Ervaringen met Aclasta

zoledroninezuur

vermoeidheid gebrek aan energie hoofdpijn rillen

Alendroninezuur (116 meningen)
Prolia (53 meningen)
Fosavance (29 meningen)
Actonel (23 meningen)
Fosamax (17 meningen)

07-02-2017 | Vrouw | 68
zoledroninezuur (0,8mg/ml)
Osteoporose/botontkalking
Vroeger nam ik pillen tegen osteoporose maar ik had daarvan serieuze maagproblemen. Mijn gynaecoloog stelde 4 jaar geleden om Aclasta te proberen. Dat viel 100% mee. Eenmaal per jaar een infuus laten toedienen, een jaar geen omzien naar die medicatie en totaal geen nevenwerkingen. Ideaal.

06-02-2023 | Vrouw | 70
Osteoporose/botontkalking
2 x infuus gehad. 1x per jaar in november. Had na het infuus wat spierpijn maar ben dit wel gewend door fibromyalgie. Nu sinds de laatste anderhalf jaar heb ik last van veel ontstekingen, losse kies en nu bij kaakchirurg beland. Deze wilde mijn (2) kiezen nog niet trekken omdat het medicijn nog te kort geleden (november) is ingespoten. Ik moet nog 3 maanden wachten om mij[lees meer...]n best pijnlijke kiezen te laten trekken. Ik heb me nooit gerealiseerd dat dit de gevolgen konden zijn. Ben er erg van geschrokken. Gelukkig reageert niet iedereen hetzelfde. Maar ik wil wel een gesprek met mijn arts omdat ik hier blijkbaar wel heftig op reageer.

21-03-2019 | Vrouw | 70
Osteoporose/botontkalking
Eens maar nooit meer. Zeer slechte ervaring. Ik ben nu 7 maanden verder en heb nog steeds last van stijve en zere spieren en/of botten over mijn hele lichaam. Kan moeilijk opstaan uit een stoel . Als ik opsta kan ik soms niet gelijk lopen omdat mijn heupen niet gelijk staan met mijn benen ( moeilijk uit te leggen ). Zeer ernstige oogontsteking gehad ( moest met spoed naar [lees meer...]de oogarts ). Nog steeds hoofdpijn. Van tand en kies zijn stukken van losgegaan. Het infuus zelf stelde niet veel voor, ging soepel. Kreeg de bijsluiter pas na het infuus was ingebracht . Er is tot nu toe geen medicijn dat helpt. Wie weet wat ik zou kunnen innemen om mijn pijn te verlichten?

11-06-2020 | Vrouw | 72
zoledroninezuur (0,05mg/ml)
Deze maand 3 de keer Aclasta gekregen (tuis toegediend door verpleegkundige zeer goed gedaan)De eerste keer veel koorts gehad en griepachtige toestanden ,tweede keer hetzelfde niettegenstaande de huisdokter melde dat het minder zou zijn als de eerste keer,dus niet waar .Nu derde keer eerste dag niets gevoeld ,een dag later hevige hoofdpijn nu drie dagen geleden nog hoofd[lees meer...]pijn gaat niet over met paracetamol .Heb voordien wel een bot meting laten doen en mijn osteoporose was goed verbeterd.Wat moet een mens nu doen verder doen met Aclasta of er mee stoppen ik weet het ook niet meer.

16-10-2011 | Man | 76
Ziekte van Paget
In April een invuus gehad met aclasta in het begin een beetje griepachtig gevoel,Ik voel nog geen verbetering,Ik heb al vanaf mijn 46 ste jaar de ziekte Paget en gebruikte per dag 150 mg apd,Vorig jaar het medicijn actonel 35voorgeschreven gekregen van de huis arts daar heb ik ernsige beschadiging van gekregen aan mijn rug en heupen volgens de specialist,IK ben tevreden[lees meer...] met het medicijn aclasta tot nu toe.

01-03-2011 | Vrouw | 78
Botontkalking
na infuus met aclasta, koorts en bevende handen, spierpijn, grieperig, geen eetlust. dit gedurende 3 dagen. daarna nog een hevige opstoot van een onsteking thv pols ( reuma).

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum