Ervaringen met Temgesic

Rugklachten (2 meningen)
Artrose (1 mening)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Spierpijn (1 mening)

04-04-2012 | Man | 68
Reumatoïde artritis
Ik gebruik dit medicijn in de vorm van een pleister, die ik 2 keer per week vervang. Het heeft mijn leven weer zeer draagbaar gemaakt en ik kan nu heel goed met mijn 2 reumavormen ( ik heb ook artrose) omgaan. Het maakt mij beslist niet eufor, en blijf zeker met beide voeten op de grond staan.

04-01-2013 | Man | 66
buprenorfine
Dagelijks last van brandende en stekende pijnen in voeten, knieen, bovenbenen in combinatie met last van de luchtwegenen hoofdpijnen.

24-03-2022 | Man | 65
Drugsverslaving
2 x 3 tabletten 0,2 onder de tong. Werking ca 12 uur. Effectiviteit: zeer goed Bijwerkingen: geen

11-11-2021 | Man | 64
buprenorfine (0,2mg)
Atypische (constant i.p.v. aanvallen). Gebruik al Palexia, Lyrica en Paracetamol. Omdat dat niet genoeg werkzaam is, nu ook Temgesic. Helaas wordt de pijn erger; mogelijk heb ik de bijwerking "hoofdpijn", wat, gezien mijn kwaal niet echt helpt dus ...

14-09-2015 | Vrouw | 58
Artrose - gewrichtsaandoening
ik heb vanaf mijn 23e al pijn, in mijn rug en alle verdere gewrichten, vermoeid en mijn darmen spelen altijd op. Ik heb tot 2008 gewone zware pijnstillers gebruikt, die ik niet meer kon verdragen, heb toen morfine pleisters gebruikt, wat ook niet werkte, werd helemaal verslaafd. Vanaf 2008 gebruik ik al Temgesic, voorgeschreven door een specialist van de pijnpolie. Ik heb [lees meer...]minder pijn, meer energie en kan veel beter slapen. In 2011 en 2012 ben ik 15 kg afgevallen, eet geen varkensvlees, meer biologisch en gezonder. Dit heeft me weer verder geholpen. Nu ben ik sinds 10 weken aan het sporten, begeleid. Ik was altijd bang voor vermoeidheid en meer pijn, maar het heeft me erg verbaasd, ik voel me er heel goed bij en ben weer een stap verder naar een gezonder leven met minder klachten.

14-02-2012 | Man | 51
buprenorfine
Voor de goede orde kan ik met genoegen melden, dat RB een betrouwbare leverancier is geworden. Heb over deze problematiek ook persoonlijk zeer plezierige contacten met RB Nederland gehad. Compliment!

09-08-2011 | Man | 51
buprenorfine
Chronische pijn ( neurologisch )
Het medicijn werkt prima. De pijnsensatie is totaal anders en daardoor zeer aanvaardbaar dragelijk. Weg is het echter niet. een enorm nadeel is de servicegraad van de firma die het alleenrecht tot verkoop heeft. In een jaar tijd was het product zonder eenduidige reden voor onbepaalde tijd niet leverbaar!! Dit is voor patiënten die dit medicijn nodig hebben onaanvaardbaar. [lees meer...]Dus Reckitt Benckiser doe wat aan de betrouwbaarheid/servicegraad. Mijn specialist en huisarts gaan nu noodgewongen uitzien naar een ( wellicht ook beter ) alternatief. Dus als u voor onbepaalde tijd dit medicijn met regelmaat moet innemen, is het wellicht zinvol en verstandig om vooralsnog naar een vergelijkbaar of sterker medicijn te vragen.

15-03-2011 | Vrouw | 51
Pijn van de spieren
het is een geweldig middel, totaal geen pijn meer, wel werkt het medicijn korter dan wordt gezegd, ongeveer 6 uur bij mij per 2 mg maar dat kun je in samenwerking met je arts bepalen. Het enige nadeel als je het een nadeel kunt noemen is dat je wat vaker moet lachen, je voelt je heerlijk. Wel oppassen met alcohol, een glaasje wijn kan maar houdt het daarbij het werkt het m[lees meer...]edecijn tegen.

25-02-2023 | Man | 49
buprenorfine (0,2mg)
Mijn man slikt deze medicatie nu ongeveer 5 jaar .ze hadden gezegd dat het makkelijke was om van af te kicken dan van de methadon .vandaar dat hij dit ooit is gaan gebruiken. Helaas komt hij er echter niet vanaf ..zijn zweten/zenuwbanen/niet slapen /pijnen worden ondragelijk als hij het een keer niet inneemt . Waarschijnlijk zal het toch beter zijn dan de methadon ?!? Maar[lees meer...] wij hadden beiden gehoopt er ooit helemaal vanaf te kunnen zijn en het achter zich te kunnen laten

23-09-2021 | Vrouw | 48
Pijn (algemeen)
Hernia, fybromyagie, spasmophily, frozen shoulders artrose ext

23-07-2014 | Vrouw | 48
buprenorfine (0,2mg)
Ik ben zeer tevreden over het medicijn Temgesic. Het is makkelijk in te nemen en werkt snel. Misschien een klein nadeel is dat ik het gevoel heb dat ik er moe van wordt maar het hebben van pijn is misschien nog wel vermoeiender.

30-08-2017 | Vrouw | 47
Aangezichtspijn
Ben zeer tevreden. Ben een mens die vaak te laat inneemt. Dit middel werkt binnen 10 minuten. Perfect dus voor mij.

01-03-2013 | Man | 47
buprenorfine
Ik heb het medicijn nu ongeveer 3 maanden gebruikt vanwege een Heroine afkick. Er was tegen mij gezegt dat het middel minder ernstige verschijnselen gaf als Methadon, maar dit is in mijn ogen een fabeltje. Het werd aangeprezen als nieuw afkickmiddel. Zit nu op dag 5 zonder medicijnen, en heb nog steeds koude voeten, niezen en warm en koud gevoel. Als ik alles vooraf had ge[lees meer...]weten, was ik er niet aan begonnen!

12-08-2015 | Man | 46
Drugsverslaving
Ik ben afgebouwd van 100 mg methadon naar 1 mg temgesic, het valt me erg zwaar maar ik wil ervan af, start vandaag met 5 x 0,2 mg smelttabletten, nam laatste week een halve tablet suboxone 2mg, de slaapproblemen zijn lastig, toch er zitten ook positieve kanten aan, dat je weer meer kunt genieten. Dit betekent echter ook dealen met je verleden. Bovendien als je matig slaapt[lees meer...] valt dit op en dat heb je liever niet maar daar kun je niet omheen en moet je door! Ik ga per week 1 tablet zakken, dus 0,8/0,6/0,4/0,2/stop! Tsja, het valt niet mee maar niemand heeft mij ook gezegd dat het makkelijk zou zijn! Ik vind het moeilijk dat ik mijn activiteiten aan moet passen aan mijn slechte slapen, omdat je geen roofbouw wil plegen edoch als je je lichaam niet moe maakt dan worden de nachten echt moeilijk, dus matig tot licht intensief sporten of bewegen is goed, maar geeft soms nog geen garantie op meer dan drie uur tot 4 uur slaap per nacht. Oke het zij zo! Verder is de rusteloosheid in mijn benen behoorlijk lastig, maar bij zorgvuldige afbouw helemaal niet ondraaglijk! Ik adviseer mensen om rustig af te bouwen en je meer te focussen op een zinvolle dagbesteding dan om cold Turkey af te gaan bouwen en doodziek in je bed te gaan liggen en er weer een nederlaag bij te schrijven!! Je moet voor succesjes gaan en je huis uit! Bouwen aan een toekomst of op de toekomst gericht zijn en de kwaliteit en duur van je slaap maar even op de koop toe nemen! Ik ken een aantal mensen die mij zijn voor gegaan dus het moet mogelijk zijn ergo het is mogelijk. Ik heb bij de overgang naar suboxone ook twee weken heel beroerd geslapen maar kreeg er gelijk de beloning voor in de vorm van het kwijtraken van de zwaarste apathie, erg deprimerend van methadon! Ik geloof niet dat afbouw van suboxone of temgesic zwaarder is dan van methadon, waarom? Werkt allebei ongeveer even lang en abrupt stoppen is in beide gevallen af te raden. Ik denk dat die mening subjectief is van iemand die het, zeer begrijpelijk, zwaar had met de afbouw, die verhalen ken ik van methadon echter ook. Maar ik ben ook op 1mg suboxone terecht gekomen dus het is wel mogelijk. Ik wil me door deze reactie concentreren op wat wel kan en niet op wat niet kan om eenieder die erin wil geloven een handje te helpen. Leven met methadon is sowieso zwaar dus kun je het maar beter zwaar hebben maar wel besluiten ervan af te komen. Als het allebei zwaar is, dan bouw je toch liever af? Ik wens diegenen die ermee worstelen veel sterkte en doorzettingsvermogen en GEDULD en GELOOF, die twee zijn soms even moeilijk op te brengen...je hebt moeilijke en makkelijkere dagen en daarmee wil ik aangeven dat motivatie een schommelend proces is. Daar moet je je aan vast houden als de motivatie even weg is! Vertrouw erop dat het de volgende dag of de dag daarna weer even terug is maar je soms wel even kan verlaten. Verder, probeer niets te doen wat je verzwakt! Veel [alcohol] drinken bv....Succes! Yes you can, vriendelijke groet, Willy. Ik ben ik bereikbaar voor commentaar en andere zaken.. (ivm privacy en werkwijze van mijnmedicijn achternaam en emailadres weggehaald, reageren kan via de reageer knop onderaan de ervaring.)

10-10-2021 | Vrouw | 45
buprenorfine (0,2mg)
Hebben jullie ook zon warm/koud gevoel ervan?

24-04-2013 | Vrouw | 45
buprenorfine
gekregen van de pijnpoli, heb al jaren last van hele linkerkant lichaam, kan er snachts niet van slapen, ook gebruik ik rivotril apc gabapentine omeprazol telfast thyrax devaron furosimide en de diana pil. nog steeds kan ik niet slapen pijn in de heup en ribben zijn het ergst. heb ook al van alles gehad zoals morfine lyrica en nog veel meer te veel om hier op te noemen[lees meer...]. ik heb me er nu bij neer gelegt dat ik nooit van de pijn af zal komen, iedereen hier heel veel sterkte en geluk verder.