Ervaringen met Zyban

bupropion

Stoppen met roken (65 meningen)

25-07-2011 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Zyban heb ik gebruikt om te stoppen met roken. Het roken kon ik heel makkelijk laten door Zyban, maar ik werd er giga depressief van. Zo erg dat mijn man en kinderen me gesmeekt hebben om er mee te stoppen en een pakje sigaretten te kopen. Ik heb nu Champix gebruikt, heb geen bijwerkingen gehad en na een gebruik van 10 weken hoop ik de laatste tablet het komende weekend [lees meer...]te slikken om dan voorgoed van de sigaretten af te blijven.

16-10-2010 | Vrouw
Stoppen met roken
Doodeng dit middel, dit was mijn 8e dag en ik moest dus sinds gisteren 2x Zijban slikken. Hallucinaties, hoofdpijn, slecht slapen, hartkloppingen. Ik begrijp niet dat dit voorgeschreven mag worden. Het was doodeng, ik dacht dat ik een TIA of hersenbloeding had, de hallucinaties hebben uren aangehouden. Dit gebruik ik nooit meer!

09-04-2010 | Man
Stoppen met roken
Zyban heeft mijn leven enorm veranderd en dan ten neagtieve, Zyban is een volgens mij gewoon een antidepressivum maar waar later uit bleek dat de bijwerking van het medicijn zou kunnen helpen bij het stoppen met roken. Al na de eerste inname had ik hallucinaties en psychoses wat zich uitten in zelfmoordneigingen maar wat ik eerst niet kon herleiden tot Zyban. Ik kon mij ge[lees meer...]woonweg niet voorstellen dat het van een middel voor stoppen et roken zou kunnen komen. na 5 dagen ben ik gestopt maar het leed was al geschied. Ik heb 4 jaar ( en soms nog ) gelopen bij psycholoog en anderen met somberheid en depressie en nog meer terwijlk ik vol levensvreugde zat voor het gebruik ervan. De huisarts wuifde mijn gevoelens weg! De beleving van het leven van voor het gebruik is nog altijd niet terug. Ik noen mezelf maar 'collateral damage' maar Zyban brak mijn defensiemechanisme en relativeringsvermogen af. STIVORO adviseert het middel ook en dit zijn dan ook allemaal beangstigende tekenen dat we doorslaan in het een en ander. Het zal zo moeten zijn!

30-12-2009 | Man
Stoppen met roken
was zeer goed om ye stoppen met roken, alleen kreeg ik als bijwerking hallicunaties en ander enge angstbeelden, uiteindelijk was mij dit allemaal niet meer waard. Zeer zeker toen ik op de televisie hoorde dat dit middel zelfs tot diverse zelfmoordpogingen bij mensen had geleid. Conclusie: je kan het altijd proberen, maar pas op

05-08-2009 | Vrouw
Roken
heb van te voren gevraagd of er anti-depressiva in zit, de huisarts beweerde van niet, ik heb het 9 dagen gebruikt en vond sigaretten niet meer lekker, ben dus gestopt met roken, wel effectief, maar toen begon de ellende, zwaar depressief, dit soort gevoelens had ik nog nooit gehad, of begrepen, ben vreselijk geschrokken hiervan heeft bijna 1 jaar geduurd.

04-11-2022 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Zweten en gewoon door roken. Doe champix maar terug.

05-02-2022 | Man | 53
Stoppen met roken
Afgelopen donderdag 3 febr. gestart met 1 tablet zyban in de ochtend dus nu drie dagen geleden. Ik merk nog niets maar wel dat ik voor mijn gevoel nu meer rook als voorheen. Ik hoop heel erg dat dit medicijn mijn ''wondermiddel'' is om te stoppen want ik wil het heel erg graag. Wat ik wel merk is dat ik het steeds meer vind stinken, maar de smaak is er wel nog en dus hel[lees meer...]aas dat ik merk dat ik nu na drie dagen meer rook. Iemand hier ook last van?

15-11-2021 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik ben met Zyban begonnen om te stoppen met roken. Ik slik het nu een week en mijn zin in roken word inderdaad minder. Helaas ervaar ik wel veel bijwerkingen. Ik voel mij niet mezelf. ik ben nerveus, suf, ik ben niet vooruit te branden, voel me depri, last van mijn darmen, ik zie wazig (vooral van dichtbij), ik voel me zeer ongemakkelijk als ik met mensen praat. Ik wil h[lees meer...]eel graag stoppen met roken, maar deze bijwerkingen ga ik niet volhouden. Ik werk op een kinderdagverblijf en ik wil daar scherp zijn. Dus ik stop met Zyban en ik ga wachten tot Champix weer leverbaar is. Gelukkig werkt Zyban wel voor heel veel andere mensen. Ik heb altijd snel last van bijwerkingen helaaaaas...

02-05-2019 | Vrouw | 65
Etalagebenen
anderhalf jaar geleden kreeg ik last van etalagebenen: de vaten dus. Naar de vaatchirurg en stoppen met roken en looptraining. Looptraining gedaan, fysieo en e-sigaretten gaan roken. Na een jaar geen resultaat mede door de e-sigaretten. Naar een ander ziekenhuis ivm failliet Sloervaart en nieuewe vaatarts en dito behandel plan. Weer 3 maanden looptraining en Champix en [lees meer...]een coach ven het Trimbos. Na een week Champix; de halve dosering daarmee gesto0pt; de bijwerkingen waren niet te harden: heel emotioneel, somber, geen tijdsbesef en een heel kort lontje. Gestopt met Champix, maar na 4 dagen toch weer een sigaret, Nu ben ik aan de Zyban dag 2; de bijwerkingen lijkne minder en ik rook net. Kijken hoe dit gaat,,,,Hebben jullie nog tips, want ik moet echt stoppen met roken....

06-02-2018 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Hoihoi heb un vraag ik heb behoorlijk hoofpijn sinds ik met zyban ben begonnen iemand er nog last van ? Gaat dat wel weg of blijf dat moet er ook toe zeggen was verslaaft aan energie drank ma ook gelijk mee gestop iemand tips

28-10-2014 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
De eerste week 1 per dag ging prima dacht ik, de tweede week 2 per dag dat is mij 3 dagen gelukt en raakte iedere dag verdrietiger en huilbuien , dus gestopt met zyban en bevalt prima, ook gestopt met roken en eigenlijk valt het wel mee soms denk ik o ja nu zou ik gerookt hebben maar de behoefde om er echt 1 op te roken nee dt is er niet meer.

30-06-2013 | Vrouw | 48
bupropion
geen enkel effect op rookstop

25-02-2013 | Vrouw | 28
Stoppen met roken
Ik ben een beetje bang geworden van de waarschuwingen in de bijsluiter over de bijwerkingen. Ben begonnen met een half pil daarom, en wel om de dag. Ik ben ook vrij licht dus was zeker goed, nl. 48kg! Ik had nog steeds zin in roken, maar merkte wel dat de sigaret anders smaakte, niet zo bevredigend meer, maar smaakte lekkerder doordat het mij een zoet-kruidige smaak er[lees meer...]varing opleverde. Ik voelde me wel een beetje vreemd, beetje licht in mijn geest. En omdat ik weinig resultaat merkte heb ik gekozen om te stoppen met de pillen omdat ik liever geen bijweringen wilde krijgen. Gewoon een sterke wil opzetten en vetrouwen in mijn eigen kunnen dan maar. Cold turkey was me een keer gelukt, maar nu lukt t niet meer. Dus ik probeer af te bouwen op zijn minst. Groet N.

25-02-2012 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
ik heb vreselijke jeuk en vlekken over mijn hele lijf gekregen,met gevolg hele nachten niet kunnen slapen van de jeuk,nu gestopt en heb van de arts prednison gekregen,in de hoop dat de huidallergie overgaat Afwachten dus.Ik rook dus nog steeds helaas.

11-01-2012 | Vrouw | 49
Stoppen met roken
Vervelende bijwerkingen en gevoel dat het niet hielp, dus vrij snel mee gestopt.

18-12-2011 | Vrouw | 44
Stoppen met roken
hoi, ik gebruik nu zyban nu ruim 4 weken. In het begin ging alles goed maar nu heb ik veel last van bijwerkingen zoals buik pijn, neiging om over te geven, last van mijn keel, kortom voel me slecht. Wil nu gaan stoppen.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum