Ervaringen met Silodyx

silodosine

12-03-2023 | Man | 74
Prostaathyperplasie
Vergrote prostaat en ernstige vernauwing aan blaaswand op twee plaatsen (stenose). Dit medicijn (blaasspierverslapper) werd mij samen met Dutasteride (prostaatverkleiner) voorgeschreven en ik ben op de wachtlijst gezet voor een Green laser operatie aan de prostaat. Ik wordt hieraan volgende week geopereerd, na 3 maanden wachttijd. Gedurende deze wachttijd heb ik zelf geka[lees meer...]theteriseerd omdat ik niet zelf meer kon plassen en de urine in mijn nieren achter bleef. Door hier veel te lang mee hebben doorgelopen heb ik nierschade opgelopen en de functie nieren is gedaald naar 30 procent. Ik moest mijzelf gaan katheteriseren om de urine te lozen omdat dat uit zichzelf niet meer ging. Na een tip van de verpleegkundige, de Coloplast SpeediCath Flex gebruikt (in ziekenhuis niet verkrijgbaar, maar wel via Hoogland Medical). Hier zit een bolletje op wat veel makkelijker gaat en bovendien voorzien is van een hygiënisch hoesje zodat je het risico op blaasontstekingen en uiteindelijk mogelijk een Sepsis krijgt!!! Een JJ katheter is bij mij geplaatst om ook het laatste restje aan urine uit de nieren te krijgen. De Dutasteride mocht ik na lang aandringen mee stoppen, ook veel bijwerkingen van gehad. Nu een week voor de operatie stop ik tevens met de Silodyx. Al met al, nog nooit in mijn leven heb ik mij zo uit mijn comfort gevoelt als met deze medicijnen. Vanaf het begin tot heden alleen maar bijwerkingen ondervonden zoals slecht slapen, keelpijn, verstopte neus, opboeren door heel veel drinken zo,n 3 a 4 liter per dag waardoor veel moeten katheteriseren ook s nachts. Somber gestemd, kort lontje en negatief! Mijn omgeving zit er ook mee opgezadeld en dit past totaal niet bij mij!! Enig lichtpuntje is de haargroei op mijn kale kop, ik kreeg ineens weer haargroei. De plasproblemen die ik had, vooral in de nacht meerdere malen eruit, waren in het begin van het gebruik wel merkbaar maar wegen helaas niet meer op tegen alle ongemak van de bijwerkingen. De uroloog en nefroloog hebben mij niet op de hoogte gesteld hiervan en al was dit wel zo, er zijn weinig alternatieven anders dan een operatie. Plasproblemen door vergrote prostaat etc. verdient veel meer aandacht en verbetering van behandelingsmethoden. Deze kwalen en met name de medicijnen hiervoor zijn namelijk een life changer met alle gevolgen van dien, het middel is erger dan de kwaal helaas. Veel sterkte allen!!

17-11-2022 | Man | 59
Prostaathyperplasie
Slik het nu ruim 6 weken ,geen verbetering met plassen,heel erge spierpijn in nek schouders armen en borst .ga arts bellen wat nu.

03-09-2022 | Man | 53
Prostaathyperplasie
Sterk vergrote prostaat die uitpuilt in de blaas en de urinebuis vernauwt. Tamsulosine en Silodex geprobeerd. Wordt waarschijnlijk operatie, meer bepaald Rezum.

04-09-2020 | Man | 57
Vergrote prostaat

18-02-2020 | Man | 61
Prostaathyperplasie
Vergrote prostaat leidde tot herhaalde blaasontstekingen. Uroloog schreef 1x per dag Tamsulisine 0,4mg voor. Daar werd ik duizelig van en daarom werd het Silodyx 8mg eenmaal daags. De klachten bleven, werden eerder meer dan minder. Daarom werd het ‘s ochtends 4mg en ‘s avonds 4mg Silidyx. Het plassen ging iets beter en de blaasontstekingen bleven uit. Maar de bijwerkinge[lees meer...]n bleven. Aanvankelijk viel het mee, maar het spul werkte als een bètablokker: ik was bij de geringste inspanning buiten adem. Dat werd erger. Opbadvies van de huisarts ben ik accuut gestopt. Hoe nu verder weet ik niet - opereren waarschijnlijk. Ik zie het eerst even aan.

04-05-2019 | Man | 55
Niersteen / -stenen
Voorgeschreven gekregen om niersteen makkelijker door ureter te laten passeren. Zeer veel bijwerkingen, waaronder zeer slechte nachtrust (o.a. keelpijn, verstopte neus, slapeloosheid). Na 2 dagen gestopt.

25-12-2017 | Man | 60
silodosine (8mg)
nachtelijk opstaan om te plassen alhoewel ik na 18 uur s'avonds bijna niets meer drink, max 25 cl

19-10-2017 | Man | 51
Prostaathyperplasie
Veel bijwerkingen zoals vermoeidheid, griepgevoel, impotentie en dunne ontlasting. Het positieve aan dit middel is dat je blaas iets beter wordt geleegd, echter de pijn bij het plassen blijft. Ik ga er bij de specialist op aandringen om mij toch te opereren. Dit wilde ze nog niet doen omdat zij mij nog jong vindt voor deze ingreep (51 jaar), maar dit middel blijven slikk[lees meer...]en is ook geen optie. Bij een ander middel Tamsulosine had ik bijna dezelfde bijwerkingen dus ik heb heb het nu even gehad met de medicijnen.

29-05-2017 | Man | 52

23-04-2017 | Man | 66
Veel plassen
Veel plassen dat is nou verholpen, maar kortademig, snel moe. Heb ik nooit gehad ook Tamsulosine hetzelfde effect, ga er mee stoppen.

01-04-2017 | Man | 68
Prostaathyperplasie
Weinig resultaat. Vervelende bijwerkingen: Neusslijmvlies opgezwollen. 's-nachts heel vervelend. Voortdurend otrivin gebruiken om lucht te krijgen. Spierpijnen. Wordt er depri van. Ga de uroloog vragen of ik er mee kan stoppen.

06-08-2016 | Man | 70
Anurie / oligurie
Ik heb eerst een lange periode alfusozine 10 Mg gebruikt, maar er bleef te veel urine in mijn blaas wat mijn nierfunctie aantasten en de specialist scheef mijn silodyx 8mg voor. Heb bijwerkingen nu ook mijn ogen, zijn ineens slechter geworden, het plassen gaat niet beter en heb nu katheter zelf 6 maal per dag doen. Ik ga naar de specialist om te vragen of ik moet stoppen m[lees meer...]et dat medicijn.

06-08-2016 | Man | 46
silodosine (8mg)
Slechte voorlichting door uroloog, binnen een consult van 1 minuut voorgeschreven gekregen. m.a.w. zoek het maar uit revisie over 3 maanden.

03-05-2016 | Man | 68
Anurie / oligurie
Gebruikte aanvankelijk 8mg. later 4mg. Werd er naar verloop van tijd steeds zieker door, sombere stemming. Je voelt je steeds zwakker, zieker worden. Een aantal malen opgehaald door ziekenauto omdat aan hartklachten werd gedacht. Gestopt ..... alle klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Mijn advies: niet gebruiken!

21-04-2016 | Man | 64
Veel plassen
Nogmaals een zogenaamd geneesmiddel dat niet geneest, doch vervelende bijwerkingen geeft. Geef mij maar Homeopathie en natuurmiddelen.

15-10-2015 | Man | 63
Prostaathyperplasie
word er erg duizelig van, kortademig, hartkloppingen, helpt niet echt om beter te plassen, nog geen harde straal.