Ervaringen met Tirosint

levothyroxine

Trage schildklier (45 meningen)
Ziekte van Hashimoto (19 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)

11-05-2017 | Vrouw | 78
Ziekte van Hashimoto
Eerst ettelijke jaren Thyrax. Geen specifieke klachten. thyrax 100ug. Thyrax uit de handel over op euthyrox 100ug. Met Euthyrox vermoeidheidsklachten en sombere stemming. Waarden waren niet o.k. Er was een te sterk verschil tussen de waarden. Huisarts adviseerde minderen tot 85ug. Dit zou de hersenen prikkelen om medicatie beter op te nemen. Helaas pakte dit advies sle[lees meer...]cht uit. Raakte uit evenwicht en behoorlijk somber en lusteloos en erg moe. Ik verzocht om doorverwijzing naar endocrinoloog. Deze adviseerde tirosint. Na controle waren de waarden goed. Ik voelde mij veel en veel beter. De eerder genoemde klachten zijn verdwenen en ik voel mij nu goed (Licht wee gevoel in maag, lichte hoofdpijn, licht opgeblazen gevoel in maag). Na 4 maanden een volgende bloedcheck en contact hierover met endocrinoloog.

20-03-2017 | Man | 52
Trage schildklier
Slik al +- 10 jaar schildklier medicijn Thyrax. Moest nu overstappen eerst paar maanden Euthyrox® (levothyroxine) geslikt maar kreeg hier teveel last van bijwerkingen. Na wederom bloedonderzoek over gegaan op Tirosint en moet aangeven dat het langzaam aan steeds beter gaat. De meeste bijwerkingen zijn verdwenen, behalve de moeheid en het zo af en toe hebben van een zeer on[lees meer...]behaaglijk gevoel.

18-08-2016 | Vrouw | 63
levothyroxine (112ug)
Trage schildklier
Na bijna 26 jaar Thyrax geslikt te hebben ben ik in maart overgestapt naar Euthyrox. Dit omdat Thyrax niet meer te leveren was en omdat ik beroerd werd van de verandering van de verpakking van glazen potje naar doordrukstrip. Ik was van 125 Thyrax naar 112 Euthyrox gegaan en het ging heel goed. Helaas vond de internist het nodig om naar 100 te gaan en dat ging flink mis [lees meer...]want alle klachten waren weer terug zoals pijnlijke gewrichten, vocht vasthouden, depressief en kilo's aangekomen. Toen weer teruggezet op 112 maar het kwam helaas niet meer goed. Ik ben via Facebook op de schildkliergroep terecht gekomen en daar las ik hele positieve verhalen over Tirosint en daar ben ik op 14 augustus mee gestart. Ik kreeg 112 mcg voorgeschreven maar volgens de apotheek waren die niet leverbaar en in overleg met de huisarts kreeg ik 1x 100 en 1x 13 mcg. Dit betekende voor mij dat ik 2 receptenregels moest betalen ( 14,45 euro). Gisteren heb ikzelf de leverancier gebeld en die vertelde mij dat 112 mcg gewoon verkrijgbaar zijn. Vandaag 18 augustus belt de leverancier mij hierover terug. Wat ik heel vreemd vind is, dat huisartsen en zelfs apothekers dit middel niet kennen zo ook mijn huisarts. Misschien is het handig om hier eens aandacht aan te besteden. Sinds gisteren heb ik een heel rood gezicht en geen koorts en voor de rest tot op heden geen klachten. Mogelijk is het rode gezicht een reactie op een behandeling die ik met diverse injecties aan mijn schouder gehad heb afgelopen dinsdag (barbotage behandeling kalk aanprikken). Ik hoop dat dit middel zonder E nummers mij weer goed doet voelen.

10-08-2016 | Vrouw | 53
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Ik heb bijna 13 jaar Thyrax geslikt 0.0875 mcg. De laatste 1,5 jaar voelde ik mij koortsig, nadat Thyrax van potje naar doordrukstrip was veranderd. Overgestapt op Euthyrox en Levothyroxine (Teva). Dit was geen succes, veel problemen en hartkloppingen. Nu overgegaan op Tirosint 25 mcg. Dit bevalt beter, omdat er maar 3 hulpstoffen in zitten. Ik ben nog niet goed ingesteld [lees meer...]na ruim een half jaar. Mijn eerste bloedwaardes waren TSH 5,6 en FT4 18,8. De huisarts wil er in de toekomst nog 25 mcg bij doen, maar ik denk dat ik vraag om 13 mcg. erbij en daarna langzaam ophogen (staat in de bijsluiter dat dat verstandig is). Heeft iemand ervaring hiermee?

03-08-2016 | Vrouw | 51
Ziekte van Graves
Jaren thyrax geslikt nooit echt fit. Veel hartkloppingen, licht in hoofd etcetc. over op euthyrox....dit was niks. Ontzettende druk in hoofd en achter ogen en veel darmklachten. Op eigen verzoek over op tirosint. Van 130 euthyrox naar 112 tirosint. Buik- en hoofdpijn weg en oogklachten in eerste instantie ook. Voelde al tijdje dat ik te laag zat. Maand later geprikt.. weli[lees meer...]swaar binnen de waarden maar voor mij veel te laag t4 12 en tsh 3.8. Nu naar 125 en over paar weken weer prikken. Wat ik nu voel is vlgns mij op te lossen als ik goed ben ingeregeld.....hoop dat dit t s.

22-07-2016 | Vrouw | 59
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Omdat ik flink ziek was van de bijwerkingen van Euthyrox, heb ik aan de huisarts Tiriosint gevraagd. Hoewel ik in het begin nog met de naween zat van dat eerste middel, ben ik erg tevreden met de capsules, die onmiddellijk werken en minder agressief zijn. Nadeel is dat je moet bijbetalen, maar dat heb ik er graag voor over. Een ander minpuntje is de lichte druk op mijn hoo[lees meer...]fd die gelukkig aan het minderen is.

18-06-2016 | Vrouw | 39
Ziekte van Hashimoto
Ik ben inmiddels aan mijn 3e medicatie toe na een allergische reactie op Thyrax, daarna Euthyrox (wegens de lactose en toevoegingen). Tussendoor ook Cytomel gebruikt waar ik vreselijk beroerd van werd. Na lang zoeken kwam Tirosint als mogelijkheid naar voren door het ontbreken van schadelijke toevoegingen. Wat een verademing. Wel meteen een lagere dosis gestart dan bij de [lees meer...]Euthyrox, namelijk 88ug ipv 100 en dat lijkt nu ook wat te hoog te worden. Ik krijg meer 'hypergedrag' in de vorm van hoofdpijn, nerveus, slaapmoeilijkheden, terwijl ik juist de afgelopen tijd heel stabiel en energiek was. Mogelijk opnieuw omlaag bijstellen na controle van de bloedwaardes. Gelukkig zijn de dosis in kleine stappen in te stellen. De medicatie bevalt mij een stuk beter doordat het vele malen beter past bij mijn allergische gesteldheid dan Thyrax en Euthyrox. Niet langer jeuk en eczeem.

30-05-2016 | Vrouw | 54
Hypothyreoïdie
Gedwongen moeten overstappen van Thyrax 100ug. Vlekkeloos verlopen, geen nare gevolgen van de overstap. Wel boos! :(

15-05-2016 | Vrouw | 51
levothyroxine (50ug)
Hypothyreoïdie

11-04-2024 | Vrouw | 52
levothyroxine (50ug)
Ziekte van Hashimoto
Vanwege trage schildklier paar jaar geleden gestart met Tirosint. Ik heb geen ervaring met andere medicijnen met Levothyroxine. Ik had mijn huisarts meteen om Tirosint gevraagd omdat andere merken veel hulpstoffen hebben en ik dat liever vermijd. Veel klachten zijn wel verdwenen of minder geworden. Helaas voel ik me nooit meer de oude door de ziekte van Hashimoto.

06-03-2024 | Vrouw | 38
Trage schildklier
Voorheen slikte ik thorax, veel bijwerkingen en vage klachten. In 2017 overgegaan op tirosint. Alle klachten zijn verdwenen, voel mij er zeer goed bij

14-10-2022 | Vrouw | 29
Ziekte van Hashimoto
Al jaren opzoek na de juiste medicatie, eutyrox tyrax alles geprobeerd waardes waren dan altijd goed maar ik voelde me niet goed. Na een tijd in de ziektewet te hebben gezeten door vreselijke vermoeidheid eindelijk bij de internist gekomen.(mijn huisarts wou mij nooit doorverwijzen ( je waardes zijn goed dus je moet je goed voelen. toen heeft de bedrijfsarts het gedaan. ) [lees meer...]daar heb ik tirosint gekregen en sinds dien gaat het zeker 80% beter met mij. Ik ben echt zeer tevreden. Niet meer dagelijks die vreselijke vermoeidheid. Wel af en toe maar dan moet ik gewoon even stapje terug doen en rustig aan doen. Maar dat hoort nou eenmaal bij.

15-03-2022 | Vrouw | 50
Ziekte van Hashimoto
Ik heb van Tirosint geen last. Alleen ophogen geeft even maagklachten maar dat gaat na een paar weken weer over. Zeer tevreden en geen toegevoegde vervelende stoffen.

17-05-2021 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Ik ben 65 jaar en gebruik sinds 14 jaar medicijnen voor de schildklier, ik had veel klachten van de Euthyrox, last van spierpijnen, opgeblazen maag, weinig energie, slechte concentratie, nagels die inscheuren, haaruitval enz. Ben 4 mnd geleden overgegaan naar Tirosint en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, veel meer energie, mijn maag veel rustiger, spierklachten zij[lees meer...]n weg, mijn nagels zijn veel harder en sterker geworden en mijn concentratie is ook weer veel beter, alleen mijn haaruitval gaat niet zo maar over, zal ook de leeftijd wel doen, mijn bloeduitslagen zijn verder goed, TH4 18,4 TSH 2,6 B12 495 Ferritine 195....dus...ik ben zeer tevreden. Ben één op één overgegaan van de Euthyrox naar de Tirosint, dat viel om de dooie donder niet mee, je hebt toch echt wel die 4 mnd nodig dat je je weer goed gaat voelen. Ik ben zeer tevreden met dit resultaat.

09-05-2021 | Vrouw | 44
Schildklier verwijderd
Na een allergische reactie op de nieuwe vulstoffen van Euthyrox ben ik overgestapt op Tirosint, en dat bevalt me prima! Natuurlijk is een overstap even lastig vanwege het opnieuw instellen van de juiste dosis. Maar ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld als nu; heb sinds 18 jaar geen last van stijve spieren en gewrichten en niet meer zo'n 'mist' in mijn hoofd. Wel j[lees meer...]ammer dat dit middel niet vergoed wordt.

09-03-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
voorheen slikte ik thyrax, veel depressieve klachten, gewrichtspijnen en darmstoornissen, nu gebruik ik sinds enkele maanden tirosint en de klachten zijn verdwenen.