Ervaringen met Zyban

bupropion

Stoppen met roken (65 meningen)

06-02-2018 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Hoihoi heb un vraag ik heb behoorlijk hoofpijn sinds ik met zyban ben begonnen iemand er nog last van ? Gaat dat wel weg of blijf dat moet er ook toe zeggen was verslaaft aan energie drank ma ook gelijk mee gestop iemand tips

20-12-2011 | Vrouw | 31
Acne/puistjes
Beste mensen, ik sprak mijn oom en tante die bezig waren met champix om te stoppen met roken zij waren al een week gestopt. Toen dacht ik van nou als hun het toch kunnen moet ik het zeker kunnen. Ik rookte 12 jaar een pakje per dag?! Ben op 7 oktober begonnen met ZYBAN, de eerste zes dagen 1 pil, en de 2e week 2pillen per dag. Omdat ik altijd om 6 uur s'ochtends opsta had [lees meer...]ik geen bijwerkingen zoals slapeloosheid, wat ik bij iedereen lees. Mijn 2e pil nam ik altijd rond 2 uur s'middags namelijk. Scheelt toch en ik kan het iedereen aanraden. HEt belangrijkste vandaag 20 december 2012 ben ik nu 9 weken gestopt met roken en dat allemaal dankzij de ZYBAN. Ben a.s. vrijdag ook al twee weken met het gebruik van de zyban gestopt en en heb nog steeds niet aan een sigaret gedacht. Voor mij het wondermiddel van de eeuw echt super.

05-02-2022 | Man | 32
Stoppen met roken
Wat een rot spul joh. Vol goede moed begonnen met het slikken van deze troep om te stoppen met roken. Na 6 dagen 1 pil per dag te hebben geslikt overgegaan tot 2 per dag.. op maandag begonnen met 2, op woensdag begon ik kleine jeukende bultjes te krijgen op m'n rechter onderarm. Huisarts zei dat ik het even moest aankijken, als t donderdag ochtend erger zou zijn dan moest [lees meer...]ik stoppen. Donderdag een halve pil geslikt. We zijn nu dik anderhalve week verder en m'n hele lijf zit onder de rode extreem jeukende vlekken. Het lijkt verdacht veel op netelroos. Wat een gezeik joh. Tyfus spul. Ik slaap al dik een week niet meer en heb mij zelfs moeten ziek melden van werk.. ik raad sterk af dit spul te gebruiken! Doe t niet! Ik ben ondertussen zonder zyban gestopt met roken, cold turkey. Nu 7 dagen zonder sigaret!

16-10-2012 | Man | 32
Stoppen met roken
De wil om te stoppen was er wel, maar het middel nam echt totaal niet de behoefte weg van een sigaret. Helaas wel bijwerkingen, het gevoel alsof er een band om je hoofd zit die langzaam strakker wordt gedraait, ik kan het niet anders verwoorden, zeer vervelend, en ook wel iets van een 'high' aanwezig, maar geen aangename. Erg droge mond, en van diverse mensen ( werk en [lees meer...]prive) kreeg ik de vraag of ik drugs had gebruikt, mijn pupillen waren anders dan normaal en ik had gelig oogwit. Voelde me nét een junkie en zo zag ik er ook een beetje uit schijnbaar. Echt een paarden-middel , best zwaar spul , kijk er mee uit. Was al eerder gestopt zonder medicijnen maar na een jaar was ik weer begonnen. Deze keer met zyban slechts 5 dagen gestopt en weer begonnen.

26-05-2012 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
In begin wat bijwerkingen. Bij mij was 1 tablet per dag voldoende. Bij twee tabletten sliep ik maar 4 uur per nacht.

04-11-2022 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Zweten en gewoon door roken. Doe champix maar terug.

28-06-2021 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Ik heb de zyban voorgeschreven omdat champix voor onbepaalde tijd niet beschikbaar is. Ik moet zeggen ja ik word er wat suf van maar overal vooral heel blij. Nu heb ik wat onderzoek gedaan en blijkt dat zyban op dopamine werkt in tegenstelling tot bijv prozac. Ik ben nog niet gestopt met roken maar de zin neemt wel al enorm af.

05-10-2011 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
In maart 2009 begonnen met innemen van deze medicijn, na 10 dagen was ik gestopt met roken en sindsdien niet meer gerookt. Werkte bij mij zeer goed.

18-10-2017 | Man | 35
Stoppen met roken
Ik kreeg de Zyban voorgeschreven via mijn huisarts. Afgelopen maandag (18-10-17) begonnen met 150 mg. De volgende dag de volgende ingenomen en merkte meteen een soort van alertheid. Mensen om mij heen vonden mij lacherig en vroegen; gaat het wel goed met je? Ja hoor was mijn antwoord. 's Middags met mijn rijinstructeur over gehad dat ik begonnen was met het slikken van Zyb[lees meer...]an en gevraagd; is het wel verstandig om te rijden, aangezien er wel een gele sticker op de verpakking zit? Mijn rijinstructeur zei: Wij kijken even hoe het gaat, mocht het niet gaan stop je meteen. In principe ging het goed, maar ik voelde mij er toch niet lekker bij. Ik ben naar huis gebracht en had na de tijd ook nergens meer zin aan. Snel maar iets besteld en na het avondeten werd ik zo moe, dat ik echt dacht ik wil slapen om 18:00 uur. Ik keek in de spiegel en het eerste wat mij opviel waren mijn rode ogen. Ik dacht bij mijzelf, nu ga ik eventjes voor een uurtje in bed liggen en dan sta ik uitgerust weer op. NOT! Ik heb dwars door de wekker heen geslapen (overkomt mij nooit) en werd niet eerder wakker dan 21:30 uur. Ik werd ook nog eens gedesoriënteerd wakker en zag beelden voor mij (hallucinaties) die je niemand toe wenst, daarnaast werd ik héél emotioneel en had moeite om uit bed te komen. Ik zakte haast in elkaar en voelde mijn hele lichaam tintelen, was duizelig en had enorme hoofdpijn. Vanmorgen nadat ik bijna twaalf uren in mijn bed had gelegen, stond ik op als een zombie en normaal gesproken heb ik dat alleen als ik de griep heb. Ik heb vandaag mijn huisarts direct gebeld en aangegeven dat ik er mee STOP! Wat een rotzooi en dan zoveel bijwerkingen in twee dagen. Vandaag had ik nog een paar kleine naweeën en die heb ik verholpen door veel water te drinken, bewegen en vooral veel fruit te eten.

10-12-2011 | Vrouw | 36
bupropion
Op 30 november begonnen met 1 tablet per dag, het roken moest nu naar 20 jaar maar eens afgelopen zijn! Andere pogingen zoals laseren,kauwgom etc hielpen niks! 6 dec heb ik de laatste sigaret geheel onbewust gerookt, niet bij stil gestaan dat ik niet meer zou roken! Vanaf 7 dec heb ik totaal niet het gevoel gehad dat ik ooit heb gerookt...heel bizar maar t is echt waar! Be[lees meer...]n nu op de 4de dag, weet het is vroeg om te zeggen, maar ik heb vertrouwen dat ik er vanaf nu voor altijd vanaf ben!!!

06-08-2022 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Zeer slechte ervaringen mee. Voorgeschreven gekregen via ZoHealthy, dit naam kunnen ze ook beter schrappen. Na een vragenlijstje kreeg ik de pillen thuisgestuurd via een coach. Eerste paar dagen gingen redelijk daarna begon ik last te krijgen van krampen en trillingen. Tweede week was een hel, ongelooflijk nerveuse trekjes die ik normaal niet had en autorijden ging gewoon[lees meer...] niet meer. Op mijn werk enorm prikkelbaar en begon slecht te slapen en vreemde gedachtes te ontwikkelen. Mijn huisarts verwees mij door naar mijn coach maar die wist er niet 1-2-3 raad mee, ik vraag mij af of deze mensen wel een medische opleiding hebben gehad. Uiteindelijk bij de weekendarts terechtgekomen die behoorlijk schrok en mij direct heeft geholpen en aangeraden heeft te stoppen. Via haar moest ik vernemen dat het middel eigenlijk een anti-depressivum is en dat er heel veel bijwerkingen gemeld worden. Als ik dit allemaal had geweten was ik er nooit aan begonnen. Nu 2 maanden verder slaap ik nog steeds slecht, autorijden kan wel weer maar de vreemde gedachtes die ik nooit had steken af en toe de kop op. Inmiddels gestopt met Niquitin en veel doorzettingsvermogen.

24-10-2011 | Vrouw | 38
Roken
Het medicijn Zyban deed niets bij mij.

22-05-2019 | Vrouw | 39
Rookverslaving
Bij mij werkte het niet en erge bijwerkingen. Ik kon er oa niet meer door autorijden en was een enge ervaring. Nu in 2019 nieuwe poging met Tabex, dit werkt goed, was veel minder duur en geen bijwerkingen. Kijk goed wat voor jou werkt en geef niet op.

05-10-2022 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Na overstap van 1 naar 2 tabletten begon de ellende. Paniekaanvallen waar geen einde aan kwam en dreigde in psychose te raken. Moest accuut stoppen en nog dagen niet mezelf geweest. Wat een gif! Volgens stop coach moest ik de horror verhalen online niet geloven.

01-08-2023 | Man | 41
Stoppen met roken
Ik ging stoppen met roken en dan beginnen met 1. Tablet per dag en dan door roken een week. Na een week overstappen naar 2 keer per dag. Een dag later is je Stop dag in een keer stoppen. Het is een wondermiddel bijna geen afkick verschijnselen. Ik ben inmiddels gestopt met roken. Het zorgt echt dat je geen zin hebt om te roken. Ik kan iedereen die echt wil stoppen dit med[lees meer...]icijn aanbevelen.

25-09-2018 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
25 Sigaretten per dag, 22 jaar lang, genoeg is genoeg zo zat ik vorige week bij de huisarts. Gemotiveerd om te stoppen maar ik wilde ook hulp. Kennissen zijn gestopt met behulp van Zyban, dus die wilde ik ook. Na een intake met de praktijkondersteuner het recept gekregen. Direct woensdag 19-7 begonnen met 150mg in de ochtend, en gisteren maandag op de 6e dag dosis ver[lees meer...]dubbeld, in de middag nogmaals 150mg. Echter, afgelopen zondag, dus op de 5e dag van het gebruik van Zyban heb ik niet meer gerookt! Het is heel bizar maar de 'trek' is weg en het paniekerige gevoel van IK MOET ROKEN of MIJN SIGARETTEN ZIJN BIJNA OP, dat heb ik niet meer. Het enige wat ik voel is een soort van blij gevoel, de hele dag, en helaas ook nacht. Want slapen doe ik heel erg slecht. Ook voel ik me opgejaagd, maar ik neem het voor lief, gaat vanzelf weer weg denk ik. Maar liever een paar weken slecht slapen dan een leven lang nog roken. Lijkt wel een reclame praatje maar voor mij is Zyban een wondermiddel, dit had ik nooit verwacht.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum