Ervaringen met Buprenorfine

buprenorfine

03-10-2022 | Vrouw | 52
buprenorfine (10ug)
Eindelijk kan ik weer beter functioneren en slapen zonder pijn. Ik heb deze medicatie 8 weken gedurende een week gebruikt. Ik zou stoppen voor een vakantie, maar dat was te vroeg, dus net opiaten brief mee in het vliegtuig en een fijne vakantie gehad zonder pijn! Opstarten was afzien 1,5 dag niks binnengehouden. Zelfs water hield ik niet binnen. Kon evt wat tegen de mi[lees meer...]sselijkheid krijgen . Tegen obstipatie gebruik ik 2 zakjes vezels Heb ik met afbouwen wel nodig , niet spugen , maar heel erg misselijk. Toch zou ik dit middel weer gebruiken . Voor mij beter dan oxycodon. Ik gebruikte dit middel naast Celecoxib.

06-05-2021 | Vrouw | 48
Pijn (algemeen)
door erg lang moeten wachten op een operatie van een halve knie al ander pijn medicatie gehad maar kreeg daar zn last van in mijn maag. Eest kreeg ik 5 microgram per uur . Dat ging goed, opgebouwd naar 10 mg eerste weken ging het goed . Nu al meer last van wisseling van de pleister. Krijg macrogol en elecrolyten om de darmen te helpen. Maar bij wisseling pleister ben ik[lees meer...] zo ziek aan het worden soms 3 dagen last daar van maar dan gaat het goed. Ga nu naar een ander ziekenhuis in de hoop dat ik sneller geopereerd wordt en daarna snel van de medicatie af ben.

18-03-2021 | Vrouw | 58
buprenorfine (0,2mg)
Gebruik dit nu sinds 16 dagen en de pijn is inderdaad iets verminderd. Helaas zoveel bijwerkingen dat ik bang ben het toch weer te moeten stoppen. Heftige zweetaanvallen, daarnaast trillingen, duizelig en misselijk.Ook steeds het gevoel dat ik flauw ga vallen tot ca 1 uur na innemen. En sinds 2 nachten word ik s’nachts wakker en voel me heel erg naar, versnelde hartslag e[lees meer...]n bevingen die door mijn hele lichaam gaan en ik krijg het niet meer warm en heb spierpijn op plaatsen waar ik normaal geen pijn heb. Zelfs tijdens de zweetaanvallen lig ik te rillen en krijg het niet warm. Ik was eigenlijk best blij in het begin omdat je er niet suf van word, en slechts 2 tabl. per dag. En ik gebruik slechts het minste van het minste. Ik moet er wel bij zeggen dat ik iemand ben die heel heftig reageer op medicatie.

28-01-2021 | Vrouw | 48
buprenorfine (5ug)
Buikpijn
Geweldige pleisters voor de pijn, totdat ik erge allergische reacties kreeg, brandwonden op de plekken waar de pleister had gezeten. Daarna op 1 plek gordelroos. Nu AB zalf gekregen maar jeetje wat een pijn

07-01-2021 | Vrouw | 38
Hernia
Ben nu afgebouwd van de buprenorfine pleister 30mg en ik sta nu op nul sinds zondag middag wat een hell. Ik zal even vertellen dat ik al zo’n heel anderhalf jaar bijna 2 jaar vreselijke pijn heb gehad na 3 operaties en ze mij aan de pijnstillers hebben gezet daardoor ik had geen keus ik moest wel helaas na 2 zenwublokkades voor mijn rughernia en mijn eigenwijsheid en mijn [lees meer...]zeer hoge pijngrens na zo’n 40 kilo te zijn afgevallen en aan de Nutricia voeding moest ik wel. ik heb een verslavingsachtergrond overwonnen voor deze ellende allemaal kwam PIJNSTILLERS DIE KILLERS!! Ben aan tramadol gezet met langwerkend 200mg en nog veel andere erbij dat was het begin toen kwam ik in Emmen terecht zenwublokades gehad want ik streed net zo lang ik wou tramadol maar daar liet ik het bij geen andere oxicodon of pleisters terwijl ik 40 kilo was afgevallen en niet at ik was een veertje liep bij de diëtiste met voeding want ging gewoon niet meer. Uiteindelijk hebben ze me moeten dwingen om het te nemen bijna maar ik had na de behandelingen van de zenuwblokade in mijn rug nog veel pijn zoveel dat we een spoedoperatie werd gepland die hernia was zo groot 2cm het leukste komt nog mijn huisarts heeft mij maanden laten rondlopen ook hij zei het is geen hernia hoor het is een iisias en dus ga maar naar de fisio na veel aandringen en hij zag dat ik Zo slecht erbij zat er Zo afviel en flauwviel door de pijn en ik (pardon ) daar bijna de hele tent op kop had gezet na 100x vragen om mri scan eindelijk operatie maar wel na bijna een jaar met die hernia die zo gegroeid was in mijn rug ik bleef doorlopen wat dus ervoor gezorg heeft tot flinke schade aan mijn hele linkerkant vanaf mijn teen tot mijn lies voel ik niks nu nog steeds niet Zo erg was het en is het nog!!. Ik ben na mijn operaties gaan revalideren dus ben gelijk in actie gekomen en afgebouwd thuis van de oxicodon zelf 60mg ging opzich wel had wel last van ontwenning maar ja ik wou er perser vanaf doe troep in mijn hoofd ging het verkeerd opiaten en werd er heel down vanbinnen mijn berslavingachtergrond en de trek die ik kreeg naar heroïne tja het achtervolgd je altijd ik had zo hard gevochten voor clean te worden en in mijn kop was dit maar tijdelijk hallo!!! Ik was woest ik ben helaas daarvoor weer naar een afkickkliniek moeten gaan om van de rottige oxicodon af te komen door dit ik slikte nogal wat 100mg totaal . Het was een hell om daar af te komen ik ben in 1x stop gezet en 30mg pleisters gekregen en alle medicatie was weg behalve die pleisters nu na bijna anderhalf jaar ben ik na zondag helemaal zelf afgebouwd thuis en na paar flink beroerd geweest maar slaat op mijn lichaam pijn flinke ontwenningsverschijnselen en 5 weken ben ik nu verder voel ik me nog heel raar elke dag. Sta nu 4 dagen op nul nou ik weer niet of het door alles komt war ik heb meegemaakt met die pijnstillers maar ik heb nog heel veel ontwenningsverschijnselen en ik heb mijn kind al bijna 2 week niet bij me nu ik mis hem vreselijk en ben heel kwaad dat mij dat is overkomen . zal ook echt niet de enigste wezen .Ik loop bij het revalidatie centrum want oprereren gaat niet meer teveel schade en daardoor kans op teveel littekenweefsel en meer pijn wat drukt op mijn zenuw ik zal de rest van mijn leven met pijn moeten rondlopen en zonder pijnstillers dat weer ik wel. Rook elke avond lekker een dikke joint dat pakken ze mij nooit af.. heb al zoveel achter me moeten laten in mijn leven 20 jaar verslaafd geweest aan heroïne en alles overwonnen ik drink niet ik rook verders niet maar rook 1 jointje per dag in de avond mij krijgen ze niet kapot ik heb mijn leven op orde en dat wil ik graag zo houden maar jeetje war was dit een moeilijke hindernis en wat een verdriet heb ik gehad en weer je het allermoeilijkste is dat je alles al kwijt bent door je slecht jeugd van alles en verleden en toch maar doorgaan want 1 ding wil ik graag dat mijn zoon een goed leven heeft en een mama doe er voor hem kan zijn en daar vecht ik nog steeds elke dag voor al is het nog elke dag heel weg moeilijk als je niks hebt alleen je kindje van 6 maar goed ik wil dat toch kwijt aan jullie laat je niet kapot . (Red. tekst verkort tot persoonlijk ervaring met medicijn.)

30-10-2020 | Vrouw | 32
buprenorfine (20ug)
Ik slikte eerst oxycodon maar die was te snel uitgewerkt, hen nu deze pleister hen bijna geen bijwerking alleen verstopping, verder merk ik nog niet zo heel veel maar ben er net mee begonnen, maar doet wel al zijn werk . En ik krijg wel slechte gebit van ook door andere medicijn gebruik . Ik ben nog bezig met de opbouw nu naar 20 microgram. Ik ben zeer tevreden over deze[lees meer...] pleister.

07-10-2020 | Vrouw | 67
buprenorfine (5ug)
Pancreatitis
goede ervaring geen bijwerkingen alleen de pleister opplakken heb je altijd hulp bij nodig

30-03-2020 | Vrouw | 58
Artrose
Deze pleisters heb ik gekregen voor mijn rugpijn, na vel jaren oxicodon te hebben geslikt ben ik na een lange heel onplezierige ontwenningsverschijnselen over moeten gaan naar de pleisters. Deze helpen goed, maar in het begin ontzettend veel last van hevige jeuk tot blaartjes aan toe onder de pleister. Door vooraf de huid te behandelen met een pomje dat voor de luchtw[lees meer...]egen is bedoeld gaat het prima. Alleen de verkleuring van de huid op die plaatsen vindt ik vervelend.

23-02-2020 | Vrouw | 53
Rugklachten
Na bezoek neurochirurg, kreeg ik te horen dat ik 100% pijnvrij moet zijn ,eer ik kan gaan revalideren Na tramadol bruis gebruikt te hebben ,3 tot 4x per dag 50 mg,ben ik over gezet naar morfine pleisters 20 mcg. - gedurende 7 dagen tot ik bij de pijnpoli terecht kan Helaas werkt de pleister niet en krijg er verschrikkelijk veel jeuk van . Dus nu vragen naar een neuro [lees meer...]stimulator aan de pijn arts.

18-11-2019 | Vrouw | 39
Drugsverslaving
Heb de pleister gekregen om mijn opiaat afhankelijkheid af te bouwen. Heb meer dan een jaar verschillende opiaten moeten nemen voor verschillende pijn klachten. Op een gegeven moment was ik niet alleen lichamelijk afhankelijk maar ook geestelijk. Door de opiaten kon ik van alles weer en werd er ook nooit high van. Kreeg er gewoon een enorme energie boost van, waardoor het [lees meer...]voor mij een makkelijke keus was om er mee door te gaan. Nooit high geen pijn meer en ik kon de hele dag als een razende alles doen en volhouden. Uiteindelijk wou ik er van af en heb via verslavingszorg deze pleisters gekregen. Het wordt langzaam opgebouwd beginnende met een pleister van 5 en na een week omhoog naar 10 ect. Net zo lang totdat je aan de zelfde hoeveelheid zit als het opiaat dat je gebruikt. Daarna is het weer afbouwen van de pleister. Dit schijnt veel minder hevig te gaan dan als je cold turkey of langzaam afbouwen van de medicijnen. Tot nu toe gaat alles goed. De 1e pleister ben ik 1 dag echt heel ziek geweest, omdat de andere opiaten plaats moesten maken voor die van de pleister ( die overigens veel sterker is) daarna ging het weer prima. Ik hoop dat de verdere afbouw ook soepel verloopt.

08-11-2018 | Vrouw | 63
buprenorfine (10ug)
Voor het gebruik van deze, wat goedkopere, pleisters gebruikte ik al Fentanyl pleisters. De specialiste hoopte met en wisseling van trekpleister de pijnbestrijding effectiever te maken. Helaas nam de pijn juist toe. Verder gaf de lijm van dit merk pleister gaf een allergische reactie.

03-06-2018 | Vrouw | 55
Artrose

20-05-2018 | Vrouw | 34
buprenorfine (10ug)
In eerste instantie toen het begon te werken had ik helemaal 0% pijn meer! (Begon na 50u te werken bij mij) maar de dosering was dachten we te hoog want werd er echt enorm verward en suf van. Toen beetje geëxperimenteerd met dosering e uiteindelijk weer naar de 10mg. Maar nu doen mijn benen weer zo extreem veel pijn. Het is niet normaal meer.

07-11-2017 | Vrouw | 66
buprenorfine (10ug)
Heb tot voor enkele weken geleden tot mijn volle tevredenheid deze medicatie van het merk butrans gebruikt. Sindskort krijg ik van de apotheker deze van het merk Glenmark. Ik heb hier enorme ontwenningsverschijnselen van, voel me trillerig en grieperig. en dit al enkele weken.

12-07-2016 | Vrouw | 58
buprenorfine (0,2mg)
Pancreatitis
door gebruik van smelttabletten, geen problemen met maag en darm. Om de dosis te behouden i.v.m verslaving is afbouwen na 4 maanden vooral bij langdurig gebruik nodig. dit is even 2 weken vervelend, maar de lichaamlijke afhankelijkheid van dit med maakt het nodig om niet meer in te hoeven nemen. Bij mij werkt het om de piek van de pijn draaglijk te maken.

05-07-2016 | Vrouw | 53
buprenorfine (35ug)