Ervaringen met Betmiga

Mirabegron

Overactieve blaas (22 meningen)
Urine-incontinentie (21 meningen)
Polyurie (3 meningen)
Prostaatklachten (overig) (2 meningen)

14-05-2023 | Vrouw | 60
Urine-incontinentie
Ik heb MS en heb daardoor lichamelijke klachten, waaronder urge-incontinentie en daarom schreef de uroloog Betmiga voor. Ik slikte het in de ochtend en twee tot drie uren na inname ging het redelijk goed. In de loop van de middag nam de incontinentie weer flink toe. Een vervelende bijwerking was voor mij dat ik oedeem kreeg. mijn onderbeen/enkel werd dik en daardoor werd[lees meer...] het moeilijker om mijn evenwicht te bewaren. Door de MS was mijn evenwicht toch al niet zo heel groot, maar het werd nog slechter. Na overleg met de uroloog is een ander medicijn voorgeschreven en de oedeem is weg.

26-02-2023 | Man | 79
Kan de urine sterk ruiken bij het gebruik van betmiga mt 50 mg

21-02-2023 | Vrouw | 68
Mirabegron (25)
Overactieve blaas
Blaaskramp en aandrang. Betmiga helpt tegen de kramp en de aandrang. Daar ben ik blij mee. ik heb wel last van enkele bijwerkingen. Vooral een duf hoofd, tegen hoofdpijn aan. Ik hoop dat dit verdwijnt als ik het middel langer gebruik. Ook een beetje droge mond en wat vermoeid. Ik gebruik het middel nu ruim 2 weken. Ik heb veel meer controle op de blaas .

06-02-2023 | Vrouw | 67
Urine-incontinentie
Ik vind dat de pilletjes moeilijk uit de strip gaan en als het dan kunt dat springen er uit…….

16-01-2023 | Vrouw | 51
Overactieve blaas
Helpt bij mij om mijn overactieve blaas rustig te houden. Slik het circa 5 jaar. Geen bijwerkingen. Nu niet leverbaar en merk je na een paar dagen weer onrustige blaas. Geen bijwerkingen

14-11-2022 | Man | 70
Mirabegron (50mg)
Heb korte tijd dit middel geslikt tegen de blaas krampen die ik kreeg na prostaat verwijdering. werkte redelijk goed die paar weken

12-09-2022 | Vrouw | 35
Overactieve blaas
Ik heb dit middel een aantal maanden geslikt ivm overactieve blaas. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad, en mijn blaas is er een stuk rustiger van geworden. Ook nu ik gestopt ben met het middel zijn de klachten nog steeds zo goed als weg

26-07-2022 | Man | 25
Urine-incontinentie
Nachtelijk urine verlies. Erg vervelend ook voor het aangaan van relaties natuurlijk. Het lijkt nu beetje betet te gaan. Maar ben erg moe sinds ik dit medicijn slik. Maar zijn er meer jonge mensen die ervaringen hebben met dit medicijn, en het hebben van zulke klachten? ( nachtelijk urineverlies) en mogelijke oplossingen?

26-07-2022 | Man | 25

24-02-2022 | Man | 70
Blaaskanker
dagelijks dilateren van urine buis in de blaas omdat de operatie wond samen trekt. Daardoor kan er geen controle plaats vinden. Betmiga geeft beetje rust in de pijnlijke leider en blaas

02-11-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
Werking is matig. Nog steeds driemaal per nacht uit bed. Lichte maar vervelende hoofdpijn bij gebruik. Nu tweemaal zeer ernstige obstipatie gehad. Eerste keer klysma gehad na 24 uur. Tweede keer. Ik ben al 2 dagen doende. Troep!

18-10-2021 | Man | 84
Overactieve blaas
Gebruik al jaren tamsulosine voor mijn prostaat. Maar had toch plasproblemen. Moest meerdere malen 's nachts uit bed om te plassen ook het plassen was pijnlijk. De uroloog schreef mij betmiga 59 mg voor. Na een paar maanden was het minder pijnlijk en ik moest nog maar 1x 's nachts uit bed. Voor mij een prima middel.

31-08-2021 | Man | 65
Overactieve blaas
Dit middel werkt op de blaas, gebruik het nu enkele maanden, in het begin leek er sprake van een verbetering, maar toen begin de jeuk en huiduitslag en ipv verbetering werd het van kwaad tot erger. Van het middel wat ik hiervoor gebruikte, Tamsulosine 0.4 mg en werkt op de prostaat, kreeg ik het gevoel dat het beter kon, dus werd mij het middel Betmiga aangeraden om te geb[lees meer...]ruiken. Ik ben er nu van overtuigd, dat Betmiga minder goed bij mij werkt en ook nog eens vele malen duurder is dan Tamsulosine. Nu werd mij geadviseerd om deze 2 middelen in combinatie te gebruiken. Wij gaan het zien🙏

21-05-2021 | Vrouw | 46
Overactieve blaas
Zeer tevreden over het medicijn. Voor het eerst sinds jaren nachten doorgeslapen. Blaaskrampen zijn gestopt. Enige is een beetje een droge mond, maar lang niet zo erg als bij Vesicare.

24-04-2021 | Man | 77
Overactieve blaas
ik moet nu meer en snel na elkaar veel plassen - niet op kunnen houden tot aan het toilet ver gebruik ik dutasteride en tamsulosine

26-02-2021 | Man | 27
Mirabegron (50mg)
Gebruik sinds 4 dagen dit medicijn. Heb dag ervoor bij de huisartsenpost gelegen vanwege extreme pijn aanvallen in lies, blaas, schaamstreek. Volgens 2 doktoren bleken dit blaaskrampen te zijn. Sinds medicijn geen aanvallen meer gehad maar heb wel een beetje een rommelige buik en wat vermoeid. Ook is het plassen heel raar het brand een beetje en heb bijna nooit het gevoel [lees meer...]dat ik moet plassen. Het is altijd dat ik zelf na een paar uur denk : zal ik niet eens gaan plassen nu.