Ervaringen met Sensodyne Tandpasta

mondverzorging

aften in de mond ontstoken tong bruin slijm in de keel pijn in de mond

Gevoelige tanden (69 meningen)
Tandverzorging (23 meningen)

02-06-2020 | Vrouw | 28
Gevoelige tanden
Ik gebruik al enkele jaren Pro Glasur en dit gaat prima. I.v.m. gevoelige tanden ben ik, op aanraden van de tandarts, RAPID gaan gebruiken. Wat een vreselijke tandpasta! Mijn tanden zijn er veel gevoeliger door geworden sinds de eerste keer tandenpoetsen, terwijl ik net vorige week een fluoride behandeling heb gehad. Ik kan nog amper met de tandenborstel langs mijn tanden [lees meer...]gaan zonder vreselijke pijn! Echt een troep.

29-04-2020 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden
Aha! Eindelijk weetik nu waar mijn mondklachten vandaan komen! Heb regelmatig een zeer pijnlijke, vreemde, droge mond. En heel dikke onderlip. Ik gebruik al heel lang Sensodyne. Ik Zie nu wel dat ik nu de Rapid gebruik en had altijd Repair. Ik heb ook al Corsodyle gebruikt om van de klachten af te komen. Wist ook niet waar het van kwam. Ik gebruik wel af en toe Elmex omdat[lees meer...] Sensodyne erg pijn doet als mijn mond weer zo geirriteerd is. Ik heb tijdje bijgehouden wat ik at en dronk maar werd hier niet wijzer van totdat ik net weer wakker werd met deze klachten en op Internet deze pagina vond. Wat ben ik blij dat ik dit gevonden heb! Ik gooi alles meteen weg, helaas heb ik nog een voorraadje staan maar dat is dan jammer.

18-04-2020 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Ik gebruik Sensodyne al jaren op advies van de tandarts vanwege zeer gevoelige tanden en kiezen. De eerste jaren ging dit goed zonder klachten en de gevoeligheid verdween. Gebruik dit al sinds kind. De laatste maand over gestapt op Sensodyne complete protection op advies van tandarts omdat de werking op een gegeven moment kan verzwakken omdat je tanden er aan gewend zijn g[lees meer...]eraakt en de gevoeligheid weer terug kan komen. Sindsdien dus mondklachten. Ik dacht eerst een mondontsteking. Begon met droge mond en daarna steeds meer klachten. S avonds gepoetst en s ochtends met gezwollen onderlip wakker. Dat trok wel weer weg, maar ook aften en pijnlijk tandvlees, prikkende lippen en pijnlijke tong alsof hij in brand staat. Drie momenten contact met huisarts gehad. Gespoeld met Corsodyl. Klachten werden minder, maar werd na een week weer erger. Huisarts constateerde allergie. Maar voor wat? Ik ging googlen op allergie tandpasta en nu is het me wel duidelijk waar ik allergisch voor ben. Ik stap nu over op Zendium.

18-02-2020 | Vrouw | 60
Gevoelige tanden
Ik gebruik sinds een paar weken de nieuwe Sensodyne "gevoeligheid &tandvlees. Ik heb een raar gevoel in mijn mond, beetje opgezwollen wangen, vieze smaak, en een gezwollen droge onderlip, zelfs wat hoofdpijn en misselijkheid. Vanmorgen naar de tandarts geweest, die vertelde dat het aan de tandpasta kan liggen...ik wist niet wat ik hoorde....je kunt dus allergisch zijn voo[lees meer...]r tandpasta!! Ik stop er nu dus mee, eens kijken of dat gaat helpen. Ik heb er goede hoop op. Iemand anders ook deze ervaringen??

07-02-2020 | Vrouw | 56
Gevoelige tanden
Sinds deze week gebruik van Sensodyne Whitening. Ernstige vorm van zwelling in onderlip, mondbodem, tong en wangzakken! Ook het tandvlees is aangedaan. Dit middel zou verboden moeten worden!!! In welk land leven we nu eigenlijk, te zor voor woorden, geziien de eerdere reacties.

30-01-2020 | Vrouw | 55
mondverzorging
Ook ik heb een gevoelige mond en dikke lippen en dikke wangen van Sensodyne gevoeligheid en tandvlees!soort aften gevoel in mijn mond! Ga er direct mee stoppen!

12-12-2019 | Vrouw | 60
Gevoelige tanden
Ivm terugtrekken tandvlees, zeer gevoelige tandhalzen en dit als proefexemplaar van de tandarts meegekregen. Na 2 x gebruik, door het op de gevoelige tandhalzen in te smeren, voor de nacht veel klachten in de mond: binnenkant lippen, oedeem, blaren en wondjes, punt van de tong zeer gevoelig en pijnlijk(alsof het verbrand was); binnenkant kant, onderkant mondbodem zeer gevo[lees meer...]elig en pijnlijk. Kortom 7 dagen pijnstilling en pijn in de mond. Signaal aan de tandartspraktijk doorgegeven en ook hier signaal afgegeven. Kennelijk zit er een stof in deze tandpasta waar men op reageert!

21-09-2019 | Vrouw | 35
mondverzorging (2)
Gevoelige tanden
Wat een troep! In het voorjaar ben ik gaan poetsen met Sensodyne rapid relief. Dit omdat ik gevoelige tanden en tandvlees heb. Ik gebruik dan ook al jaren tandpasta van het merk Sensodyne. Helaas is rapid relief geen aanrader. Na enkele dagen begon de binnenkant van mijn mond op te zwellen. Ook mijn tong voelde branderig aan en langzaam aan verdween mijn smaak. Mijn hele [lees meer...]mond was erg gevoelig. Ik bleef uiteraard netjes poetsen, want deze tandpasta is daar voor bedoeld. Op een gegeven moment ben ik naar de huisarts gegaan omdat de klachten die ik had leken op een schimmelinfectie. Ik kreeg een middel mee, maar de klachten bleven. Daarom ben ik naar de tandarts gegaan, maar ook die had geen flauw idee en verwees me door naar het ziekenhuis. De arts in het ziekenhuis kon er ook weinig anders van maken, dus kreeg ik een ander anti-schimmelmiddel mee. Ook dat hielp niet, dus werd ik verder onderzocht. Ik moest bloedprikken en regelmatig terugkomen voor controle. Totdat iemand zei dat het misschien aan de tandpasta zou kunnen liggen. Ik ben een tijdje de tandpasta van mijn zoon gaan gebruiken. Het werd iets beter, al was ik niet direct overtuigd. Pas toen ik tijdens een weekendje weg weer Sensodyne ging gebruiken, merkte ik direct weer toenemende klachten. Na het weekend keek ik op internet en toen vond ik meerdere soortgelijke klachten. Eindelijk werd mij duidelijk waar alles door kwam. Helaas ben ik door dit geintje bijna € 500,- lichter! Dus mensen, pas op met dit middel. Ik heb een klacht ingediend bij de NVWA, maar dit werd doorgestuurd naar een andere instantie omdat het een ‘geneesmiddel’ betreft. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ze mijn klacht niet in behandeling nemen omdat ze op de tube een waarschuwing hebben staan (Bij irritatie stoppen). Dit schijnt voldoende te zijn, maar daar denk ik uiteraard andere over. Ik overweeg nog een klacht in te dienen bij GSK/Sensodyne, al vraag ik mij af of daar iets mee zal worden gedaan.

08-08-2019 | Vrouw | 50
Gevoelige tanden
De tandarts adviseerde Sensodyne ivm blootliggende tandhals. Verder heb ik een goed gebit. Na een tijdje ontstonden er heel veel witte plekken op tong, wangslijmvlies en tandvlees. Af en toe ook een blaar. Ik had hier nooit eerder last van gehad en maakte me zorgen. Bij de huisarts om antischimmelmiddel gevraagd, daar leek het ‘t meest op, maar dat werkte niet. Toen i[lees meer...]k een paar dagen een andere tandpasta gebruikte omdat de Sensodyne op was viel me op dat de klachten veel minder werden. Vervolgens ben ik gaan googlen op Sensodyne en zag ik tot mijn stomme verbazing dat ontzettend veel Sensodyne-gebruikers hier last van hebben. Hoe is het mogelijk dat deze troep nog steeds verkocht wordt? Velen hebben de fabrikant aangeschreven maar nooit een reactie gekregen. Ik ga stappen ondernemen en melding maken bij de daarvoor betreffende instanties.

24-07-2019 | Vrouw | 36
Tandverzorging
Eerder altijd Sensodyne Whitening gebruikt en na jaren Paradontax weer eens een keer Sensodyne Complete geprobeerd. Na een tijdje kreeg ik ineens dikke lippen en was mijn tandvlees gevoelig en vuurrood. Na prednison, een antibioticakuur en een hooikoorts tablet werd het minder maar het was nog niet over. Nog een keer bij de dokter geweest op advies Paradontax gebruikt. Na[lees meer...] een paar keer poetsen zijn de klachten bijna verdwenen.

04-06-2019 | Vrouw | 30
mondverzorging (1)
Tandvleesontsteking
Ik had last van delen van mijn tandvlees met gevoeligheid bij kou. Het tandvlees was ook wat terug getrokken op een stukje. Een paar jaar geleden zeer positieve ervaringen gehad met Sensodyne Relief bij zulke klachten, maar nu ik deze tandpasta weer kocht (naam veranderd in Rapid Relief), kan ik niet hetzelfde concluderen. Als ik op de gevoelige plek de tandpasta smeer (wa[lees meer...]t wordt aangeraden op de verpakking en wat in het verleden hielp) krijg ik onmiddellijk zeer sterke pijnscheuten. Daarna heb ik geprobeerd niet meteen alles op die plek te smeren, maar dat hielp ook niet. Enorme pijnscheuten in m’n kaak, alsof iemand er lekker in loopt te prikken met naalden. En dat duurt dan een paar uur. Dat kan de bedoeling niet zijn. Ook krijg ik last van een pijnlijke tong. Ik weet niet wat er aan het recept is veranderd, maar Rapid Relief nooit meer voor mij. Het is nu eerder Rapid Pain...Jammer, want jaren geleden werkte het. Ik gebruik nu Zendium Sensitive, die veel milder is en in ieder geval geen pijnscheuten geeft in m’n tanden of kaak. Ik hoop dat ik snel van mijn klachten af ben.

18-01-2019 | Vrouw | 53
mondverzorging
Omdat ik enkele gevoelige kiezen had had de tandarts aangeraden sensodyne te gebruiken ipv mijn normale paradontax. Vandaag pas achtergekomen dat de reactie van mijn lippen aan mijn tandpasta lag, wat een ellende. Afgelopen week de mogelijkheden iedere keer afgestreept; noten, rozijnen etc. Maar nadat ik zojuist mijn tanden had gepoets zetten de lippen en tong weer in al[lees meer...]le hevigheid op.

14-12-2018 | Vrouw | 50
mondverzorging (2)
Gevoelige tanden
2x gepoetst met deze tandpasta en bijna een ziekenhuisopname doordat heel mijn gezicht en mond lippen keel en tong op zijn gaan zetten. Door prednison is het gelukkig snel gaan slinken en hoefde ik niet opgenomen te worden. Ik begrijp niet na zoveel heftige klachten dat dit product nog in de winkels ligt. Ik heb een klacht ingediend bij het bedrijf maar geen reactie. Il he[lees meer...]b zelfs een foto mee gestuurd waar te zien is dat heel mijn gezicht op gezet is. Ik heb een eenmanszaak en heb geen personeel . Door het onschuldig poetsen met deze tandpasta ben il een werk uit de running geweest.

26-10-2017 | Vrouw | 37
Gevoelige tanden
Ik gebruikte altijd sensodyne extra fresh naar tevredenheid. Toen de rapid relief van sensodyne op de markt kwam wilde ik die ook wel proberen. Het duurde even voor ik in de gaten kreeg dat de grote blaren en het opgezette weefsel in mijn mond verband hield met de tandpasta. Eenmaal gestopt met de Rapid Relief van Sensodyne verdwenen de klachten gelukkig weer. Heb er beh[lees meer...]oorlijk last van gehad en lees nu op deze site dat ik niet de enige ben. Helaas heeft de producent geen mailadres of telefoonnummer, waardoor je in de pen moet om de klacht door te kunnen geven. Vertrouwen in het merk is bij mij wel flink afgenomen en ben nu andere (tevens goedkopere!) producten aan het proberen.

08-10-2017 | Vrouw | 48
Gevoelige tanden
Vanaf het moment dat Rapid Relief op de markt is gebracht, heb ik last van mijn mond. De binnenkant is beschadigd, het lijkt alsof ik sneetjes heb en mij tongspier is in de ochtend opgezwollen. Ik kan dan moeilijk slikken. Ik gebruikte jarenlang Sensodyne Rapid op advies van mijn tandarts en had er echt baat bij. Nu de formule is veranderd ben ik maar overgegaan op Elmex. [lees meer...]Mijn klachten verdwenen na een aantal dagen. Ik hoop dat er wat gedaan wordt met al deze klachten en dat de formule wordt aangepast.

27-09-2017 | Vrouw | 46
mondverzorging (50mg/ml)
Gevoelige tanden
Wat een troep. dit verergerde niet alleen bij mij de klachten, maar ook bij mn zoon en dochter.