categorie

Urologie - vergrote prostaat

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Urologie - vergrote prostaat

02-07-2022 | Vrouw | 26
tamsulozine
Nu 5 dagen in gebruik, dag 1 naar huis gegaan van mijn werk omdat ik meerdere malen het gevoel kreeg out te gaan. Dag 2 werd dit minder, dat 3 nog minder, dag 4 geen last meer gehad van bovenstaande. Na 5 dagen kwam thank god de niersteen eruit die al 5 weken zat te vervelen.

29-06-2022 | Vrouw | 26
Overactieve blaas
Ik had een niersteen, deze was weg uit de leider bij m’n nier maar 2 weken later de pijn plotseling vanuit m’n blaas net alsof ik een blaas ontsteking heb. Constante plas drang. Heel vervelend. Nu deze tabletten 2 dagen in gebruik. Het helpt niet tegen de last van het constant moeten plassen of de pijn in m’n blaas. Verder word ik er behoorlijk akelig van met name trapp[lees meer...]en lopen. Heel slap gevoel in m’n lichaam en duizelingen. Geen prettig spul. Weinig meerwaarde.

18-04-2022 | Man | 64
Prostaathyperplasie
Ben niet heel enthousiast over dit medicijnen, best veel bijwerkingen, moet nog steeds veel plassen. Neem het alleen omdat er minder vaak pijn bij het plassen is.

25-03-2022 | Man | 76
Vergrote prostaat
Die pillen werken snel en effectief. Helaas na een paar weken ook af en toe continentie

25-03-2022 | Man | 76

26-02-2022 | Man | 62
Veel plassen
eerste week verminderde het aantal keren plassen maar ook gelijk kortademigheid en droge neus. gestopt maar bijwerking gaat niet over. zorgelijk. uroloog verwijst door huisarts

Dutasteride

30-01-2022 | Man | 79
dutasteride
Na 3 maanden gebruik minder gaan plassen was ( s,nachts 8-10 ) nu plas ik 4-5 keer Geen bijwerkingen

25-01-2022 | Man | 72
Prostaatklachten (overig)
Met Combodart kom je niet meer klaar, maar ik heb nu wel een kop met haar.

24-01-2022 | Man | 78
Prostaathyperplasie
Hoge PSA en Zeer vergrote prostaat en plas klachten Slik Tamsulosine/dutasteride nu 4 jaar een geen plas klachten meer. Slaap val hele nacht door of één keer plassen. Tevreden met werkzaamheid.

02-01-2022 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
Gebruik nu ongeveer 5 jaar combodart en ben tevreden .

30-09-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
plasproblemen, regelmatig moeten, nadruppelen bleef, totaal geen verbetering

Silodyx

10-09-2021 | Man | 63
silodosine
Veel plassen
Na 3 dagen gestopt, plassen ging beter. Maar niet slapen omdat je snakt naar lucht.

Propecia

10-08-2021 | Man | 64

22-07-2021 | Man | 60
alfuzosine
Ik heb sinds jaren paruresis, of plasangst. Thuis plas ik probleemloos. Buitenshuis lukt het nauwelijks of niet. Vanwege het ontstane isolement heb ik de arts geraadpleegd. Deze blijft volhouden dat het aan de prostaat ligt en schreef me Alfuzosine voor, met het gevolg dat mijn darmen zonder waarschuwing, op elk willekeurig moment leeglopen. Een erg onaangename bijwerking [lees meer...]van iets dat ik niet eens nodig heb. Ik heb de tabletten terug gebracht en weet het ook even niet meer.

14-05-2021 | Man | 57

14-05-2021 | Man | 57

07-05-2021 | Man | 65
Prostaathyperplasie
Last met plassen. Bij uroloog 2xMRI en eenmaal 10 biopten prostaat. Geen prostaatcarcinoom aantoonbaar. Sedert ongeveer 1,5 jaar vesomni aanvankelijk redelijk tevreden maar vooral toenemend kortademigheid bij inspanning en gevoel taai slijm en droge slijmvliezen en vastzittend slijm keel en droge ogen, waarvoor weer diverse medicatie. Om die reden gestopt.

Finasteride Tabletten

08-04-2021 | Man | 29
Haaruitval
Na een week dit medicijn te gebruiken begon ik last te krijgen van enorm droge ogen en keel. Aangezien dit nergens bij de neveneffecten van dit medicijn stond, had ik niet meteen een verband gelegd. Gaandeweg werd dit zo erg dat mijn ogen zeer lichtgevoelig werden en mijn oogleden permanent gezwollen. Na de tweede week kreeg ik last van een extreme vorm van lethargie. Ik b[lees meer...]en een gezonden sportieve jongeman, maar ik heb een zonnige dag volledig in bed doorgebracht. De dag erna ging het beter maar vond dit zeer vreemd. Na de tweede week begon ik mij ook zeer vreemd te voelen. Een soort unheimlich gevoel dat over mij hing. Uit het niets had ik dus ook ineens depressieve klachten. Het was alsof mijn lichaam voelde dat er iets aan de hand was en zich hiertegen wou verzetten. Toen ben ik meteen gestopt met dit medicijn, aangezien dit wel een bijwerking kan zijn. Als ik de klok kon terugdraaien had ik dit medicijn nooit genomen, want de aandoening aan mijn ogen is nooit meer weggegaan. Naar mijn mening (en die van elke endocrinoloog) is dit medicijn veel te drastisch voor een oppervlakkige aandoening als haaruitval. Met je hormonen rommelen zet veel meer reacties in gang dan enkel de gewenste.

23-03-2021 | Man | 74
Prostaatklachten (overig)
Na veertien dagen inname reeds gevoelige verbetering van de klachten. Week na week steeds verdere verbetering en zonder geen enkele bijwerking ! Zonder deze medicatie had ik vroeger veel klachten : vaak plassen, moeilijk plassen, Werkelijk een wondermiddel en dit zonder enige ingreep ! Moet zelfs s'nachts niet meer opstaan om toe plassen. Een aanrader !

Proscar

17-02-2021 | Man | 67
Prostaathyperplasie
Ik heb prostaat vergroting maar Proscar helpt niet

03-01-2021 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
te grote prostaat eerst een jaar minder sterke, geen resultaat, nu na 3 jaar gebruik nog steeds hetzelfde liedje totaal geen resultaat. Ben afhankelijk geworden van 3 maal (minimaal) daags ketteren. Vanwege corona geen verdere stappen kunnen ondernemen. Het is een product wat absoluut niet aanslaat. Vrouwelijke hormonen worden gebruikt bij prostaatkanker. Mogelijk in[lees meer...]dien dit toegevoegd zou worden zou de hormonen van de man verminderd kunnen worden met mogelijk een beter resultaat.

28-12-2020 | Man | 74

22-12-2020 | Man | 63
Urine-incontinentie
Werkt niet echt voor betere regulering plasaandrang. Plasaandrang is al sinds de jeugd hevig, maar nu de laatste jaren mindere beheersbaar. Gebruik het ca. een jaar, lang onregelmatig de laatste maanden elke dag. Gebruik daarnaast nu twintig dagen Betmiga 50 mg. Krijg nu ook een zes weken durende prikbehandeling in de enkels.

Proscar

11-12-2020 | Man | 67
Vergrote prostaat
Hallo Graag een reactie van personen waarvan PSA verhoogd was na stopzetten Proscar of tijdens de periode van gebruik. Met groet

Finasteride Tabletten

02-12-2020 | Man | 39
Haaruitval
Wat een hoop onzin van deze noord Afrikaanse broeder. Kale mannen hebben helemaal geen hoge dosis Testosteron en zijn niet mannelijker dan mannen die veel haren hebben. Mannen die kaal zijn kunnen gevoeliger zijn voor dht wat kaalheid veroorzaakt.

15-11-2020 | Man | 62
Veel plassen
Plasklachten en daarom Tamsulosine voorschreven, maar de bijwerkingen wegen voor mij niet op tegen de aanwezige werking van het medicijn, ergste is de hevige spierpijn over het hele lichaam en de duizelingen ben gestopt en merkte na 2 dagen al verbetering van de klachten

10-11-2020 | Man | 68

29-09-2020 | Man | 73
tamsulozine
Ben overdag praktisch vrij van het zeurderig gevoel maar ‘s morgens tegen het opstaan is het nog wel steeds iets aanwezig.

23-09-2020 | Man | 58

04-09-2020 | Man | 57
Vergrote prostaat

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5690)
Anticonceptie - overig (4187)
Cholesterol (3080)
Depressie - antidepressiva overig (2918)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2623)
Pijn - morfine-achtigen (2385)
ADHD - psychostimulantia (2349)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2142)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1493)
Angststoornissen (1380)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1356)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1317)
Depressie - antidepressiva TCA (1150)
Antibiotica - urineweginfectie (1119)