Ervaringen met Proscar

Prostaathyperplasie (7 meningen)
Haaruitval (6 meningen)
Prostaatklachten (overig) (1 mening)

17-02-2021 | Man | 67
Prostaathyperplasie
Ik heb prostaat vergroting maar Proscar helpt niet

18-08-2016 | Man | 39
finasteride (1,25mg)
Haaruitval
Dit medicijn doet wat het moet doen ten aanzien van haarverlies. In mijn geval stopte het, na verloop van tijd, mijn haaruitval in zijn geheel. Echter, ik raad iedereen af dit medicijn te gebruiken! De effecten wegen echt niet op tegen de bijwerkingen. Het scheelt wel een stuk dat je met een dood libido niet merkt dat je erectieproblemen hebt... Gelukkig bleek (in mijn [lees meer...]geval) dat e.e.a. zich al herstelde na een week gestopt te zijn met de rommel. Helaas lees ik op meerdere plekken op internet dat niet iedereen dat geluk heeft. Het vervelende van finasteride voor mij was dat de problemen langzamerhand in mijn leven slopen. Ik raakte stukje bij beetje een seksloos wezen en uiteindelijk viel dat kwartje pas toen ik met een geweldig mooie dame in bed belandde. Als je over finasteridegebruik twijfelt: Gebruik het goedje niet!

26-06-2015 | Man | 52
finasteride (5mg)
Heb ook proscar gebruik al was het kort in 1998, want m'n gevoel ging weg van het ene op het andere moment en ik wist gelijk dat het goed fout zat met me, ben ook gelijk gestopt met proscar. Nu in 2015 bakken geld kwijt, heb verschillende ziekenhuis voor onderzoek geweest en telkens zeggen ze dat ik depressief bent en daarom geen sexlusten heb, zelfs geen ochten odol. Viag[lees meer...]ra helpt niet echt, want dat is een versterker, maar er is geen signaal dus valt er ook niet veel te versterken. In mijn achterhoofd dacht ik vaak aan of het van die proscar komt. Nu ik vandaag een via googel keek op intern kwam ik dit tegen en nu weet ik het dus zeker. Bedankt proscar mijn leven is totaal kapot. Kan er beter maar een einde aan m'n leven maken, want leven en geen sex, is geen leven! Mannen slik het niet!

23-08-2014 | Man | 55
Prostaathyperplasie
Sinds de inname van finasteride nu 7 maanden geleden is mijn psa gestegen van 1,8 tot 3,3. PSA-waarde moet normaal minderen met de helft. Ben ondertussen in behandeling bij uroloog en heb heel veel schrik voor een agressieve prostaattumor. Blijkt nu na zoektocht op internet dat hierover een grootschalig onderzoek is geweest waarbij voorgaande bevestigd is. Afblijven du[lees meer...]s.

17-09-2013 | Man | 32
Impotentie
Mannen neem dit middel NIET als je nog enigszins een sex leven / kinderen / gezonde relatie wilt in je leven! Dokteren moeten stoppen met het voorschrijven van deze rotzooi. Het sluipt erin maar het libido is inmiddels tot het nul punt. Testosteron in het bloed is daarom ook nihil. Geen erectie mogelijk. Vraag is of het ooit weer normaal wordt. Daarbij kwamen er[lees meer...] ook depressieve klachten. Welke uiteraard niet helpt bij de problemen die hier uitvoort komen. Lees ook meer op zoek term "post finastride syndrome". Aub neem het niet! Vr groet, bezorgde partner.

16-05-2019 | Man | 70
Vergrote prostaat

15-10-2012 | Man | 29
Haaruitval
Ik begon redelijk veel haar te verliezen rond mijn 25ste waarop ik besloten had om finasteride te gebruiken. In het begin verlies je extra haar maar na verloop van tijd +-7maanden verminderde het en kwam er zeer sterk haar voor terug ik had zelfs op een gegeven moment mijn volle haardos terug 1,5jaar later! Helaas dus ook heel vervelende bijwerkingen maar deze zij[lees meer...]n langzamerhand ingeslopen. In het begin last gehad van een rare druk aan mijn ballen en een ook een ander soort gevoel bij het klaarkomen echter weinig gemerkt van mijn libido (wel merkte ik dat mijn sperma minder wit was meer waterig). In 2009 werd ik moeiteloos vader van een gezonde dochter en tijdens de zwangerschap realiseerde ik mij dat dit een gevaar kon vormen voor eventuele mannelijke nageslacht! In 2011 besloten helemaal te stoppen ivm een 2e kinderwens, na heel veel pogingen in 2012 eindelijk vrouw zwanger maar helaas na 10weken miskraam! Mijn libido en sperma kwaliteit zijn merkbaar op achteruit gegaan, ik geef het nog ff tijd voordat ik aan de bel ga trekken 6tot12 maanden extra! Verder nooit gerookt & gedronken en redelijk actief leven + regelmatig sport

12-10-2011 | Man | 60
Prostaat verkleinen
veel minder zin in sex ander gevoel bij zaadlozing (minder lekker)

26-09-2010 | Man
Haaruitval
heb dit medicijn gebruikt tegen haaruitval, het is oorspronkelijk bedoeld voor prostaat verkeinen. finesteride is het middel dat er voor zorgt dat de haargroei word hersteld dat gebeurde ook zeker en tevens voelde mijn haar beter aan.ik deelde de pil in vieren zodat ik de juiste hoeveelheid per dag binnen kreeg.(op deze manier veel goedkoper dan de 1mg finesteride pillen [lees meer...]die verkrijgbaar zijn speciaal voor haaruitval)maar als ik had geweten dat de bijwerkingen zo vervelend waren was ik er nooit mee begonnen.heb vaak last van pijnlijke ballen, en ook veel last van diaree vooral na alcohol gebruik.en als je eenmaal gestopt bent met proscar schijnt dat de haaruitval alleen nog maar erger word, ik ben er nu mee gestopt en hoop uiteraard dat dit niet het geval is!

06-03-2010 | Man
Tegen kaalheid
1 mg proscar per dag (finasteride), help zeer goed tegen kaalheid. Geen haaruitval meer en dikker haar. De bijwerkingen zijn minder, veel last van hoofdpijn, buikpijn, droge lippen en verminderd zin in sex.

11-12-2020 | Man | 67
Vergrote prostaat
Hallo Graag een reactie van personen waarvan PSA verhoogd was na stopzetten Proscar of tijdens de periode van gebruik. Met groet

02-03-2012 | Vrouw | 58
finasteride
na allergische reacties op minoxidil en andere lokale toepassingen overgeschakeld op Proscar 5mg om uiteindelijk na ± 1,5 jaar over te schakelen op een onderhoudsdosis van 1/4 van 5 mg. Haaruitval was na 2-3j stabiel. Ben sinds juni 2011 op eigen initiatief gestopt om de haaruitval te evalueren zonder proscar. Ben nu 9mnd zonder proscar en haaruitval blijft stabiel. Ben[lees meer...] gestopt omdat ik sinds een 2-tal jaar schildklierproblemen heb. Gevolg van Proscar ???? Weet het niet maar wil het ook niet uitsluiten.

14-05-2010 | Man
1 maal daags een kwart tablet tegen haaruitval
ik gebruik nu ong. anderhalf jaar dit medicijn tegen haaruitval. ik deel de tabletten in 4 stukken en neem 1 kwart per dag. het helpt tegen haaruitval omdat ik verder erg weinig haarverlies heb tot geen, het enige nadeel is alleen dat ik de laatste tijd merk dat ik last heb van impotentie, met name dat ik wel een erectie krijg maar dat ie dan weer heel snel verslapt en hal[lees meer...]f stijf blijft waardoor het een stuk lastiger wordt om seks te hebben! erg frustrerend dus, ik ga nu een tijdje stoppen met het medicijn om te kijken of het daaraan ligt.

11-02-2009 | Man
Prostaat problemen
weinig zin in sex

01-12-2011 | Man | 76
finasteride
meer effectieve, operatie niet nodig. proscar werkt pas na 1/2 jaar.

27-07-2010 | Vrouw
Haaruitval
ik gebruik proscar ongeveer 4 jaar en mijn haaruitval is goed gestabiliseerd.