Ervaringen met Oramorph

morfine

Lage rugpijn (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Artrose (1 mening)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (1 mening)
Pijn (algemeen) (1 mening)
Polyneuropathie (1 mening)

15-10-2021 | Vrouw | 50
morfine (2mg/ml)
Nek- / rughernia
Oramorph gekregen nadat paracetamol/ibuprofen en Tramadol niet voldeden tegen de pijn. Van Oramorph krijg ik kort na inname zeer hevige maagpijn. Werking tegen de zenuwpijn is matig. Door de maagpijn wil ik het niet meer nemen.

16-10-2018 | Man | 56
morfine (5mg/ml)
Lage rugpijn
Werkt snel

12-09-2012 | Man | 40
Auto-immuunziekte
Gebruik Oramorph al een aantal jaren, ben nu aan het afbouwen met 1 ampul per week, dat is dus 10 mg. per week. Psychies heb ik er geen last van maar lichamelijk wel, de pijn is niet meer uit te houden. Heb nu ook meer moeite met plassen en poepen, ik gebruik al zolang als ik dit middel gebruik een laxeer middel, maar als het zo door gaat kan ik binnenkort meer laxeermidd[lees meer...]el gaan innemen, het is best moeilijk, dan kleine beetjes diarree, dan weer hard en dat terwijl ik ben aan het afbouwen, je zou zeggen dat je makkelijker naar het toilet zou kunnen gaan, dus niet. Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik totaal geen begeleiding krijg bij het afbouwen, het middel is door de huisarts voorgeschreven en het afbouwen moet ik maar zelf doen, want daar had hij weinig verstand van. Zijn er mensen die met hetzelfde probleem te maken hebben en mij advies kunnen geven, ik weet het niet meer. Ik slaap slecht, verga van de pijn en voor de rest kan ik het me uitzoeken, heb geluk dat ik zelf verpleegkundige ben geweest en er wat verstand van heb. Misschien bouw ik het wel te snel af, ik weet het niet meer. groetjes.

23-07-2012 | Vrouw | 35
Endometriose
Ik ben een vrouw van 35 jaar die al 20 jaar lijdt aan ernistige endometriose. Ik heb 15jaar lang tijdens elke menstruatie een paar dagen kermend van de pijn in bed gelegen. De huisarts schreef een soort Iboprufen voor, wat totaal niet hielp tegen de helse pijnen. Ik ben een aantal keer mijn baan kwijt geraakt omdat ik zo vaak ziek was. Na 15 jaar was de pijn zo ondraaglijk[lees meer...] geworden dat ik in het ziekenhuis belandde en naast een kijkoperatie een spuit morfine kreeg. Eindelijk was de pijn even wat meer op de achtergrond. Ze konden niet opereren omdat ze bang waren dat ze de rommel in mijn buik (overal verklevingen en endometriosehaarden) nog erger zou worden en ik een stoma zou moeten gaan dragen. Met een lading Oramorph naar huis gestuurd. Sindsdien ladingen Oramorph gebruikt, daarna morfinepleisters en tenslotte Oxycontin. Hoewel het goed helpt tegen de pijn ben ik ook geestelijk compleet verslaafd geraakt. Omdat je je nog enigsinds goed wilt voelen, de pijn niet wilt en je je niet continu doodmoe wilt voelen, ga je er steeds meer van gebruiken. Ik zat 1,5 week terug op 2 x 60 mg per dag. De huisarts dacht dat ik 2 x 15 mg gebruikte, dus op een gegeven moment vroeg hij zich af waarom die medicijnen zo snel op waren. Heb toen maar gezegd dat ik het gevoel had afhankelijk te zijn (hoewel ik dat natuurlijk allang zeker wist). Sindsdien ben ik aan het afbouwen. Omdat de HA dacht dat ik minder gebruikte, moest ik direct naar 2 x 15 mg per dag. Ik kreeg gepaste hoeveelheden voorgeschreven en moet elke week naar de HA om te bespreken hoe het gaan. Het afbouwen is verschrikkelijk, heb er geen andere woorden voor. Zit inmiddels op 2 x 10 mg per dag, maar af en toe moet ik een extra pilletje nemen om de gekte tegen te gaan. Ik weet van gekheid niet wat ik moet doen als de Oxycontin begint uit te werken. Het voelt als jeuk in mijn lijf, mijn spieren doen raar en ik kan amper mijn bed uitkomen om naar t toilet te gaan, zo doodmoe voelt mijn lijf. De pijn valt mee, das het enige wat meevalt. Morgen ga ik naar 2 x 5 mg per dag, dus dan worden de klachten weer erger. mijn HA gaat het me denk ik nooit meer voorschrijven, hoeveel pijn ik ook heb. Ik heb mijn vriend en goede vriendinnen verteld dat ik verslaafd ben en dat lucht enorm op. Naast de Oxycontin blow ik elke avond, vooral nu ik aan het afbouwen ben, dan kan ik tenminste snachts een paar uur slapen zonder dat verschrikkelijke gevoel. Daar moet ik ook vanaf, net als van het roken, maar eerst maar helemaal van die vervloekte Oxycontin af.

04-07-2015 | Man | 63
morfine (2mg/ml)
Polyneuropathie
Pijnstillende werking ging met de tijd achteruit. Gebruik vloeibaar is erg zoet. Erg vermoeid en duizelig. Stap aankomende week weer over naar Oxynorm. Hier heb ik betere ervaring mee. Tevens heb ik een proef gedaan met Amitriptyline / Baclofen/Ketamine/DMSO creme's. Hier heb ik een goed resultaat bij. Binnenkort ga ik dagelijks deze gebruiken.

24-05-2017 | Man | 50
morfine (4mg)
Ademhalingsproblemen
Ik ben man, 50 jaar en heb COPD gold 4, (emfyseem), en zit dus in het eindstadium, terminale fase. Ik heb een longinhoud van 13% dus ben heel erg benauwd, xtra zuurstof heb ik wel, maar werkt niet ècht bij emfyseem, nèt als veel 'pufjes'. De Oramorph drank werkt wel redelijk wanneer ik het méér benauwd heb dan normaal en werkt ook wel verzachtend wanneer ik weer 'ns wat v[lees meer...]erkrampte schouder/nekspieren heb door het krampachtig ademen, vooral met vochtig weer, de Morfinedrank zorgt ervoor dat mijn spieren - ook de ademhalingsspieren - wat rustiger worden. Ik vind het een fijn middel en alle fabeltjes erover; dat je verslaafd kunt raken of dat je er suf van word, ach..dàt zijn fabeltjes. Ik neem meestal 's avonds 2ml/4mg voor het slapen, maar kan het ook overdag nemen als ik dus extra benauwd ben, maar dan neem ik meestal maar 1ml/2mg, want tevéél kan ook averechts werken op de ademhaling en word je juist benauwd.

01-07-2012 | Man | 54
morfine
Sinds 4 jaar heb ik een chronische alvleesklier ontsteking en sinds dien gebruik ik morfine eerst slikte ik 2 maal 60 mg Oxycontin en als escape 6 maal daags 20 mg Oxynorm Nu is de oxynorm vervangen door de orapmorph 5 ml. is 10 mg. 4 maal daags. Ik spuit dit direct in mijn 12 twaalfvingerige darm via een voeding sonde. Ik ondervind weinig bijwerking alleen kort na het ins[lees meer...]puiten een droge mond en een beetje zweten. Om obstipatie te voorkomen gebruik ik 2 maal daags 20 ml lactulosesiroop. Ik vind de flesje zeer moeilijk te openen dit doet vaak de thuiszorg voor me. Binnenkort onderga ik een gedeeltelijke amputatie van de alvleesklier in de hoop dat ik weer normaal kan gaan eten en minder pijnstilling nodig heb.

15-04-2011 | Vrouw | 48
Rugpijn uitstralend naar been
Oramorph heb ik voorgeschreven gekregen door de pijnpoli,het is zeer gebruiksvriendelijk. Ik ben wel wat suffig en heb obstipatie,waar ik weer ander medicijnen voor slik,soms gebruik ik maar 1 dosis en soms geen, zo hoef ik niet steeds meer te gaan gebruiken,en kunnen mn darmen weer op adem komen. Het fijne aan oramorph is dat je er dus mee kan rommelen, je hoef ni[lees meer...]ks op te bouwen, heb je teveel pijn neem je t in, en anders even niet. Ik ben tevreden.

