categorie

Virale infecties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Virale infecties

02-03-2024 | Vrouw | 66

haaruitval

Vreselijke haaruitval

22-02-2024 | Vrouw | 44

vermoeidheid buikklachten

Ik heb herpes in n'n linkeroog, reeds 1jaar3maanden. Zodra ik stop met aciclovir komt het zeer agressief terug. In perioden van verminderde weerstand (ziek, maandstonden, vermoeid) krijg ik ook vaak en opstoot. Pilletjes houden het onder controle maar het is dubbel. Ik heb last aan m'n darmen en slaap slecht/nachtmerries/vermoeid sinds de start met het medicijn. Ook wel ve[lees meer...]rhoogde druk in het oog en immuniteitssysteem dat te fel reageert op het virus waardoor ik bijkomende medicijnen moet nemen. Dus niet zeker of enkel aciclovir de gezondheidsklachten veroorzaakt.

17-02-2024 | Man | 73
Gordelroos

acute hoofdpijn duizeligheid misselijkheid abnormale zwelling van de penis wazig in het hoofd verandering van stabiliteit

Hevige hoofdpijn misselijk moeilijk urineren duizelig flauwvallen warrig

03-02-2024 | Man | 30
Koortslip
Moment van opkomen van blaasjes 2000mg (4 pillen) nemen en 12 uur later weer. Droogt meteen uit en blijft bij het begin en je ziet er niks van.

31-01-2024 | Vrouw | 73
Gordelroos
Al na de eerste inname werd ik heel duizelig en kreeg ik flinke hoofdpijn. Vergelijkbaar met migraine. Gisteren de laatste dosis en nog steeds heb ik een zg. dronkemansgang en ben ik heel duizelig.

07-01-2024 | Vrouw | 50
aciclovir
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Terugkerende herpes genitalis. Intussen herken ik de eerste signalen, begin ik sneller aan de kuur en kan ik voorkomen dat de boel ´ontploft´ en ik een maand last heb eer alles helemaal genezen is. Wondermiddel, liever wat bijwerkingen dan de doorbraak. Elke 4u een pil overdag, is iets minder handig.

13-11-2023 | Vrouw | 33
valaciclovir
Vind er veel bijwerkingen aan zitten

04-10-2023 | Vrouw | 43
Gordelroos
Ik neem dit middel inmiddels voor de 6e keer . Elk jaar heb ik wel een keer gordelroos. Het middel helpt goed enige nadeel het zijn grote pillen… alleen kan ik dat zeg niet zo goed slikken.

15-09-2023 | Vrouw | 27
Gordelroos
Een kuur van 7 dagen voor Gordelroos. Uitbraak is gestopt en de pijn gaat langzaam weg. Sinds gebruik zit ik elke ochtend onder de huiduitslag (netelroos). Verder nog enkele andere bijwerkingen. Gelukkig is het een kuur …

31-03-2023 | Vrouw | 46
Lipblaasjes
Neem nu 10 dagen en op dag 7 leek er eindelijk een beetje resultaat te zijn Krijg ik een nieuwe uitbraak! Vooral veel zenuw pijnen in benen en 1 blaasje Hoe kan dat tijdens een kuur Ik heb de ene na de andere uitbraak, ook in mijn vagina En dacht door deze medicatie te nemen ik geholpen zou zijn , maar niks ….. Iemand ook ervaring met zulke extreem vele aanvallen? [lees meer...]Gaat dit ooit voorbij ? Ik word depressief

31-07-2022 | Man | 46
Koortslip
Jeetje, waar zal ik beginnen.. /ik weet nog dat ik me wezenloos schrok toen mik mijn eerste koortslip (een echt walgelijk ogende dik ontstoken bovenlip) kreeg, Ik was 14 en natuurijk flink aan het puberen. Had er wel al van gehoord. En mijn eerste reactie was complete paniek.. Het meest wat me was bijgebleven toen dit onderwerp voorbij kwam tijdens de ( toch ook wel schr[lees meer...]ijnend slechte en gebrekkige] les op school, Was ; "Gadverdamme..en ik ga hier dus nooit meer vanaf komen, mijn leven zal hierdoor voorgoed getekend zijn" En; Als men dit gaat zien en weten, ben ik de vieze herpesgast ..en nu gaat niemand mij ooit nog willen zoenen." Neem geust aan dat dit Een schokkende traumatische ervaring is Voor mij was het ECHT een vernietigende schok voor mijn toch al zo lage zelfbeeld. Dit onvoorstelbaar smerige virus heeft JARENLANG mijn leven geteisterd. Destijds moest je het doen met als antwoord van je huisarts: "jammer, je hebt het en het zal nooit meer weggaan, want er is geen werkend medicijn voor" Wat mij nog steeds verbaasd is hoe vreselijk slecht de voorlichting hierover was in mijn jeugd. EN EERLIJK GEZEGD, het is vandaag de dag nog steeds ZWAAR ONDER DE Maat. Waarom er nergens vermeld word dat je met een uitbraak van dit Kl*te virus Niet alleen anderen kunt besmetten, MAAR OOK Jezelf! WEL werden de uitbraken in mijn geval steeds heftiger. Mijn neus werd ook aangetast en het virus was telkens als het terugkwam een stuk erger en uigebreider. Je wilt ECHT NIET weten hoe ik er talloze keren zo bij heb gezeten. Alsof heel mijn gezicht in brand stond. Die vreselijke jeuk, maar je mag er niet eens aankomen, dus krabben kun je vergeten! Ik heb door de vele en vaak heftige uitbraken JARENLANG als een soort kluizenaar geleefd. Schaamde mij er vreselijk voor . toen ik nu een jaar geleden voor het eerst over dit medicijn "ValAciclovir" las, wilde het ook direct gaan proberen.. Het gevecht wat ik heb moeten leveren met mijn huisarts om hem eindelijk zover te krijgen om mij dit Alsje blieft voor te schrijven, al was het maar voor een paar manden. Ik wilde gewoon weten of ik er baat bij zou hebben, niet geschoten is altijd mis, toch? Het is werkelijk te belachelijk voor woorden dat ik met mijn voorsgeschiedenis, van zoveel ellende, fysiek en metaal lijden, ZO ONTETTEND HARD HEB MOETEN STRIJDEN OM DIT MEDICIJN OOK MAAR UIT TE MOGEN PROBEREN!! Uiteindelijk mocht ik het dan eindelijk 3 tot 6 maanden proberen. En daar waar ik echt om de haverklap weer een nieuwe uitbraak had, zo om de maand of drie weken...? Ik heb in die zeg maanden 1 keer wat getintel gevoeld (zoals je die voelt vlak voor een uitbraak) en heb toen DIRECT de dosis van die dag en de dag erop vedubbeld.. En wat denk je? binnen 2 uur geen tintelingen meer. En die uitbraak is ook helemaal uitgebleven! Uiteraard was en is het nog steeds wennen, Maar ik kan hier niet genoeg benadrukken hoe blij ik ben met dit medicijn!! Ik had alles, maar dan ook ALLES al gedaan en geprobeerd. Daardoor weet ik nu ook dat je met dit Virus in je lijf moet oppassen met in de zon liggen. EN het eten van noten. Dat komt omdat er in noten heel veel L-Arganine zit. Dat is een zeer sterke trigger. Mango is dat ook. en voor sommige mensen kan koffie ook problematisch kan zijn. Maar voor mij zijn noten echt funest. Jammer, want ze zijn heel gezond en ik vnd ze ook superlekker. Maar wanneer ik teveel L-arganine binnenkrijg en dit NIET kan uitbalanceren met iets waar veel L-Lysine in zit,. dan heb ik de zelfde avond nog een uitbraak. Dus ja, L-Lysine helpt wel en kan al best wel wat ellende verminderen. Ben veel gezonder gaan leven en dus ook NOG veel bewuster gaan eten. Het virus krijgt meer kans om zich te vermeerderen wanneer je weerstand lager is. Daarom gaan een verkoudheid of een griep ook bijna altijd gepaard met een uitbraak van herpes. En toch, ondanks een compleet nieuwe levensstijl en eetgewoonte... Het BLEEF maar terugkeren... Maar dus, sinds ik dan EINDElIJK na een groot aantal extreem heftige gesprekken met mijn str*nteigenwijze huisarts over hoezeer ik psychisch bijna gesloopt ben door dit vreselijke virus, kreeg ik dan toch dit geweldige medicijn voor een haljaar. Dat ging zo ontzettend goed!! Al die tijd Helemaal KLACHTENVRIJ. Voor het eerst in mijn hele leven, een halfjaar lang geen enkele uitbraak!! Nou, geweldig toch? zou je denken.. Want na dat half jaar wilde mijn huisarts het niet meer voorschrijven omdat hij het onnodig vond. Kortgezegd moest ik er dan toch maar gewoon mee leren leven dat ik "soms" een koortslip zal hebben. Ik wist niet wat ik hoorde. Na nog eens een heftig gesprek over hoe belangrijk dit medicijn voor mij is schreef hij toch maar weer schoorvoetend nog eens voor drie maanden voor.. Daarna moesten we dan toch "echt een tijdje zonder proberen, want..." En nou komt ie : "het toch best een duur medicijn is, en de medische raad wil niet dat...." En daar viel voor mij het kwartje pas. Met vriendelijke Groet, je lotgenoot. (RED mijnmedicijn.nl : verkorte versie door te lang tekst )

