Fosamax

Osteoporose/botontkalking (9 meningen)
Overgang (1 mening)

03-05-2017

Osteoporose/botontkalking

Omdat ik prednison gebruik ivm RA, moest ik om osteoporose te voorkomen Fosamax gebruiken. Omdat ik dit te lang heb gebruikt, heb ik spontaan een breukje in mijn bovenbeen gekregen. Orthopeed wilde het op de natuurlijke manier laten genezen, door langdurig met krukken te lopen. Na een jaar nog steeds niet vast, nu moet er dus alsnog een pin in.
08-04-2016

Osteoporose/botontkalking

De hoeveelheid bijwerkingen i.c.m. de angst voor het risico mbt kans op bot en oor-kraakbeensterfte deden de animo voor deze medicatie snel slinken. Effectiviteit trek ik in twijfel want er misschien wel meer bot opgebouwd maar m.i. is dit poreus bot waarbij de scan dan wel een opgebouwd botbeeld geeft maar het bot nog steeds snel breekbaar is
27-11-2012

Osteoporose/botontkalking

Vanaf 23 jaar rugklachten.Met 55jaar Dexascan gehad en daar uit bleek behoorlijke botontkalking.Dus 5 jaar Fosamax.Weer een dexascan en wat bleek 4 ingezakte wervels. .Toen 18mnd Forsteo iedere dag geinjecteerd Na controle bleek het toch nodig om weer op de Fosamax over te gaan.Hoelang?? Geen idee.
17-11-2012

Osteoporose/botontkalking

Bij mij werd in 2006 Osteoporose geconstateerd, Nam eerst 1 x p. week Fosamax in, en later (vanwegen het gebruiksgemak) in plaats daarvan Fosavance (hier zit Vit. D al in). Allebij zonder enig bijwerkingen. Daarnaast natuurlijk de noodzakelijke dagelijkse hoeveelheid Vit. D en 1200 mg Cacium. Ik ben een buitenmens die veel in de buitenlucht werkt en bewegt, dat moet ik e[lees meer...]rbij zeggen. Maar naar 3 jaar (ook b.v. zonder koffie, cola, grapefruit enz.) was mijn Ostereoporose verdwenen, de waarde van de botporositeit weer normaal - dus je hoeft echt niet 17 jaar lang dat chemisch spul te slikken - mag ook niet, want Ostereoporose is te helen. Veel success jullie
12-09-2012

01-06-2012

Osteoporose/botontkalking

Heb totaal geen bijwerkingen. Gewoon 1x p.w. rechtop blijven zitten/staan/fietsen/lopen. Gebruik het al zeker (precies weet ik het niet) zo'n jaar of 17. I.o.m. de huisarts heb ik besloten nog ong. 2 jaar door te gaan.
12-01-2012

15-09-2011

Botontkalking

Geen klachten Vraag: hoelang kan men fosamax blijven innemen ?
23-01-2011

Osteoporose

vanwege uiterlijke kenmerken preventief gekregen
24-10-2010

Overgang

Ik heb Fosamax voorgeschreven gekregen ivm een veel te vroege overgang, ik was toendertijd 32 jaar. Binnen een paar weken kreeg ik ernstige maag- en darmklachten, maar de arts vertelde me dat dat echt niet door de Fosamax kon komen. Er zat bloed mij mijn veel te dunne ontlasting, en ik kreeg last van voedselintollerantie, en liep krom van de maag- en darmpijn. Na een [lees meer...]darmonderzoek ben ik op eigen houtje gestopt, en mijn klachten verdwenen al binnen een paar dagen. Weer opnieuw begonnen, en de ellende begon van voor af aan. Dit heb ik een paar keer gedaan om zeker te weten dat Fosamax de oorzaak was. Nu ben ik 52 en heb nooit meer iets ingenomen tegen osteoporose. Volgens mijn huisarts zijn er tegenwoordig heel andere medicijnen, maar ik durf niet meer na de ellende met Fosamax, ik heb zo'n enorme pijn gehad door dit middel dat ik ook bang ben voor andere medicijnen.
21-09-2010

Botontkalking sinds 1998

In het begin van het gebruik regelmatig ontsteking/irritatie van de slokdarm. Op langere termijn ( nu 12 jaar ) haaruitval en ernstige darmklachten waarvoor nu onderzoek. Ik ben nu sinds een week gestopt,nadat mijn huisarts vertelde dat hij fosamax nooit langer als 5 jaar voorschrijft. Mijn internist echter schrijft mij fosamax al 12 jaat VOOR!!!!! Lezend in mediche boe[lees meer...]ken ben ik erg geschrokken van de aandoeningen zoals maag en slokdarmkanker,het is rotzooi,en niet voor niets moet je na inname van fosamax een half uur blijven staan en op nuchtere maag innemen. graag zou ik willen weten van mensen die dezelfde klachten hebben en ook al op zeer jonge leeftijd 33 jaar met fosamax zijn begonnen.
15-05-2010

Botontkalking

04-02-2010

Botten

zeer goed te verdragen geen last slikt al jaren.Mijn vraag is kan het ook een maal per mnd Heb wel eens gehoord een tablet per maand.
01-05-2009

Osteoporose

Fosamax slikte ik elke dag maar ben er gauw mee gestopt. Het produceert zoveel maagzuur dat ik de hele tijd met pijn in mijn maag liep en bijna niet durfde te eten omdat alles zo veel zuur veroorzaakte. Een bekende kwaal zei de dokter omdat veel vrouwen last van maagzuur blijken hebben met dit middel. Ook 6x per dag zuivel voelde niet goed. Vervolgens kreeg ik Actonel, 1x [lees meer...]per week, met dezelfde reactie. Ik ben gestopt met beide en geniet nu een natuurlijker manier om voor het lichaam en de botten te zorgen. Traditionele Chinese Kruidenleer heeft via de Dexa-foto's bewezen stabiliteit te geven in plaats van afname. Ik drink elke dag de speciaal samengestelde thee. En krijg 1x per maand een fysieke check voor kruiden die ik op het moment meer nodig kan hebben. Het zijn takjes en schors en wortels en bladeren en bloemen en schillen en nog zo het een en ander, maar alles plantaardig. Het doet me goed en ik ben er blij mee!
18-04-2009
Man