categorie

Urologie - vergrote prostaat

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Urologie - vergrote prostaat

21-09-2019

Prostaatklachten (overig)

Ik neem normaal Omic Ocas 0,4 mg + Avodart 0,5 mg . ik was op reis in Duitsland en was medicamenten thuis vergeten. Daar kreeg ik van dokter Tamsulosin 0,4 mg firma Zentiva. Resultaat : Quasi GEEN werking. Omic Ocas werkt voor mij veel beter, maar kost voor mij veel meer.
16-09-2019

Silodyx (silodosine)
Prostaatklachten (overig)

nadeel : weinig tot geen slapen afname potentie /erectie pos: middel werkt als zodanig
14-08-2019

25-05-2019

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

ik heb gedurende 39 dagen radiotherapie gehad. Na de behandeling werd mij Tamsulosine capsules voorgeschreven. Sinds het gebruik kreeg ik last van bijwerkingen. In eerste instantie dacht ik dat de bestraling de veroorzaker was. Tot ik de bijwerkingen op uw website las. Tevens kreeg ik te maken met retrograde ejaculatie. Advies uroloog, stoppen met Tamsulosine. Ik ben benie[lees meer...]uwd welke bijwerkingen er nu zullen gaan verdwijnen. Ik heb nu twee dagen niet geslikt, met als gevolg, plasproblemen. Ik wil het nog even aanzien of het zich alsnog zal herstellen ?
16-05-2019

Vergrote prostaat

na aanval van urineretentie, na enkele dagen duidelijke verbetering; tevens werd een urine infectie opgespoord en behandeld. (prostaat adenoom) De kostprijs valt wel tegen . Ik zoek nu uit hoelang ik deze medicatie moet stopzetten voordat er een lensinplantatie kan gebeuren.
16-05-2019

Proscar (finasteride)

06-05-2019

Prostaathyperplasie

snachts veel plassen
04-05-2019

Silodyx (silodosine)
Niersteen / -stenen

Voorgeschreven gekregen om niersteen makkelijker door ureter te laten passeren. Zeer veel bijwerkingen, waaronder zeer slechte nachtrust (o.a. keelpijn, verstopte neus, slapeloosheid). Na 2 dagen gestopt.
22-04-2019

Plasklachten en pijn teelballen
04-04-2019

Vesomni (tamsulosine/solifenacine)
Overactieve blaas

Geen verandering nog steeds vaak plassen
03-04-2019

Vergrote prostaat

Gebruik nu ongeveer 5 jaar combodart en ben tevreden .
02-04-2019

Vergrote prostaat

Werkt perfect zonder enige bijwerking i.t.t. andere (combi)produkten (avodart etc)
24-03-2019

Combodart (tamsulosine / dutasteride )

Op aanraden van uroloog overgestapt van tamsalousine naar combodart. Echter veel spijt van gezien de nare bijwerkingen die ik heb ervaren. Nu weer terug naar de tamsalousine, die ik al jaren gebruik zonder noemenswaardige bijwerkingen.
15-03-2019

Finasteride Tabletten (finasteride)
Prostaathyperplasie

Heb dit medicijn voor goedaardige prostaatvergroting , omdat ik in de nacht 4-5 x moet plassen , gebruik het nog te kort om iets te zeggen of het helpt , de jeuk is tot nog toe de vervelendste bijwerking.
06-03-2019

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

Na lange tijd van plasklachten (veelvuldig en kleine beetjes, branderigheid en een zeer gevoelige blaas, naar de huisarts. Na haar onderzoek eerst bloed en urine onderzoek gedaan, zeer geringe verhoging van de Ph waarde, en doorverwezen naar uroloog, ook daar onderzoek en scan van de prostaat, geen kanker gelukkig. Kreeg Tamsolusine voorgeschreven, de andere ochtend was e[lees meer...]en opluchting, nadien twee herhalingsrecept aanvragen via de huisarts. Kreeg toen een uitnodiging over de voortgang van de HA, ze stelde voor om even te stoppen om te zien hoe dat ging. Dat ging na een paar dagen dus NIET en heb via een herhalingsrecept weer de medicatie ontvangen. Inmiddels had ik in die medicijnpauze GRANUFINK gekocht en gebruikt. Nu gebruik ik 1 x Tamsolusine na de avond maaltijd en voor het slapen gaan 1 Granufink capsule en met een voor mij tot nu toe geweldig resultaat.
20-02-2019

Blaasontsteking

Ik had plasproblemen met als gevolg regelmatig blaasontsteking. Tamsulosine hielp te weinig over gegaan op Combodart. Veel spijt van het werkt wel wat beter dan alleen Tamsulosine maar levert zware, zeer onprettige andere klachten op
13-02-2019

Anurie / oligurie

op 9 Augustus 2017 kon ik ineens niet meer plassen, naar de uroloog, onderzoek gedaan maar hij kon niets vinden. Maar ik kon niet goed plassen dus gaf hij mij Tamsulosine daardoor kon ik redelijk plassen maar de bijwerkingen waren erger dan de kwaal, waarom zoeken ze niet wat dieper? Daar zit je dan 63 jaar oud en ik voel mij met dat spul 80. F.
09-02-2019

Prostaatklachten (overig)

Verschrikkelijke ervaring; een capsule zorgde voor duizeligheid en 's nachts viel ik flauw op de wc, gevolgd door ademnood. Na een dagwaden de klachten verdwenen. drie dagen later kwam ik onder de uitslag en nu een maand later heb ik nog lichttherapie en is het nog niet over. De triggerfunctie van dit medicijn is overduidelijk.
08-02-2019

Niet / weinig plassen

Na 5 jaar lijkt de effectiviteit afgenomen. Het helpt nog maar weinig.
31-01-2019

Avodart (dutasteride)
Vergrote prostaat

Ik gebruik al vrij lang Avodart. Volgens mij is de samenstelling in die tijd ook veranderd. Het plassen is wel wat beter geworden, maar had me er meer van voorgesteld. Het lukt soms ook nu niet en nadruppelen blijft. Wel is mijn libido totaal verminderd en erectiele functie zeer slecht te noemen. Bezint eer gij begint.
28-01-2019

Veel plassen

Omdat ik tijdens het wandelen in een groep heel vaak moet plassen, soms meerdere keren per uur via de huisarts naar de uroloog doorverwezen. De prostaat is te groot. We gaan eerst proberen de klachten te verminderen met Combodart. Ik gebruik dat nu ruim 6 maanden. Soms denk ik dat de klachten verminderen. Soms hoef ik nog maar 1 keer uit bed in de nacht. Tijdens het wandel[lees meer...]en moet ik nog steeds veel plassen. Ook tijdens hardlopen. Afgelopen zaterdag ineens een afsluiting. Ik loop nu even met een katheter want ik kon niet meer plassen met een volle blaas. Ik had erg veel pijn. Ik vrees dat het middel niet goed werkt bij mij. Ik heb meer eczeem. Ik vrees dat ik moet besluiten tot een operatie
25-01-2019

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

Ik heb een goed aardige prostaat vergroting maar kan goed plassen maar wel veel keer per dag en ook 's nachts en werd ik Tamsulosine voorgeschreven de eerste weken ging het goed minder plassen maar nu krijg ik de bijwerkingen zoals pijn in mijn hoofd gauw moe zeker bij inspanning en ademdepressie vooral 's nachts al ik in bed lig. Ik ben terug naar de huisarts geweest hee[lees meer...]ft mijn longen onderzoek i.v.m. benauwdheid die waren goed en kreeg nu het medicijn Alfuzosine heb daar op internet de bijwerking van op gezocht en die zijn nog meer en erger dus daar ga ik niet aan beginnen ga het proberen met een voedingssupplement of anders niets en gewoon meer keer plassen dat doe ik liever dan al de bijwerkingen die ik heb.
06-01-2019

29-12-2018

Prostaatklachten (overig)

Slechte ervaring. Opgezwollen neusslijmvliezen waardoor belemmering luchtweg. Ademdepressie. Onrustige nachten. Sinds gebruik zijn mijn bloedssuikers verhoogd
20-12-2018

Propecia (finasteride)
Haaruitval

Ik heb het middel 2 jaar gebruikt. Het haarvolume nam toe. Nu het veer minder te worden wil ik het hervatten. Ik ben zeer benieuwd naar mogelijke bijwerkingen.
29-11-2018

Veel plassen

Ik had plasproblemen, steeds kleine beetjes plassen dus blaas raakte niet goed geleegd. Tamsulosine 0,4 mg gekregen van de huisarts. Eerste 3 weken ging het goed. Plas probleem opgelost en geen bijwerkingen. Echter, na 3 weken begon ik hartklachten te krijgen. Duizelig/vaag gevoel in hoofd, snelle pols, hart overslaan, stekende pijn op de borst rond de hartstreek met ui[lees meer...]tloop naar linker arm, zelfs een beetje kramp. Tevens flink kortademigheid. Ben weliswaar hartpatiënt maar had deze klachten al 7 jaar niet meer gehad na hartklep vervanging 7 jaar terug. Ik was weer week of 2 gestopt met tamsulosine en hart klachten zijn ook gezakt. Ben nu aan het proberen met een halve pil per dag.
22-11-2018

Prostaatklachten (overig)

Kan makkelijker plassen dat is positief Maar veel kramp in benen, ik moest daarom stoppen
21-11-2018

Prostaatklachten (overig)

Naar de huisarts geweest na enkele weken van veelvuldig en soms moeilijk plassen. 's Nachts meestal elk uur uit bed om te plassen. Bloed- en urineonderzoek wezen uit dat er geen kanker of ontsteking in het spel was. Het was "enkel" een vergroting van de prostaat. Ik werk 40 uur per week en heb mijn nachtrust nodig, zonder dat ik elk uur uit bed moet. Huisarts heeft Tamso[lees meer...]line voorgeschreven, die ik maandagavond ben beginnen in te nemen. Vanaf dinsdagavond heftige diarree, verstopte neus, duizeligheid en hartkloppingen. Ik ga dus meteen stoppen met innemen :(
17-11-2018

Alfuzosine Tabletten (alfuzosine)

Zeer doeltreffend middel. Heeft bij mij geen bijwerkingen. Kan weer goed plassen.
28-10-2018

Urine-incontinentie

Ik kon ineens niet meer plassen, naar H.A gegaan doorverwezen naar het ziekenhuis. Onderzoek wees uit dat ik niets had maar omdat ik niet kon plassen toch maar Tamsulosine 0,4 mg (Vreemd), dus tot nu toe nog steeds Tamsulosine 0,4 mg, stop ik kan ik niet plassen, zeer veel bijwerkingen zoals Duizelig, Hoofdpijn, Dubbel zien, wazig zien, snelle pols, hart overslaan, extrem[lees meer...]e vermoeid, bewusteloos raken, lag bloed druk, alegemeen depresive, pijn of druk op de borst, pijn linker arm, uitstralen naar kaak, Cardioloog vond niets? Dus dit is geen leven zo, wie zit hier ook mee?

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4777)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2085)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1575)
Maagzuur - protonpompremmers (1494)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1111)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1055)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)