nicotine

Stoppen met roken (47 meningen)

20-11-2020 | Man | 36
Stoppen met roken
Ik heb denk ik alles al geprobeerd van laseren, Champix, tot nu de pleisters. Vroeger rookte ik gemakkelijk een kleine 20 per dag en was enorm verslaafd. Ik heb ongeveer 19 jaar lang gerookt. De pleisters zijn tot nu toe het enige dat vrij goed helpt voor mij. De Champix hielp ook wel maar ik voelde me zo neerslachtig als iets gedurende die hele periode. En vanaf ik (na [lees meer...]5 maanden) met Champix stopte, was ik al terug aan het roken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de 21mg pleisters ondertussen bijna 2 jaar heb genomen! Toen ik met die pleisters begon, rookte ik niet meer op het werk maar nog wel een stuk of 7 thuis. Die 7 heb ik superlangzaam afgebouwd. Tot ik uiteindelijk een 7 weken geleden volledig gestopt ben. Gek genoeg voelt volledig stoppen beter dan een sigaretje of 3 per dag. Nu zit ik sinds een paar dagen aan de 14mg pleisters. Het valt goed mee maar ik voel wel een klein verschil met de 21mg pleisters. Maar dat had ik ook toen ik met de 21mg pleisters begon. Dus even doorzetten. Over een week of 4 zou ik naar de 7mg pleisters willen overstappen, en dan 4 weken later volledig stoppen. Hopelijk lukt het. Ik ben in ieder geval gemotiveerd. Ik zou mensen die nog willen stoppen met roken aanraden op voorhand je levensstijl al aan te passen. Eet gezond, drink weinig tot geen alcohol, ga sporten. Als je deze drie gewoontes gewoon geworden bent, lang genoeg voor je stopt, zal het tijdens het stoppen veel beter gaan dan wanneer je dat op die moment pas plots moet gaan doen. Dan hou je het niet vol.

04-06-2020 | Man | 28
Stoppen met roken
Rookte 4 jaar lang ongeveer 10 sigaretten per dag. Heb erg vaak geprobeerd te stoppen maar hield maximaal enkele weken vol omdat de zin in een sigaret de hele dag, elke dag bleef. Na het plakken van de eerste pleister wilde ik nog één sigaret roken, maar deze heb ik na een trekje weggegooid. De zin was direct weg. ‘s Ochtends bij de koffie ook geen moeite met niet roken ge[lees meer...]had. Het heerlijke is dat ik nu niet de hele dag het gevecht en de discussie met mezelf hoef te voeren over het niet roken, want de zin in een sigaret is simpelweg weg. De pleisters langzaam afbouwen en dan komt het dit keer goed. Gaat me veel geld en ellende besparen in mijn latere leven. Totaal geen bijwerkingen trouwens. Ik zou pleisters aanbevelen in plaats van kauwgom, omdat de zin in een sigaret eerst moet opkomen voor je de kauwgom pakt. De pleister zorgt er voor dar de zin niet eens komt. Dat scheelt je een gevecht. Stop nou maar gewoon!

04-06-2020 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Zware roker gedurende 45 jaar, overgegaan op vapen om af te bouwen, echter dat gaf me allerlei pijnen en malaise. Dan niquitine tabletjes, die zijn fenomenaal maar na 1 jaar heb ik ze nog steeds nodig. Ik breek een 4mg tablet in 2, dat gaat makkelijk. Gebruik nog enkele tabletjes per dag. Longarts heeft er geen probleem mee, zolang ik maar niet rook. Probeer toch ook d[lees meer...]aarmee helemaal te stoppen

13-03-2020 | Vrouw | 24
nicotine (14mg/24)
Uitslag op mijn huis en blijven niet plakken moet er bij de huisarts een doorzichtige pleister bijvragen voor er overheen te plakken ben zeerk te vreden met de pleister alleen de dromen zelfs zo er g dat mijn vriend er op reageert

03-06-2019 | Vrouw | 61
Stoppen met roken
Ik neem tabletjes en ook ik heb last van pijnen (vrij hevig) in m'n armen. Weet niet of het van de nicotine tabletjes komt en evenzo, ik bijt wel door. Momenteel dag 127 gestopt / bijna 5 maand.

08-02-2019 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Vaker gestopt met roken en ook meerdere keren met en zonder pleisters. Langste was 9 maanden toen ik zwanger was, ben toen cold turkey gestopt omdat roken toen geen optie was. Eind 2018 waren mijn man en ik echt klaar met het roken, voor onze gezondheid en die van onze kleine. Beiden 3 januari gestart met de pleisters en tot op heden niet meer gerookt. De pleisters[lees meer...] werken goed, ja er zijn zeker nog moeilijke momenten maar er is makkelijker doorheen te komen. We zijn vastbesloten het deze keer vol te houden, we gebruiken nu nog de 21 mgr maar beginnen komende week met de 14 mgr. Ik merk dat de pleisters het beste werken en het beste blijven zitten op mijn bovenrug dus daar draag ik die ook continu.

24-10-2018 | Man | 55
Stoppen met roken
Dit product werkt heel goed voor mij. Ik gebruik het wel veel langer dan men voorschrijft. Omdat ik een zware roker was heb ik 80 dagen de 21mg patch gebruikt. Daarna overgeschakeld op de 14 mg wat best gedurende enkele dagen lastig was. Ik ga deze ook 80 dagen dragen om dan over te schakelen op de 7 mg. Over de pleister plak ik een eurofix hechtpleister zodat niks loskom[lees meer...]t. Ik schrijf er ook telkens het aantal dagen op dat ik gestopt ben. Vandaag = dag 113 :). De zin in roken is minimaal maar toch heb ik gemiddeld éénmaal per week het nog eens moeilijk maar dat gaat rap over. Uit een vorige ervaring weet ik dat het 8 maanden duurt vooraleer je kan zeggen dat je van het roken af bent. Ik ben toen 8 jaar gestopt, ook met behulp van pleisters, maar door een stom moment (dat één sigaretje) was mijn acht jaar stoppen omzeep. Eigenlijk moet je altijd op je hoede blijven, zeker in lastige momenten. Dit product is zeker het proberen waard. De voorgeschreven termijn is veel te kort, zeker voor zware rokers.

22-08-2017 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik heb al eens eerder deze pleister gebruikt om te stoppen, toen was ik eigenlijk met gemak 1,5 jaar gestopt! Helaas door een mindere gebeurtenis in mijn leven weer begonnen maar nu pakken we de draad weer op. Alleen was ik even vergeten hoe erg die dromen worden wanneer je aan de pleisters begint. Normaal droom je iets en dan snel weer vergeten maar nu de hele nacht door [lees meer...]dromen. En de raarste dromen. Verder geen bijwerkingen.

21-04-2016 | Vrouw | 61
nicotine (1mg)
Stoppen met roken
Ik gebruik al ruim 2 jaar de Niquitin. Ik ben blij dat ik niet meer rook, maar lijk wel weer verslaafd aan de zuigtabletten. Ik heb een behoefte die ik niet met snoep of alcohol wil stillen, dus neem ik een zuigtablet. En die werkt prima. Buiten een droge mond geen bijwerkingen heeft. ik moet nog een manier zien te vinden de behoefte te compenseren.

10-01-2016 | Vrouw | 23
Stoppen met roken
Bijna 5 maanden geleden besloot ik te stoppen met roken. Het kostte teveel geld en vond het tijd om te stoppen. Mijn vriend heeft mij erg gestimuleerd, ik denk dat het erg helpt dat mensen om je heen achter je keuze staan. De nicotinepleisters heb ik veel langer gebruikt dan op de verpakking stond. Alle periodes in principe dubbel zo lang, omdat ik zeker wist dat ik een la[lees meer...]ngere tijd nodig had om af te bouwen. De stap van de zware (24 mg) naar de middelste (14 mg) was even heel zwaar. Na 1 keer een sigaret geprobeerd te hebben werd ik er naar (misselijk, duizelig). Daarna heb ik niet tot nauwelijks nog zin in een sigaret. Ik ben heel blij dat ik deze pleisters heb geprobeerd. Nu ben ik inmiddels bijna 5 maanden gestopt waarvan ik ongeveer 1 maand geen pleisters meer gebruik. Als ondersteuning is een stoppen met roken app ook erg fijn. Quit buddy heet dat. Heel veel succes voor de andere stoppers. Mij lukt het zelfs ook!

18-12-2013 | Man | 62
Aderverkalking
Vroeger pleisters geprobeerd, werkte niet goed. Nu over op pilletjes: bevallen mij uitstekend, ook als ik met rokers omga... geen probleem, net zo verslaafd... maar dan geen rook in mijn lijf.....positieve ervaring bij vaatpreventie en stoppen met roken zorg... ideaal toch als je verslaafd bent. Niquitin pilletjes 4mg in Nederland peperduur ( 23,45), nu op internet Schotla[lees meer...]nd een prijs van ongeveer € 16 euro incl. verzendkosten. Frankrijk en Duitsland ongeveer €18,= ( 60 pilletjes) btw tarief nagenoeg het zelfde. En in Frankrijk zijn ze nog in kersensmaak te koop (1,5mg) als je niet van mint houd met niquitin heb ik alleen soms een kriebelhoest en verder geen nadelige gevolgen

26-08-2013 | Vrouw | 32
Stoppen met roken
Hartstikke makkelijk in gebruik en zeer effectief. Het enigste wat ik super vervelend vind en eigenlijk nergens goed kan terugvinden is dat ik op wat voor ledemaat ik van mijn lichaam de pleister ook plak pijn krijg. Of het nu op mijn arm is of op mijn been, steeds krijg ik een zeurende pijn in de arm of been waar de pleister zit. Ik kan de pijn niet goed beschrijven, vroe[lees meer...]ger had ik last van groeibenen misschien kent iemand dat wel. Zo voelt deze pijn ook. Ik moet mijn arm of been dan in een gestrekte positie leggen dan gaat de pijn weer weg. Als ik bijvb op mijn arm lig of als tie onder mijn kussen s nachts lig wordt ik er wakker van ook als ik gewoon op de bank zit gaat mijn arm pijn doen echt heel vervelend. Wie kent dit nog meer. Ik ben er van overtuigd dat dit door de pleisters komt. Ben pas weer begonnen met de pleisters omdat ik een kleine terugval had en de pijn is er nu ook weer.

17-07-2013 | Vrouw | 50
nicotine
Met behulp van pleisters gestopt met roken. Echter namate de dosis minder werd werd ik steeds onrustiger. Nadat ik klaar was met stap 3 ben ik toch weer gaan roken. Ik vraag me af of het kwaad kan als ik langdurig pleisters gebruik. Kan iemand mij iets vertellen over de gevolgen als ik de pleisters langdurig blijf gebruiken?

09-06-2013 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Ik ben nu 8 weken van het roken af,dit met behulp van de pleisters. Morgen ga ik beginnen met stap 3,en ga dit 7 dagen doen. Ik heb geen bijwerkingen gehad,en ook geen last gehad dat de pleister niet bleef zitten,maar ik heb de pleister wel steeds op mijn bovenarm geplakt. Ik ben dus zeer tevreden over dit produkt,en ben zeer benieuwd als ik over 7 dagen klaar ben met[lees meer...] plakken of ik dan nog ontwenningsverschijnselen zal gaan krijgen van het"niet roken" Wil iedereen hier sucses toewensen met het stoppen met roken!

05-04-2013 | Man | 50
Stoppen met roken
Meer dan 30 jaar rook ik al !!! Ik had altijd angst om te stoppen,maar nu toch met hulp van NiQuitin 14 mg 1 week geleden begonnen. Ik haal de pleister voor het slapen er af,'s morgens een nieuwe erop en kan er weer een dag tegen. Een bij werking is volgens mij de smaak in mijn mond,het is alsof ik in een paar uur een pakje sigaretten heb gerookt,morgen ga ik de laatst[lees meer...]e stap kopen i.v.m. de smaak. Het afgelopen half jaar heb ik mijn rookpatroon veranderd,een paar sigaretten minderen en begonnen met de pleisters. xxx had ik maar eerder begonnen xxx als je wil en je moet nog beginnen wacht niet en begin

28-02-2013 | Man | 47
Stoppen met roken
De mensen die klagen over het loslaten van de pleisters en die beweren geen bodylotion te gebruiken: Misschien moet je je eens wássen?? De pleister plakt uitstekend, maar ja, als je huid baggervet is laat ie zo weer los natuurlijk. Gewoon op je bovenarm plakken, als je dat een beetje uitkient kun je makkelijk met beide bovenarmen 7 dagen toe zonder twee keer op dezelfde pl[lees meer...]ek te moeten plakken (want dat moet je dus niet doen he...)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum