nicotine

Stoppen met roken (54 meningen)

26-08-2013 | Vrouw | 32
Stoppen met roken
Hartstikke makkelijk in gebruik en zeer effectief. Het enigste wat ik super vervelend vind en eigenlijk nergens goed kan terugvinden is dat ik op wat voor ledemaat ik van mijn lichaam de pleister ook plak pijn krijg. Of het nu op mijn arm is of op mijn been, steeds krijg ik een zeurende pijn in de arm of been waar de pleister zit. Ik kan de pijn niet goed beschrijven, vroe[lees meer...]ger had ik last van groeibenen misschien kent iemand dat wel. Zo voelt deze pijn ook. Ik moet mijn arm of been dan in een gestrekte positie leggen dan gaat de pijn weer weg. Als ik bijvb op mijn arm lig of als tie onder mijn kussen s nachts lig wordt ik er wakker van ook als ik gewoon op de bank zit gaat mijn arm pijn doen echt heel vervelend. Wie kent dit nog meer. Ik ben er van overtuigd dat dit door de pleisters komt. Ben pas weer begonnen met de pleisters omdat ik een kleine terugval had en de pijn is er nu ook weer.

17-07-2013 | Vrouw | 50
nicotine
Met behulp van pleisters gestopt met roken. Echter namate de dosis minder werd werd ik steeds onrustiger. Nadat ik klaar was met stap 3 ben ik toch weer gaan roken. Ik vraag me af of het kwaad kan als ik langdurig pleisters gebruik. Kan iemand mij iets vertellen over de gevolgen als ik de pleisters langdurig blijf gebruiken?

09-06-2013 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Ik ben nu 8 weken van het roken af,dit met behulp van de pleisters. Morgen ga ik beginnen met stap 3,en ga dit 7 dagen doen. Ik heb geen bijwerkingen gehad,en ook geen last gehad dat de pleister niet bleef zitten,maar ik heb de pleister wel steeds op mijn bovenarm geplakt. Ik ben dus zeer tevreden over dit produkt,en ben zeer benieuwd als ik over 7 dagen klaar ben met[lees meer...] plakken of ik dan nog ontwenningsverschijnselen zal gaan krijgen van het"niet roken" Wil iedereen hier sucses toewensen met het stoppen met roken!

28-02-2013 | Vrouw | 34
nicotine
Ik denk dat ik een bijwerking heb van de Niquitin pleisters, maar ik weet het niet zeker. Ik weet niet of iemand anders er misschien ook last van heeft (of dat ik "gewoon" een tick erbij heb gekregen in het leven) ..... maar ik heb na ca. 4 weken gebruik van de pleisters (eerste 3 weken Nicotinell gebruikt, daarna Niquitin) pijnscheuten in mijn nek. Soms om de 15min, so[lees meer...]ms met langer tussenpozen. Iemand, niemand? Of ben ik een vreemde eend in de bijt?

10-02-2013 | Vrouw | 23
Stoppen met roken
Ik ben 10 dagen geleden gestopt met roken met behulp van tabletten. Ik heb al meerdere stoppogingen ondernomen maar nooit met een hulpmiddel. Ik was ontzettend verbaast want ik heb sinds dag 1 eigenlijk nergens last van. Ik rookte al jaren en ook veel maar ik heb nu zelfs geen drang naar een sigaret. De eerste paar dagen en de eerste keer tijdens het uitgaan af en toe alle[lees meer...]en de gedachte gehad van hmmm lijkt me lekker. Het is aanbevolen om minimaal 8 tabletten te nemen en om niet terug te gaan in het gehalte. Ik heb sinds de eerste dag niet meer dan 4 tabletten genomen en ben nu zelfs terug gegaan van 4 mg naar 1.5 mg. Hebben andere mensen deze ervaring ook? Ik ben wel een beetje bang dat het mis gaat, het lijkt bijna te mooi om waard te zijn...

09-12-2012 | Vrouw | 57
Stoppen met roken
na meer dan 43 jaar flink roken (groot pakje per dag) vanaf 04-12-2012 begonnen met plakken van 21 mg pleister en het werk echt geweldig, weinig problemen en ben blij dat ik eindelijk niet meer rook. Wat het plakken van de pleister betreft kan je ze beter op je bovenarm plakken dan laten ze niet los, plak je ze bij de heup ofzo dan schuiven ze weg of laten gedeeltelijk l[lees meer...]os.

17-10-2012 | Vrouw | 32
Stoppen met roken
Hallo, ik ben sinds 3 dagen gestopt met roken. Ik gebruik hierbij de pleisters. (21mg). De eerste nacht kwam ik niet in slaap en als ik al indommelde schrok ik om de haverklap wakker, zweten als een otter en draaierig waardoor ik beroerd werd. Heb de pleister toen verwijderd en heb de rest van de nacht heerlijk geslapen. De tweede nacht ging prima. Ben wel regelmatig wakke[lees meer...]r geworden maar viel ook weer direct in slaap. Ik heb alleen over nr. 13 gedroomd. Zéér raar, maar waar. S' morgens toen ik van bed af kwam liep ik tegen de muur aan zo draaierig dat ik was, ben aan het werk gegaan en heb daar flink overgegeven. Een uur later was de draaierigheid voorbij en voelde mij weer prima. Dit zijn de 2 momenten van bijwerkingen geweest, ik maak de rest van het doosje van deze pleisters (nog 4) leeg, even afwachten wat nog komt en anders stap ik over op de 14 mg. Ik rookte ongeveer altijd 20 sigaretten. Maar 21 mg van de pleisters is misschien toch teveel van het goede als uk pakje kent leeg rookte zat ik maar op 10 mg nicotine. Dus dat scheelt nogal. Als je camel of zo rookt daar zit 0,8 per sigaret in. Dus als je daar pakje van leeg rookt zit je ongeveer op 20mg. Dys ik denk dat dat ook iets is om op te letten als je aan de pleister begint. Verder werken ze fantastisch. Heb totaal geen zin in sigaretten.

03-10-2012 | Vrouw | 25
Stoppen met roken
Nu 1 week gebruik ik de pleisters. Vanaf dag 1 geen lust meer naar een sigaret. terwijl ik een stevige roker was. Minstens een pakje per dag. Wel heb ik erg veel last van de bijwerking nachtmerries. Elke nacht hetzelfde, en het lijkt wel of ik pas tegen de ochtens echt in mijn vaste slaap kom. In 1 week al twee maal door wekker heen geslapen wat mij nog nooit is overkomen[lees meer...]. Toch blijf ik ze gebruiken omdat ze wel erg effectief zijn. Soms laten ze inderdaad erg snel los

21-08-2012 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Ik ben nu ruim een week aan het plakken. De eerste tien minuten jeukt de pleister vreselijk en heb ik een rode vierkant. Maar dat is niet het probleem, de pleisters laten los! Ik gebruik geen body lotion. Ik plak er een groot stuk pleister overheen. Ik baal van de pleister en denk er over om te stoppen. Ik merk geen verschil als de pleister er af gevallen is.

09-07-2012 | Vrouw | 27
Stoppen met roken
Deze pleisters helpen mij heel erg bij het stoppen met roken. Ik las dat veel mensen last hebben dat ze los raken. Hier heb ik nooit last van, wel moet je geen bodylotion gebruiken op de plek waar je hem wilt plakken. Ook zijn de pleisters van 21mg te zwaar voor mij. Rookte wel een pakje per dag maar weeg maar 53kg, dus knip ik ze doormidden. Ik zou ook 14mg kunnen kopen m[lees meer...]aar die zijn net zo duur als die van 21 mg. En nu doe ik er twee keer zo lang mee.

24-05-2012 | Vrouw | 56
COPD
de pleisters blijven niet zitten,wij mijn man en ikzelf gebruiken ze nu ong.1 week en we zijn nu al door onze eertse verpakking heen.terwijl we er 7 dagen mee moeten doen hebben we gisteren allebei nieuwe moeten kopen.ze vallen er zomaar af terwijl ik ze vastplak.met een pleister extra eromheen.dat geeft vooral omdat we er de 1 week mee begonnen zijn extra onwenningsversch[lees meer...]ijnselen.

26-03-2012 | Vrouw | 43
COPD
Vol goede moed vanochtend de pleister van niquitin opgeplakt, want vandaag ben ik gestopt. Ik ben inmiddels 3 pleisters verder en ze laten allemaal los. Het begint bij de hoeken en zo gaat hij steeds verder.. Vanavond gesport en toen gleed hij er gewoon af, maar als je de pleister 24 moet gebruiken dan moet die toch wel tegen een stootje kunnen, kortom een waardeloze pleis[lees meer...]ter, zeker als je het als ondersteuning nodig hebt.

26-01-2012 | Vrouw | 20
Stoppen met roken
Door de pleisters ben ik nu 2 weken gestopt met roken. De behoefte aan een sigaret was direct weg na het plakken van de eerste pleister! Ik heb 4 jaar flink gerookt .. Een pakje per dag .. Eerdere stoppogingen mislukten direct omdat ik zonder hulpmiddel stopte en de hele dag dus alleen maar aan die stomme sigaret bleef denken en behoorlijk depressief begon te voelen zonder[lees meer...] mijn sigaret .. Maar .. Na het plakken van de pleister brand en jeukt het verschrikkelijk! Mijn huid word vuurrood op die plek .. Ik heb nu ook last van niet stoppende hoofdpijn gekregen. Morgen ga ik dus overstappen op een lichtere dosis .. Ik hoop het dat scheelt! Want de pleisters werken uitstekend! De bijwerkingen zijn alleen heel erg vervelend geworden nu ...

03-11-2011 | Vrouw | 28
Stoppen met roken
Ik ben nu bijna 2 weken gestopt met roken met behulp van de pleisters. Vandaag is de 11e dag en ben op deze site terecht gekomen omdat ik vandaag voor het eerst zware duizeligheid ervaar, klamme handen, licht in mijn hoofd en trillingen. Redelijk heftige ervaring. Eerdere dagen niet gehad en geen problemen ondervinden. Alleen een aantal keer dat de pleister wat makkelijk l[lees meer...]osliet, maar dat hangt denk ik af van de locatie waar je deze plakt.

27-09-2011 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Wie heeft er ook last van nachtmerry,s en slecht slapen.

02-04-2010 | Vrouw
Stoppen met roken
Door lichamelijke achteruitgang en het feit dat ik geopereerd moest worden hiervoor, moest ik stoppen met roken [mede ook i.v.m.infectiegevaar]. Ik stond er wel voor 100% achter, maar het werd wel mijn 3-de stoppoging sinds 20 jaar. Uit ervaring wist ik dat het mij al eerder gelukt was met nicotinepleisters, ik heb na mijn 1-ste poging 7 jaar niet gerookt en ben weer beg[lees meer...]onnen door emotionele omstandigheden. De tweede keer stond ik er niet voor de volle 100% achter, dus ging dit na 4 weken al mis. Ik vroeg om af en toe een trekje ,terwijl ik ook nog pleisters plakte. Nu heb ik me heel goed voorbereid, sta er bovendien volledig achter en ben sinds 5 weken gestopt nu en voel me behoorlijk goed! Als mentale ondersteuning heb ik het boek 'Voorgoed stoppen met roken' besteld. Mede door dit boek ben ik erachter gekomen waardoor ik een paar keer terug ben gevallen en ik ken nu de valkuilen! Deze overkomen mij dus niet meer! Hij is niet voor nicotinevervangers, maar mij helpen ze en daarnaast helpt zijn boek mij als bevestiging. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen zijn eigen moment en motivatie heeft. Een hulpmiddel is belangrijk, motivatie is echter ALLES. Veel succes allemaal!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum