mondverzorging

Gevoelige tanden (39 meningen)
Tandverzorging (11 meningen)

21-01-2010 | Vrouw
Gevoelige tanden
mijn ervaring met sensodyne is goed. Ik ben het gaan gebruiken omdat ik last had van gevoelige tanden. Hiermee is het een stuk beter geworden! Het enige nadeel is dat ik na het poetsen het gevoel heb dat er een soort 'beschermlaagje' in mijn mond zit. Dus ook over mijn tong en gehemelte. Verder dik tevreden!!

22-04-2009 | Vrouw
Gevoelige tanden
Super einde van dat vervelende gevoel af.

02-12-2008 | Vrouw
Gevoelige tandhalzen
Al snel na het beginnen met poetsen met Sensodyne voor gevoelige tanden, had ik veel minder pijn. Terwijl ik daarvoor af en toe het gevoel had dat m'n kiezen wel af konden breken.... Elmex hielp bij mij juist helemaal niet, maar deze wel.. Ik moet het wel blijven gebruiken, want zodra ik over ga op een 'gewone' tandpasta komt het snel weer terug.

06-10-2008 | Vrouw
Gevoelige tandhalzen
Had gevoelige tandhalzen en dat bleef zo met Sensodyne Sensitive (oid, die witte). Ging pas over toen ik over ging naar Elmex.

14-11-2021 | Man | 62
Gevoelige tanden
Ik had zeker 8 jaar Sensodyne gebruikt. tot dat ik veel slijmvorming in de mond kreeg. als ik voor het slapen mijn tanden poetste, dan liep daarna, wanneer ik in bed lag, soms het slijm uit de mond. Ik was steeds bezig met het weg slikken van het slijm. Ook ik heb de klanten service van Sensodyne hier over benadert. Ook bij mij gaf Sensodyne aan dat ze dit probleem niet [lees meer...]herkenden. Sindsdien gebruik ik een ander merk en heb geen problemen meer. Tenzij ik andere merken probeer waar whitening in zit.

15-07-2021 | Man | 40
Gevoelige tanden
Sinds een week of 3 gebruik ik Sensodyne Complete Protection. Dit vanwege gevoelige tanden en tandvlees. Het leek nl. een prima alles-in-1 product. Braaf 2x per dag poetsen en niet spoelen (advies). Sinds een week zeer pijnlijke mond, tong, lippen en tandvlees. Aften op de onderlip en onderkant tong incl. Verdikking. Tong voelt net als schuurpapier, smaak verminderd. Lippe[lees meer...]n voelen branderig, net of ze kapot zijn en je er zout op doet. Tandvlees doet pijn - steken/branden - en voelt zeer strak aan. Delen die nooit bloedden, zijn gaan bloeden. Gevoeligheid voor kou is nagenoeg weg, maar mijn tanden “prikken” en “trekken”. Ik herken een heleboel van de klachten hier! Ik ga weer over op mijn oude tandpasta. Weg met die Sensodyne TROEP!

10-07-2021 | Man | 83
mondverzorging (1)
Gevoelige tanden
Na de eerste avond poetsen mijn onderlip rood, dik en gebarsten. De dagen erna kwamen er meer plekken bij. Blij deze reacties te lezen. Ik heb het eerder gehad met een bepaalde tandpasta. Heb vanavond direct mijn oude tandpasta weer gepakt en deze ook goed uitgespoeld na het poetsen. Advies tandarts was namelijk niet spoelen na het poetsen. Hopen dat het snel geneest[lees meer...].

25-05-2021 | Man | 41
Gevoelige tanden
Na 4 jaar geen raad weten wat ik heb, is vandaag wellicht het lampje gaan branden...de sensodyne rapid relief. Een jaar of 4 geleden ben ik begonnen met deze tandpasta op aanraden van de tandarts. De jaren daarna gediagnosticeerd met 'mondbranden'. Huisarts, KNO arts, tandarts..niemand kon mijn klachten verklaren. Brandende tong, soms met witte blaasjes. Dikke lippen, w[lees meer...]arme lippen, witte blaasjes. Tintelende mond. En ik maar poetsen en poetsen, soms wel 5x per dag omdat ik mijn mond schoon wilde houden.. mijn hemel, ligt het dan aan de tandpasta?! Direct gestopt!! Blij dit te lezen, klachten zijn heel herkenbaar.

18-05-2021 | Man | 30
Tandverzorging
Zelfde als alle anderen hier. Op “aanraden van de tandarts” ja ja. Wat een gemeen spul. Ik heb dit tegen de gevoelige tanden gekocht en het werkte direct goed. Maar ik kreeg wat last van de keel. Lang verhaal kort na kort herhaaldelijk gebruik bleek dat de boosdoener van deze keelpijn de sensodyne tandpasta was. Naast last van de keel had ik geen speeksel aanmaak meer. Kr[lees meer...]eeg ik zelfs aften in mijn mond na dagen van geen gebruik. Fijn dat ik lees dat hier mensen zijn die hetzelfde hebben, ondanks dat ik jullie dit ook niet toewens. Hoe dit spul nog op de markt kan zijn is mij een raadsel. Gebruik het niet of stop direct met gebruik.

25-04-2021 | Man | 65
mondverzorging (1)
Droge mond
Dank zij deze site werd mij vermoeden bevestigd dat de oorzaak van een aantal mondklachten, terug te brengen was naar het gebruik van de tandpasta van Sensodyne (Relief). Deze tandpasta werd een ongeveer een jaar terug aangeraden door mijn tandarts en bleek effectief te zijn bij terugtrekkend tandvlees. Echter, na gebruik van een negental maanden had ik de indruk dat mijn [lees meer...]adem niet fris rook en dat bij het drinken van een goed glas wijn, er een prikkelend gevoel op de tong aanwezig was. Frequenter poetsen van de tanden gaf geen soelaas wel in tegendeel. Aan de binnenkant van de lippen ontstond een soort lichte ontsteking en de prikkelingen werden intenser. Op dat ogenblik ben ik op zoek gegaan naar mogelijke oorzaken en bleek dat ik niet de enige was die deze symptomen had bij het gebruik van deze tandpasta. Na het stoppen van het gebruik van de Sensodyne tandpasta en overgeschakeld te zijn op een andere tandpasta , zijn alle klachten na 2 weken verdwenen. Hopelijk brengt mijn verhaal bij andere mensen ook wat "Relief" en is het nuttig voor diegene die geconfronteerd worden met dergelijk symptomen.

23-04-2021 | Man | 56
Gevoelige tanden
Al jaren gebruik ik Sensodyne, maar sinds een dag maand ongeveer hele stroeve binnenkant van mijn mond, dacht dat het van Sulcrafaat kwam omdat ik dat toen ben gaan gebruiken. Dit was echter tijdelijk sinds een week gebruik ik het niet meer, sinds zondag heb ik opeens bijna geen smaak meer, alles smaakt als karton. Vanavond na het eten tandenpoetsen, en meteen weer vererge[lees meer...]rde klachten. Opeens dacht ik aan de tandpasta en ging ik Google en kwam deze pagina tegen. Ik ben niet met een nieuwe tube gaan gebruiken, sterker nog de tube is bijna leeg. Heel bijzonder. Ik denk wel dat het geactiveerd is door de sulcrafaat. Ga morgen met een nieuwe tube beginnen.

11-02-2021 | Man | 51
mondverzorging
Dit is één stap vooruit (het helpt deels echt wel tegen gevoelige tanden), maar drie achteruit. Sinds het gebruik van Sensodyne last van droge plakkerige mond en witte tong. Alles nagezocht en langs huisarts en tandarts geweest. Maar uiteindelijk bleek Sensodyne de ellende te veroorzaken. Dat koop ik dus nooit meer!!!

20-05-2019 | Man | 39
mondverzorging
Vreselijk. Na 2 dagen gebruikt te hebben heel mond mond vol blaartjes en op mijn tong. Graag heel snel uut de handel halen deze tandpasta.

19-03-2018 | Man | 64
Kiespijn
na een paar weken gebruik lijkt de Rapid relief de pittige pijn bij kou en warmte van 1 kies te verminderen

19-12-2017 | Man | 48
Gevoelige tanden
Ik heb een wortelkanaal behandeling die nog niet afgemaakt is. Mijn kiezen zijn erg gevoelig. Sinds 6 maanden gebruik ik Rapid Relief. Geweldige tandpasta, deze kan je ook gebruiken bij plotselinge gevoeligheid. Je smeert dan de tandpasta op de gevoelige plek en de pijn neemt af. Net 6 tubes (1+1 gratis) aangeschaft. Ik blijf deze tandpasta zeker gebruiken. Bevalt super.

27-09-2016 | Man | 55
Gevoelige tanden
Sinds ik ben overstapt van Elmex sensitive en Elmex sensitive professional naar Sensodyne REPAIR AND PROTECT gaat het met mijn gebit weer geweldig. Nergens meer last van.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum