ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

23-04-2015

Transtec (buprenorfine)

Ben al 20 jaar diabeet, en heb sinds +- 15 jaar Transtec pleisters en heb tot 18 April de grote transtec pleister (groot ) gebruikt waar je op moet letten dat je de pleister om de 4 dagen op een andere plaats moet plakken, inderdaad is na het verwijderen van de oude pleister de huid enigzins rood dan doe ik er een zeer dun laagje sudocrem op , dit helpt prima. Ook plakt mi[lees meer...]jn vrouw de pleister op mijn rug dus ook nooit lichamelijke problemen mee gehad. Sinds afgelopen week word de grote transtec pleister niet meer vergoed en heb nu een kleine met de zelfde werking maar problemen met het los halen van de verpakking. Nu heb ik Buprenorfine Ranbaxy waardeloos men kijkt niet meer naar het gemak van aanbrengen maar naar de prijs. Tot slot ik weet wat zenuwpijn is maar voor mij een geweldig werkend medicijn. Heb je een vraag of opmerking mail mij gerust. Ko
05-01-2015

Transtec (buprenorfine)

Ik heb chronische pijn (zenuwpijn en botpijn). Ik slik al een aantal jaren temgesic (tablet onder de tong) een prima middel. Maar ik vergeet nogal eens mijn medicijnen. Daarom kreeg ik de pleisters voorgeschreven. Ik ben er super blij mee! Alleen na een maand of drie krijg ik huidirritatie en dan is het moment weer gekomen dat ik overga op de pillen. Nu lees ik dat ik geh[lees meer...]olpen kan worden met Flixotide spray. Daar ben ik erg blij, dus morgen de dokter bellen voor een recept. Als het werkt zal ik het vermelden! Al las ik al, dat er mensen zijn die er een goed resultaat mee hebben, dus ga ik er vanuit dat dat bij mij ook zo zal zijn.
03-08-2014

Artrose - gewrichtsaandoening

Ik heb van de huisarts Transtec voor geschreven gekregen waar ik zeer goed op reageerde en had ook weinig tot geen bij werking van. Ik heb transtec in pleister form gekregen en moet er 2 tegelijk plakken dus totaal 140 Mg. Hier voor had ik Fentanyl 100 Mg waar ik heel suf op werd en meer lag te slapen dan dat ik nog leefde. Maar nu heb ik weer andere pleisters gekrege[lees meer...]n snap er niks meer van reageer je goed dan gaan ze weer rommelen kunnen ze weer meer verdienen aan de medicijnen of zo... Nu heb ik Bupreorfine Ranbaxy gekregen maar deze laten los door dat ik nog al zweet.
07-02-2013

Rugklachten

Sinds mijn man de pleisters gebruikt doet hij niets anders dan overal slapen. Hij is begonnen met een halve pleister om de 3 dagen. Nu zit hij ongeveer een grote week aan een hele pleister om de 3 dagen. Hij slaapt dus nog meer en is altijd moe. Hij heeft geen zin meer in seks/vrijen. Hij krijgt zijn penis niet meer in een volledige erectie. Nog iemand deze problemen? Dan [lees meer...]had ik graag uw reactie gehoord aub.
02-10-2012

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Van Kapanol overgegaan naar Transtec 52,5. Ik ben op woensdag met mijn eerste pleister begonnen. Ik had er een goed gevoel over. Transtec is een partieel opiaat antagonist en de pleister hoeft maar 1x per 4 dagen te worden vervangen. IDEAAL. Donderdag begon mijn buikpijn, heel erge buikpijn. Dit is tot vandaag onveranderd. Zit nu op mijn 2e pleister. Ik heb zo'n buikpij[lees meer...]n gehad dat ik dubbel heb gezeten en de tranen over mijn wangen liepen. Dat is toch vreemd als je zoveel pijn hebt met zo'n zware pijnpleister. Ook al meer dan een week aan de zwarte slijmerige diarree. Vanochtend gemeld bij mijn huisarts. De pleister moet er acuut af. Het stofje Buprenorfine verdraag ik niet. Vanaf nu weer terug op Kapanol.
25-10-2010
Vrouw

Zenuwpijn!

Ruim 3 jaar gebruikt, maar van de een op de andere dag allergische reactie op de huid door de pleisters, ik kon ze wel goed verdragen en hebben mij erg goed geholpen om de pijn te kunnen verragen. Helaas, nu kan ik ze niet meer hebben op mijn huid en dus aan het zoeken naar andere hulpmiddelen!
27-09-2010
Man

Alvleesklier

29-10-2009
Man

Transtec (buprenorfine)
Stenose wervelkolom, slijtage van wervelkolom, spinale chirurgie schijf (2), artropathie, Hernia lumbale wervelkolom / cervicale

Al jaren pijn, vele operaties. Sinds ik deze pleisters gebruik, is mijn depressie sterker geworden/
Pagina 1 van 2

Mirena (1965) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (795) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (408) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (403) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (342) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!