Ervaringen met NiQuitin

nicotine

jeuk aan arm of been

Stoppen met roken (59 meningen)

27-09-2011 | Vrouw | 58
nicotine
Stoppen met roken
Wie heeft er ook last van nachtmerry,s en slecht slapen.

09-03-2024 | Vrouw | 49

jeuk aan arm of been

Hrt gaat redelijk maar mijn man had per ongeluk de clear versie meegenomen(stap 2) en die krengen plakken voor geen meter. Je kunt beter de gewone versie nemen

11-06-2022 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Sinds ik ze gebruik maagpijn,wordt er wakker van s,nachts

27-03-2022 | Vrouw | 21
Stoppen met roken
Ik ben heel erg tevreden over de nicotine pleisters, hiervoor 3 stoppogingen gedaan en ik kon het gewoon niet hoe graag ik ook wilde. Ik had echt last van afkickverschijnselen, met de pleisters heb ik geen last van afkickverschijnselen. Het is nu de mentale verslaving, maar ik kan nu makkelijk nee zeggen als iemand mij een sigaret aanbied war voorheen gewoon echt niet lukt[lees meer...]e. Wel heb ik last sinds de pleisters van de meest rare dromen en jeukt hij de eerste 30 minuten na opplakken, maar die neem ik dan maar voor lief! Ik ben blij wat eindelijk is het me gelukt om te stoppen met roken!

18-11-2021 | Man | 41
Stoppen met roken
Hoewel ik het niet verwacht had werkt dit wel heel goed. Ik ben eerder ook gestopt, maar met Champix. Ik dacht dat Niquitin niet zou kunnen tippen aan Champix, maar ben er zeer tevreden. Pleister doet wat hij moet doen, nicotineverslaving is weg. Ik denk nog wel aan sigaretten na het eten bijvoorbeeld maar kan makkelijk NEE zeggen.

09-06-2021 | Vrouw | 70
Stoppen met roken
Ze plakken dus niet maar ik heb dat opgelost door er steeds een rolletje pleister bij te kopen. Drie (!) stroken pleister plak ik over de niquitin heen en dan blijft die wél zitten.

10-04-2021 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Een heeft effectief middel . Ik ben een zware roker en met enigste doorzettingsvermogen en de pleisters is het een stuk makkelijker stoppen. Maar... De plakkers die leven nogal een eigen leven . Ze plakken meer op mijn kleren of in mijn haren dan dat ze effectief blijven zitten op mijn lichaam . Of ik nu arm , schouder , rug , nek , heupen probeer . De plakkers lopen ze[lees meer...]lf naar omhoog naar beneden en uiteindelijk plakken ze nergens. Ik vind dat een kostelijke grap als ik telkens een nieuwe plakker moet gebruiken na een uur of 4 . Vooral de plakkers van 14 Mg zijn vreselijk

26-01-2021 | Vrouw | 23

20-01-2021 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Ik zit nu zon 1 1/2 week aan de 21mg pleisters. Ik zat op ca 30+ sigaretten per dag, nu nog 6 a 7. Ik rook al 30 jaar....maar niet altijd in deze hoeveelheid, dat is iets van de laatste 2 jaar. In 1x stoppen en niet meer halen werd ik super nerveus/opstandig en vervelend van (hoezo verslaafd😉). Ik haal dus wel weer gewoon, maar probeer gewoon elke peuk uit te stel[lees meer...]len. Voor mij is het gewoon al een enorme pluspunt dat ik nog "zo weinig" rook maar ik ga door totdat ik ook die laatste paar kan laten staan. Ik ben gaan kijken welke peukjes echt overbodig waren en die al zo wie zo laten staan. Ik heb ook zuigtabletten en nicotine spray gehaald maar daar wordt ik werkelijk zo beroerd van, moet boeren als een malle en krijg een brok in mijn keel. Toch wil ik vanaf volgende week proberen om die laatste sigaretten te vervangen voor de spray......dan maar beroerd want wees eerlijk, wat brengen die peukjes jou ?? Ze geven je geen rust als je gestresst bent (je stress level zakt doordat je anders ademt tijdens het roken en het nicotine monster wordt weer voorzien van de verslaving, meer is het niet. Bijwerkingen ; direct na opplakken enorme jeuk op de plaats waar de pleister zit maar dit verdwijnt binnen 15 minuten, ff tanden op elkaar. Voor de nacht moet hij er helaas af, want anders slaap ik helemaal niet (wel apart want ik rookte snachts ook wel.....slechte slaper en meerdere xen per nacht wakker) Ik geef niet op en ga fijn door , de vermindering is al geweldig... de rest moet ook wel lukken .

17-09-2019 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Na 19 jaar roken gestopt met deze pleister. In mei 2019 begonnen, een maand stap 2 gebruikt (rookte 10-15 sigaretten per dag) en nog steeds rookvrij. Na een maand met pleisters vergat ik ze af en toe op te plakken. Ik heb ook het boek van Alan Carr gelezen. Pleister bleven bij mij redelijk goed zitten, ik heb ik zelfs mee gesport en gezweet.

11-04-2019 | Vrouw | 27
Stoppen met roken
Na 10 jaar roken, zonder stopperiode, ben ik gestopt. Ik heb eerst zelf afgebouwd door rook momenten over te slaan, tot ik ongeveer 10 sigaretten per dag rookte. Daarna heb ik de pleisters van 14mg (stap 2) aangeschaft en deze gebruik ik nu 4 weken. Ik merk dat ik lichamelijk nauwelijks meer trek krijg in een sigaret (nauwelijks onrust). Alleen de gewoonte momentjes zijn s[lees meer...]oms lastig (bijvoorbeeld met alcohol), maar hier zou je eventueel tabletjes voor kunnen gebruiken (doe ik zelf niet).

26-01-2018 | Man | 53
nicotine (14mg/24)
Ben nu 2wk gestopt met behulp van pleisters, dit gaat goed, De eerste week gebruikte ik de pleisters 24 uur pd, Maar had iedere nacht dromen, werd steeds wakker en kon moeilijk weer in slaap komen, deze week haal ik de pleister er voor het slapen af, en plak s'mogens een nieuwe, sinds die tijd geen dromen meer (tenminste ik herinner ze niet, en slaap ook de hele nacht door[lees meer...]. Pleisters waren dus wel de oorzaak.

13-09-2016 | Vrouw | 47
Stoppen met roken
De niquitin pleisters werken erg goed, alleen ze blijven echt niet zitten. Het is me gelukt nu 6 weken niet te roken, maar het blijft moeilijk. Verder merk ik nog weinig vd voordelen van niet roken. Kan niet zeggen dat mijn eten beter smaakt, dat ik beter kan ademen etc. Eerder het tegenovergestelde. Mijn bloeddruk is sinds ik gestopt ben heel erg hoog. Maar blijf het nog [lees meer...]even volhouden misschien heeft het wat meer tijd nodig.

11-07-2016 | Man | 31
Stoppen met roken
Dit jaar twee maanden nicotinepleisters van Niquitin gebruikt waarbij ik nu in mijn tweede fase zit van 1 maand (21MG). Door enorme stress van een pasgeborene die snachts nog steeds niet doorslaapt, heb ik helaas wel al een paar pakjes sigaretten gerookt tijdens de afgelopen week. Ik ga nu wel weer "opnieuw" starten, want ik merk enorm veel effect. De pleisters werken erg[lees meer...] goed en ik heb er nauwelijks behoefte tot roken door. Op mijn werk is het makkelijk, daar heb ik afleiding, maar thuis merk ik dat het toch wat moeilijker is. Momenten van verveling en drang naar een sigaret heb ik, ondanks de drukte thuis, toch een aantal keer s'avonds. Deze momenten vind ik erg moeilijk, maar meestal kom ik er snel doorheen door iets te gaan doen. Na twee weken niet roken voelde ik me echt een ander mens, beter in mn vel, meer energie, minder lichamelijke klachten, en mijn reukzintuigen herstelden snel. Ook sociaal contact in het algemeen lijkt makkelijk als je gestopt ben met roken. Ik had problemen bij het in slaap komen dagelijks die door te stoppen met roken geheel leken verdwenen. Daarnaast word ik door te stoppen een rustiger en toegankelijker persoon (het grootste deel van de tijd). Ik heb een grote motivatie om te stoppen, en deze pleister helpen me op dit moment erg goed. Ik hoop dat de stress iets minder wordt, ik heb me voorgenomen om op het volgende grote stressmoment een nicotinezuigtablet te nemen ipv een sigaret te roken. Ik denk dat dat zal helpen.

21-08-2015 | Man | 43
nicotine (14/2424)
Stoppen met roken
Na 23 jaar roken ben ik gestopt met behulp van Niquitin pleisters. Ik ben gestopt onder begeleiding van de praktijkondersteuner van mijn huisarts. Ik begon met de middelste sterkte: 14 mg, omdat ik ongeveer 12 sigaretten per dag rookte. Na vier weken heb ik afgebouwd naar 7 mg. en twee weken daarna ben ik helemaal gestopt. Ik ben nu bijna 12 weken gestopt met roken en ik d[lees meer...]urf te zeggen dat het geslaagd is. Ik voel geen behoefte meer en een enkele keer even een momentje, maar dat gaat vanzelf voorbij. De pleisters hebben mij goed geholpen bij het afleren van de gewoonte. Doordat je wel nicotine gebruikt zijn de lichamelijke afkickeffecten hanteerbaar. Let wel op: pleisters zijn geen wondermiddelen, dus ook met pleisters heb je last van afkickverschijnselen. Je geest en je lichaam hunkeren naar sigaretten. Je moet zelf willen stoppen met roken, want anders heeft het geen zin. Dit duurt een paar dagen en daarna wordt het hanteerbaar. Toen ik van 14 mg naar 7 mg ging toen had hier ook weer last van, maar het was wel makkelijker vanwege de eerdere ervaringen. Toen ik stopte met de pleisters wederom afkickverschijnselen, maar na ongeveer een week was dat ook voorbij. Ik heb goede ervaringen met deze pleisters. De enige nadelen: huidirritatie (jeuk en rode uitslag) en de pleisters laten snel los. Voor de rest heb ik geen nadelen ervaren. Ik wil de pleisters daarom wel aanbevelen, met de kanttekening dat je volledig achter je stoppoging moet staan. Dat is het belangrijkste, want de pleister is slechts een hulpmiddel. Succes.

05-05-2015 | Man | 34
nicotine (21/2424)
Stoppen met roken
Ik gebruik nu 2 weken de niquitine pleisters en ben tevreden over het resultaat. Ik heb sinds de start niet meer gerookt, maar heb wel last van enkele bijwerkingen. Als ik de pleister plak gaat de spier waar ik hem op plak zeer doen en mn huid word rood na een half uur verdwijnen deze symptomen weer. Ik begon met 21mg maar die waren te heftig en knip i.o.m de huisarts de p[lees meer...]leisters nu doormidden. De pleisters blijven niet makkelijk plakken maar nu ik ze afplak met fixomull stretch is dit geen probleem meer (kun je bij apotheek krijgen via huisarts) kan er zelfs mee baden zonder dat de plijster los laat. Volgende week stap ik over op 7mg de laatste stap en hoop nu van het roken af te zijn. Ookal doet het wat pijn en zijn er bijwerkingen die paar weekjes heb ik er voor over om van mn jaren lange verslaving af te komen. Ik hoop dat degene die dit leest het ook gaat lukken.