Ervaringen met Tramal

Hernia (1 mening)
Artrose (1 mening)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Pijn (algemeen) (1 mening)

19-01-2012 | Man | 60
Clusterhoofdpijn
Als je gek wordt van pijn, slik je alles zonder veel vragen. Gevolg: een Tramadol verslaving. De serotonine in mijn hersenen en daarbij alle bijbehorende functies zijn ontregeld. De arts verwacht van mij zomaar te stoppen!! Advies: nooit, nooit nooit beginnen met Tramadol.

30-05-2022 | Vrouw | 58
tramadol (200mg)
Lage rugpijn
Horrortrip , met de ambulance naar de noodopvang gebracht. Dagen zwaar ziek

28-04-2012 | Man | 45

23-01-2011 | Vrouw | 63
Pijn, reuma, spierziekte
werkt wel goed tegen de pijn. ik moet wel alert zijn op oedeemvorming

29-03-2010 | Vrouw
Posttraumatische dystrofie
Tramal druppels zijn niet echt lekker. De eerste jaren dat ik ze nam hadden ze een goed effect, soms zelfs 'high' Na jaren gebruik vermindert het effect

07-03-2010 | Vrouw
Geperforeerde Hernia recidief sekwester 3cm proef operatie wervels vastzetten
waar ligt de pijn grens wat kan iemand aan, daarnaast gebruik ik tramal in combinatie paracetamol.

26-07-2016 | Man | 45
tramadol (100mg)
Gewrichtspijn
Ik gebruik Tramal al jaren. Het probleem is dat veel mensen denken dat Tramal hetzelfde is als Tramadol. Terwijl dat niet zo is (dit zeg ik gezien mijn eigen ervaring met beide medicijnen). Tramadol is een stof die van Tramal gemaakt wordt. Met andere woorden, Tramal is de grondstof (de originele). Ik gebruikte Tramal. Na een tijdje kreeg ik van apotheek Tramadol. Tramal i[lees meer...]s niet nodig, want het is zelfde als Tramadol, zeiden ze. Toen ik Tramadol ging gebruiken, kreeg ik veel pijn en was niet effectief. Na een paar maanden heb ik met mijn nichtje contact opgenomen (zij studeert medicijnen). Toen kreeg ik te horen dat Tramal niet precies de zelfde effect heeft als Tramadol. Je krijgt vaak Tramadol, omdat Tramal niet door de verzekering vergoed wordt, (dus mocht je die bestellen, dan moet je zelf betalen) zei ze. Dus ik ging naar mijn huisarts en na een flinke discussie, eindelijk kreeg ik Tramal voorgeschreven (want ik ging bijna dood van de pijn). En mijn nichtje had dus gelijk. Toen ik naar Apotheek ging, kreeg ik te horen dat ik het zelf moest betalen, omdat Tramal de originele versie is. Dat vond ik geen enkel probleem. sinds ik Tramal gebruik kan ik weer een paar uurtjes zonder pijn slapen.

18-10-2012 | Vrouw | 29
tramadol
Bleek een allergie te hebben ontwikkeld door chronisch gebruik van tramal. Daarnaast deed hetook in combinatie met paracetamol en diclofenac niks op m'n pijn...

12-09-2012 | Vrouw | 56
Ziekte van Crohn
Gewrichtsklachten

11-09-2010 | Vrouw
tramadol
Tramal werkt goed bij de bestrijding van zenuwpijn na een hernia. Wel zijn de bijwerkingen van het medicijn ingrijpend; droge mond, duizelig, misselijk, slechter zien, obstipatie, hoofdpijn, afvallen. De hoofdpijn is enigszins te bestrijden door gelijktijdig paracetamol in te nemen.

24-08-2010 | Vrouw
tramadol
Artrose in onderrug door breuken
Ik heb 20 jr geleden 4 rugwervels gebroken bij het sporten. Ik heb er blijkbaar gewoon mee doorgelopen want ik wist hetop dat moment helemaal niet, wel erge rugpijn maar ik ben niet zo'n artsenbezoeker en dacht dat het wel overging. Niet echt. Helaas scheurde dit fractuur 13 jr geleden opnieuw tijdens een andere sport. Nu kon ik geen kant meer op en heb na een rustperiode [lees meer...]6 dagen/week moeten revalideren om met de pijn om te gaan, want hier waren de artsen wel duidelijk over; dit gaat niet meer over en ik moest leven als een vrouw van 60 achter de geraniums (ik was toen 33). Tijdens de revalidatie ben ik begonnen met Tramal retard, 600 mg/dag. Minder kon toen echt nog niet. Dit heb ik langzaam kunnen afbouwen en nu slik ik nog 300 mg/dag en daar kom ik helaas niet van af. Ik slik dus Tramal Retard en niet de Tramadol. Wat is het verschil zul je vragen, nou, ik word misselijk van Tramadol. Hier zit toch een ander stofje in dan Tramal bevat. Echt een verschil! Ik moet wel bij de huisarts vragen als zij een recept uitgeeft, of ze er op zet: medisch noodzakeljik, anders krijg ik toch Tramadol, want die is gewoon goedkoper voor de verzekeraar, dit geeft de apotheker ook toe. Ik wil echt alleen maar Tramal Retard, dit helpt de scherpe kantjes van de pijn te (ver)dragen zonder de misselijkheid.

08-06-2010 | Vrouw
Chronische rugklachten
Ik vind het fijn dat ik hiermee zelf kan bepalen wanneer ik meer of minder gebruik. Bij een capsule merk ik dat het wel langer werkt, maar het duurt ook langer voordat je effect merkt. Nu kan ik als ik bijvoorbeeld moet autorijden beter inplannen en eventueel de extra pijn voor lief nemen en na de autorit iets meer nemen om mijn rug weer te kalmeren. Ook op mijn werk vind [lees meer...]ik dit beter werken.

17-09-2009 | Man
Nekpijn, rugpijn, buikpijn
Bij gebruik net voor het slapen gaan, kan het voorkomen dat ik de hele nacht lig te woelen doordat het over mijn hele lijf dan jeukt/kriebelt. Ook hoofdpijn is mogelijk, en dufheid.

19-04-2018 | Man | 56
tramadol (100mg)
Tramal werkt goed en zonder bijwerkingen. Ik gebruik de retard. I'm most nu verstappen naar tramadol ( van Mylan of Sandoz) en krijg hier jeuk en uitslag van, mn op mijn onderbenen. Helaas geeft mijn apotheker geen Tramal meer omdat hij hier geld op toelegt, ondanks dat mijn zorgverzekering het wel vergoed ( medische noodzaak)

16-11-2008 | Vrouw
Chronisch ernstige pijn
gebruik dit medicijn al enige jaren en merk toch wel dat je lichaam er steeds meer van nodig heeft. toch is er voor mij geen enkel ander medicijn dat beter werkt. heb ook geen last van sufheid.