Ervaringen met Aclasta

zoledroninezuur

vermoeidheid gebrek aan energie hoofdpijn rillen

Alendroninezuur (116 meningen)
Prolia (53 meningen)
Fosavance (29 meningen)
Actonel (23 meningen)
Fosamax (17 meningen)

01-01-2024 | Vrouw | 67

06-09-2023 | Vrouw | 59
Osteoporose/botontkalking
Ik was van de trap gevallen en ja bekken breuk schaam beenbreuk en voetbreuk nu heel erge osteoporse maar mag alleen infuus nou ik ben zo ziek ik kan niet meer lopen hoofdpijn misselijk hogekoorst en hallucinaties maar ook mijn buik ogen en rug niet te doen pracetemol doet niks eten en drinken gaat niet

17-05-2022 | Man | 67
zoledroninezuur (0,04mg/ml)
Osteoporose/botontkalking
NOOIT MEER WAT EEN VERGIF IST DAT . Mijn man heeft NAH , is sinds de baxter volledig van de kaart , kan niet meer stappen en heeft hoge koorts en is verward . Nooit laat ik mijn man dit nog zetten .

17-04-2022 | Vrouw | 65
zoledroninezuur (0,04mg/ml)
Osteoporose/botontkalking
Ik ben nu al 8 weken verder na infuus van aclasta , maar dus nooit meer !!! Enorme pijn aan slokdarm en maag reeds 5 kg vermagerd en weeg nu 58 kg dus geen overgewicht , het voelt als een soort vergif dat in mijn lichaam is gespoten , ik hoop dat dit snel uit mijn lichaam verdwijnt ! Ben radeloos op het moment 😞

12-03-2022 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Eerste infuus Aclasta, thuis gekregen. Dat ging goed. De bijwerkingen die na infuus konden ontstaan en een week zou duren, werd mij ook goed uitgelegd. Zoals verwacht 12 uur later begonnen de bijnwerkingen: beven/ trillen, hoofdpijn, overal spierpijn, algehele malaise, niet kunnen slapen, lusteloos. Dag drie werden deze klachten steeds minder. De spierpijn en botpijn werd[lees meer...]en met de dag erger. Nu een maanda na aclasta infuus en ik heb ontzettend last van botpijn: ribben, bekken, onderrug (doet verschrikkelijk veel pijn). Ik ben een beetje ten einde raad. Soms vraag ik me af of ik de juiste beslissing heb genomen voor dit middel. Mijn rugpijn wordt met de dag erger. Paracetamol helpt niet. Heeft iemand advies voor mij?

05-02-2020 | Vrouw | 64
Osteoporose/botontkalking
Aclasta gekregen bijna 2 maand geleden verschrikkelijke pijn in nek spierspasmen in nek en bovenarmen pijnstillers helpen niet dag en nacht paracetamol genomen ook kine 9 beurten moeten doen kreeg ook opgezwollen voet die in het verleden al 2 maal gebroken is geweest misselijk geweest buikpijn 2 maal onwel geworden verschrikkelijke ervaring nog soms last in nek nee dit ge[lees meer...]bruik ik nooit meer

02-06-2019 | Man | 49
Osteoporose/botontkalking
Zeer slecht soul voor je lijf, omzettende pijn in mijn kiezen 7 stuks.ben een dag later Nasr het ziekenhuis gegaan en kreeg tramadol de pijn kwam er gewoon doorheen wel in mindere mate

23-01-2019 | Man | 68
zoledroninezuur (0,8mg/ml)
Artrose
Ik gebruik het voor osteoporose. Het middel is verschrikkelijk. Ik wil het nooit meer! Is puur vergif. De kans op kaakbeen necrose is groot.

16-05-2018 | Vrouw | 59
zoledroninezuur (0,8mg/ml)

16-06-2016 | Vrouw | 63
Osteoporose/botontkalking
Niettegenstaande de gekende nevenwerkingen die ik op het forum las heb ik mij laten overhalen door mijn arts om aclasta toegediend te krijgen. Hij zei dat er geen bijwerkingen zouden zijn. Heb ik mij even mispakt. Ik ben werkelijk zeer ziek geweest : na 10 u beginnen beven en trillen, koorts gemaakt, maar vooral de pijn was het ergst. Niet weg te krijgen met paracetamol. 2[lees meer...] x Tradonal 50 mg bijgenomen, en dannog was de pijn niet weg. Een nacht en een dag echt afgezien.

19-05-2016 | Man | 60
Osteoporose/botontkalking
Van 2006 tot 2010 bisfonaten/zoledroninezuur per infusen gehad van specialist/reumatoloog. Vanaf 2009 werd kaaknecrose vastgesteld (bijwerking van dit gif) en mijn lichaam ging allergisch reageren. Nooit voorlichting over gehad, zeker niet van de specialist, geen preventiemaatregelen, niets. Nu 2016 zijn mijn kaken onderhevig aan een fors gegeneraliseerd horizontaal botve[lees meer...]rlies. (kaaknecrose) Al mijn tanden bijna weg, slechts een paar eigen kiezen over. Na een gebitsrenovatie te hebben gehad in 2010, die mij 10.000 euro kostte. Nu zijn zelfs de brug en kronen verwijderd omdat deze los gingen zitten. Heb onlangs het ziekenhuis aansprakelijk gesteld en in afwachting van hun respons ben ik voornemens de farmaceut ook aansprakelijk te stellen. Een gevaarlijk medicijn waar ik veel last, pijn en ongemak van heb!!! Zint eer ge begint!

28-10-2014 | Vrouw | 55
Osteoporose/botontkalking
Goedendag, Mijn moeder heeft een apd behandeling ondergaan en heeft verschrikkelijk botpijn. ondanks de hoge dosering morfine is het bijna niet uit te houden. Heeft iemand enig idee hoe lang deze bijwerkingen duren en of dit gaandeweg ook vermindert? Ook zijn wij erg benieuwd of mensen die dezelfde ervaring hebben gehad een evt. 2e behandeling hebben ondergaan en[lees meer...] of dit dezelfde ernstige bijwerkingen heeft gegeven.

28-06-2014 | Vrouw | 45
Osteoporose/botontkalking
Als bijwerking van Prednison kreeg ik Osteoporose. Daarom heeft de arts Aclasta voorgeschreven (voor ivm snel geïrriteerde maag). Infuus prikken is bij mij al een hele opgave, ook weer als gevolg van de Prednison, en het toedienen daarna van de Aclasta was een makkie. Echter de bijwerkingen zijn dat niet. Algehele malaise en zeer ernstige pijn (botpijn) gedurende 5 dagen. [lees meer...]De morfine die ik daarvoor krijg kan het maar nauwelijks wegnemen. Kortom, een zeer heftig medicijn.

11-01-2013 | Vrouw | 53
Diabetes type 1
Ik heel erg ziek geweest van de Aclasta, hoge koorts, lag 3 dagen plat. Ik kon niets doen. Daarna is het wat voorbij gegaan ,maar ben er erg moe van. Ik heb geen andere optie , daar ik lactose-intolerantie heb en niet genoeg kalk opneem, anders zou ik het niet meer laten doen .

21-06-2012 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Vorig jaar januari 1ste aclasta infuus gehad. Reumatoloog raadde mij onlangs aan te herhalen. Na het googelen op aclasta werd mij opeens duidelijk waarom ik de afgelopen anderhalf jaar zo vaak ontstoken ogen heb gehad, enorme pijn in lies/dijbeen/heup. Hiervoor meerdere pijnlijke behandelingen gehad in de pijnpoli, zonder resultaat. Dermatoloog kon mij niet van ontstoken o[lees meer...]gen/oogleden afhelpen. Zoveel pijn en ongemak! Door Aclasta: echt never nooit meer!

02-11-2011 | Vrouw | 61
Osteoporose
Aclasta werd mij voorgesteld na een spontane beenbreuk. Men zei dat ik mij wat grieperig ging voelen. Niets was minder waar. Het was net of ik onder een vrachtwagen heb gelegen. Alles deed pijn, koorts en ben drie dagen erg ziek geweest. Na een week voel ik mij nog steeds belabbert, moe en mijn ribben doen ontzettend pijn. Ik weet niet of ik de behandeling nog wil vo[lees meer...]ortzetten volgend jaar.