mondverzorging

Gevoelige tanden (52 meningen)
Tandverzorging (19 meningen)

30-01-2020 | Vrouw | 55
mondverzorging
Ook ik heb een gevoelige mond en dikke lippen en dikke wangen van Sensodyne gevoeligheid en tandvlees!soort aften gevoel in mijn mond! Ga er direct mee stoppen!

27-09-2016 | Man | 55
Gevoelige tanden
Sinds ik ben overstapt van Elmex sensitive en Elmex sensitive professional naar Sensodyne REPAIR AND PROTECT gaat het met mijn gebit weer geweldig. Nergens meer last van.

23-04-2021 | Man | 56
Gevoelige tanden
Al jaren gebruik ik Sensodyne, maar sinds een dag maand ongeveer hele stroeve binnenkant van mijn mond, dacht dat het van Sulcrafaat kwam omdat ik dat toen ben gaan gebruiken. Dit was echter tijdelijk sinds een week gebruik ik het niet meer, sinds zondag heb ik opeens bijna geen smaak meer, alles smaakt als karton. Vanavond na het eten tandenpoetsen, en meteen weer vererge[lees meer...]rde klachten. Opeens dacht ik aan de tandpasta en ging ik Google en kwam deze pagina tegen. Ik ben niet met een nieuwe tube gaan gebruiken, sterker nog de tube is bijna leeg. Heel bijzonder. Ik denk wel dat het geactiveerd is door de sulcrafaat. Ga morgen met een nieuwe tube beginnen.

07-02-2020 | Vrouw | 56
Gevoelige tanden
Sinds deze week gebruik van Sensodyne Whitening. Ernstige vorm van zwelling in onderlip, mondbodem, tong en wangzakken! Ook het tandvlees is aangedaan. Dit middel zou verboden moeten worden!!! In welk land leven we nu eigenlijk, te zor voor woorden, geziien de eerdere reacties.

05-07-2022 | Vrouw | 58
Gevoelige tanden
Al jaren Sensodyne complete gebruikt, bij switch naar Repair en Protect versie pijnlijke tong, mond en geïrriteerde keel! Na stoppen met deze tandpasta en weer de complete te zijn gaan gebruiken, klachten na enkele dagen verdwenen! Wel tevreden over de werking bij gevoelige tanden.

23-06-2021 | Vrouw | 58
mondverzorging (75)
Tandverzorging
Sensodyne Rapid Relief: Bij gebruik ontstaat warmte sensatie en slijmvorming in de mond, na enige dagen ontstaat ontsteking en blaar- of zweer vorming van mond slijmvlies met een wit beslag. Nadat ik gestopt ben met deze tandpasta duurt het enkele dagen voor deze klachten verdwijnen. Reactie van Sensodyne (GSK Consumer Healthcare) is teleurstellend. “U gaf aan graag te wil[lees meer...]len weten voor welke stof u allergisch kan zijn. Helaas kunnen wij niet constateren door welk ingrediënt iemand een reactie krijgt; ieder lichaam reageert anders. In uw email laat u ons weten dat u graag een vergoeding ontvangt, omdat u aangeeft een mogelijke allergische reactie te hebben gehad. Het is GSK-beleid dat wij geen vergoeding aanbieden in het geval van een mogelijke bijwerking aangezien onverwachte gebeurtenissen zich af en toe kunnen voordoen.”

14-08-2020 | Vrouw | 59
mondverzorging
Sensodyne helpt weliswaar tegen gevoelige tanden, maar geeft na een tijdje een aantal zeer vervelende bijwerkingen: droge mond en keel, pijnlijke tong en gehemelte. Ik ben er mee gestopt.

10-02-2013 | Vrouw | 59
mondverzorging
In de winter wandelen gaf altijd na de wandeling, ongeveer een uur pijn, in mijn gebit. Nu ik Sensodyne gebruik heb ik daar nauwelijks meer last van. Ga weer met plezier wandelen (gebruik Sensodyne, care en repair (geen whitening)

07-05-2021 | Vrouw | 60
Tandverzorging
Na een maand gebruik van Sensodyne 'gevoelig tandvlees' kreeg ik allerlei klachten. Dat ging van een hele droge mond en lippen naar dikke lippen, rood slijmvlies en moeite met eten. Ook waren er een soort van 'aften' te zien. De tandarts kon niet verklaren wat er was en heeft mij een tube met aleo vera tandpaste gegeven om die een poosje te gebruiken. Hierna gingen de klac[lees meer...]hten langzaam weg. Toen dat op was ben ik weer de Sensodyne gaan gebruiken ( wist niet dat dit de oorzaak was) en kreeg weer heftige klachten. Zelfs namaakspeeksel ed moet kopen om in de nacht nog een beetje te kunnen slapen. Na een week of twee -ws op intiutie- de tandpasta van mijn man gaan gebruiken, en de klachten gingen weer langzaam weg. Toch nog 1 x de sensodyne geprobeerd en jahoor, gelijk weer heftige klachten. Ongelofelijk hoe agressief deze tandpasta werkt en zo te lezen niet alleen bij mij. Ik hoop dat de fabrikant hier iets mee gaat doen, dit is niet alleen heel vervelend voor de klanten maar drukt ook op de gezondheidszorg met bezoeken aan artsen ed.

18-02-2020 | Vrouw | 60
Gevoelige tanden
Ik gebruik sinds een paar weken de nieuwe Sensodyne "gevoeligheid &tandvlees. Ik heb een raar gevoel in mijn mond, beetje opgezwollen wangen, vieze smaak, en een gezwollen droge onderlip, zelfs wat hoofdpijn en misselijkheid. Vanmorgen naar de tandarts geweest, die vertelde dat het aan de tandpasta kan liggen...ik wist niet wat ik hoorde....je kunt dus allergisch zijn voo[lees meer...]r tandpasta!! Ik stop er nu dus mee, eens kijken of dat gaat helpen. Ik heb er goede hoop op. Iemand anders ook deze ervaringen??

12-12-2019 | Vrouw | 60
Gevoelige tanden
Ivm terugtrekken tandvlees, zeer gevoelige tandhalzen en dit als proefexemplaar van de tandarts meegekregen. Na 2 x gebruik, door het op de gevoelige tandhalzen in te smeren, voor de nacht veel klachten in de mond: binnenkant lippen, oedeem, blaren en wondjes, punt van de tong zeer gevoelig en pijnlijk(alsof het verbrand was); binnenkant kant, onderkant mondbodem zeer gevo[lees meer...]elig en pijnlijk. Kortom 7 dagen pijnstilling en pijn in de mond. Signaal aan de tandartspraktijk doorgegeven en ook hier signaal afgegeven. Kennelijk zit er een stof in deze tandpasta waar men op reageert!

29-04-2020 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden
Aha! Eindelijk weetik nu waar mijn mondklachten vandaan komen! Heb regelmatig een zeer pijnlijke, vreemde, droge mond. En heel dikke onderlip. Ik gebruik al heel lang Sensodyne. Ik Zie nu wel dat ik nu de Rapid gebruik en had altijd Repair. Ik heb ook al Corsodyle gebruikt om van de klachten af te komen. Wist ook niet waar het van kwam. Ik gebruik wel af en toe Elmex omdat[lees meer...] Sensodyne erg pijn doet als mijn mond weer zo geirriteerd is. Ik heb tijdje bijgehouden wat ik at en dronk maar werd hier niet wijzer van totdat ik net weer wakker werd met deze klachten en op Internet deze pagina vond. Wat ben ik blij dat ik dit gevonden heb! Ik gooi alles meteen weg, helaas heb ik nog een voorraadje staan maar dat is dan jammer.

14-11-2021 | Man | 62
Gevoelige tanden
Ik had zeker 8 jaar Sensodyne gebruikt. tot dat ik veel slijmvorming in de mond kreeg. als ik voor het slapen mijn tanden poetste, dan liep daarna, wanneer ik in bed lag, soms het slijm uit de mond. Ik was steeds bezig met het weg slikken van het slijm. Ook ik heb de klanten service van Sensodyne hier over benadert. Ook bij mij gaf Sensodyne aan dat ze dit probleem niet [lees meer...]herkenden. Sindsdien gebruik ik een ander merk en heb geen problemen meer. Tenzij ik andere merken probeer waar whitening in zit.

30-05-2017 | Vrouw | 62
Gevoelige tanden
Deze tandpasta is allereerst behoorlijk aan de prijs. Bij mij zijn de pijnklachten enkel toegenomen, werd 's nachts zelfs wakker van pijnscheuten in mijn kiezen [alsof er met naalden in gestoken werd]. Zodra ik de tandpasta van Lidl, voor gevoelige tanden, ben gaan gebruiken waren de pijnscheuten onmiddellijk voorbij. N.b. een zeer voordelige tandpasta.

21-01-2014 | Man | 62
Gevoelige tanden
Mijn gebit is erg gevoelig. Dus heb ik Sensodyne gekocht. Helaas werden de problemen toen pas echt vervelend. Als er tandpasta aan mijn tanden of kiezen kwam was dat erg pijnlijk. Het middel was erger dan de kwaal. In overleg met mijn tandarts gebruik ik nu Elmex. En het probleem is gelukkig over.

30-03-2022 | Vrouw | 64
mondverzorging (1)
Tandverzorging
Na een paar dagen Sensodyne gebruikt te hebben omdat mijn tandvlees wat gevoelig was, de hele mond en de keelholte vol met blaren. Opgezwollen lippen en veel pijn. Kan niet eten. Dacht eerst dat het door de booster kwam, maar nu ik dit lees, wordt het mij wel duidelijk. Nooit meer Sensodyne voor mij!

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum