Ervaringen met Thyrofix

Bij  SchildklierX

22-05-2016 | Vrouw | 29
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
'Verplicht' overgestapt ivm productiestop van thyrax. Zelfde werkzame stof, dus zelfde dosis als thyrax voorgeschreven gekregen. Medicijn werkt echter niet, zelfs niet na meerdere keren verhogen. 10 kg aangekomen binnen enkele weken. Kon niet meer lopen van de (spier)pijn. Bloedwaardes sinds lange tijd weer afwijkend. Kortom hypo-klachten. terwijl thyrax perfect werkte :( [lees meer...]de pillen zijn overigens ook nog vies omdat er geen coating om zit.

23-05-2023 | Vrouw | 32
Trage schildklier
Trage schildklier was de reden van dit medicijn. Ik slik het nu bijna 2maanden. Wat merk ik: laatste 2weken van mijn strip erg moe. Nu is het weer ok. Metk dat ik niet veel trek heb sochtends /middag en dat ik veel afgevallen ben. Ik val niet meer zo makkelijk in slaap als voorheen, was toen altijd heel moe. Dat gevoel is weg en mn waardes waren na 1maand slikken weer bete[lees meer...]r.

22-08-2023 | Vrouw | 39
levothyroxine (100ug)
Hypothyreoïdie
Ik ben bijna 6wk geleden voor t eerst begonnen met een startdosis 100ug. Ik heb me in jaren niet zo energiek gevoeld. Eerste effect begon na ongeveer 10 dagen. Af en toe slaap ik moeilijk in, met name als ik een rustige dag heb gehad. Deze week ga ik voor het eerst bloedprikken, dus weet nog niet of deze dosis de juiste voor mij is.

23-05-2016 | Vrouw | 43
levothyroxine (25)
Trage schildklier
Dit was al derde verandering van het med in 4 jaar gebruik. Heb Thyrax Duatab in kleine potjes gehad en na twee jaar kreeg ik Thyrax Duotab in streepjes, dit viel erg tegen in begin, nu al een paar weken slik ik Thyrofix 25mcg 3 tab per keer en ik vind het prima medicijn, merk ik geen enkele bijwerking.

28-01-2018 | Vrouw | 45
Trage schildklier
Het was al derde verandering van het med in 4 jaar gebruik. Heb Thyrax Duatab in kleine potjes gehad en na twee jaar kreeg ik Thyrax Duotab in streepjes, dit viel erg tegen, heb veel bijwerkingen gehad, hartkloppingen, algemene conditie erg verslechterd, ik kon bijna niet fietsen en alleen maar kleine afstanden lopen. Nu al anderhalf jaar slik ik Thyrofix 25mcg 3 tab per [lees meer...]keer en ik vind het prima medicijn, merk ik geen enkele bijwerking. Mijn conditie is verbeterd, geen hartstoringen meer. Ik kan weer berg op, fietsen, lopen etc! Nu moet ik weer overstappen naar ThyraxDuotab in streepjes!!!! Er ben ik gewoon niet mee eens!!! Ik wil niet meer als een oude dame met rollator rondlopen.

21-01-2024 | Vrouw | 60
levothyroxine (125)
Strumectomie gehad.

22-09-2023 | Vrouw | 67
Trage schildklier
Het middel Thyrax is door apotheker verstrekt terwijl ik altijd andere had, wel Levotheroxine natrium Ik hoopte dat de bijwerkingen minder zouden zijn bij dit toeval. Heupklachten erbij gekregen. Heel jammer. Wie heeft daar ook ervaring mee?

28-05-2016 | Vrouw | 67
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Over de lange termijn kan ik nog weinig zeggen, maar wat ik heel vervelend vind is, dat er geen breukstreepjes opzit net zoals bij Thyrax. Ik moet een tablet breken voor de juiste dosering. Met deze tabletten, zonder breukstreep, is het lastig, ik heb er een pillensnijder voor maar de tabletten brokkelen af en heb ik kruimels, en dat geeft (voor mij) een onjuiste dosering.[lees meer...] Heel vervelend, zit met een doosje vol met kruimels van de Thyrofix

31-07-2016 | Vrouw | 68
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Gebruikte al jaren thyrax duotab blauwe tabletjes 25mg, is nu niet meer leverbaar, heb er nooit bijwerkingen van gehad. Nu noodgedwongen over moeten stappen op thyrofix, deze tabletten zijn ook niet \ makkelijk / te delen. Hopelijk komen de vertrouwde medicijnen snel weer terug.

24-07-2022 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Zeer ernstige verzuring en spierpijnen in beide benen ongev. 3-4 uur na inname tablet. Geen breuklijn op tablet hierdoor is tablet niet te halveren en fijn tunen bij instellen niet goed mogelijk. Geen dag aanduiding (ma.di.dag enz)op strip. Dit zou voor controle inname beter zijn. Tot zover goed resultaat verlagen van TSH.