Ervaringen met Sensodyne Tandpasta

mondverzorging

blaren Gezwollen tandvlees pijn in de mond ontstoken tong aften in de mond bruin slijm in de keel tintelingen en prikkeling in de keel allergische reactie

Gevoelige tanden (71 meningen)
Tandverzorging (23 meningen)

19-11-2022 | Vrouw | 42
mondverzorging
Na gebruik sensodyne paar dagen later dikke lippen, onder en boven de tanden aan binnenzijde rood, geirriteerd slijmvlies. Metaalsmaak op die plekken. Tond voelt aan alsof deze verbrand is door te heet eten. 14 dagen last en domtersbezoek. Wie heeft hetzelfde???

24-01-2022 | Vrouw | 42
Gevoelige tanden
Rondom mijn menstruatie heb ik snel last van bloedend tandvlees en gevoelige tanden. Om die reden Sensodyne Rapid Relief gaan gebruiken. Binnen 2 dagen had ik wit uitgeslagen, ver terugtrekkend tandvlees, dat helemaal kapot was. Mijn tandvlees was daaromheen rood en opgezet. Tandenpoetsen was een hel. Er verschenen aften in mijn mond en onder mijn tong ontstonden wondjes. [lees meer...]Om mijn lippen heen kreeg ik kleine bultjes die leken op een beginnende koortslip. Mijn lippen zwollen op en droogden uit en scheurden in. Mijn speeksel werd taai. Ik kon niet meer eten en drinken van de pijn. Pas nu na bijna 1 tube later leg ik de link en zie ik overal deze verhalen terug. Wat een troep! Dat deze zooi verkocht mag worden!

20-08-2017 | Vrouw | 42
Gevoelige tanden
Na de vernieuwing van Sensodyne Rapid naar Rapid Relief begon bij mij de ellende. Niet alleen deed het zeer aan de tanden tijdens het poetsen, ik kreeg ook na gebruik hele dikke lippen, wangen en tong, met allemaal blaren in en rond om mijn mond.

22-03-2023 | Vrouw | 43
Gevoelige tanden
Deze tandpasta gaan gebruiken op advies van tandarts, ivm gevoelige kies. Ik was enthousiast, de gevoeligheid was al snel voorbij. Maar toen.. na een aantal weken kreeg ik zeer pijnlijke plekken in mijn mond. Ik dacht in eerste instantie aan aften, maar dat duurde voort. Het puntje van mijn tong was ook doof. Op een gegeven moment kon ik nauwelijks meer eten van de pijn[lees meer...] en het brandende gevoel in mijn mond. Droge mond ook en bij het opstaan iedere ochtend opgezwollen lippen (alsof ik fillers had gebruikt). Huisarts dacht aan spruw. Bloed laten prikken, geen bijzonderheden. Aantal weken gespoeld met nystatine, klachten verminderen. Na het stoppen met de spoelingen waren de klachten snel weer terug. Tandarts zettte mij op het spoor van mogelijke allergie, pas toen zelf een link gelegd met het gebruik van deze tandpasta. Ik hoop met dit verhaal andere mensen met vergelijkbare klachten de zeer vervelende maanden die ik beleefd heb te besparen.

08-06-2022 | Vrouw | 44
Tandverzorging
Vooraf nooit problemen met mond/tandverzorging. Voor het eerst lekkende vulling, een groot drama gevoeligheid ging niet over dus op advies poetsen men sensodyne rapid relief. Gewoon drie keer per dag, alle ellende begon bloedend tandvlees, pijn branderig gevoel, aften , blaasjes niet meer kunnen eten alles maar echt alles deed zeer. Uiteindelijk wortelkanaal veel spui[lees meer...]ten gehad tandvlees nog meer geïrriteerd dus nog meer poetsen. Van alles geprobeerd tot mijn man ging Googlen en al deze reacties las. Ben acuut gestopt , voorzichtig weer tandenpoetsen en vertrouwen terug krijgen . Dit product moet echt uit de schappen gehaald worden. Echt niet tevreden

13-01-2024 | Vrouw | 46
mondverzorging (1)
Gevoelige tanden
Ik gebruik het nu een jaar of 8 maar ik wil het nooit meer missen. Als ik tijdelijk iets anders gebruik heb ik na een aantal dagen weer hele pijnlijke kiezen. Dus voor mij niks anders meer!!

01-02-2023 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Ik gebruik nu voor het tweede jaar sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden. De bijwerkingen zijn nu in het tweede jaar pas opgetreden. Binnenkant van mijn lippen voelen droog en gebarsten aan. Gevoelige plekken aan tandvlees en gehemelte. Droogte onder de tong en puntje van mijn tong. Moeite met praten. In de ochtend na het slapen dikke wittige speeksel slierten. Nu enke[lees meer...]le dagen gestopt en het begint gelukkig af te nemen. Heeft maanden geduurt voordat ik de connectie met de tandpasta gemaakt had.

22-09-2022 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Ik gebruik altijd al (15 jaar) op advies destijds van de tandarts, sensodyne Pro glazur. Deze was onlangs niet in de aanbieding en senaodyne gevoelige tanden wel, dus ik dacht ik kan die wel eens proberen, zo veel verschil kan er toch niet in zitten. Nou dat heb ik geweten. Binnen 2 weken had ik de hele dag een erg droge mond, mn wangen waren wat gevoelig aan de binnenkan[lees meer...]t en ik kreeg aften. Nooit aan de nieuwe tandpasta gedacht totdat ik ging googlen op droge mond en ik ineens dacht ik heb sinds kort nieuwe tandpasta, toen kwam ik op deze site en schrok erg van de verhalen over de bijwerkingen van deze tandpasta. Ben direct gestopt met deze tandpasta, heb pro glazur gekocht en gebruikt en het was na een dag gelijk over. Daarom ook mijn bericht hierbij omdat ik erg dankbaar ben voor deze site.

21-07-2021 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Heel herkenbaar!!! Ik gebruik al jaren sensodyne, maar blijkbaar nu een andere meegenomen, doe ik eigenlijk wel vaker. Maar dikke lippen, als ik lachte leek het net alsof er verdoving in zat..van binnen heel pijnlijk, zere tong met blaartjes, vaak keelpijn… daardoor al vaak Corona test gedaan, pfffff, nu gestopt en gisteren maar met water tanden gepoetst.. voelt nu veel be[lees meer...]ter.

27-09-2017 | Vrouw | 46
mondverzorging (50mg/ml)
Gevoelige tanden
Wat een troep. dit verergerde niet alleen bij mij de klachten, maar ook bij mn zoon en dochter.

18-12-2020 | Vrouw | 47
Gevoelige tanden
Sinds 2 weken gebruik ik Sensodyne gevoelige tanden. Ik loop nu al een week met een dikke onderlip en allemaal ontstekingen, witte plekken aan de binnenkant van mijn onderlip. Ik heb al geprobeerd met spoelingen om het te verminderen. Zowel met mondspoeling als spoelingen met water en zout. Maar het wordt alleen maar erger. Net mijn tanden weer gepoetst met Sensodyne en to[lees meer...]en ging er bij mij een belletje rinkelen. Meteen opgezocht of meer mensen hier last van hebben en zag meteen allemaal herkenbare verhalen. Ik heb nooit mondproblemen gehad dus weet bijna zeker dat de tandpasta het probleem is. Ik stop er direct mee! Dank jullie voor het delen van jullie ervaring!

22-09-2017 | Vrouw | 47
mondverzorging (250)
Vreselijke blaren dikke lippen en opgezette tong gekregen door Sensodyne Rapid Reliëf..gebruik al jaren naar volle tevredenheid Sensodyne Rapid

19-11-2022 | Man | 48
mondverzorging (75ml)
Gevoelige tanden
Ja, ik heb geen last meer van pijn bij hitte en koude vloeistoffen, echter laat het mondslijmvlies los en zorgt het voor wondjes en irritatie. Hier in Nederland kost een tube bijna 7 euro (anno 2022).

06-05-2022 | Vrouw | 48
mondverzorging (2)
Gevoelige tanden
Op advies van tandarts sensodyne rapid relief gaan gebruiken. Maar na 2 weken alleen maar ergere klachten. Geirriteerd tandvlees, pijnlijke tanden ,wondjes op tandvlees en mondslijmvlies ontsteking. Nu k al deze dingen lees van andere weet k zeker ik stop met deze tandpasta !

11-06-2021 | Vrouw | 48
mondverzorging (000)
Ik had de Sensodyne whitening gekocht en al bij het eerste contact in mijn mond aan de binnenkant van mijn onderlip werd het rood en pijnlijk. In de avond nog een keer gebruikt en het begon meteen te bloeden. Ik heb geen allergie en geen gevoelige tanden. Ik vind het ongelooflijk dat dit Produkties verkrijgbaar is. Overigens wel goede ervaring met andere Sensodyne.

19-08-2020 | Vrouw | 48
Gevoelige tanden
Tijdens het poetsen met sensodyne rapid relief krijg ik direct hevige pijn in alle kiezen waar de tandpasta op komt. Nooit meer