Ervaringen met Actonel

Fosamax (17 meningen)

18-06-2020 | Man | 70
risedroninezuur (35mg)
Lage rugpijn
Ik weet niet of ik door moet gaan,want de maagdarm is erg van streek en pijnlijk en constipatie en vol gevoel. Ik ben sinds kort resident in spanje en wil ermee stoppen. Kan ik dat doen,om het uit te leggen in spasns is voor mij niet te doen.

01-05-2013 | Vrouw | 51

01-05-2013 | Vrouw | 51

23-03-2013 | Vrouw | 66
risedroninezuur
ben een tijd geleden gestopt met actonel nu krijg ik klachten lusteloos spierpijn boven in de rug geen fut om iets te doen kan dat komen door dat ik gestopt ben zo ja moet ik ze weer inemen

08-01-2013 | Man | 66
risedroninezuur
Ik lijd aan de vogelhoudersziekte (een soort longfibrose) en heb daardoor nog maar 30% van mijn longen over. Ik gebruik 3 tot 4 ltr zuurstof p/min en ben hiervoor verbonden met een zuurstofconcentrator. Verder natuurlijk nog een berg andere medicijnen, waaronder helaas prednison. Ik gebruik Actonel volgende maand drie jaar. Sinds een maand of wat heb ik last van depressie[lees meer...]s en ernstige spierpijn in rug en lenden. Ook de borstspieren doen vaak mee. Daardoor neem ik nu al wekenlang 4 tot 5 keer per dag 2 paracetamol tabletten. Dat is uiteraard niet goed, maar anders slaap ik - hoe vermoeid ik ook ben - dag en nacht niet meer. De artsen weten niet wat er aan de hand kan zijn. Vandaag (07 januari 2013) kwam in TROS Radar het antwoord: de oorzaak is Actonel. Er was een man met exact dezelfde symptomen als ik heb: depressief, lusteloos, geen energie meer en een onophoudelijke spierpijn. Oorzaak: Actonel. Per vandaag stop ik met Actonel en vraag mijn arts om een vervangend middel.

07-11-2012 | Man | 59
Osteoporose/botontkalking
Geen bijzondere problemen gewoon zondags inplannen. Na 6 jaar gestopt op advies van arts, maar al na 2 jaar terugval in botmassa. Gebruik nu Prolia injecties 1 maal per 6 maanden. Het resultaat moet nog blijken maar Prolia werkt op een totaal andere manier. google maar.

08-04-2012 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Ik neem dit medicijn nu 3 jaar. Het resultaat bij de osteodensitometrie is al 3 jaar lang hetzelfde. Dus, geen verergering. Ik heb een huisje in de bergen waar ik in de winter naar toe ga, ik doe elke aan langlaufen, en soms ga ik af en toe een beetje of behoorlijk onderuit, maar tot nu toe zonder breuken. Een beetje spierpijn de eerste maanden toen ik Actonel net nam, m[lees meer...]aar dat is nooit meer terug gekomen.

18-01-2012 | Vrouw | 43
Ziekte van Crohn
Voor sterkere botten is het een goed middel, via mijn tandarts zojuist gehoord dat het heel slecht is voor de wortels van de tanden. Tanden moeten door de kaakchirurg verwijderd worden omdat ze te vast in de kaak staan.Daarnaast worden de tanden harder, geen beweging meer en implantaten kunnen niet meer geplaatst worden ! Vertel uw tandarts als u dit middel gebruikt !!!!!!

12-01-2012 | Vrouw | 71

28-11-2011 | Vrouw | 75
Botontkalking
enige dagen zeer

23-01-2011 | Vrouw | 71
Botontkalking

23-01-2011 | Vrouw | 56
Na chemokuren
Laatst een DEX-scan gehad. Botten zijn goed. Meer last gekregen van gewrichten en spieren en ik ben wat stram. Het innemen is wat gedoe, zeker als je moet werken.

23-01-2011 | Vrouw | 66
Osteoperose
Last van mijn spieren en gewrichten. Een keer last van brandende slokdarm.Over het effct is nog weinig te zeggen.

23-01-2011 | Vrouw | 56
Osteoporose
bijwerkingen: vaak hoofdpijn en darmklachten. omdat ik het middel 1 keer per week gebruik moet ik hier goed aan denken.

23-01-2011 | Vrouw | 35
Osteoperose
Na inname een half uurtje zitten/staan/lopen.

10-06-2010 | Vrouw
risedroninezuur
In combinatie met Zoladex en Calcichew. Prima. 's ochtends innemen daarna douchen, aankleden en tegen die tijd kun je makkelijk ontbijten.