Ervaringen met Finasteride Tabletten

Haaruitval (15 meningen)
Prostaathyperplasie (10 meningen)

01-07-2023 | Man | 43
Haaruitval
Een half jaar geprobeerd voor haargroei. Geen effect en gestopt. Op dat moment geen problemen. Gelijkelijk aan erectie disfunctioneren. Ik kan niet meer penetreren. Erectiepillen helpen. Maar ma enkele jaren ook minder. Per jaar word her erger. Ejaculeren wordt moeilijker nu. Opwinding moeilijk. Op 34 jarige leeftijd begonnen. Urologisch onderzoek volledig gehad. Niets te [lees meer...]vinden. Ik zou kern gezond zijn. Sexuoloog heb ik niet geprobeerd. Ik was veel te jong voor deze problemen. Nu 9 jaar verder. Single en kan geen relatie aangaan. Farmacy heeft mijn leven kapot en moeilijk gemaakt. Ik was hiervoor kern gezond.

08-04-2021 | Man | 29
Haaruitval
Na een week dit medicijn te gebruiken begon ik last te krijgen van enorm droge ogen en keel. Aangezien dit nergens bij de neveneffecten van dit medicijn stond, had ik niet meteen een verband gelegd. Gaandeweg werd dit zo erg dat mijn ogen zeer lichtgevoelig werden en mijn oogleden permanent gezwollen. Na de tweede week kreeg ik last van een extreme vorm van lethargie. Ik b[lees meer...]en een gezonden sportieve jongeman, maar ik heb een zonnige dag volledig in bed doorgebracht. De dag erna ging het beter maar vond dit zeer vreemd. Na de tweede week begon ik mij ook zeer vreemd te voelen. Een soort unheimlich gevoel dat over mij hing. Uit het niets had ik dus ook ineens depressieve klachten. Het was alsof mijn lichaam voelde dat er iets aan de hand was en zich hiertegen wou verzetten. Toen ben ik meteen gestopt met dit medicijn, aangezien dit wel een bijwerking kan zijn. Als ik de klok kon terugdraaien had ik dit medicijn nooit genomen, want de aandoening aan mijn ogen is nooit meer weggegaan. Naar mijn mening (en die van elke endocrinoloog) is dit medicijn veel te drastisch voor een oppervlakkige aandoening als haaruitval. Met je hormonen rommelen zet veel meer reacties in gang dan enkel de gewenste.

15-03-2019 | Man | 70
Prostaathyperplasie
Heb dit medicijn voor goedaardige prostaatvergroting , omdat ik in de nacht 4-5 x moet plassen , gebruik het nog te kort om iets te zeggen of het helpt , de jeuk is tot nog toe de vervelendste bijwerking.

18-06-2018 | Man | 66
Veel plassen
prettig dat ik s'nachts minder hoefde te plassen en mijn haar groeide wel weer wat aan, maar eigenlijk een ramp voor mijn sexdrive en erectie die waren bijna verdwenen.Dus ben ik gestopt met het middel .

11-09-2017 | Man | 72
Prostaatklachten (overig)

30-10-2016 | Man | 60
Vergrote prostaat

17-04-2016 | Man | 66
Prostaathyperplasie
Ik gebruik al jaren Tamsulosine, maar het effect lijkt kleiner te zijn geworden. Vandaar dit recept voor Finasteride. Al na 14 dagen begonnen de jeukklachten. Na overleg met huisarts toch minimaal 6 weken geprobeerd, omdat anders effect niet meetbaar zou zijn. Gevolg was vreselijke jeuk en daarom weer gestopt. Moet nog evalueren met huisarts.

24-06-2015 | Man | 70
Prostaathyperplasie
Nog te kort gebruikt om ervaring te hebben. Wat mij wel opvalt is dat ik Tamulos voor ontspannen spieren niet hoef te gebruiken. Daar ik dit middel gebruik nadat Combodart wegens klachten is gestaakt.

15-02-2012 | Man | 20
finasteride
Na 3 maand: haaruitval gestopt geen bijwerkingen. Na 7 maand: haar wordt duidelijk dikker en voller. Na 9 maand: begin vermindert libido op te merken. Na 10 maand: libido zo goed als verdwenen, voel me gecastreerd. Nu in ieder geval (tijdelijk) gestopt.

02-12-2020 | Man | 39
Haaruitval
Wat een hoop onzin van deze noord Afrikaanse broeder. Kale mannen hebben helemaal geen hoge dosis Testosteron en zijn niet mannelijker dan mannen die veel haren hebben. Mannen die kaal zijn kunnen gevoeliger zijn voor dht wat kaalheid veroorzaakt.

24-03-2018 | Man | 67
Prostaathyperplasie
minder ejaculatie, Maar de lichte borstvorming is niet onprettig of hinderlijk, Ik ben een alleenstaande , het is wel erotisch

09-03-2009 | Man
Benigne prostaatvergroting
Dit medicijn in samengebruik met amlodipine, tege hoge bloeddruk en matig alcoholgebruik leidt bij mij tot een sterke verhoging van de leverwaarden.

25-09-2022 | Man | 30
Haaruitval
Ik ben een getrouwde hetero man met kinderen. Na enkele maanden finasteride gebruikt te hebben kreeg ik andere sexuele gevoelens. Ik begon interesse te krijgen in mannen. Ook begon ik heel anders te masturberen ik bleef me maar anal bevredigen met de speeltjes van mijn vrouw. Ik vond het heerlijk maar het was door de invloed van de finasteride. Ook werd ik veel minder agre[lees meer...]ssief normaal gesproken hield ik wel van een confrontatie dit macho gedrag verdween allemaal. Ik werd ineens heel vrouwelijk in alles. En kreeg zelfs gevoelens voor mannen?! Ik stopte met het gebruiken door af te bouwen al mijn gevoelens en lusten voor mannen verdwenen. Ik werd weer een "echte" hetero man, apart allemaal. Ik wil erbij zeggen dat ik geen enkele moeite heb met homoseksuele mannen maar wil aangeven dat finasteride bij mij heel veel veranderde als persoon, bijna een echtscheiding en plots verliefd kunnen worden op mannen;)

30-04-2018 | Man | 75
Vergrote prostaat
Moest s nachts vaak plassen (6 tot 8 keer) door vergrote prostaat. Had geen zin in een operatie, temeer daar ik niet agressieve prostaatkanker heb. Naast finasteride gebruik ik tamsulosine. Nu na ca 4maanden is het plassen s nachts nog 1 of 2 keer. Behalve erectie problemen geen bijwerkingen.

22-01-2018 | Man | 41
finasteride (1mg)
Ik gebruik Finasteride nu ruim 1- 1/2 jaar. Ik ervaar zelf bijna geen bijwerkingen hoewel ik op dit moment wel iets in een bedrukte stemming zit zoals op de bijsluiter vermeld, maar dat komt ook door een stressvolle periode die ik pas heb gehad. Bijwerkingen waren volgens de bijsluiter meestal van voorbijgaande aard en dit denk ik ook.

04-01-2017 | Man | 24
Haaruitval
Ik was 18 jaar toen ik met dit middel begon. Ik heb zware acne gehad en heb hier 8 maanden roaccutane voor gebruikt. Pure rotzooi, maar wel zeer effectief. Dit heeft zo'n schop tegen mijn hormonen aangegeven dat er bij mij zeer vroeg kaalheid optrad. Wanhopig ben ik toen naar de dokter gestapt. Ik was eigenlijk nog een puber, mijn libido was sky high. Het zal wellicht [lees meer...]van persoon tot persoon verschillen, maar ik heb bij dit middel nooit last ondervonden van erecties of zaadlozingen. Ik kwam altijd al redelijk lastig klaar, maar de hoeveelheid is ook niet afgenomen. Er is bij mij zichtbaar verschil gekomen, mijn kruin is volledig vol gegroeid en mijn inhammen zijn sterk verminderd. Ik begon echt een pluis kuiken te worden en mijn haar ziet er nu zeer gezond uit. Hoewel de propecia veel voor mijn haar heeft gedaan, werden de meeste haren bij mijn inhammen niet veel langer dan 4 cm, daarom heb ik dit aangevuld met een haartransplantatie. Met succes! Ik ben zeer blij dat het middel bestaat, zonder had ik waarschijnlijk op mijn 21e een vleespet gehad. Ik gebruik dit middel nu tijdelijk met Lexapro (anti depressiva) vanwege een PTSS, zelf met dit middel ben ik nog niet gecastreerd, wel is waar minder libido e.d. maar blijkbaar is de spirit niet kapot te krijgen haha.