Ervaringen met Vesicare

solifenacine

Overactieve blaas (27 meningen)
Polyurie (23 meningen)
Incontinentie (12 meningen)
Urine-incontinentie (2 meningen)
Prostaathyperplasie (1 mening)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)
Anurie / oligurie (1 mening)

20-05-2021 | Vrouw | 61
Overactieve blaas
Reden: blaaskramp Bijwerking: Droge mond zeer overheersend, maakt spreken zonder drinken van water, praktisch onmogelijk. Sociaal is dit problematisch. Gevolgen voor gezondheid gebit en tandvlees, worden door tandarts opgemerkt.

21-03-2021 | Vrouw | 55
Overactieve blaas
Na een rugoperatie had ik een urineretentie van 1,5 liter. Om die reden heb ik 3 maanden een catheter gehad. Daarna kon ik weer zelf plassen. Doordat ik de blaasvulling niet voelde en bij een bepaalde blaasvulling de blaas reflexmatig werd leeggedrukt verloor ik meerdere keren per dag behoorlijk wat urine. Daarom gestart met solifenacine. Het heeft een maand geduurd totdat[lees meer...] ik geen urine meer verloor. Gelukkig ondervind ik nauwelijks bijwerkingen. Af en toe een beetje droge mond. Met de uroloog heb ik nu afgesproken om over 6 maanden te stoppen. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan. Het incontinentiemateriaal bewaar ik nog even.

13-12-2018 | Vrouw | 53
solifenacine (10mg)
ik moest altijd wel 3 tot 4 keer mijn bed uit om te plassen en nu nog maar 1 keer. Slaap daardoor weer voldoende op een nacht, waardoor ik me een stuk fijner voel. Dus voor mij werkt dit medicijn prima met de bijwerkingen kan ik leven.

07-02-2018 | Vrouw | 46
Incontinentie
ruim 6 jaar incontinentie, aanvankelijk verweten aan zwangerschap. Wegens neurologische aandoening nader onderzocht. Medicatie blijkt zeer effectief.

01-07-2017 | Vrouw | 47
Overactieve blaas
Ik had na een blaasontsteking nog meer klachten dan tijdens de ontsteking zelf. Ik had veel aandrang en veel pijn in de plasbuis. Met dit medicijn was de pijn na een week weg en kan ik een hele dag over een festival lopen zonder aandrang. Ik neem die bijwerkingen op de koop toe het weegt voor mij niet op tegen die vreselijke pijn die ik soms uren had na het plassen. Ik heb[lees meer...] iets slechter zicht maar dan van dichtbij en een wat drogere mond. Ik ben heel blij dat ik dit medicijn heb gekregen want het helpt mij goed.

09-05-2017 | Vrouw | 47
Overactieve blaas
Overactieve blaas. Zeer veel plassen. Nu veel meer dan de helft verbeterd. Alleen jammer dat ik niet meer kan lezen, erg slecht zicht in week drie. Duizelig. Hopelijk word dit minder.

17-06-2016 | Vrouw | 48
solifenacine (10mg)
Heel veel darmkrampen door chronische darmziekte, de blaas deed ook lekker mee aan deze krampen nu na drie dagen rust in mijn buik. Ik heb dit middel eerder gebruikt tegen een overactieve blaas. Nu om dit middel gevraagd, om te kijken of het in mijn buik wat rustiger kon worden. De krampen die ik had kun je vergelijken met bevallen.

17-02-2015 | Vrouw | 50
Overactieve blaas
Werkt heel goed. Na 2 tabletten merkte ik al verbetering. Heb geen constante plasdrang meer. Kan de plas langer ophouden en ga veel minder naar de wc. Geeft veel rust. Voor de vesicare had ik ook aandrang bij slechts 30 ml. Ik heb geen enkele bijwerking. Ben heel erg tevreden over het medicijn.

16-04-2014 | Vrouw | 54
solifenacine (5mg)
Gebruik nu anderhalve maand Vesicare. Geweldig! In een keer geen last meer van een overactieve blaas. Niet meer midden in de AH in mijn broek staan plassen. Geen tena lady meer. Na 3 maanden is het de bedoeling dat ik af ga bouwen. Eerst naar 5mg in de 2 dagen, dan verder. Maar als ik al deze reacties lees en het nodig is, blijf ik dit geweldige middel gebruiken. Alleen l[lees meer...]ast van maagpijn, maar dat heb ik er graag voor over.

20-02-2014 | Man | 68
solifenacine
Ik kon nauwelijks mijn plas ophouden.Ik gebruik de visicare en[ tamasuline of zoiets.]Ik kan zeggen dat ik totaal geen bijwerkingen heb of had.En en kon weer gewoon op straat lopen zonder het risico op wild plassen aangehouden te worden.Als ik voorheen boodschappen ging doen keek ik of wist ik dat er wc aanwezig was.zo al met al ik ben weer een blij mens.Zonder al die bij[lees meer...] werkingen.Dat is wel jammer help de medicatie krijg je dat weer er bij en moet je weer een keuze maken.Bad Luck.

17-01-2014 | Man | 79
solifenacine (5mg)
Ik kreeg de ziekte van lier was er ernstig aantoe ik plaste waar ik was en waar ik ging.door medicijnen ben ik op geknapt , maar het plassen bleef een probleem mijn arts kwam met boven genoemd medicijn,en na het eerste tabletje had ik meteen succes het plassen minderde . Nu na 4 tabletjes kan ik zonder problemen slapen.chapeau!!!!!!!!!!!

25-07-2013 | Vrouw | 53
solifenacine
ik gebruik dit middel nu een week,werkt fantastisch, sinds 3 nachten kan ik heerlijk doorslapen en hoef mn bed niet meer uit. De vermoeidheid waar ik al maanden last van had is verdwenen. Van bijwerkingen weinig last enkel af en toe een lichte hoofdpijn en lichte misselijkheid. Hoewel een van de bijwerkingen oedeem kan zijn, is het bij mij net andersom. Ik draag wegens oed[lees meer...]eem al jaren steunkousen, en wat verbaasd mij nu sinds 4 dagen geen last meer van dikke opgezette pijnlijke en vermoeide benen. Ik draag de kousen nu al 2 dagen niet meer en het gaat nog steeds goed ondanks de hitte van afgelopen. ik kan weer heerlijke wandelingen maken zonder last van dit al. Apotheker is er zeer verbaasd over ook,want dit zou niet kunnen. Vandaag nog artsen contact want ook die is verbaasd. maar tevens iedereen blij met deze bevindingen. Hopenlijk blijft het zo ook wanneer ik na de vakantie weer ga werken ( belast mijn benen dan meer). En heel blij ook want ik kan weer heerlijk jurkjes,rokken en korte broeken dragen. Wie oh wie heeft ook deze positieve ervaring?

30-06-2013 | Vrouw | 46
solifenacine
ik gebruik het middel nu paar dagen en de bijwerkingen zijn heftig maar de vermoeidheid heb ik deels op kunnen lossen door het in de avond in te nemen in de ochtend heb ik dan minder problemen met de moeheid de droge mond is dan ook beter te doen het helpt echt voor de blaaskrampen die gaan langzaam aan weg en daar ben ik heel blij om ik word 6 x daags gekatheriseerd[lees meer...] door de verpleegkundige en heb dus ook regelmatig blaasontstekingen maar ben blij dat dit middel de pijn aan het opheffen is en ik neem dus de bijwerkingen echt voor lief

02-04-2013 | Vrouw | 25
solifenacine
Ik neem sinds mijn 19 jaar vesicare. Ben namelijk geboren met een blaasinstabiliteit. De eerste maanden last gehad van bijwerkingen zoals droge mond, veel drinken, vergeetachtig, moe,... Maar niet ernstig. Nu neem ik nog 1 pilletje om de 2 dagen, maar kan er nooit vanaf geraken. Maar nu gaat alles goed. Ik drink gemakkelijk 2 liter op een dag en ga amper 4 keer naar het to[lees meer...]ilet. De medicatie heeft gewoon tijd nodig om zijn werk te doen.

16-04-2012 | Vrouw | 59
solifenacine
Ik gebruik nu ca. 2 maanden Vesicare en ik ben heel tevreden met het resultaat. In het begin wat last van een droge mond, een stukje kauwgom helpt prima. Kan weer lekker wandelen met de honden zonder me druk te maken over aandrang enz. Het enige is dat wijn me niet meer smaakt. Dus vanaf nu ook nog geheelonthouder. Misschien wel beter zo?

28-11-2011 | Vrouw | 62
Blaaskanker