Fosavance

Fosamax (15 meningen)

13-01-2019

12-07-2016

Osteoporose/botontkalking

Ik slik Fosavance al meer dan 10 jaar en heb geen bijwerkingen. Aanleiding was dat er bij foto's botontkalking was vastgesteld en ik al div. botbreuken gehad had. Maar er zijn geen nieuwe foto's gemaakt, zodat ik zelf niet kan constateren of Fosavance inderdaad helpt om de voortgang van ontkalking tegen te gaan.
02-01-2016

Osteoporose/botontkalking

polsbreuk eind september. routine osteoporose onderzoek. kwam beginnende osteoporose uit. toen gestart met Fosavance, na 2e inname, al klachten, dacht eerst dat ik kou op nek had opgelopen. Na 2e pil, erge nekpijn tot boven in hoofd, 4 dagen erge pijn, na enkele pijnvrije dagen begon pijn in bovenarm, was 1 dag weg, nu hevig terug, kan me niet aan/uitkleden, gil het ui[lees meer...]t van de pijn. durf 3e tablet niet meer te nemen, ga maandag overleggen met huisarts/en/of osteoporose verpleegkundige. ben bijna 53 en beginnende osteoporose...wat nu? Hoop dat ze een alternatief hebben, ben nog "jong".
21-06-2015

ok
15-08-2013

Fosavance (alendroninezuur/colecalciferol)

na wervelfractuur heb ik dit middel voorgeschreven gekregen. na inname 2e tablet werd mij duidelijk dat alle klachten die ik had (veel braken, constant beroerd voelen , zere gewrichten) veroorzaakt werden door de fosavance en niet door het ongeval wat ik heb gehad. van specialist accuut stoppen en overleggen op osteoporose poli hoe nu verder. dat ik mij nooit meer zo beroe[lees meer...]rd wil voelen is zeker dus maar kijken wat het gaat worden.
04-08-2013

Rugklachten

Heb geen gedacht of het door Fosance is maar heb 4implantatan die regelmatig ontsteken hoewel ik minutieus poets . Het enige dat dan helpt is Clamoxil ( antibiotica ) . Naast nog andere kwalen vroeg ik mij af of Fosavance de oorzaak kon zijn omdat mijn dokter daar op wees . Nu heb ik van de apotheker een minder zware versie gekregen . Mijn osteoporose is na meer dan 20 [lees meer...]jaar gebruik in elk geval zeer goed . En daar ben ik blij om want anders viel ik al lang uiteen ;-)
12-09-2012

12-09-2012

23-02-2012

Osteoporose/botontkalking

Na een wervelfractuur als gevolg van een val, was de beginfase van osteoporose geconstateerd in oktober 2011: mijn arts heeft me toen fosavance voorgeschreven, maar ik moet zeggen dat ik erg terughoudend was gezien de bijwerkingen die ik gelezen had in de bijsluiter. Uiteindelijk besloot ik in begin 2012 te beginnen met de behandeling en na 6 innames volde ik me slecht, mi[lees meer...]sselijkheid, buikpijn, pijn in mijn gewrichten. Uiteindelijk heb ik in overeenstemming met mijn arts besloten de behandeling te stoppen en we zien over een tijdje wel wat dat veroorzaakt. Ik heb 2 keer kanker gehad (borst en darm) en nu is dat voorbij. Ik heb geen zin om alle bijwerkingen van dit medicijn te ondergaan. Ik houd u op de hoogte van het vervolg.
22-01-2012

Osteoporose/botontkalking

Ik heb fosavance maar 2 keer genomen (woensdag ochtend), de eerste woensdag, niet veel problemen, behalve een paar kleine pijntjes, maar de 2e keer was het andere koek, ik heb 2 dagen ontzettende spier en gewrichtspijn gehad (niet kunnen dichtdoen van mijn afwasmachine), alsof ik griep had. Daarbij geen eetlust. Afschuwelijk, ik ga eerst mijn arts bellen voordat ik door [lees meer...]ga. Ik heb behoorlijke osteoporose, wat kan het vervangen? .... Ik heb een vriendin die het 5 jaar genomen heeft zonder problemen.
15-12-2011

Fosavance (alendroninezuur/colecalciferol)

Ik gebruik ongeveer 10 jaar Fosavance en ipv osteoporose is het nu osteopenie, dus duidelijke verbetering. Een recent bloedonderzoek bracht echter een teveel aan kalium aan het licht, reeds over een periode van 4 jaar. Ik ben op zoek naar informatie over een eventueel verband hier tussen. Mvg, Christiane
19-11-2011

Osteoporose/botontkalking

dubbel gevoel: algehele botsterkte verbeterd, maar sinds kort ontdekt dat mijn kaakbot is aangetast. Zodanig dat een uitgevallen tandartsbrug niet herplaatst kon worden door enstig aangetast kaakbot
19-08-2011

Osteoporose wervelkolom

De eerste malen , gaven me misselijkheid en ernstige moeheid gedurende 2 dagen, ook kortademig en dikke voeten,ook soms trillende handen. Na 3 maanden heb ik vooral nog last van blaasproblemen en warmteopwellingen, ook wel oorproblemen in het gewricht, vlugger moe , moet ook op mijn voeding letten, want er komen killo's bij.
23-07-2011

Osteoporose

Ik gebruik sinds vijf weken Fosavance. In het begin veel maagklachten, misselijkheid, moeheid. Ik ben gedurende deze periode 5 kilo aangekomen. Ik houdt veel vocht vast in armen en benen deze zijn opgezwollen. Klachten die ik voor deze inname nooit heb gehad. Advies van de huisarts acuut ermee stoppen.
19-06-2011

Osteoporose

gebruik het sinds 2 maanden, ik heb veel last van de gewrichten met name pijn sinds de inname van deze tablet, en een branderige urine, wie kan mij vertellen of iemand deze bijwerking ook heeft, het plassen brand bij mij heel erg.
27-05-2011

Borstkanker

zopas terug van tandarts ,wil een kies laten trekken wegens een ontsteking maar naar het schijnt kunnen er verwikkelingen ontstaan zoals, slecht genezen van het bot en moet het eventueel in het ziekenhuis gebeuren. Is er iemand die dat reeds heeft meegemaakt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum