categorie

Urologie - vergrote prostaat

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Urologie - vergrote prostaat

22-05-2020

Prostaatklachten (overig)

Na een behandeling van een tumor in de blaas in 2017 veel aandrang van plassen en nachts 4 a 5 keer naar het WC voor een kleine hoeveelheid . er is ook een te grote prostaat, Deze medicijnen geven geen verbetering durf niet meer auto te rijden ivm duizeligheid. de bijwerking geef mee zorg dat het euvel zelf.
19-05-2020

Vergrote prostaat

Zeer tevreden. Eerste paar dagen wat duizelig, maar daarna geen bijwerkingen gehad. Slik het middel nu 3 jaar en het voldoet nog steeds.
11-05-2020

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

tamsulosine capsules een per dag moet nog veel plassen zowel overdag als snachts te veel plassen 10 x per etmaal
17-04-2020

plasproblemen
17-04-2020

Prostaatklachten (overig)

prostaat was gegroeit. plasproblemen medicijn werkt alleen de bijwerkingen.
14-04-2020

Niersteen / -stenen

In afwachting van niersteenverwijdering, voorlopig een dubbel-J katherer gehad. Hierdoor veel plasdrang. Om dit te verminderen deze Vesomni gehad. Na 1 week gestopt, ik merkt geen verbetering. Integendeel ik kreeg last met de ontlasting, erg moeizame stoelgang + daar ik last had/ heb van vervelende ontstekingen bij mijn gebit merkte ik telkens een opleving hiervan zodra i[lees meer...]k de pillen ging slikken. Of dat er mee te maken had weet ik niet, in ieder geval stond er in de bijsluiter iets over problemen met gebit.... 1 x een week geprobeerd en darna nog 2 dagen ingenomen, prompt weer moeizame stoelgang. Bij mij geen succes in ieder geval
09-04-2020

Prostaatklachten (overig)

verleden jaar had ik bloed in de urine, naar H.A. die mij doorverwees naar uroloog,scan van de nieren,blaas,bloedonderzoek, urine onderzoek, inwendig blaas en prostaat onderzoek,gelukkig geen kanker, een paar maanden geleden opnieuw enkele druppels bloed op het einde van het plassen,,terug naar de H.A. die heeft dan tamsulosine voorgeschreven met zoveel bijwerkingen,ben[lees meer...] nu twee dagen gestopt met tamsulosine op eigen risico en na het lezen op verschillende forums over promanil ben ik nu dit aan het proberen,,met de hoop op beter resultaat.
04-04-2020

Vergrote prostaat

Dit medicijn gekregen vanwege plasproblemen. Neem het nu al 2 weken savonds in. (of is een ander dagdeel innemen beter?) Ging naar verwachting goed maar nu is het weer een stuk minder. Nu steekt de angst op dat er wat anders aan de hand is.
04-04-2020

Prostaathyperplasie

Gebruik dit middel nu 2 weken. Ik vind het resultaat middelmatig. Ene moment gaat het plas goed en het andere moment is het weer een stuk minder. Last van moeie benen, algehele malaise en toch iets van angst dat het wat anders kan zijn. Meer mannen hier last van?
10-03-2020

Combodart (tamsulosine / dutasteride )

impotentie is de grootste bijwerking
02-03-2020

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

Overdag een loopneus en in het begin af en toe wat duizelig bij plotseling opstaan of omhoog komen na het bukken.
27-02-2020

Combodart (tamsulosine / dutasteride )

Niersteen / -stenen

Een dikke 2 weken geleden begonnen met deze pillen. Sinds 3 / 4 dagen zijn al de meeste van deze symptomen begonnen. Ik moet het medicijn nemen voor een niersteen te kunnen uitplassen. Op dit moment heb ik liever dat ze de steen gewoon uithalen want dit gevoel is echt heel ambetant. Ik ga vanaf morgen het medicijn gewoon niet meer nemen en kijken of dat de symptomen vermi[lees meer...]ndert.

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

Duizeligheid flauwvallen op de wc in de eerste nacht van gebruik. Meteen gestopt
22-02-2020

Niet / weinig plassen

Tamsulosine 4 jaar gebruikt, huisarts zei dat het de prostaat ontspant. Goh, wat bijzonder dacht ik nog, dat het alleen werkt op de prostaat. Inmiddels weet ik dat het een spierverslapper is die in je bloedbaan terecht komt en ik heb achtereenvolgens geknapte peesdraadjes van de mitralis hartklep ( levensgevaarlijk, kans op blijvend hersenletsel) en nu gelijktijdig een oog[lees meer...]zenuw geknapt ( aan een oog blijvend blind voor 30%) en een liesbreuk. Volgens mij tast dit medicijn bindweefsel aan en moet het daarom uit de handel genomen worden.
21-02-2020

Niet / weinig plassen

ik gebruik nu 4 jaar tamsulosine in tablet vorm en dit spierverslappende medicijn veroorzaakt desintegratie van je bindweefsel. Hierdoor peesdraadjes in mijn hart en zenuw in mijn oog gebroken. Bijna dood, blijvend voor 30% aan een oog blind. Moet uit de handel genomen worden !
18-02-2020

Prostaathyperplasie

Eerste advies uroloog. Gestopt ivm bijwerkingen
18-02-2020

Silodyx (silodosine)
Prostaathyperplasie

Vergrote prostaat leidde tot herhaalde blaasontstekingen. Uroloog schreef 1x per dag Tamsulisine 0,4mg voor. Daar werd ik duizelig van en daarom werd het Silodyx 8mg eenmaal daags. De klachten bleven, werden eerder meer dan minder. Daarom werd het ‘s ochtends 4mg en ‘s avonds 4mg Silidyx. Het plassen ging iets beter en de blaasontstekingen bleven uit. Maar de bijwerkinge[lees meer...]n bleven. Aanvankelijk viel het mee, maar het spul werkte als een bètablokker: ik was bij de geringste inspanning buiten adem. Dat werd erger. Opbadvies van de huisarts ben ik accuut gestopt. Hoe nu verder weet ik niet - opereren waarschijnlijk. Ik zie het eerst even aan.
01-02-2020

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

plasproblemen. Ondanks dagelijks gebruik, ervaar ik geen enkele verbetering maar durf niet te stoppen omdat het plassen nu nog bijna druppelsgewijs gebeurt. 15-20 jaar geleden met tamsulosine begonnen daarna prostaat operatie, dan gestopt met de pillenomdat ze niet werkte en een jaar geleden op advies van de huisarts weer van arremoede begonnen
26-01-2020

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

Geen enkel probleem na ruim een jaar slikken en het effectvis gewoon goed
15-01-2020

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

neus zit dicht en een benauwd gevoel het plassen gaat beter
11-01-2020

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

Geen libido, - geen sperma ,- nacht 3 a 4 keer plassen, - geen zin in sec , alleen verwijdering van de plasbuis , zodat je beter kunt plassen , maar dat is ook niet altijd , het medicament deugt voor niets , medicament , tegen de vergroting van de prostaat , dat moet er komen , en geen afbraak van je libido en zin in sec.
06-01-2020

Vergrote prostaat

Gebruik alfuzosine van teva al vele jaren. Geen échte problemen of bijwerkingen. Kortgeleden zei apotheek dat merk teva niet meer leverbaar was dus kreeg ik merk sandoz. Nu heel veel problemen, na enige masnden gebruik. Plassen gaat zeer moeilijk vooral 'snachts. Nu dus maar weer naar huisarts en klsgen over de eigengereidheid van de apotheek. Want teva is wel gewoon lever[lees meer...]baar.
03-01-2020

Finasteride Tabletten (finasteride)
Haaruitval

Veel shedding na paar weken maar na paar maanden kwamen er meer kwalitatieve haartjes te voorschijn.
02-01-2020

Dutasteride (dutasteride)
Haaruitval

Ik neem dutasteride 0.5mg nu ongeveer 3-4j Algemeen vrij positief erover, haaruitval aanzienlijk kunnen beperken en prostaatproblemen verminderd ('s nachts 1x plassen ipv 3x per nacht) Ik ben ook een slechte slaper dus dat is voor mij een voordeel. Ik neem het vooral voor de combinatie haar/prostaat. Enkel voor haar of enkel voor prostaat zijn er wellicht betere opti[lees meer...]es. Bijwerkingen : minder sperma. Libido en erectie licht verminderd maar zeker nog tevreden over.
29-12-2019

Tamsulosine capsules (tamsulozine)

neusslijmvlies problemen moeilijk kunnen ademen dus vaak een benauwd gevoel het plassen gaat wel iets beter ik had hiervoor een ander medicijn voor mijn prostaat maar daar kreeg ik toen last van mijn ogen van ik heb namelijk glaucoom en ik had een staar operatie gehad dus dat werkte niet zoals het hoort
29-11-2019

Vesomni (tamsulosine/solifenacine)

Vaak sterke aandrang, vaak moeten plassen, vooral 's nachts (3-5x), soms met gering resultaat
17-11-2019

Duodart (tamsulosine / dutasteride)
Vergrote prostaat

Moeilijkheden met plassen, wel aandrang maar niet of nauwelijks kunnen, vooral direct na het opstaan. Na eerste gebruik direct verlichting. Na verloop van tijd geen productie van sperma, dat stopt langzaam. Vergeet het een keer in te nemen en er komt weer sperma in kleine hoeveelheid. Omdat ik best veel drink, 2 tot 3 liter water per dag, veel al later op de dag, moet ik e[lees meer...]r 1 of 2 keer op een nacht uit om te plassen. Het libido is nagenoeg verdwenen, maar of dat door het medicijn komt weet ik niet.
21-09-2019

Prostaatklachten (overig)

Ik neem normaal Omic Ocas 0,4 mg + Avodart 0,5 mg . ik was op reis in Duitsland en was medicamenten thuis vergeten. Daar kreeg ik van dokter Tamsulosin 0,4 mg firma Zentiva. Resultaat : Quasi GEEN werking. Omic Ocas werkt voor mij veel beter, maar kost voor mij veel meer.
16-09-2019

Silodyx (silodosine)
Prostaatklachten (overig)

nadeel : weinig tot geen slapen afname potentie /erectie pos: middel werkt als zodanig

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5027)
Anticonceptie - overig (3699)
Cholesterol (2871)
Depressie - antidepressiva overig (2689)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2302)
Pijn - morfine-achtigen (2179)
ADHD - psychostimulantia (2029)
Pijn (1957)
Verslavingsziekten (1907)
Bloeddruk - betablokkers (1659)
Maagzuur - protonpompremmers (1547)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1501)
Anticonceptie - eenfase (1372)
Angststoornissen (1193)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1135)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1108)
Depressie - antidepressiva TCA (1034)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (948)