Betmiga

Mirabegron

Urine-incontinentie (14 meningen)
Overactieve blaas (12 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Prostaatklachten (overig) (2 meningen)

06-06-2019

Betmiga (Mirabegron)

Ik kreeg na drie weken behoorlijke hartritmestoornissen. Zodra ik me maar even inspande, sloeg mij hart volledig op hol, heel akelig. Jammer, want het medicijn werkte wel bij mij.
30-05-2019

Betmiga (Mirabegron)

Moest herhaaldelijk naar toilet gaan,ook s'nachts 3 tot 4 maal opstaan van de pijn in de onderbuik om dan maar een beetje te kunnen plassen,ga nu naar een neuraaltherapeut en voel mij veel beter
01-05-2019

MS (multiple sclerose)

Betmiga ruim 4 weken gebruikt. Waar ik eerst, door overactieve blaasspier 15x per dag naar de wc moest, is dit nu 7x, 16x, 11x. Helpt niet en het plassen is nu helemaal losgeslagen. Dan kies ik bijna liever voor de zekerheid wetende zo’n 15x per dag, om het uur, ‘s middags wat rustiger. Dan dit. Uroloog wil dat ik doorga en Vesicare daarbij neem. Ik ben bang; als ik zie[lees meer...] wat de bijwerkingen van Vesicare zijn, ben ik verder van huis, àls het al werkt. Want hiernaast zorg ik alleen voor 3 kinderen. Was grafisch ontwerper maar al 100% afgekeurd. Ik wil niet. En neem nu Quertilla. Dit helpt heel goed. Vooral tegen aandrang.
30-01-2019

Betmiga (Mirabegron)

Bleef in de nacht meerdere keren ( soms om het uur ) naar de WC gaan. Waardoor uiteindelijk slaapgebrek een probleem werd, ook voor mijn vrouw. Het plassen duurde gevoelsmatig een half uur, zolang dat ik steeds meer moeite kreeg met weer in slaap komen. Betmiga 50mg in combinatie met Tamsulosine 0,4 HCI Sandoz retard Sinds vandaag 30-01-2019 wijzigt Apotheek in opdr[lees meer...]acht van Z&Z dat ik Tamsulosine HCI 0,4 Ranbaxy ( i.p.v Sandoz ) krijg. Ben benieuwd of dit problemen op gaat leveren. Laat het dan zeker weten.
12-01-2019

Urine-incontinentie

niet opgelost. na het gebruik van vesicare is vooral de droge mond verdwenen maar incontinentie is verhoogd
31-12-2018

Betmiga (Mirabegron)

Ik kreeg zeker 15 keer per dag aandrang om te plassen. Volgens mijn huisarts had ik een zwakke blaas en schreef hij Betmiga 50 mg tabletten voor. Na enkele dagen had ik hier baat bij. Toen ik deze tabletten 3 weken had gebruikt, ben ik met inname hiervan gestopt om te kijken wat het verdere resultaat was. Na een week moest ik weer zo'n 15 x per dag plassen. Vervolgens be[lees meer...]n ik de tabletten weer in gaan nemen en het plassen werd gereduceerd naar 5 á 7 keer per dag. Heb geen bijwerkingen.
24-10-2018

Urine-incontinentie

Last van gemengde urineincontinentie. Betmiga geprobeerd. Eigenlijk nauwelijks effect. Vesicare daarbij gedaan na twee maanden betmiga, geen veranderingen behalve vervelende bijwerking obstipatie. Denk dat ik er mee ga stoppen.
19-10-2018

Overactieve blaas

Ik gebruik het medicijn Betmiga nu 4 dagen en merk nog helemaal niks, ook geen bijwerkingen. Kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat het medicijn gaan werken? Ook heb ik een neurostimulator dus hoop dat het enig effect gaat geven. Ik plas zo’n 14 tot 16x per 24 uur waarvan 4x ‘s nachts. Wordt er gek van!!
19-09-2018

Overactieve blaas

Zeer effectief tegen overactieve blaas, wellicht tè actief. Geen plotselinge, onverwachte druk meer op de blaas, maar plassen gaat in het grootste deel van de gevallen wel heel traag.
05-09-2018

Urine-incontinentie

Of ik de Betmiga 's ochtends of s'avonds inneem, na ca. 3 maanden gebruik, nog geen resultaat, wel alle genoemde bijwerkingen.
03-09-2018

Urine-incontinentie

Ik heb dit medicijn ca. 3 maanden ingenomen. Tot nog toe geen verbetering. Heb het idee, dat het erger is geworden of/en ik last heb van bijwerkingen.
02-08-2018

Overactieve blaas

Merk erg weinig verschil helaas, wel heb ik dagelijks last van de bijwerkingen: constipatie. Erg vervelend en pijnlijk. Weet niet of het de moeite waard is nog langer betmiga te slikken. Neem het nu ruim 2 weken.
04-07-2018

Overactieve blaas

Gebruik nu 2 weken en merk geen verbetering. Heeft iemand ervaring met langer gebruik en dan wel effect? Graag reactie Ik gebruikte eerst oxybutynine, bood geen soulaas
13-06-2018

Overactieve blaas

In combinatie met electronische stimulatie de klachten onder controle. Behalve dan het dikker worden. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
23-05-2018

Overactieve blaas

Plots na een blaasontsteking te maken gehad met wat tot nu toe nog omschreven wordt als overactieve blaas. Steeds de aandrang om te moeten, het gevoel hebben het niet te kunnen ophouden (ondanks dat het telkens wel lukt). Eerst bij de urologe gestart met oxybutanine, dit werd me voorgeschreven omdat het de goedkoopste optie was. Dit hielp een beetje maar bracht niet veel v[lees meer...]erandering. Nog even urolina geprobeerd maar dit deedal helemaal niets. Na een half jaar deze medicatie in te nemen kreeg ik plots onhoudbare blaaskrampen (alsof plots heel mijn bekkenbodem pijnlijk samentrok). Enige oplossing volgens de urologe: botox inbde blaas spuiten of een neurosimulator plaatsen. Wegens redelijk ingerijpend 'oplossingen' toch maar een tweede opinie gevraagt. Daar schreven ze Betmiga voor. Heaven on earth voor mij. Ik kon langer wachten, moest snachts niet meer opstaan, kon opnieuw afspreken met vrienden en ik kon eindelijk ongestoord in de wagen zitten zonder te stressen over mogelijk bijkomende tijd van files. Ik neem betmiga nu bijna 4 maanden.
13-12-2017

Overactieve blaas

Heb heel kort Vesicare gebruikt, maar daar werd ik heel moe van. Toen kreeg ik Betmiga voorgeschreven en daar ben ik heel blij mee! Klachten zijn geheel verdwenen en geen (geen!) bijwerkingen! Ik gebruik het af en toe een paar weken om de blaas tot rust te brengen. Daarna gaat het meestal een tijd goed en gebruik ik niks. Tot de klachten weer verergeren, dan weer een paar [lees meer...]weken Betmiga. Voor mij werkt het prima zo. Enige puntje van kritiek: de coating smaakt heel eigenaardig. Beetje de smaak van bedorven uien.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum