Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

13-06-2014 | Vrouw | 38
baclofen
Ik ben op recept Baclofen gaan gebruiken voor een gegeneraliseerde angststoornis en overmatig alcohol gebruik. Eerst Campral en Refusal gebruikt en de AA bezocht. Gering resultaat. Met Baclofen begonnen 3 keer 5 mag per dag, daarna langzaam opgehoogd naar 80 mg per dag en op dit moment nog verder aan het ophogen. Dit is het beste medicijn dat ik ooit heb gehad! Wat een won[lees meer...]der en wat een schande dat dit niet breder bekend is in onze maatschappij. Zo veel mensen lijden aan angst, paniek en verslaving terwijl er gewoon een oplossing is. Omdat de rechten/patenten op dit medicijn verlopen zijn verdienen de producenten en apotheken er niet veel aan. Ook de sigaretten- en alcohol industrie zijn geen voorstander van dit medicijn, en al helemaal niet de verslavingszorg die dan veel cliënten zou mislopen. De overheid zit ook al niet te wachten op dit medicijn omdat het dan accijnzen misloopt op de verkoop van drank en sigaretten. Promotie op grote schaal zit er dus niet in. In het begin vond ik de bijwerkingen wel heftig, het is wel doorbijten. De eerste nachten moeite met slapen, onrustig gevoel, onrustige benen (Roosvicee met ijzer voor het slapengaan helpt) daarna juist heel diep slapen, derde dag last van misselijkheid gehad. Als je het medicijn gewoon goed na/tijdens het eten inneemt heb je daar geen last meer van. De wijn blijft bij mij nu in de koelkast staan en op een feestje drink ik sociaal een glas mee maar hoef thuis niet nog minimaal een fles leeg te drinken. Belangrijk is dat je de dagelijkse dosis van Baclofen echt heel rustig moet opbouwen. Op dit moment ben ik 27 dagen bezig en zijn de bijwerkingen vrijwel nihil. Bij iedere ophoging van 5 mg per keer blijf ik 2 a 3 dagen daarop staan en hoog dan verder op. Ik ben deze week ook gestopt met roken en als ik ontwenningsverschijnselen voel en dan de Baclofen inneem dan voel ik dat nare gewoon heel snel wegtrekken. Psychisch gezien heb ik mij nog nooit beter gevoeld. Ik heb veel meer energie, word niet meer belemmerd door negatieve gedachten. Er is een nieuwe wereld voor mij opengegaan en dit gun ik iedereen!

25-02-2014 | Vrouw | 40
baclofen (10mg)
Alcoholverslaving
Ik ben zware wijn drinkster geweest en met dit middel ben ik na 2 jaar helemaal gestopt met alcohol. Tussentijd had ik wel een aantal keer terugval gehad, maar steeds kortere periodes tot een einde. Ik heb geen behoefte meer aan alcohol.

17-08-2013 | Vrouw | 37
baclofen
ik kreeg baclofen vanwege ernstige spierkrampen op eigen verzoek want ik wilde zelf met diazepam stoppen, maar wat een fiasco ik werd ontzettend misselijk en heb nog nooit zoveel in mijn leven moeten braken werd er ook enorm emotioneel van echt jantje lacht jantje huiltbijna op waanideeen toe vreselijk middel, ik dacht dat het iets veiliger zou zijn dan Diazepam in verband[lees meer...] met helderheid en bewust omgaan met gevoelens, maar dat was niet zo. Wat een rotmiddel ik heb laten meden er allergisch voor te zijn

03-04-2013 | Vrouw | 39
baclofen
Na jaren verslaafd te zijn gewwest aan Zopiclon ben ik sins December er vanaf. Het neemt de hunkering weg.

22-03-2013 | Vrouw | 52
baclofen
Ik heb een ernstige angststoornis met OBS (obsessief compulsieve stoornis). Een angstaanval kan enkele maanden duren. Er valt nauwelijks mee te leven. Ik ben met Baclofen begonnen nadat ik er intensief literatuuronderzoek naar had gedaan. Daar kwam ik tegen dat het werking heeft tegen angststoornissen. Op fora kwam ik tegen dat mensen met alcoholproblemen vaak geholpen war[lees meer...]en met Baclofen omdat het de oorzaak van het drinken neutraliseerde, namelijk de angsten. Daarom heb ik het geprobeerd, opgebouwd met 3 x 5 mg. per dag. Ik had besloten tot max. 90 mg. per dag te gaan, maar ben opgehouden met meerderen bij 3x10. De angstaanval die al 2 maanden bezig was, was in 3 dagen over. Ik ben nu in staat om iets constructiefs te doen met mijn angstaanvallen (zoals een programma om de amygdala bewust te kalmeren en te trainen niet meer te overreageren op de minste prikkel). Van bijwerkingen heb ik alleen wat last van maagzuur als ik het inneem vlak voor naar bed gaan. Dat doe ik dus niet meer, geen probleem. In tegenstelling tot anti-depressiva is dit middel echt werkzaam, en in tegenstelling tot de benzodiazepinen is dit middel niet verslavend en veel prettiger in het gebruik.

02-02-2012 | Vrouw | 51
Borstkanker
Ik neem baclo nu sinds 6 maanden, in het begin wat slaperig, verlies van eetlust en oeps, alles gaat goed met alcohol, na een week kreeg ik zin in een glaasje, dus ik heb een glas geprobeerd en ik heb het niet eens opgedronken, nu ben ik vrij en gelukkig om niet meer die stem in mijn hoofd te hebben die om alcohol roept. dank je wel baclo! Ik ben begonnen met 20mg en heb h[lees meer...]et na 15 dagen verlaagd naar 10mg en nu neem ik 5mg. Ter informatie: ik ben 154cm en ik weeg 48kg.

19-03-2011 | Vrouw | 50
Kaakklachten
Na jaren rivotril i.v.m. CMD (chronische kaakklachten) door pijnarts baclofen gekregen. Een spierontspanner, werkt heel goed! Alleen......gigantische bijwerkingen op maag, (stekende pijn in maag, oprispingen, heel misselijk, kon geen koffie en alcohol meer drinken) > vanwege deze klachten gastroscopie laten doen. Niks aan de hand, na enige tijd gestopt met baclofen en al[lees meer...]le klachten waren weg, maar spierspanning in gezicht was weer terug. Nu slik ik baclofen met maagbeschermer ranitidine en nu gaat het goed, alleen hoe lang kun je dit volhouden?

17-02-2011 | Vrouw | 31
Schokbewegingen en pijn
ik heb er baat bij gehad. Achteraf kwamen de klachten vooral door de antipsychotica (seoquel) Nu valt mij iets opmerkelijks op... Ik heb bijna 2 jaar gevloeid, nu ik gestopt ben met de baclofen is dat over... Kan een los daarvan staan, maar ben erg benieuwd of er meer vrouwen zijn die dat hebben/hadden.

23-01-2011 | Vrouw | 65
Spasmen
aangevuld met valeriaan

22-11-2010 | Vrouw
baclofen
Tegen spierspasme tgv bijwerking primperan
Ik heb dit med gekregen voor de bijwerkingen die ik kreeg na gebruik van primperan. Ik had hele ernsitge spierspasme in m'n nek en kaken en na de baclofen nam die onwijs snel af! Wat een opluchting dat dit middel bestaat, heb er heerlijk op geslapen! Geen bijwerkingen als sufheid of misselijkheid van gehad.

18-10-2010 | Vrouw
Multiple sclerose
Spierverslapper: de spierspasmes blijven bestaan en hetzelfde geldt voor de stijfheid bij lopen.

30-07-2010 | Vrouw
Kramp in de benen
Het werkt ontzettend goed en ik slaap er ook heerlijk op. S morgens ben ik goed uitgerust moet er nu nog een paar keer per nacht uit voor kramp. voorheen wel 20 x

24-06-2010 | Vrouw
alcohol gebruik