Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

01-03-2011 | Man | 50
Pijn!!!
voorzichtigheid geboden in combinatie met andere spiermedicatie

17-02-2011 | Vrouw | 31
Schokbewegingen en pijn
ik heb er baat bij gehad. Achteraf kwamen de klachten vooral door de antipsychotica (seoquel) Nu valt mij iets opmerkelijks op... Ik heb bijna 2 jaar gevloeid, nu ik gestopt ben met de baclofen is dat over... Kan een los daarvan staan, maar ben erg benieuwd of er meer vrouwen zijn die dat hebben/hadden.

30-07-2010 | Vrouw
Kramp in de benen
Het werkt ontzettend goed en ik slaap er ook heerlijk op. S morgens ben ik goed uitgerust moet er nu nog een paar keer per nacht uit voor kramp. voorheen wel 20 x

01-08-2020 | Vrouw | 27
Drugsverslaving
Dit medicijn heeft me gered!

04-08-2016 | Man | 33
Alcoholverslaving
Ben benieuwd naar dit medicijn. De behandelend arts wou het me helaas niet uitschrijven ivm expirimenteel medicijn ?

19-08-2015 | Man | 59
baclofen (10mg)
voor het slapengaan 3 (soms 4) x10mg. Toch vaak nog spiertrekkingen en 's morgens zeer stijf. Rek/strekoefeningen steeds meer noodzakelijk, maar ook midden in de nacht?

31-03-2015 | Man | 43
Alcoholverslaving
Ben al vanaf dag 1 dat ik in aanraking kwam met alcohol (nu 26 jr geleden) een alcoholist van het ergste soort. Heb diverse dingen geprobeerd zoals de AA, opnames in klinieken, naltrexon, diazepam, librium. Niets hielp, binnen een week ging ik toch weer de fout in, op het ergste moment zat ik op 2l whisky per dag wat een dure grap is. De laatste 2 jaar vrij stabiel op 3 to[lees meer...]t 6 liter kanon per dag, soms in combinatie met een jointje. Meermaals in het ziekenhuis beland wegens blackouts en als gevolg daarvan valpartijen met als gevolg botbreuken en kneuzingen. Omdat ik thuis steeds de fout in ga, liever geen opnames meer, gegoogled en ook het boek van Ameisen gekocht en gelezen. Zeer herkenbaar en motiverend. Verder gezocht en nu een behandeling gevonden via de Baclofen-studie. Mijn huisarts wil het nl. ook niet voorschrijven. Voorwaarde is dat je dan eerst gedetoxed moet zijn, en dat traject heb ik 3 keer verknald door toch weer toe te geven aan de zucht en het tegengaan van de ontwenningsverschijnselen, die bij mij inmiddels echt wel ernstig zijn. Heb oa een blaasapparaat nu thuis en dat is wel ontluisterend, ik heb een gewenning en tolerantie opgebouwd waar ik nu echt van af wil, het is levensgevaarlijk aan het worden. Ter info: na 1 kanon (0.5L) blaas ik 1.5 promille. Laat staan waar je op zit als je er 6 of zelfs 8 neemt op een avond. De volgende ochtend zat ik dan nog steeds op 4 promille, stapte vrolijk in de auto om te gaan werken. In de weekenden begon ik vaak al meteen met alcohol drinken bij het wakker worden. Vorige week was de intake, je moet dan enkele tests afleggen en uiteraard 0 promille blazen. Omdat ik zeer gemotiveerd ben om te stoppen, hield ik de detox vol en en haalde de tests, en kreeg de Baclofen ook dezelfde dag nog geleverd. Omdat ik blijkbaar in de categorie 'zoekt zeer koppig steeds weer de grenzen op' val en er op het potje staat dat het OF baclofen OF een placebo kan zijn, besloot ik dit te testen door toch weer alcohol in huis te halen en te kijken of het effect 'anders' zou zijn. Nou, reken maar dat dat het geval is, en het stomste wat ik heb gedaan, ook al weet ik nu 100% zeker dat ik geen placebo heb. De dagen daarna was ik nog nooit zo ziek geweest en het duurde veel langer dan normaal om weer op de 0 promille te geraken. Uiteraard waren de huis- en verslavingsarts en psychologe absoluut niet blij met mijn achteraf zeer stomme en ook nog eens levensgevaarlijke actie. Drie keer detoxen in een korte periode vraagt fysiek enorm veel van het lichaam, daar ben ik nu wel achter. Ik ben via googlen op 'baclofen bijwerkingen' op deze site beland en besloten me me aan te melden. Uit andere commentaren maak ik op dat de eerste week hoe dan ook zwaar is en inmiddels alweer 2 dagen op 0 promille en helemaal klaar met alcohol. De roes is inderdaad veel te prettig, maar ik heb geen enkele grens als ik eenmaal begin ('1 is teveel en 100 is te weinig') en wil absoluut niet nogmaals door de hel van het detoxen heen. Eenmaal langer dan 2 dagen 0 blazen maakt ook dat je veel beter proeft, ruikt en ziet en gewoon veel fitter bent. Ik merk vandaag dat ik me eindelijk weer redelijk normaal en rustig voel en de 'zucht' is duidelijk minder, eigenlijk volledig afwezig tot nu toe. Ben alleen wat 'klam' en inderdaad een droge mond. Ik ben benieuwd hoe dit traject verloopt, mijn (nieuwe) werkgever heb ik alles maar eerlijk in vertrouwen verteld. Omdat het traject nog geen week van start is, heb ik besloten om op deze site mijn ervaringen te delen, minimaal eens per week. Dit zal ook betekenen dat 'mijn mening' zal veranderen, deze is voor nu een momentopname, er is nog een hoop werk te doen en 16 weken is natuurlijk niets op 26 jaar. Hoop overigens ook dat er een 'mening van een expert' over dit middel wordt gepost. Mvg, Alcoholicus

23-01-2011 | Vrouw | 65
Spasmen
aangevuld met valeriaan

18-10-2010 | Vrouw
Multiple sclerose
Spierverslapper: de spierspasmes blijven bestaan en hetzelfde geldt voor de stijfheid bij lopen.

26-07-2023 | Man | 29
Pijn (algemeen)
Ik kreeg het voorgeschreven van de huisarts voor trapezius spasme nadat kinesist therapie totaal niet heeft geholpen. Ik heb al meer dan 3 maanden nek en schouderpijn en meestal ook wel gepaard met hoofdpijn. Nu neem ik het voor de 3e dag in,en dit aan 10mg 1x voor het slapen gaan. Dag 1 had ik een beetje een raar gevoel toen ik wakker werd. Soort van licht verdovend [lees meer...]gevoel maar wel nog stijve spieren in de nek. Dag 2 werd dat gevoel sterker,en leek ik ook meer afwezig te zijn van de werkelijkheid. Ook werd ik wat onzekerder bij het stappen. Maar alsnog stijve en pijnlijke spieren en geen spierontspannend gevoel. Dag 3 voelde ik me verre van normaal. Ik had (meer) last van paniek en ik kon maar niet helder worden in mijn hoofd. Ik leek onder invloed te zijn en het onwerkelijke gevoel had opnieuw een hoogtepunt bereikt. Alsook pijn in mijn maag. Hierop ben ik ermee gestopt. Ik kan amper een simpel gesprek houden zonder dat dit aan me te zien is dat ik afwezig ben. Ik neem nog vele andere medicatie ivm paniek/angst/agorafobie,misschien dat er wisselwerkingen zijn. Alhoewel ik daar niet meteen iets over terugvond.

02-12-2022 | Vrouw | 57
baclofen (10mg)
Al een paar maanden lang leefde ik in een 24/7 durende paniekaanval. Op een punt aangekomen dat ik het leven niet meer kon verdragen heb ik hulp gezocht bij mijn huisarts. Omdat ik in de laatste 25 jaar antidepressiva uit alle groepen tevergeefs heb geprobeerd, ben ik gaan zoeken naar een medicijn dat niet tot de antidepressiva behoorde, maar wel zou kunnen helpen bij de[lees meer...] angst en daaruit voortvloeiende paniekaanvallen. Zo kwam ik terecht bij Baclofen. De eerste paar dagen waarop ik 3x per dag 5mg slikte leek de paniek een klein beetje te verminderen. Daarna kon ik ophogen naar 3x 10mg. Na dit een week te hebben gedaan, merkte ik dat ik na 5 uur na inname weer heftige paniekaanvallen kreeg. In overleg toen besloten om op te hogen naar 4x per dag 10 mg. Na dit een paar dagen met een positief effect te hebben gedaan, merk ik nu toch weer dat de paniek er in aan het sluipen is. Vandaag hierover overleg gehad met de huisarts en hij gaf aan dat de Baclofen te weinig verbetering van de klachten en teveel zware bijwerkingen liet zien. Daarom besloten om nu Buspiron te gaan proberen. Bijwerkingen Baclofen: Incontinentie. ik had de hele dag het gevoel dat ik moest plassen en als ik naar het toilet ging was ik tijdens het lopen al aan het plassen. Ook heb ik 2x ‘s nachts in bed geplast. Traagheid. Zowel mijn denken als mijn handelingen raakten vertraagd. Geheugenproblemen. Mijn kortetermijn geheugen verslechterde in rap tempo. Moest elk klein dingetje gelijk opschrijven, anders was ik het weer kwijt. Slapeloosheid. Ik sliep nog maar maximaal 5 uur per nacht. Het vreemde was dat ik me helemaal niet moe voelde overdag. Ik heb deze bijwerking als positief ervaren. In de 25 jaar dat ik verschillende soorten antidepressiva slikte, sliep ik 10 tot 14 uur per dag en voelde ik me altijd doodmoe. Baclofen zorgde er dan ook voor dat ik me ondanks de slapeloosheid superenergiek voelde. Spierkrampen. Kwamen niet vaak voor, maar wel op plekken waar ik nooit krampen heb. Opeens kramp in de rechterpols bijvoorbeeld of kramp in een knie. Sexuele dwang. Twee dagen duurde dit en ik heb geen zin om hier over uit te weiden, maar het was vreselijk. De hele dag door alleen maar bijzonder sterke sexuele dwang voelen die niet te bevredigen is, ik gun het niemand!

08-03-2021 | Man | 35
baclofen (0,25mg/ml)
Deze baclofen werkt bijna niet van dit merk. Ik had voorheen baclofen van Mylan 10mg dat werkte echt beter. zowel mijn spieren ontspande meer, kon beter slapen maar de laatste keer kreeg ik het van dit merk sandoz. Nog in hogere dosering van 25mg maar doet niets, merk er niets van. Hopelijk kan ik binnenkort weer terug naar Mylan voor me fibromyalgie en chronische pijn wa[lees meer...]nt de baclofen van dit merk is 3xniks.

07-09-2020 | Man | 41
Fibromyalgie
Ik heb dit medicijn voorgeschreven omdat de pijn die ik ervoer zeer extreem was. Ook slikte ik het tijdens de overgang van Oxycodon naar Methadon, nu twee weken geleden. Het doet in principe goed haar werk echter zijn de bijwerkingen dusdanig dat ik proefondervindelijk gestopt ben omdat het voor mij niet meer mogelijk was om op een normale manier te slapen. In rust namen d[lees meer...]e stuiptrekkingen of jerks buitenproportioneel toe waardoor ik telkens wakker geschud werd. Nadat ik gestopt was nam dat voor 75% af de volgende dag, de dag erna werd het geminimaliseerd tot 1 a 2 jerks in de nacht en daar moet ik het kennelijk mee blijven doen. Omdat ik het voorgeschreven kreeg ten tijde van helse pijn was ik niet bij machten om de beschrijving te lezen. Daarin staat dat het medicijn niet geslikt mag worden als je een maagzweer hebt gehad. Toen ik vorige week weer een beetje bij de pinken was dus aan het lezen geslagen. Ik heb vorige jaar, door een medische misser bij de huisartsenpraktijk, een half jaar rond gelopen met een dubbele maagzweer en het lijkt er enorm op dat die teruggekeerd. Op exact dezelfde plekken steken, dezelfde ademhalingsissues vanwege de enorme zure oprispingen in de nacht. Jammer want de Baclofen hielp enorm goed tegen de extreme spierspanning in mijn lijf. Er zal met de pijnpoli en huisarts gekeken moeten gaan worden wat ik het beste kan gebruiken maar eerst maar eens mijn maag op orde krijgen.

12-04-2020 | Vrouw | 68
baclofen (10mg)
Baclofen gaan gebruiken om van verslaving aan Lorazepam af te komen en beter te slapen. Van arts uit Parijs via mail al vernomen dat de bijwerkingen van Lorazepam erger zijn dan die van Baclofen. Toch geprobeerd. Sliep de eerste dagen prima. Wel last van misselijkheid en een hele rare smaak. Alles smaakte naar petroleum. Een week later hielp het al niet meer tegen slapel[lees meer...]oosheid en kreeg ik een extreem droge huid die sterk ging vervellen en heel droog haar. Er viel niet tegen op te smeren. Heeft iemand deze ervaring ook? Hoe komt het dat huid en haar zo droog worden? Droogt het je lichaam uit? Wel veel water en thee gedronken. Ben gestopt met Baclofen. Werkt niet en geeft slechts hele vervelende bijwerkingen.

23-01-2019 | Vrouw | 31
baclofen (5mg)
Spierspasmes
Spierspanning neemt af, niet helemaal. De bijwerkingen daarintegen zijn erger dan de kwaal zelf. Door de vermoeidheid kom ik weinig ergens aan toe en mijn stemming is drastisch minder happy. Gelukkig hoef ik het maar tijdelijk te slikken tot een andere behandeling waar ik op wacht. Nee, niets voor mij.

28-09-2016 | Vrouw | 53
MS (multiple sclerose)
Baclofen zorgde ervoor dat is geen spasmes meer had, maar ik werd er zo moe van dat ik overdag moeizaam functioneerde. Ik had moeite om helder te denken en het gevoel dat mijn hoofd vol watten zat.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum