalen en kwam meerdere malen tegen dat de combinatie SSRI's (lexapro) en tramadol sterk werd afgeraden. Bij nader onderzoek bleek het aanleiding te geven tot het ontstaan van het zogeheten serotoninesyndroom . Ik herkende veel van de beschreven verschijnselen en ben onmiddellijk gestopt. Het gaat sindsdien geleidelijk aan wat beter met me. Ik heb binnenkort een gesprek met de desbetreffende arts en ga hem hier zeker op aanspreken. Ik vind het bijzonder slordig, nalatig zelfs, dat mijn er niet (goed) is uitgezocht wat de combinatie van mijn medicatie tot gevolg kan hebben. Ik heb het van tevoren zelfs nog aangegeven en zodoende vertrouwde ik op het recept wat ik kreeg. Wees gewaarschuwd!
16-05-2015
Vrouw, 50 jaar

Lage rugpijn

Neem 3 keer per dag 2 tabletten en tussendoor extra paracetamol. Pijn is niet geheel weg, maar is wel te verdragen. Ben nog erg misselijk ervan en overgeven, maar hoop dat dat weggaat na gewenning, even volhouden!
24-04-2015
Man, 12 jaar

Zaldiar (paracetamol / tramadol)

Zoon van 12 heeft ze nu een paar dagen. Wordt agressief, verward ervan. Net contact gehad met arts en onmiddellijk ermee stoppen.
20-04-2015
Vrouw, 39 jaar

Fibromyalgie

Ik gebruik dit medicijn al bijna 7 jaar. Wel met tussenpozen door zwangerschappen. Ik mag er 2 maal daags twee, maar meestal gebruik ik het alleen in de ochtend. Als ik een slechte dag heb dan gebruik ik aan het einde van de middag nog 1. Ik vind het een prima medicijn, heb ook een poos de tramal zelf gebruikt, maar dat gaf veel meer bijwerkingen. Deze mix is precies goed[lees meer...] voor mij, ook omdat het snel werkt. Als ik voor de nacht de zaldiar inneem, omdat ik veel pijn heb, lig ik veel wakker, dus dat probeer ik te voorkomen. 1 tablet gaat meestal nog wel, maar bij twee doe ik vrijwel geen oog dicht door de onrust. Dit medicijn reset mijn pijnherinnering in mijn hoofd, zodat het de pijn niet meer zo kan stapelen en de spieren meer ontspannen en dus kunnen herstellen. De pijn is niet weg maar wel veel beter te verdragen. De bijwerkingen van misselijk en duizelig zijn in het begin wel aanwezig, maar als je aan het middel gewend bent dan gaat dit meestal weg.
07-04-2015
Vrouw, 39 jaar

Artrose van de wervelkolom

slik dit 's avonds met 10mg diazepam en ook dat helpt niet, ik slaap maar halve nachten. kruip rond door het bed van de pijn. dit kan zo niet verder, heb een dochtertje dat 19 april 2 jr word en voel me af en toe net een zombie, maar pijn blijft, maar bijt op mijn tanden. huisarts zei deze week heel lomp ja als je weeer zoveel pijn hebt ga je maar naar spoed. ik heb de tel[lees meer...]efoon opgesmeten en ga dadelijk naar een nieuwe huisarts, die me al meteen doorverwees naar een arts in het ziekenhuis. pffff hopelijk heeft ze een oplossing voor wat meer slaap en meer energie, want ik ga hier aan onderdoor
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely