Ervaringen met Silodyx

silodosine

06-08-2016 | Man | 46
silodosine (8mg)
Slechte voorlichting door uroloog, binnen een consult van 1 minuut voorgeschreven gekregen. m.a.w. zoek het maar uit revisie over 3 maanden.

19-10-2017 | Man | 51
Prostaathyperplasie
Veel bijwerkingen zoals vermoeidheid, griepgevoel, impotentie en dunne ontlasting. Het positieve aan dit middel is dat je blaas iets beter wordt geleegd, echter de pijn bij het plassen blijft. Ik ga er bij de specialist op aandringen om mij toch te opereren. Dit wilde ze nog niet doen omdat zij mij nog jong vindt voor deze ingreep (51 jaar), maar dit middel blijven slikk[lees meer...]en is ook geen optie. Bij een ander middel Tamsulosine had ik bijna dezelfde bijwerkingen dus ik heb heb het nu even gehad met de medicijnen.

03-10-2018 | Man | 52
Prostaathyperplasie
voorafgaandelijk verschillende keren moeten opstaan s'nachts en hoge aandrang... tests laten doen en gebleken dat middenkwab prostaat vergroot is en dus druk uitoefent... Medicatie ingenomen, verminderd aantal keren opstaan s'nachts vrij snel zelfs, evenwel na drie weken nog steeds zwaar issues met de aandrang, en nu ook gebleken impotentie tot gevolg... Kan de medische we[lees meer...]tenschap nu eens niet 1 medicament maken dat geen bijwerkingen heeft maar doet wat het doen moet ? Ik zal verplicht zijn tot operatie om van de klachten af te komen vrees ik...

29-05-2017 | Man | 52

03-09-2022 | Man | 53
Prostaathyperplasie
Sterk vergrote prostaat die uitpuilt in de blaas en de urinebuis vernauwt. Tamsulosine en Silodex geprobeerd. Wordt waarschijnlijk operatie, meer bepaald Rezum.

04-05-2019 | Man | 55
Niersteen / -stenen
Voorgeschreven gekregen om niersteen makkelijker door ureter te laten passeren. Zeer veel bijwerkingen, waaronder zeer slechte nachtrust (o.a. keelpijn, verstopte neus, slapeloosheid). Na 2 dagen gestopt.

07-01-2017 | Man | 55
Prostaathyperplasie
Na in 2011 een prostaat onsteking te hebben gehad ben ik tot februari 2016 zonder problemen gebleven. daarna begon het frequent plassen tot wel 8x per nacht. 2 lange anti-biotica kuren verder niks verbeterd dus naar de uroloog. Plas test en intern blaas onderzoek leverden niks op. Performance test leverde weer een acute protaat onsteking op. De silodyx gekregen om de acti[lees meer...]viteit van de prostaat te verminderen. Na 2 dagen kun je niet meer klaar komen. Je voelt het wel, maar geen zaad lozing naar buiten maar naar binnen. Na 4 weken op controle toen al aangegeven dat de medicatie mijn gedrag veranderde. Van positief naar depressief mens. Geen aktie kwam niet voor als bekend probleem. Na 8 weken weer controle. Last gekregen van misselijkheid gedurende de ochtend en middag periode, depressiviteit en tintelingen in vingers en pijn in de arm gewrichten. Zelf besloten te stoppen met medicatie om te zien wat er met de klachten gebeurt. Ik vind het middel help met het plasprobleem. Ben van 8 naar 3 keer per nacht gegaan. Wel een vast schema gekregen. De bijwerkingen ben ik niet blij mee. Met name de invloed op mijn karakter en stemming is voor mij de reden om te stoppen.

14-08-2014 | Man | 56
silodosine
Vergrote prostaat
Kreeg dit middel ter vervanging van Alfuzosine omdat ik daar duizelingen van kreeg. Voorgeschreven i.v.m. moeilijk plassen (goed leegplassen was niet echt mogelijk) en nadruppelen. Eerste waarschuwing bij afhalen van de Silodyx in de apotheek was dat ik uit moest kijken voor duizelingen. Een van de bijwerkingen waar ik zeker last van had was dus duizelingen maar ook het on[lees meer...]tbreken van een zaadlozing bij een orgasme. Kreeg wel een gevoel wat redelijk in de buurt van een orgasme kwam maar was zeer beslist niet hetzelfde. Verder was de werking op de prostaat niet bijzonder merkbaar.

04-09-2020 | Man | 57
Vergrote prostaat

17-11-2022 | Man | 59
Prostaathyperplasie
Slik het nu ruim 6 weken ,geen verbetering met plassen,heel erge spierpijn in nek schouders armen en borst .ga arts bellen wat nu.

25-12-2017 | Man | 60
silodosine (8mg)
nachtelijk opstaan om te plassen alhoewel ik na 18 uur s'avonds bijna niets meer drink, max 25 cl

02-11-2022 | Man | 61
Prostaathyperplasie
Heb dit medicijn voorgeschreven gekregen via de uroloog. Werkte eigenlijk meteen op het vaak uit bed s’nachts en geen pijn bij plassen. Nu na 2 maanden heb ik vervelende bijwerkingen zoals slapeloosheid, spierpijn, depressie, hoofdpijn en toch weer vaak plassen s’nachts, zo om de 2 uur. Ook mijn libido is sterk afgenomen, dat er minder sperma vrijkomt vind ik niet zo’n p[lees meer...]robleem,wel is het klaarkomen minder intens. Zoals eerder gemeld is het een afweging. Ik ga ieg een poos stoppen om te kijken of de bijwerkingen verdwijnen…🤷‍♂️

18-02-2020 | Man | 61
Prostaathyperplasie
Vergrote prostaat leidde tot herhaalde blaasontstekingen. Uroloog schreef 1x per dag Tamsulisine 0,4mg voor. Daar werd ik duizelig van en daarom werd het Silodyx 8mg eenmaal daags. De klachten bleven, werden eerder meer dan minder. Daarom werd het ‘s ochtends 4mg en ‘s avonds 4mg Silidyx. Het plassen ging iets beter en de blaasontstekingen bleven uit. Maar de bijwerkinge[lees meer...]n bleven. Aanvankelijk viel het mee, maar het spul werkte als een bètablokker: ik was bij de geringste inspanning buiten adem. Dat werd erger. Opbadvies van de huisarts ben ik accuut gestopt. Hoe nu verder weet ik niet - opereren waarschijnlijk. Ik zie het eerst even aan.

18-01-2017 | Man | 62
Anurie / oligurie
Merk geen beterschap in de kracht van het plassen. Aandrang is wel geminderd. Probeer nog enkele weken en dan terug naar de specialist. Er wordt praktisch geen info door specialist of apotheek over de bijwerkingen gegeven.

10-09-2021 | Man | 63
Veel plassen
Na 3 dagen gestopt, plassen ging beter. Maar niet slapen omdat je snakt naar lucht.

15-10-2015 | Man | 63
Prostaathyperplasie
word er erg duizelig van, kortademig, hartkloppingen, helpt niet echt om beter te plassen, nog geen harde straal.