Ervaringen met Zyban

bupropion

Stoppen met roken (65 meningen)

11-01-2012 | Vrouw | 49
Stoppen met roken
Vervelende bijwerkingen en gevoel dat het niet hielp, dus vrij snel mee gestopt.

19-04-2022 | Man | 50
Stoppen met roken
35 jaar gerookt en begon diverse lichamelijke klachten te vertonen. Reuma, longproblemen en verstopte ader lies. Alle artsen adviseerden stoppen met roken. Eerder diverse pogingen maar niks werkte. Via internet zyban tegen gekomen en veel gelezen. Naar de huisarts en praktijkondersteuner gesproken. Zyban besteld en volgens deze ondersteuner zou het 2 weken duren voordat ze[lees meer...] binnen waren en dus afspraak gemaakt over 2 weken. Medicijnen kwamen echter 2 dagen later met uitgebreid gebruiksaanwijzing. 6 dagen 1 pil ingenomen en dat ging goed. Rustig in mijn hoofd, koffie smaakte niet meer zo lekker en sigaretten waren net lucht. Na 6 dagen overgegaan op 2 tabletten. Dezelfde dag waren mijn sigaretten op en wilde ze ook niet meer kopen. Drie dagen daarna begonnen de bijwerkingen. Angststoornissen, depressief, geen zin meer in het leven, neerslachtig en meest vervelende slapeloosheid. Het leek wel of ik een propeller in mijn hoofd had. Gelijk gestopt met dit medicijn. Heb nu 8 dagen niet gerookt en ook geen zin. Hoop het vol te houden. Het werkt wel maar bijwerkingen zijn ondraaglijk.

11-11-2021 | Man | 50
Stoppen met roken
Eerst 6 dagen 1 tablet van 150mg, daarna 2 tabletten per dag. Vanaf woensdag in de 2e week per direct gestopt met roken en daarna geen sigaret meer aangeraakt en ook geen behoefte meer

28-10-2014 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
De eerste week 1 per dag ging prima dacht ik, de tweede week 2 per dag dat is mij 3 dagen gelukt en raakte iedere dag verdrietiger en huilbuien , dus gestopt met zyban en bevalt prima, ook gestopt met roken en eigenlijk valt het wel mee soms denk ik o ja nu zou ik gerookt hebben maar de behoefde om er echt 1 op te roken nee dt is er niet meer.

10-10-2012 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Kwam onder de uitslag te zitten, tabletten hadden geen invloed op mijn rookgedrag.

25-02-2012 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
ik heb vreselijke jeuk en vlekken over mijn hele lijf gekregen,met gevolg hele nachten niet kunnen slapen van de jeuk,nu gestopt en heb van de arts prednison gekregen,in de hoop dat de huidallergie overgaat Afwachten dus.Ik rook dus nog steeds helaas.

23-08-2021 | Vrouw | 52
Stoppen met roken
Doordat de Zyban nog in de kast lagen ben ik daarmee begonnen. Ik heb ze 2 weken gebruikt omdat ik hartkloppingen kreeg. Maar nu 12 jaar later ben ik dankzij Zyban nog steeds gestopt met roken. Dus ik ben blij dat ik ze geslikt heb.

05-02-2022 | Man | 53
Stoppen met roken
Afgelopen donderdag 3 febr. gestart met 1 tablet zyban in de ochtend dus nu drie dagen geleden. Ik merk nog niets maar wel dat ik voor mijn gevoel nu meer rook als voorheen. Ik hoop heel erg dat dit medicijn mijn ''wondermiddel'' is om te stoppen want ik wil het heel erg graag. Wat ik wel merk is dat ik het steeds meer vind stinken, maar de smaak is er wel nog en dus hel[lees meer...]aas dat ik merk dat ik nu na drie dagen meer rook. Iemand hier ook last van?

30-12-2017 | Man | 53
Stoppen met roken
Ik was totaal niet gemotiveerd maar dacht: ik kijk wel. * dagen geslikt zonder te stoppen (zoals aangegeven) op dag 9 een half vol pakje van Nelle zware shag boven op de prullenbak gelegd zodat ik dat makkelijk weer kon terugpakken. De volgende ochtend ben ik gewoon begonnen met het uitstellen van het peuk opsteken: eerst naar de w.c., eerst koffie, eerst email bekijken en[lees meer...]z. 1e dag denk je elke seconde, de 2e dag elke 10 sec. de 2e week 1 keer per minuut enz enz. Ik vond het een stuk makkelijker met Zyban.

04-04-2015 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Ik heb Zyban 10 jaar geleden gebruikt. Maar ben na een week gestopt omdat ik de bijwerkingen te ernstig vond. Ik had een suf gevoel en mijn bewegingen waren vertraagt!

25-01-2013 | Man | 54
Stoppen met roken
Prima gelukt en nooit meer herbegonnen ik weet niet meer hoelang al. Maar je moet de wil hebben om te stoppen. Zonder moeite en blijvend.

19-08-2023 | Man | 55
Stoppen met roken
Dit is de 2e keer dat we met zyban stoppen. De eerste keer na 1.5 jaar weer begonnen met roken, door omstandigheden. Na 4 maanden roken zijn we opnieuw begonnen met zyban. 1e week gewoon door roken. Met 1 tablet per dag. 7e dag 2 tabletten per dag. Ook gestopt met roken. Nergens last van, ook geen behoefte meer aan een sigaret. We gingen er ook in van nou we ga[lees meer...]an weer stoppen we doen dat effe. Omdat het de eerste keer ook zo makkelijk ging, ook geen bijwerkingen of behoefte aan een sigaret. Ook als iemand naast me zit te roken, heb ik geen last/probleem mee.

03-12-2021 | Man | 55
bupropion (150mg)
Ik ben dit middel gaan slikken tegen roken. Ik merkte echter dat mijn depressiviteit ook verdween!!! Ik heb vele vele medicijnen geslikt tegen depressie, en allemaal of geen effect of alleen kortstondig. Wel altijd de bijwerkingen... En dit middel Het werkt!!!! ik lach weer om internetfilmpjes, kook weer lekker en geniet van muziek. (en kan nog lang door gaan) En bi[lees meer...]jwerkingen? --> GEEN. Ik ben 55 jaar oud, mijn hele leven last gehad van zware depressies (dicht bij zelfmoord) en als ik daar nu aan terug denk is dat een vreemde herinnering. Sta 100% anders in het leven. Voor mij is dit een wondermiddel en gelukkig is het nu chronisch voor geschreven. Ik wil er echt , echt, echt niet van af. Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik heb ook autisme. Misschien de combinatie, maar zoals gezegd, ik ben geen arts. o, ja, en ik ben gestopt met roken.....

04-01-2017 | Man | 56
Stoppen met roken
Ik nam zyban a rato van een dosis per dag om na 14 dagen te verdubbelen. Onmiddellijk na de verdubbeling hevige jeuk in de vingers en handen. Ik ben ook gevoelig voor bepaalde penicilines. Door zyban terug te brengen naar een dosis per dag bleef de jeuk weg en door een langere aanloop -2 maanden- ben ik toch nog kunnen stoppen met roken. Naast zyban nam ik atorvastatine, e[lees meer...]mconcor, brilique en asaflow. Da dag dat ik echt besloot te stoppen (na 3 raadplegingen bij de tabakologe) startte ik met gehalveerde 16mg nicotinepleisters. Dit heb ik slechts een week gedaan want ik kon niet slapen. Na 5 dagen had ik al een dag waar ik pas 's avonds aan een sigaret dacht. Nooit gedacht dat het zou lukken, want eigenlijk rookte ik omwille van lichte dosissen weed (wiet) die ik toevoegde. Al bij al was de nicotine bijzaak. Nu 3 maanden gestopt Ik mis de marihuana soms wel, maar toch blij dat het voorbij is, na 30 jaar én 1000 keer nooit-langer-dan-3-dagen-gestopt. :-)

25-03-2015 | Vrouw | 58
Stoppen met roken
Vier jaar geleden ben ik met volle tevredenheid gestopt met roken dmv Zyban. Anderhalf jaar geleden weer aan het roken gekomen en meteen weer Zyban gebruikt. Beide keren ben ik gestopt met mijn eigen medicatie tegen depressie. De eerste keer ging moeiteloos, alsof ik een pepermuntje slikte. Geen bijwerkingen en op de 14de dag gestopt. Helaas ging het de tweede keer in pre[lees meer...]cies dezelfde omstandigheden helemaal mis! Ik voelde me angstig, ziek en erg depressief en moest ermee stoppen. Toch wil ik het nog een keer proberen., maar ik zie er nu erg tegenop. Vreemd hoe een medicijn ineens zo anders kan "werken" Toch geef ik de moed niet op, ik weet immers dat het kan! Mijn mening (sterretjes) is gebaseerd op de eerste keer.

25-09-2022 | Man | 60
Stoppen met roken
Eerste week 1 pil,dat ging goed,de 7e dag 2 pillen,dat was niet te doen,sliep niet meer,was een zombie,terug gegaan naar 1 pil en nu,na 47 jaar zwaar gerookt te hebben al week niet gerookt,ook geen behoefte meer aan.