06-04-2010 | Vrouw
Na maagaandoening

27-11-2009 | Man
morfine
Chronische pijnklachten in heel mijn lichaam.
De pijnpoli schrijft mij Oramorph 10 (10 ml./ 5 mg.) voor in combinatie met andere pijnmedicatie zoals fentanyl 50(Durogesic) en Rivotril. Toen ik begon met Oramorph (in een hele lage dosis (die geleidelijk opgebouwd is)) moest ik erg wennen aan de bijwerkingen zoals sufheid, slapperigheid en obstipatie (verstopping). Na een maand Oramorph te hebben gebruikt had ik alleen [lees meer...]nog last van obstipatie. Oramorph is zeer handig in het gebruik. Het is vloeibaar, zit in een doorzichtige flacon en is vrij gemakkelijk te openen. Als je b.v. de helft van de flacon gebruikt loopt de rest er niet gemakkelijk uit, en dat terwijl je hem niet afsluit met een dopje o.i.d. Als je dit medicijn gebruikt en je gaat naar het buitenland toe dan heb je een soort vergunning nodig omdat dit medicijn onder de Opiumwet valt. Het is immers Morfine. Als je naar een Schengenland gaat heb je een Schengenverklaring nodig die eerst ingevuld moet worden door je huisarts en die je vervolgens op moet sturen naar de inspectie voor de volksgezondheid. Ga je naar een Niet-Schengenland dan moet je meestal een vergunning regelen bij het Buitenlandse zaken (€ 10,00 per A4) en bij de Ambassade van het land waar je heen gaat. Toen ik dit jaar naar Egypte ging moest ik bij de ambassade nog eens € 45,00 betalen. Neem geen risico door deze papieren niet te regelen. Je kan namelijk (jaren) lang de cel in gaan in sommige landen als je deze papieren niet kunt tonen!

08-09-2016 | Man | 56
morfine (20mg/ml)
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik gebruik Oramorph sinds 2014 de werking van dit medicijn is goed alhoewel ik af en toe wel eens Oxycodon er bij moet gebruiken. Ik gebruik deze medicijn voor Artrose door het hele lichaam knieen schouders nek en rug wervels. Ik heb 24/7 pijn en ben blij dat de huisarts dit heeft voor geschreven.

23-12-2012 | Vrouw | 70
morfine
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Sedert 10 jaar heb ik last van restless legs, wat ik in mijn hele lichaam heb. Vreselijk, erger dan pijn of jeuk. Heb diverse medicijnen geprobeerd (o.a. rivotril, inhibin e.d.): niets hielp. In 2008 kreeg ik oramorf wegens dubbele hernia. In die periode voor het eerst geen last meer van restless legs. Na operatie (en stoppen oramorf) begon de ellende weer. Toen in overleg[lees meer...] met specialist om de dag 20 E. oramorf gaan gebruiken. Is absoluut afdoende. Enige bijwerking is dat ik er erg alert en wakker van blijf! Geen verstopping, geen sufheid. Dosis blijft voldoende: geen gewenning. Voor mij perfect medicijn. Temeer daar ik ook vaak veel pijn heb vanwege reuma, stenose in wervelkanaal enz. Hoef tussendoor nauwelijks paracetamol of andere pijnstiller gebruiken.

21-05-2012 | Vrouw | 34
morfine
2 jaar geleden geopereerd aan nekhernia, vanwege ruggemergbeschadiging lyrica gekregen, deze slik ik nog steeds, nu weer erg veel last van zenuwpijn in nek, arm en schouder, waarschijnlijk weer een beknelde zenuw. na naproxem, diclofenac, tramadol nu oramorph gekregen, en dat werkt super! Ik kan weer slapen 's nachts, wel last van duizelingen en vermoeidheid, maar voor de [lees meer...]rest weinig last van bijwerkingen.