Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

21-02-2014 | Man | 26
Alcoholverslaving
werkt super. Ben nu compleet kalm en hoef geen alcohol meer om de onrust te dempen!

03-11-2013 | Man | 50
baclofen (25mg)
Alcoholverslaving
Baclofen helpt mij prima tegen mijn angststoornis (OCD, obsessief compulsief) en helpt mij daardoor ook om definitief af te rekenen met mijn alcoholverslaving. Ik heb het vervelende Anafranil (antidepressivum) bijna niet meer nodig (van 75 naar 10Mg/dg). (red.: ivm verwijzing naar persoonlijke gegevens hebben wij deze ervaring iets aangepast.)

22-03-2013 | Vrouw | 52
baclofen
Ik heb een ernstige angststoornis met OBS (obsessief compulsieve stoornis). Een angstaanval kan enkele maanden duren. Er valt nauwelijks mee te leven. Ik ben met Baclofen begonnen nadat ik er intensief literatuuronderzoek naar had gedaan. Daar kwam ik tegen dat het werking heeft tegen angststoornissen. Op fora kwam ik tegen dat mensen met alcoholproblemen vaak geholpen war[lees meer...]en met Baclofen omdat het de oorzaak van het drinken neutraliseerde, namelijk de angsten. Daarom heb ik het geprobeerd, opgebouwd met 3 x 5 mg. per dag. Ik had besloten tot max. 90 mg. per dag te gaan, maar ben opgehouden met meerderen bij 3x10. De angstaanval die al 2 maanden bezig was, was in 3 dagen over. Ik ben nu in staat om iets constructiefs te doen met mijn angstaanvallen (zoals een programma om de amygdala bewust te kalmeren en te trainen niet meer te overreageren op de minste prikkel). Van bijwerkingen heb ik alleen wat last van maagzuur als ik het inneem vlak voor naar bed gaan. Dat doe ik dus niet meer, geen probleem. In tegenstelling tot anti-depressiva is dit middel echt werkzaam, en in tegenstelling tot de benzodiazepinen is dit middel niet verslavend en veel prettiger in het gebruik.

14-03-2013 | Man | 45
baclofen
Na jarenlang vechten tegen mijn verslaving en verschillende behandelingen eindelijk iets wat mij helpt. Moest lang zoeken voordat ik een verslavingskliniek vond die mij dit voor kon schrijven. Op aanraden van een vriend naar Sijthoff & Van Empel in Amsterdam. Geen opname (dus ik kon blijven werken) en goede, persoonlijke behandeling en begeleiding bij opbouwen van baclofen[lees meer...]. In het begin soms wat suffig bij verhogen van de dosis maar na een paar weken geen bijwerkingen en EINDELIJK zonder dat constante gevecht van de drank af.

24-01-2013 | Man | 47
Paniekaanvallen
Dit medicijn heeft echt mijn leven gered. Vind het ontwaken uit een roes van 30 jaar nog wel wat pittig zo nu en dan, maar goed, ik kan zonder drugs. Geweldig, aanrader, gewoon aan je huisarts vragen!

25-10-2012 | Man | 59
baclofen
Mijn werkelijke reden voor het gebruik van Baclofen is "alcohol-misbruik". 2 jaar geleden begonnen met 3x5mg. p/d. Langzaam opgebouwd naar 3x20mg, p/d. Werkt voor mij 100% ! Totaal géén behoefte/craving meer in/naar alcohol. Verder géén last meer van angst/paniek/depressie. Ik wil er wel bij zeggen, dat "motivatie" een heel belangrijke "must" is ! écht een[lees meer...] aanrader voor verslaafde personen.

02-02-2012 | Vrouw | 51
Borstkanker
Ik neem baclo nu sinds 6 maanden, in het begin wat slaperig, verlies van eetlust en oeps, alles gaat goed met alcohol, na een week kreeg ik zin in een glaasje, dus ik heb een glas geprobeerd en ik heb het niet eens opgedronken, nu ben ik vrij en gelukkig om niet meer die stem in mijn hoofd te hebben die om alcohol roept. dank je wel baclo! Ik ben begonnen met 20mg en heb h[lees meer...]et na 15 dagen verlaagd naar 10mg en nu neem ik 5mg. Ter informatie: ik ben 154cm en ik weeg 48kg.

24-02-2011 | Man | 57
Alcohol
verleden: in div. klinieken opgenomen, medicijnen, AA, niets geholpen, graving bleef. heden: via internet Baclofen gevonden en met medewerking van huisarts gestart. Eerste week veel bijwerkingen, tweede week minder bijwerking maar geheel alcohol vrij !!! Voor mij nog steeds niet te bevatten. Was echt een zware drinker ervoor ( 30 jaar lang ) ook geen depressies/stress me[lees meer...]er. Voor elke ernstige alcoholiist een TOPPER.

07-12-2010 | Man
baclofen
Gebruik alcohol (niet echt)
Gedurende een leven steeds meer gekenmerkt door een chronisch geworden overprikkeldheid, ook steeds meer alcohol gaan gebruiken om te dempen. Dit met de algemeen bekende gevolgen. Naar mijn mening doet Baclofen niets met alcohol. Baclofen doet echter àlles met chronische overprikkeldheid. Deze verdwijnt namelijk in een extreem korte tijd, bij mij in minder dan drie[lees meer...] maanden. Hoe dat werkt, weet op dit moment nog niemand. Met het verdwijnen van de overprikkeldheid, verdwijnt tevens in het zelfde rappe tempo de behoefte om nog te dempen, en daarmee ook de alcohol. Ter illustratie: dronk ik eerst 100, dan drink ik nu 6, dus vijftien maal minder. En ik ben overigens nog niet klaar. Hiermee nieuwe energie, alle slaapproblemen weg, weer kunnen gaan sporten, gewicht en bloeddruk beiden dramatisch omlaag (twaalf kilo in drie maanden, en van circa 185/125 naar circa 120/80). Dit alles zònder andere medicatie. Chapeau! Dringende aanbevelingen: Informeer jezelf grondig en sceptisch ten aanzien van de ervaringen van anderen, en lees de bijsluiter van Lioresal (een merknaam voor Baclofen). Het zijn géén snoepjes, en als je pech hebt, kun je wèl ook zeer gevaarlijke bijwerkingen krijgen.

22-11-2010 | Vrouw
baclofen
Tegen spierspasme tgv bijwerking primperan
Ik heb dit med gekregen voor de bijwerkingen die ik kreeg na gebruik van primperan. Ik had hele ernsitge spierspasme in m'n nek en kaken en na de baclofen nam die onwijs snel af! Wat een opluchting dat dit middel bestaat, heb er heerlijk op geslapen! Geen bijwerkingen als sufheid of misselijkheid van gehad.

24-06-2010 | Vrouw
alcohol gebruik