Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

19-01-2018 | Man | 27
baclofen (10mg)
- ik ben al 3 jaar verslaafd geweest aan GHB. Het was op en af. 2 keer detox. En als ik uiteindelijk abstinet was, was ik angstig. Het leven voelde vlakkig. Ik was super prikkelgevoelig voor licht en geluid en bewegingen. Na het lezen op internet zag ik baclofen staan, en dat zorgt ervoor dat ik wat “normaler” voel. De zucht naar GHB word verminderd en kon weer licht[lees meer...]elijk genieten. Ik was niet meer zo paniekerig . En ja, je hebt natuurlijk de bijwerkingen zoals beetje vergeetachtigheid en niet goed kunnen focussen. Maar ik weet niet of het te maken heeft met het jarenlang gebruik. Ik heb het wel voorover om NOOOIT meer terug te zijn in de detox. Ik gebruik het samen met pregabine. Beste combinatie wat tot nu toe niet “wetenschappelijk” is getest waardoor je niet zomaar uit de verslavingskliniek voorschreven kreeg. Je moet het geluk hebben dat je huisarts wil meewerken.

12-06-2017 | Man | 70
Chronisch pijnsyndroom
Als medisch specialist kende ik dit middel al lang. Alle bijwerkingen ook. Derhalve begin - ondanks voorschrift - met 2,5 mg voor slapen en verhoog tot 0,5 mg na 2 dagen. Hou het daarbij. De stof werkt goed op deze dosering. Laat het daarbij.

13-04-2017 | Man | 32
baclofen (180)
Alcoholverslaving
Je moet vechten voor dit medicijn! Maar het gaat je helpen daar ben ik van overtuigd. Ik vind het geen wonderpil, omdat dat de indruk wekt dat het geen moeite zou kosten. Ik zit op een dosis van 180 ml/g en krijg het nog steeds niet volledig op recept. Het is heel frustrerend dat artsen niet meewerken. Ze schrijven allemaal troep voor, maar iets wat werkt willen of durfen [lees meer...]ze niet voor te schrijven. Je moet zelf je huiswerk doen en met de feiten komen. In Frankrijk zijn ze heel ver. Je huisarts kan de onderzoeken opvragen. En als die daar te lui voor is, heb je het recht om een nieuwe huisarts te zoeken. Maar blijf zoeken! Blijf bij baclofen! Het heeft echt mijn leven gered. Het werkt ook voor autisme en nog veel meer. Er wordt geen onderzoek meer gedaan omdat er geen geld meer mee te verdienen is. De farmaceutische bedrijven houden het tegen denk ik. Dat vind ik echt maffia. Er zijn veel websites over baclofen en uiteindelijk toch veel onderzoeken. Lees bijvoorbeeld eerst eens het boek van ameisen. Succes!!

14-12-2016 | Man | 37
Alcoholverslaving
Superpil!!!Jarenlang geworsteld met echtgenoot zijn alcoholverslaving. Doordat de oorzaak van drinkgedrag niet wordt weggenomen door er over te praten met een psychiater of door een paar weken in een afkickkliniek te verblijven (Bij wie lukt dat wel?!). Ben eerlijk gezegd geschokt door het feit dat dit middel niet standaard wordt voorgeschreven bij verslaving!!! Het werkt [lees meer...]bij alcohol verslaving maar ook verslaving aan cocaine/ sigaretten enz. Dit is een levensreddend middel. Het zou de gezondheidszorg sieren als ze zouden stoppen met het uitvoeren van nutteloze behandelingen bij verslaafden. Eindeloze praatsessies, medicijnen die totaal niet werken: wat een ongelooflijke verspilling van ieders tijd en geld. (Dan heb ik het nog niet eens over de Methadon die aan heroineverslaafden wordt toegediend!) Weet nu uit eigen ervaring dat de positieve verhalen die op internet te vinden zijn gewoon helemaal kloppen. Wanneer je van een verslaving af wil komen zonder een dagelijks gevecht tegen je zucht naar dat verslavende middel, gewoon, door een pilletje te slikken die nauwelijks bijwerkingen heeft zou ik zeggen; ga voor Baclofen.

09-02-2016 | Vrouw | 43
MS (multiple sclerose)
Toen ik pas begonnen was met dit medicijn kreeg ik het heel warm, maar wanneer ik mijn hand op b.v. mijn been legde, voelde ik een normale temperatuur. Na een paar dagen verdween deze vervelende bijwerking. Minder spierkracht is een andere bijwerking? Maar volgens mij kun je dit geen bijwerking noemen omdat de spasmen wel verdwenen en daarvoor is het nodig dat de spier [lees meer...]minder krachtig samentrekt. De effectiviteit is wat dat betreft hoog.

03-02-2016 | Man | 61
Alcoholverslaving
Gebruik van baclofen volgens de methode van Dr. Olivier Ameisen door te starten met 15mg p/dag en dit langzaam op te voeren tot de z.g. "switch" is bereikt (afkeer van alcohol) waarna er langzaam afgebouwd wordt naar een onderhoudsdosering. Let wel: doseringen en bijwerkingen kunnen bij een ieder verschillend zijn. Lees meer over baclofen op de site van Sjoerd Talsma op n[lees meer...]ulpromille.nl

12-01-2016 | Vrouw | 69
baclofen (25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik sinds kort Baclofen in eerste instantie alleen 's avonds om beter te slapen, ivm Restless legs syndroom, naast mijn medicatie hiervoor van Pramipexol 4 x 0,088mg 's avonds. Het (b)lijkt goed te werken, en voel me 's ochtends uitgerust, spierpijnvrij, en lekker zuurstofrijk in mijn hoofd. En voor mijn verslavings-aanleg en -verleden kan het ook geen kwaad, alho[lees meer...]ewel ik daar geen problemen meer door en mee heb. Ik hoop dat het zo blijft! Groet Sirene

29-06-2015 | Man | 63
Stoppen met roken
Mijn neef is zwaar verslaafd geweest aan drugs heroine cocaine allerlei pillen wiet etc. Alles geprobeerd om eraf te komen, kiboets in israel, afkickklinieken, werkelijk alles geprobeerd. In 2013 boek gelezen van dr Ameizen over baclofen en is werkelijk met 70 mg baclofen drugs vrij. Op oud en nieuw bij zijn vader op visite en vertelde mij over baclofen en zij begin morgen[lees meer...] ik heb 7 pillen van hem gekregen en ik rook zeker 50 jaar en na de eerste pil heb ik geen haaltje meer genomen en nu nog steeds niet maar je moet er echt willen stoppen want de sigaret blijft gewoon smaken neemt alleen de drang weg 5 sterren en heel weinig bijwerking.

19-06-2015 | Man | 52
Alcoholverslaving
Het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen was een feest der herkenning voor mij. Toen in 2012 mijn alcoholgebruik zeer problematisch werd heb ik, na lang zoeken, een kliniek in Amsterdam gevonden die Baclofen bij mijn behandeling wilde toepassen. In een lage dosering (30 Mg) merkte ik een gunstig effect op mijn angststoornis (ook beschreven in het boek [lees meer...]van Ameisen). Bovendien ging ik er beter door slapen, waar mijn alcoholgebruik zijn oorsprong vindt. Van het zuchtremmend effect heb ik persoonlijk niet veel gemerkt, misschien omdat ik daarvoor niet hoog genoeg in de dosering ben gegaan (150 Mg maximaal). Waar trek in alcohol omslaat in aversie of onverschilligheid is voor ieder persoon verschillend (treedt in circa tweederde van de gevallen op). Door Baclofen heb ik kunnen stoppen met het gebruik van Anafranil (antidepressivum) en heb ik mijn aan mijn alcoholgebruik ten grondslag liggende slaaptrauma kunnen verwerken. Daarmee heb ik de oorzaak opgelost en kan ik nu probleemloos de alcohol laten staan. Het gebruik van Baclofen moet worden op/afgebouwd. Meest voorkomende bijwerking is slaperigheid (voorbijgaand, zo ook bij mij) en wees zeer voorzichtig met het gebruik van alcohol in combinatie met Baclofen (kan dan de ademhaling vergaand onderdrukken, wat ook kan optreden bij overdosering). Al mijn persoonlijke ervaringen zijn te lezen op mijn nulpromille.nl website.

13-06-2015 | Man | 42
Alcoholverslaving
Drink al meer dan 25 jaar. Afgelopen half jaar 2 keer opgenomen in verslavingskliniek. Van verslavingsarts 30 mg Baclofen per dag voorgeschreven gekregen. Heb me niet gehouden aan de dagelijkse hoeveelheid, omdat de craving nog aanwezig was. Heb het zelf naar 70 mg per dag gebracht, en had hiermee het gewenste resultaat. Maar was gebonden aan het recept voor 30 mg per dag,[lees meer...] wat daarmee dus een probleem geeft. Een afspraak gemaakt met de verslavingsarts, om op te hogen, maar deze was daar niet over te spreken, ondanks mijn geboekte resultaat.Okay ik kreeg 10 mg meer per dag. Moet me nu dus houden aan de voorgeschreven dosering, wat nu heeft geleid dat ik toch maar ben gaan drinken in dit weekeinde, omdat de dosis te laag is.Ook heb ik Baclofen via een amerikaanse site proberen te bestellen via creditcard, dat is me dus niet gelukt, wegen restricties in EU. Volgens de verslavingsarts ben ik nu mijn zware alcoholverslaving aan het inruilen voor een hoge dosis baclofen. Daar ben ik het niet eens mee. Ook liep ik met zware angststoornissen en met chronische rugklachten, zelfs deze zijn gereduceerd door baclofen. Ook slaap ik heerlijk, en word uitgerust wakker zoals een mens zou moeten.

28-05-2015 | Man | 43
baclofen (10mg)
Ik heb Baclofen genomen tegen mijn doorslaapproblemen i.v.m. mijn ADD-stoornis. Dat hielp buitengewoon goed. Slaapmedicatie hielp niet of nauwelijks door snelle gewenning en daarmee redde ik hooguit 5 uur slaap. Met Baclofen sliep ik weer 8 a 9 uur en dat was me in geen tientallen jaren meer overkomen. Bijwerking was in het begin een beetje sufheid maar dat verdween na een[lees meer...] paar dagen. Positief was dat ik weer genoeg sliep om de dag erop weer goed te kunnen functioneren en ik in mijn hoofd een stuk rustiger was. Helaas is het niet als slaapmedicijn geregistreerd, zodat de huisarts het voorschreef voor een andere aandoening.

10-11-2014 | Vrouw | 44
Alcoholverslaving
Ik gebruik Baclofen nu zo'n 6 jaar, maar blijf het combineren met alcohol. Vnl. voor de roes die je dan krijgt. Ik shop bij verschillende dokters en bezoek verschillende apothekers opdat het niet zou opvallen. Ik zit ruim over de voorgeschreven dosis van 3 x 3 dagelijks.

26-09-2014 | Vrouw | 41
Alcoholverslaving
Ik neem het sinds 1 week, schitterend resultaat, neem 4x 10mg per dag(voorlopig), ik heb ook het boek gelezen maar 1 ding is me niet duidelijk, moet je je hele leven baclofen blijven nemen of kun je er na enkele jaren mee stoppen en blijft de hunkering dan weg? Kan iemand me hierbij helpen? Alvast bedankt!

13-06-2014 | Vrouw | 38
baclofen
Ik ben op recept Baclofen gaan gebruiken voor een gegeneraliseerde angststoornis en overmatig alcohol gebruik. Eerst Campral en Refusal gebruikt en de AA bezocht. Gering resultaat. Met Baclofen begonnen 3 keer 5 mag per dag, daarna langzaam opgehoogd naar 80 mg per dag en op dit moment nog verder aan het ophogen. Dit is het beste medicijn dat ik ooit heb gehad! Wat een won[lees meer...]der en wat een schande dat dit niet breder bekend is in onze maatschappij. Zo veel mensen lijden aan angst, paniek en verslaving terwijl er gewoon een oplossing is. Omdat de rechten/patenten op dit medicijn verlopen zijn verdienen de producenten en apotheken er niet veel aan. Ook de sigaretten- en alcohol industrie zijn geen voorstander van dit medicijn, en al helemaal niet de verslavingszorg die dan veel cliënten zou mislopen. De overheid zit ook al niet te wachten op dit medicijn omdat het dan accijnzen misloopt op de verkoop van drank en sigaretten. Promotie op grote schaal zit er dus niet in. In het begin vond ik de bijwerkingen wel heftig, het is wel doorbijten. De eerste nachten moeite met slapen, onrustig gevoel, onrustige benen (Roosvicee met ijzer voor het slapengaan helpt) daarna juist heel diep slapen, derde dag last van misselijkheid gehad. Als je het medicijn gewoon goed na/tijdens het eten inneemt heb je daar geen last meer van. De wijn blijft bij mij nu in de koelkast staan en op een feestje drink ik sociaal een glas mee maar hoef thuis niet nog minimaal een fles leeg te drinken. Belangrijk is dat je de dagelijkse dosis van Baclofen echt heel rustig moet opbouwen. Op dit moment ben ik 27 dagen bezig en zijn de bijwerkingen vrijwel nihil. Bij iedere ophoging van 5 mg per keer blijf ik 2 a 3 dagen daarop staan en hoog dan verder op. Ik ben deze week ook gestopt met roken en als ik ontwenningsverschijnselen voel en dan de Baclofen inneem dan voel ik dat nare gewoon heel snel wegtrekken. Psychisch gezien heb ik mij nog nooit beter gevoeld. Ik heb veel meer energie, word niet meer belemmerd door negatieve gedachten. Er is een nieuwe wereld voor mij opengegaan en dit gun ik iedereen!

17-04-2014 | Man | 42
Alcoholverslaving
Dankzij het boek "het einde van mijn verslaving" van dr. Oliver Ameisen, ben ik op 12/10/2013 begonnen met Baclofen. Ik slik nu 4 x 25mg en soms 5x. Je moet het zelf opvoeren tot het werkt. Ondanks dat het, helaas, nog steeds een "off label" medicijn betreft (er is nooit officieel onderzoek gedaan naar alcoholverslaving en Baclofen) heb ik dit medicijn via mijn huisarts g[lees meer...]ekregen. Ik heb haar het boek gegeven en zij staat er gelukkig volledig achter. Tot op de dag van vandaag geen hunkering naar alcohol gehad en niet genuttigd, maar wel eens zin in een biertje. Bijwerkingen waren er wel in het begin, slecht slapen, duizeligheid, druk (ik had in ene zin om te gaan klussen) en geen honger. Ik ben in zes maanden 21 kilo afgevallen en nu op gezond gewicht. Wat is dit medicijn mijn redding geweest. Het medicijn heeft mijn leven drastisch veranderd. Geen drank meer, lekker veel naar de sportschool, niet meer elke dag naar de klote, geen katers meer maar vrolijk wakker worden en voor mijn vrouw een hele ander man en voor mijn kinderen een hele andere vader, in positieve zin uiteraard. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het leven op dit moment soms wel saai vind. Het lekkere gevoel wat je krijgt bij het nuttigen van alcohol is er niet meer bij. Feestjes, verjaardagen, voetbal en bijv. ook Apres skiën MET alcohol is er ook niet meer bij.... en dat mensen, is zo wennen. In plaats daarvan moet je echt andere bezigheden gaan verzinnen. Beste mensen, dit medicijn kan je redding zijn. Redding v.w.b. je baan, je huwelijk etc. Mijn mening is dat Baclofen alleen helpt alleen als je zelf voor 100% wilt stoppen (dus niet minderen, dat is een valkuil)Tip: koop het boek van dr. Ameisen en lees het zelf, laat je partner of familie het lezen en geef het aan de huisarts wanneer deze twijfelt. Ik hoop dat jullie aan deze review wat hebben. Succes allemaal.

25-02-2014 | Vrouw | 40
Alcoholverslaving
Ik ben zware wijn drinkster geweest en met dit middel ben ik na 2 jaar helemaal gestopt met alcohol. Tussentijd had ik wel een aantal keer terugval gehad, maar steeds kortere periodes tot een einde. Ik heb geen behoefte meer aan alcohol.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum