Ervaringen met Sensodyne Tandpasta

mondverzorging

aften in de mond ontstoken tong bruin slijm in de keel pijn in de mond

Gevoelige tanden (69 meningen)
Tandverzorging (23 meningen)

22-09-2017 | Vrouw | 47
mondverzorging (250)
Vreselijke blaren dikke lippen en opgezette tong gekregen door Sensodyne Rapid Reliëf..gebruik al jaren naar volle tevredenheid Sensodyne Rapid

20-08-2017 | Vrouw | 42
Gevoelige tanden
Na de vernieuwing van Sensodyne Rapid naar Rapid Relief begon bij mij de ellende. Niet alleen deed het zeer aan de tanden tijdens het poetsen, ik kreeg ook na gebruik hele dikke lippen, wangen en tong, met allemaal blaren in en rond om mijn mond.

30-05-2017 | Vrouw | 62
Gevoelige tanden
Deze tandpasta is allereerst behoorlijk aan de prijs. Bij mij zijn de pijnklachten enkel toegenomen, werd 's nachts zelfs wakker van pijnscheuten in mijn kiezen [alsof er met naalden in gestoken werd]. Zodra ik de tandpasta van Lidl, voor gevoelige tanden, ben gaan gebruiken waren de pijnscheuten onmiddellijk voorbij. N.b. een zeer voordelige tandpasta.

10-02-2013 | Vrouw | 59
mondverzorging
In de winter wandelen gaf altijd na de wandeling, ongeveer een uur pijn, in mijn gebit. Nu ik Sensodyne gebruik heb ik daar nauwelijks meer last van. Ga weer met plezier wandelen (gebruik Sensodyne, care en repair (geen whitening)

04-11-2010 | Vrouw
Reinigen tanden en kiezen
vorming van witte slijmslierten om de kiezen op de plek waar ik altijd begon met poetsen. Dit slijm heeft mij zeer verontrust en ik ben op zoek geweest bij tandarts, mondhygienist, endodontoloog. Niemand kon vertellen waar dat slijm vandaan kwam. Zodra ik overstapte naar andere tandpasta (sensodyne Rapid) was de slijmvorming weg.

05-10-2010 | Vrouw
Gevoelige tand
Na zuuraanval bij ortodontist om beugel te plakken bleef een tand zeuren. Sensodyne helpt, met name proglazur.

21-01-2010 | Vrouw
Gevoelige tanden
mijn ervaring met sensodyne is goed. Ik ben het gaan gebruiken omdat ik last had van gevoelige tanden. Hiermee is het een stuk beter geworden! Het enige nadeel is dat ik na het poetsen het gevoel heb dat er een soort 'beschermlaagje' in mijn mond zit. Dus ook over mijn tong en gehemelte. Verder dik tevreden!!

22-04-2009 | Vrouw
Gevoelige tanden
Super einde van dat vervelende gevoel af.

02-12-2008 | Vrouw
Gevoelige tandhalzen
Al snel na het beginnen met poetsen met Sensodyne voor gevoelige tanden, had ik veel minder pijn. Terwijl ik daarvoor af en toe het gevoel had dat m'n kiezen wel af konden breken.... Elmex hielp bij mij juist helemaal niet, maar deze wel.. Ik moet het wel blijven gebruiken, want zodra ik over ga op een 'gewone' tandpasta komt het snel weer terug.

06-10-2008 | Vrouw
Gevoelige tandhalzen
Had gevoelige tandhalzen en dat bleef zo met Sensodyne Sensitive (oid, die witte). Ging pas over toen ik over ging naar Elmex.

21-03-2024 | Man | 33
Tandverzorging

pijn in de mond bruin slijm in de keel ontstoken tong aften in de mond

Ik dacht dat het door mijn verminderde weerstand / tijd van het jaar / astma of andere allergieën kwam. Bleef maanden door emmeren met aften, witte aanslag en kapotte tong, algeheel pijnlijke mond, ook veel ophoesten van bruin slijm. Vond het altijd al vreemd dat deze tandpasta een metalige of zurig gevoel gaf rond mijn tanden. Na onderzoek blijkt dat er tinfluoride in zit[lees meer...], en dat ik niet de enige ben met deze klachten. Nu ik gestopt ben trekken de klachten snel weg.

25-07-2023 | Man | 73

19-11-2022 | Man | 48
mondverzorging (75ml)
Gevoelige tanden
Ja, ik heb geen last meer van pijn bij hitte en koude vloeistoffen, echter laat het mondslijmvlies los en zorgt het voor wondjes en irritatie. Hier in Nederland kost een tube bijna 7 euro (anno 2022).

26-07-2022 | Man | 23
mondverzorging (0)
Gevoelige tanden
Sensodyne gaan gebruiken en binnen aantal dagen enorm veel klachten. Erg veel last van tandvlees, rood, bloederig, overal soort van wondjes/blaren, witte aanslag, etc etc. Aantal dagen niet meer kunnen eten, drinken en poetsen. Na bezoek aan tandarts gestopt met sensodyne tandpasta en met de dag gaat het steeds beter en beter. Nooit meer sensodyne tandpasta voor mij.

05-03-2022 | Man | 65
mondverzorging (1)
Tandverzorging
Onderzoek over tandpasta o.a. Sensodyne Rapid Relief dat tin(stannous) bevat: www.researchgate.net/publication/340140799 _Cheilitis_caused_by_contact _allergy_to_toothpaste _containing_stannous_tin_-_two_cases

14-11-2021 | Man | 62
Gevoelige tanden
Ik had zeker 8 jaar Sensodyne gebruikt. tot dat ik veel slijmvorming in de mond kreeg. als ik voor het slapen mijn tanden poetste, dan liep daarna, wanneer ik in bed lag, soms het slijm uit de mond. Ik was steeds bezig met het weg slikken van het slijm. Ook ik heb de klanten service van Sensodyne hier over benadert. Ook bij mij gaf Sensodyne aan dat ze dit probleem niet [lees meer...]herkenden. Sindsdien gebruik ik een ander merk en heb geen problemen meer. Tenzij ik andere merken probeer waar whitening in zit.