Ervaringen met Baclofen

Dantrium (3 meningen)

28-11-2020 | Vrouw | 36
baclofen (25mg)
Fibromyalgie
Ik ben gestart met baclofen 25mg om te slapen tegen de spierpijn, bovenop mijn slaappil zopiclone. Dit ging maanden goed. Tot ik overdag meer en meer pijn begon te krijgen. Nam ik s'morgens ook 1. En de middag ook 1 en in de avond ook 1. Ik ben nu zodanig verslaafd dat wanner ik opsta direct 2 er neem. Na 3 uren weer 2, na 4 uren weer 2, en rond 20u weer 2. Ik ben een schi[lees meer...]m van wie ik geweest ben. Ik heb er een soort dronken gevoel van en slaap veel overdag waardoor ik s'nachts amper slaap. Donkere wallen rond mijn ogen. Ik vraag bij verschillende dokters baclofen om zo rond te komen. Ik heb in het verleden een zwaar alcohol verslaving gehad. Waardoor ik nu geniet van het dronken gevoel van baclofen. Ik heb geprobeerd te stoppen. Ik kreeg direct een benauwd gevoel en paniek. Direct terug h.a laten komen en terug hervallen. Ik doe dit nu al 5 weken. Ik wil ervan af maar weet niet goed hoe. Had ik het geweten was ik nooit gestart met dit! Ik steek dit ook weg voor mijn partner. Ik heb overal wel een kaartje verstopt zodat ik ongezien mijn dosis kan nemen! Ik heb schrik als ik nu stop dat ik terug ga drinken....

03-05-2020 | Vrouw | 54
baclofen (5mg)
Iemand bekend met paniekaanvallen sinds gebruik van Baclofen?

22-07-2018 | Vrouw | 62
baclofen (10mg)
De pijnpoli arts wilde Amitryptiline voorschrijven. In mijn dossier staat dat ik dat nooit meer mag hebben. Nou dan geef ik Baclofen. En dat verhevigde juist de zenuwpijn in mijn voet. Werkte wel goed voor nek en uitstraling naar mijn beide armen, maar niet voor mijn been en voet. Binnen twee weken gestopt in samenspraak met huisarts. Even niks. Later toch maar na lang [lees meer...]nadenken terug overleg met huisarts en aan de Diazepam gegaan.

26-01-2018 | Vrouw | 62
baclofen (10mg)
Aangezien ik door artrose en stenose uitstraling kreeg in schouders, armen en handen, schreef de pijnpoli arts baclofen 1x 10 mg voor het slapen voor. Helemaal blij de eerste week, ik sliep, had geen dpierkrampen en zenuwpijn meer in mijn armen. De tweede week al sliep ik minder, maar merkte dat mijn handen minder pijnlijk waren. De 3e week veel wakker, weer meer pijn. Hui[lees meer...]sarts moest van pijnpoli medicijn opvolgen en hij zei, je mag wel hoger, maar helemaal pijnvrij zul je nooit worden. Ik begon echter ontzettende zenuwpijn terug te krijgen in been en heup, maar begon te vermoeden dat Baclofen en Rivotril wat ik voor zenuwpijn gebruik in mijn voet, omdat daar de neurostimulator niet komt, tegen elkaar aan het vechten zijn. Afbouwe begonnen eergisteren van de baclofen, 5 mg, drie dagen en dan is het vanavond mijn laatste 5 mg. Ik wil deze troep echt nooit meer gebruiken.

05-09-2017 | Man | 52
Spierspasmes
Baclofen: Het antispasticiteit middel: A. Lopen wordt er niet door verbeterd. B. Het vermindert de pijn van de kramp niet. C. Wat heb je eraan: helemaal niks!

10-07-2017 | Man | 25
Spierspasmes
Gekregen tegen continu gespannen spier. Merk geen positieve werking. Wel eventuele bijwerkingen.

03-10-2016 | Vrouw | 44
MS (multiple sclerose)
Ik gebruik sinds kort de maximale dosering, 3 tabletten per etmaal. Toen ik nog een lagere dosering slikte, had ik ook minder last van de bijwerkingen. Maar nu vind ik de sufheid erg vervelend worden. Omdat het effect niet meer genoeg is en ik niet meer wil en mag gebruiken, gebruik ik daarnaast het volksmedicijn (mediwiet/cbd) tegen de spasmen en dat werkt goed, maar daar[lees meer...] is zoveel over te vertellen, dat is te vinden onder cannabis (NIET roken/jointjes)

17-08-2013 | Vrouw | 37
baclofen
ik kreeg baclofen vanwege ernstige spierkrampen op eigen verzoek want ik wilde zelf met diazepam stoppen, maar wat een fiasco ik werd ontzettend misselijk en heb nog nooit zoveel in mijn leven moeten braken werd er ook enorm emotioneel van echt jantje lacht jantje huiltbijna op waanideeen toe vreselijk middel, ik dacht dat het iets veiliger zou zijn dan Diazepam in verband[lees meer...] met helderheid en bewust omgaan met gevoelens, maar dat was niet zo. Wat een rotmiddel ik heb laten meden er allergisch voor te zijn

26-07-2023 | Man | 29
Pijn (algemeen)
Ik kreeg het voorgeschreven van de huisarts voor trapezius spasme nadat kinesist therapie totaal niet heeft geholpen. Ik heb al meer dan 3 maanden nek en schouderpijn en meestal ook wel gepaard met hoofdpijn. Nu neem ik het voor de 3e dag in,en dit aan 10mg 1x voor het slapen gaan. Dag 1 had ik een beetje een raar gevoel toen ik wakker werd. Soort van licht verdovend [lees meer...]gevoel maar wel nog stijve spieren in de nek. Dag 2 werd dat gevoel sterker,en leek ik ook meer afwezig te zijn van de werkelijkheid. Ook werd ik wat onzekerder bij het stappen. Maar alsnog stijve en pijnlijke spieren en geen spierontspannend gevoel. Dag 3 voelde ik me verre van normaal. Ik had (meer) last van paniek en ik kon maar niet helder worden in mijn hoofd. Ik leek onder invloed te zijn en het onwerkelijke gevoel had opnieuw een hoogtepunt bereikt. Alsook pijn in mijn maag. Hierop ben ik ermee gestopt. Ik kan amper een simpel gesprek houden zonder dat dit aan me te zien is dat ik afwezig ben. Ik neem nog vele andere medicatie ivm paniek/angst/agorafobie,misschien dat er wisselwerkingen zijn. Alhoewel ik daar niet meteen iets over terugvond.

02-12-2022 | Vrouw | 57
baclofen (10mg)
Al een paar maanden lang leefde ik in een 24/7 durende paniekaanval. Op een punt aangekomen dat ik het leven niet meer kon verdragen heb ik hulp gezocht bij mijn huisarts. Omdat ik in de laatste 25 jaar antidepressiva uit alle groepen tevergeefs heb geprobeerd, ben ik gaan zoeken naar een medicijn dat niet tot de antidepressiva behoorde, maar wel zou kunnen helpen bij de[lees meer...] angst en daaruit voortvloeiende paniekaanvallen. Zo kwam ik terecht bij Baclofen. De eerste paar dagen waarop ik 3x per dag 5mg slikte leek de paniek een klein beetje te verminderen. Daarna kon ik ophogen naar 3x 10mg. Na dit een week te hebben gedaan, merkte ik dat ik na 5 uur na inname weer heftige paniekaanvallen kreeg. In overleg toen besloten om op te hogen naar 4x per dag 10 mg. Na dit een paar dagen met een positief effect te hebben gedaan, merk ik nu toch weer dat de paniek er in aan het sluipen is. Vandaag hierover overleg gehad met de huisarts en hij gaf aan dat de Baclofen te weinig verbetering van de klachten en teveel zware bijwerkingen liet zien. Daarom besloten om nu Buspiron te gaan proberen. Bijwerkingen Baclofen: Incontinentie. ik had de hele dag het gevoel dat ik moest plassen en als ik naar het toilet ging was ik tijdens het lopen al aan het plassen. Ook heb ik 2x ‘s nachts in bed geplast. Traagheid. Zowel mijn denken als mijn handelingen raakten vertraagd. Geheugenproblemen. Mijn kortetermijn geheugen verslechterde in rap tempo. Moest elk klein dingetje gelijk opschrijven, anders was ik het weer kwijt. Slapeloosheid. Ik sliep nog maar maximaal 5 uur per nacht. Het vreemde was dat ik me helemaal niet moe voelde overdag. Ik heb deze bijwerking als positief ervaren. In de 25 jaar dat ik verschillende soorten antidepressiva slikte, sliep ik 10 tot 14 uur per dag en voelde ik me altijd doodmoe. Baclofen zorgde er dan ook voor dat ik me ondanks de slapeloosheid superenergiek voelde. Spierkrampen. Kwamen niet vaak voor, maar wel op plekken waar ik nooit krampen heb. Opeens kramp in de rechterpols bijvoorbeeld of kramp in een knie. Sexuele dwang. Twee dagen duurde dit en ik heb geen zin om hier over uit te weiden, maar het was vreselijk. De hele dag door alleen maar bijzonder sterke sexuele dwang voelen die niet te bevredigen is, ik gun het niemand!

08-03-2021 | Man | 35
baclofen (0,25mg/ml)
Deze baclofen werkt bijna niet van dit merk. Ik had voorheen baclofen van Mylan 10mg dat werkte echt beter. zowel mijn spieren ontspande meer, kon beter slapen maar de laatste keer kreeg ik het van dit merk sandoz. Nog in hogere dosering van 25mg maar doet niets, merk er niets van. Hopelijk kan ik binnenkort weer terug naar Mylan voor me fibromyalgie en chronische pijn wa[lees meer...]nt de baclofen van dit merk is 3xniks.

07-09-2020 | Man | 41
Fibromyalgie
Ik heb dit medicijn voorgeschreven omdat de pijn die ik ervoer zeer extreem was. Ook slikte ik het tijdens de overgang van Oxycodon naar Methadon, nu twee weken geleden. Het doet in principe goed haar werk echter zijn de bijwerkingen dusdanig dat ik proefondervindelijk gestopt ben omdat het voor mij niet meer mogelijk was om op een normale manier te slapen. In rust namen d[lees meer...]e stuiptrekkingen of jerks buitenproportioneel toe waardoor ik telkens wakker geschud werd. Nadat ik gestopt was nam dat voor 75% af de volgende dag, de dag erna werd het geminimaliseerd tot 1 a 2 jerks in de nacht en daar moet ik het kennelijk mee blijven doen. Omdat ik het voorgeschreven kreeg ten tijde van helse pijn was ik niet bij machten om de beschrijving te lezen. Daarin staat dat het medicijn niet geslikt mag worden als je een maagzweer hebt gehad. Toen ik vorige week weer een beetje bij de pinken was dus aan het lezen geslagen. Ik heb vorige jaar, door een medische misser bij de huisartsenpraktijk, een half jaar rond gelopen met een dubbele maagzweer en het lijkt er enorm op dat die teruggekeerd. Op exact dezelfde plekken steken, dezelfde ademhalingsissues vanwege de enorme zure oprispingen in de nacht. Jammer want de Baclofen hielp enorm goed tegen de extreme spierspanning in mijn lijf. Er zal met de pijnpoli en huisarts gekeken moeten gaan worden wat ik het beste kan gebruiken maar eerst maar eens mijn maag op orde krijgen.

12-04-2020 | Vrouw | 68
baclofen (10mg)
Baclofen gaan gebruiken om van verslaving aan Lorazepam af te komen en beter te slapen. Van arts uit Parijs via mail al vernomen dat de bijwerkingen van Lorazepam erger zijn dan die van Baclofen. Toch geprobeerd. Sliep de eerste dagen prima. Wel last van misselijkheid en een hele rare smaak. Alles smaakte naar petroleum. Een week later hielp het al niet meer tegen slapel[lees meer...]oosheid en kreeg ik een extreem droge huid die sterk ging vervellen en heel droog haar. Er viel niet tegen op te smeren. Heeft iemand deze ervaring ook? Hoe komt het dat huid en haar zo droog worden? Droogt het je lichaam uit? Wel veel water en thee gedronken. Ben gestopt met Baclofen. Werkt niet en geeft slechts hele vervelende bijwerkingen.

23-01-2019 | Vrouw | 31
Spierspasmes
Spierspanning neemt af, niet helemaal. De bijwerkingen daarintegen zijn erger dan de kwaal zelf. Door de vermoeidheid kom ik weinig ergens aan toe en mijn stemming is drastisch minder happy. Gelukkig hoef ik het maar tijdelijk te slikken tot een andere behandeling waar ik op wacht. Nee, niets voor mij.

28-09-2016 | Vrouw | 53
MS (multiple sclerose)
Baclofen zorgde ervoor dat is geen spasmes meer had, maar ik werd er zo moe van dat ik overdag moeizaam functioneerde. Ik had moeite om helder te denken en het gevoel dat mijn hoofd vol watten zat.

08-09-2016 | Man | 45
baclofen (10mg)
Ik lijd al een tijd aan slaapproblemen en een angststoornis (vooral met slapen te maken). Nu las ik positieve reacties van het gebruik van baclofen voor de angst en slaapproblemen, dus aan mijn specialist gevraagd om dat te proberen, begonnen met 2x10 mg, ik moet zeggen dat ik er redelijk op sliep, gebruik daarbij nog 0,5 mg alprazolam en 7,5 mg mirtazapine. Maar naar 2/3 [lees meer...]weken werd ik als maar depressiever, dus ben van ellende maar gestopt. Herkent iemand dit probleem? Baal ervan dat het geen gunstig effect op mijn heeft, naar zoveel positieve verhalen die ik lees.