Ervaringen met NiQuitin

jeuk aan arm of been

Stoppen met roken (59 meningen)

28-02-2013 | Vrouw | 34
nicotine
Ik denk dat ik een bijwerking heb van de Niquitin pleisters, maar ik weet het niet zeker. Ik weet niet of iemand anders er misschien ook last van heeft (of dat ik "gewoon" een tick erbij heb gekregen in het leven) ..... maar ik heb na ca. 4 weken gebruik van de pleisters (eerste 3 weken Nicotinell gebruikt, daarna Niquitin) pijnscheuten in mijn nek. Soms om de 15min, so[lees meer...]ms met langer tussenpozen. Iemand, niemand? Of ben ik een vreemde eend in de bijt?

09-07-2012 | Vrouw | 27
Stoppen met roken
Deze pleisters helpen mij heel erg bij het stoppen met roken. Ik las dat veel mensen last hebben dat ze los raken. Hier heb ik nooit last van, wel moet je geen bodylotion gebruiken op de plek waar je hem wilt plakken. Ook zijn de pleisters van 21mg te zwaar voor mij. Rookte wel een pakje per dag maar weeg maar 53kg, dus knip ik ze doormidden. Ik zou ook 14mg kunnen kopen m[lees meer...]aar die zijn net zo duur als die van 21 mg. En nu doe ik er twee keer zo lang mee.

03-11-2011 | Vrouw | 28
Stoppen met roken
Ik ben nu bijna 2 weken gestopt met roken met behulp van de pleisters. Vandaag is de 11e dag en ben op deze site terecht gekomen omdat ik vandaag voor het eerst zware duizeligheid ervaar, klamme handen, licht in mijn hoofd en trillingen. Redelijk heftige ervaring. Eerdere dagen niet gehad en geen problemen ondervinden. Alleen een aantal keer dat de pleister wat makkelijk l[lees meer...]osliet, maar dat hangt denk ik af van de locatie waar je deze plakt.

09-11-2009 | Man
Stoppen met roken
Het gebruik van de patches heeft me effectief geholpen om te stoppen met roken. Ik heb 1 doosje met de hoogste dosis (voor 1 of meer pakjes sigaretten per dag) gebruikt. De eerste week ging het prima. Daarna kreeg ik last van maag en darmproblemen. Ik heb werkelijk een hele week ik de zetel gelegen. Nog nooit heb ik me zo ziek gevoeld. Ik heb daarvoor ook al geprobeerd om[lees meer...] te stoppen met roken (zonder hulpmiddelen) en toen had ik geen bijwerkingen. Echter, toen ben ik wel opnieuw begonnen...

08-07-2023 | Vrouw | 62

22-08-2022 | Vrouw | 31
Stoppen met roken
Bij de 21 mcg veel last van buikpijn en pijn in de maag. Overgestapt naar 14 mcg. Nog steeds hetzelfde verhaal. Het mar even voor lief nemen.

11-08-2022 | Man | 60
nicotine (10mg)
Stoppen met roken
Het nadeel is dat je verslaafd blijft aan nicotine. Dus naderhand ben ik weer gaan roken.

26-10-2015 | Vrouw | 28
Stoppen met roken
3 weken geleden begonnen met pleisters plakken na 12 jaar een pakje per dag gerookt te hebben. Ik was verbaasd hoe goed het werkte.. had weinig behoefte aan sigaret. De pleister gaat wel snel los in de hoekjes, maar daar heb ik Leukoplast tape voor gehaald om het extra vast te plakken zodat het zeker bleef zitten. Helaas na een week kon ik de pleisters niet goed meer verdr[lees meer...]agen. De huid werd rood en jeukte verschrikkelijk.. op allerlei plekken geplakt, maar de reactie werd met de dag erger. Op gegeven moment zelfs opgezwollen plekken en het was net een dambord op mijn armen en benen omdat de rode uitslag (vierkantjes) niet meer wegtrokken. Moest er uiteindelijk mee stoppen en gebruik nu sinds anderhalve week de zuigtabletjes van Niquitin en die bevallen me ook goed. Dus als meer mensen last hebben van de uitslag kan ik de zuigtabletjes zeker aanraden!

18-12-2013 | Man | 62
nicotine (14/2424)
Aderverkalking
in 1990 pleisters geprobeerd echt een crime.. huiduitslag en loslatend bij zweten op mijn werk, slechte bui.. Nu over op pilletjes: bevallen mij uitstekend

27-09-2011 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Wie heeft er ook last van nachtmerry,s en slecht slapen.

15-08-2022 | Man | 57
Stoppen met roken
Hielp bijzonder goed om de fysieke ontwenningsverschijnselen tegen te gaan, maar had voor mij te veel bijwerkingen Rode irritatie plekken op de huid met veel jeuk en dat bleef dagen door gaan, soms tot 2 weken per plek waar een pleister gezeten had. Huid werd ook droog en schilferig en zwol op Na 6 weken over naar stap 2 van de pleisters, 14 mg, maar geen verbetering. P[lees meer...]aar dagen later gestopt. Pleisters bleven ook zeer slecht zitten.

09-04-2019 | Vrouw | 23
Stoppen met roken
Direct de pleisters gaan plakken toen ik wakker werd. In de avond mijn laatste sigaret gerookt. Na een uur werd ik ontzettend misselijk en duizelig. Pleister eraf gehaald en de volgende dag opnieuw geprobeerd. Weer heel misselijk en deze keer met braken. Werkt helaas dus niet voor mij

09-03-2019 | Vrouw | 46
nicotine (21mg/24)
Gebruik nu paar dagen deze pleisters, ze blijven bij mij niet goed plakken. Al staat er in de bijsluiter dat je je gewoon mag douchen.... Nou bij mij glijd het er gewoon vanaf😵... Ook de pleister opzich is vrij hard en vind het moeilijk om te zien waar de plakkant zit om eraf te halen voor gebruik. Zweet echt veel en heb koud (nee geen griep!) ik weet ook niet waar ik z[lees meer...]e verder kan pakken dan op de armen. Op borst gedeelte, rug, nek heeft voor mij geen nut om te plakken blijft al helemaal niet zitten! als er nu twee verschillende kleuren op zitten dan zie je aan welke kant je de plakstrip zit deze is helemaal transparant van voor en achter. Ik zie het niet en voel het amper. Lijkt me simpel op te lossen! Verder heb ik alleen moeite in de avond als ik tot rust kom en Niquitin kauwgum... Gut me maag kan ze niet verdragen! Heb gelukkig nog niet meer gerookt en dat wil ik graag zo houden 😊. Hopelijk gaat het zweten gauw over en gaat mijn huid niet verder irriteren. Succes voor iedereen die gaat stoppen 🤗

26-01-2012 | Vrouw | 20
Stoppen met roken
Door de pleisters ben ik nu 2 weken gestopt met roken. De behoefte aan een sigaret was direct weg na het plakken van de eerste pleister! Ik heb 4 jaar flink gerookt .. Een pakje per dag .. Eerdere stoppogingen mislukten direct omdat ik zonder hulpmiddel stopte en de hele dag dus alleen maar aan die stomme sigaret bleef denken en behoorlijk depressief begon te voelen zonder[lees meer...] mijn sigaret .. Maar .. Na het plakken van de pleister brand en jeukt het verschrikkelijk! Mijn huid word vuurrood op die plek .. Ik heb nu ook last van niet stoppende hoofdpijn gekregen. Morgen ga ik dus overstappen op een lichtere dosis .. Ik hoop het dat scheelt! Want de pleisters werken uitstekend! De bijwerkingen zijn alleen heel erg vervelend geworden nu ...

04-09-2022 | Man | 67
Stoppen met roken
Verschrikkelijke brandplekken van de pleisters

09-04-2020 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
5 dagen gebruikt en moest stoppen, nu 3 weken later nog steeds rode gloeiende plekken op de 5 plaatsen waar de pleisters hebben gezeten.