Ervaringen met Tirosint

levothyroxine

Trage schildklier (45 meningen)
Ziekte van Hashimoto (19 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)

03-08-2016 | Vrouw | 51
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Graves
Jaren thyrax geslikt nooit echt fit. Veel hartkloppingen, licht in hoofd etcetc. over op euthyrox....dit was niks. Ontzettende druk in hoofd en achter ogen en veel darmklachten. Op eigen verzoek over op tirosint. Van 130 euthyrox naar 112 tirosint. Buik- en hoofdpijn weg en oogklachten in eerste instantie ook. Voelde al tijdje dat ik te laag zat. Maand later geprikt.. weli[lees meer...]swaar binnen de waarden maar voor mij veel te laag t4 12 en tsh 3.8. Nu naar 125 en over paar weken weer prikken. Wat ik nu voel is vlgns mij op te lossen als ik goed ben ingeregeld.....hoop dat dit t s.

15-05-2016 | Vrouw | 51
levothyroxine (50ug)

11-04-2024 | Vrouw | 52
levothyroxine (50ug)
Ziekte van Hashimoto
Vanwege trage schildklier paar jaar geleden gestart met Tirosint. Ik heb geen ervaring met andere medicijnen met Levothyroxine. Ik had mijn huisarts meteen om Tirosint gevraagd omdat andere merken veel hulpstoffen hebben en ik dat liever vermijd. Veel klachten zijn wel verdwenen of minder geworden. Helaas voel ik me nooit meer de oude door de ziekte van Hashimoto.

11-07-2020 | Vrouw | 52
Hypothyreoïdie
Met Thyrax bleef ik altijd klachten houden. Ook Citomel geprobeerd wat me te veel deed schommelen. Nu al een paar jaar gebruik is Tirosint met daarbij wat natuurlijk schildklierhormoon ( thyreoidum via de natuurapotheek) Ik gebruik 100 Mcg Tirosint en 0,25 thyreoidum (vroeger 125 thyrax) bij een niet meer werkende schildklier na de slok. Ik heb me niet eerder zo goed ge[lees meer...]voeld. Werk full time en onregelmatig en dat gaat allemaal weer. Erg blij met mijn stabiele basis van Tirosint!

20-03-2017 | Man | 52
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Slik al +- 10 jaar schildklier medicijn Thyrax. Moest nu overstappen eerst paar maanden Euthyrox® (levothyroxine) geslikt maar kreeg hier teveel last van bijwerkingen. Na wederom bloedonderzoek over gegaan op Tirosint en moet aangeven dat het langzaam aan steeds beter gaat. De meeste bijwerkingen zijn verdwenen, behalve de moeheid en het zo af en toe hebben van een zeer on[lees meer...]behaaglijk gevoel.

29-10-2016 | Man | 52
Trage schildklier
Na problemen met levering van thyrax gedwongen naar ander merk Levothiroxide van teva, wat een ellende! Zeer veel bijwerkingen voelde me werkelijk een wrak lichamelijk en geestelijk. Na zoeken op internet over op Tirosint, een wereld van verschil. Heb geen bijwerkingen meer en voel me eindelijk weer lekker!! Sterkte bij thyrax 137microgram Tirosint 100 microgram.

02-09-2016 | Vrouw | 52
levothyroxine (112ug)
Trage schildklier
Eind mei 2016 (noodgewongen)overgestapt van thyrax op tirosint. Had gehoopt dat dit medicijn mij het gevoel zou geven van: ik voel me zoveel beter als die 10 jaar met thyrax. Helaas misschien beetje naïef gedacht. Ik voel me nu zo slecht dat ik mij 2 weken geleden voor t eerst ziek heb moeten melden van mijn werk vanwege mijn schildklier. Ben intens moe, keelklachten (sk[lees meer...]?), slaap nog slechter, (spier?)pijn in benen, zweten, down enz enz. Gebruikte 137,5 mcg thyrax , over naar 125 mag tirosint. Dat was teveel. Toen naar 100 mcg, was te weinig (tsh 2.46, t4 16, t3 1,6) Nu naar 112 mcg. Afwachten maar weer. Ondertussen betaal ik wel extra voor dit medicijn. Dat geeft niet maar dan moet t wel goed werken.

17-07-2018 | Man | 53
levothyroxine (88ug)

10-08-2016 | Vrouw | 53
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Ik heb bijna 13 jaar Thyrax geslikt 0.0875 mcg. De laatste 1,5 jaar voelde ik mij koortsig, nadat Thyrax van potje naar doordrukstrip was veranderd. Overgestapt op Euthyrox en Levothyroxine (Teva). Dit was geen succes, veel problemen en hartkloppingen. Nu overgegaan op Tirosint 25 mcg. Dit bevalt beter, omdat er maar 3 hulpstoffen in zitten. Ik ben nog niet goed ingesteld [lees meer...]na ruim een half jaar. Mijn eerste bloedwaardes waren TSH 5,6 en FT4 18,8. De huisarts wil er in de toekomst nog 25 mcg bij doen, maar ik denk dat ik vraag om 13 mcg. erbij en daarna langzaam ophogen (staat in de bijsluiter dat dat verstandig is). Heeft iemand ervaring hiermee?

30-07-2022 | Vrouw | 54
levothyroxine (13ug)
Trage schildklier
Ik gebruik sinds 2000 schildklier tablet ,eerst thyrax,het ging goed ,na een maar jaar weer niet goed overstap naar eurthrax tijdje ging het goed. Daarna Levo ging goed ,daarna weer niet. Bloedwaarde was goed maar toch klachten. 4 maanden geen medicijnen gebruik was van 78 naar 69 kg afgevallen. Bloed geprikt ik moest weer medicijn gaan gebruiken tirosint 13 ug . Ik heb z[lees meer...]oveel bijwerkingen en ik ben weer aangekomen 7 kg zwaarder. Ik voel mij veel zieker dan zonder tablet .

05-03-2017 | Vrouw | 54
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Ik heb na levothyroxine van Teva ( met vooral buikpijn als bijwerking ook tirosint geprobeerd,. Door de positieve ervaringen zag ik het hoopvol in. Maar na enkele dagen kreeg ik al klachten, spier en gewrichtspijn, jeuk en pukkeltjes in mijn gezicht, moe en down ( wat ik normaal echt niet ben). Ik ben nu maar weer terug naar levothyroxine van Teva. Daar krijg ik buikpijn v[lees meer...]an, maar dat is minder erg dan al die andere bijwerkingen. Thyrax was ook nooit helemaal een succes, maar beter dan wat ik nu heb uitgeprobeerd. Ik hoop dus dat thyrax weer verkrijgbaar wordt en ga dan terug! Voor mij dus geen succesverhaal over tirosint :(.

30-05-2016 | Vrouw | 54
Hypothyreoïdie
Gedwongen moeten overstappen van Thyrax 100ug. Vlekkeloos verlopen, geen nare gevolgen van de overstap. Wel boos! :(

02-11-2018 | Vrouw | 56
Lactose-intolerantie
Door mijn lactose intolerantie door de specialist tirosint voorgeschreven Omdat euthyrox enz teveel bijwerkingen hadden. Tirosint is ideaal voor mensen met snelle bijwerking reacties

07-04-2017 | Vrouw | 56
Hypothyreoïdie
I.v.m. het stoppen van de thyraxproduktie moest ik overstapoen op euthyrox. Dit was een grote elkende, hartkloppingen, dood en doodmoe, emotioneel instabiel, enz. Daarom overgestapt op tirosint. Ik voel me beter dan in jaren en geen enkele bijwerking!!

15-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Eerst thyrax na de wisseling van drukstrips over op euthyrox na wijziging vulstoffen, waarbij jeuk klachten en uitslag. Nu sinds 2 maanden op Tirosint.

03-04-2018 | Vrouw | 58
levothyroxine (125ug)
Hypothyreoïdie
Omdat er geen hulpstoffen in zitten heeft het voor mij een hele ommekeer betekend. Na de wisseling omdat een vorig medicijn uit de handel werd genomen werd ik gedwongen een ander middel te gaan gebruiken. Dat was een regelrechte ramp. Ik was lastig in te stellen op de andere 2,maar met Tirosint was het gelijk goed.