19-06-2022 | Man | 54
Gordelroos
Flinke huiduitslag op mijn voorhoofd, ontstond in een paar dagen, bleek gordelroos te zijn. Aciclovir voorgeschreven gekregen (tabletten + oogzalf) om uitbreiding richting ogen te voorkomen of in elk geval af te remmen. Toen ik begon met de kuur had ik een paar kleine plekjes boven mijn oog. Sindsdien kwam er niets meer bij. De bestaande plekken veranderen langzaam (du[lees meer...]urde wel lang) in donkere korstjes. Vooral even lastig om 5 x per dag op vaste tijden tabletten te moeten nemen en die oogzalf in je oog te prutsen. De bijwerkingen vielen me mee. Af en toe licht misselijk gevoel (eten helpt), en af ten toe beetje diarree. Ook wat vermoeid en overdag soms slaperig. De laatste dagen had ik een paar keer een aanval van hartkloppingen terwijl ik me vermoeid voelde. Dat vond ik eng. Na de kuur heb ik dat niet meer gehad.

03-11-2021 | Vrouw | 29
Gordelroos
Na een verkeerde diagnose door de huisarts, deze medicijnen 5 dagen daarna kunnen ophalen bij de hap met de juiste diagnose. Gelijk na de 2e pil merkte ik effect, het gevoel alsof m'n huid word opgevreten verdween, de jeuk en zenuwpijn verdween ook. Zeer effectief! Wel kreeg ik na een aantal pillen wat hoofdpijn, maar alles beter dan de pijn van gordelroos

27-09-2021 | Vrouw | 35
Gordelroos
Ik ben een vrouw van 35.Vandaag begonnen met dit medicijn tegen zoster virus gordelroos merk nu beetje hoofdpijn dus waarschijnlijk is dit een teken dat het al iets doet ,heb al ruim 2 jaar lang gordelroos en steeds opnieuw dat terug kerende virus. Ooit prednison gekregen daarna begon de gordelroos weer opnieuw 1 maand later terug te keren.nu hoop ik dat het met deze virus[lees meer...] remmers voorgoed wegblijft zoniet word ik doorverwezen naar een internist. Want ben echt klaar met deze afschuwelijke pijn,janken van de pijn en niet kunnen slapen.

01-08-2021 | Vrouw | 33
Gordelroos
Beste mensen Gebruik dit medicijn alsjeblieft nooit Ik heb 2 tabletten van se acyclovir ingenomen en mijn leven stond na 1 dag compleet op de kop Ik werd overvallen door hevige paniek aanvallen na het eerste gebruik Mijn hart ging als een razende tekeer en ik ben zelfs ter controle naar het ziekenhuis meegegaan ik had hevige buikpijn ik was zeer moe en ik voelde [lees meer...]me heel agressief en opgelaten na het innemen van dit medicijn het is een heel slecht medicijn en ik zou het niemand aanraden Zeker niet aan mensen met een psychiatrische aandoening!! Wees voorzichtig met wat je slikt en doe altijd van tevoren je onderzoek! Ik heb dit middel gekocht maar ik had meteen heel veel spijt

23-06-2021 | Vrouw | 57
valaciclovir
Eind feb in mijn rechteroog het waterpokkenvirus gekregen. Toen deze diagnose was gesteld moest ik 6 tabletten van 500 mg slikken. Ik zit nu op de 2 pillen per dag. Helaas is mijn netvlies losgelaten en ben ik 3 mei geopereerd en wordt ik 24 juni morgen dus weer geopereerd omdat het netvlies weer is losgelaten. Nu hopen dat alles goed komt en ben ook bang om ooit met de pi[lees meer...]llen te stoppen dat het virus weer de kop op steekt. Meer mensen hier mee te maken gehad:-(

10-06-2021 | Vrouw | 32
valaciclovir
Sinds november 2020 1x per dag 500 mg. Paar keer geprobeerd te stoppen maar helaas binnen 3 dagen weer een uitbraak. Vind het zo jammer dat het steeds terug komt. Ik probeer ook op bepaalde voeding te letten maar het lijkt wel of het eruit wilt springen.

06-05-2021 | Vrouw | 32
Koortslip
Sinds mijn jeugd veel last van koortslippen. Toen ik 18 was via de dermatoloog 1 keer daags 500 mg voorgeschreven gekregen. Dit werkte goed. Ipv ongeveer 10 keer per jaar een koortslip en enorm grote nu nog gemiddeld 1 a 2 keer per jaar een kleine die ook binnen een week weer weg is. De huisartsen die ik heb gehad deden wel moeilijk over het gebruik, tot 2 keer toe bij hu[lees meer...]isarts wisseling ivm verhuizing opnieuw door een dermatoloog moeten beoordelen voordat ze het wilde blijven voorschrijven. Ik gebruik het nu ruim tien jaar. Inmiddels neem ik 2000 mg als ik de koortslip voel opkomen en 6 tot 12u later nog een keer de zelfde dosis. Dit remt de groei goed af. En het lijkt ook sneller te genezen. Soms is het na een paar dagen al verdwenen. Onderhouds kuur beperk ik nu tot momenten waarvan ik weet dat de koortslip sneller op kan komen.

17-04-2021 | Vrouw | 70
aciclovir
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

13-04-2021 | Vrouw | 18
aciclovir
Ik had echt vaak pijn aan mijn lippen ong elke maand had ik 1/2 keer wel een aandoening aan ze. En dit proces duurde dan ook soms meer dan een week om weg te gaan. Vele crèmes, zalven geprobeerd, maar toen kreeg ik aciclovir 800mg voorgeschreven en sinds heb ik het maar 1x gehad en dat was omdat ik mn pillen was vergeten te nemen voor een maand. Ik gebruik ze al 4 maanden [lees meer...]en ik zou je ze zeker aanraden.

09-04-2021 | Vrouw | 33
valaciclovir
Goed om te lezen dat het bij u zo goed werkt. Ik gebruik het nu dagelijks voor de periode van een jaar maar mijn arts weigert om het verder voor te schrijven omdat het gebruik van dit medicijn slecht zou zijn voor de lever. Met als gevolg dat ik minstens 2x per maand een pijnlijke uitbraak heb. Ik ga uw verhaal ook voorleggen bij de huisarts om aan te geven dat er wel mens[lees meer...]en zijn die dit medicijn al jarenlang gebruiken.

26-03-2021 | Man | 56
Koortslip
Na jaren bij iedere verkoudheid of griepje nog als toegift een kloppende koortslip te krijgen maar eens de huisarts geraadpleegd (2014). Alle smeerseltjes van Zovirax etc in het verleden geprobeerd, nul effect. De huisarts schreef Valaciclovir Mylan 500mg voor, 2x daags 1 tablet. Mij leek dat wat weinig en na goed de bijsluiter te hebben geraadpleegd bleek dat dit ook door[lees meer...] de fabrikant niet werd voorgeschreven. Het advies is om bij het eerste gevoel van opkomen direct 4 tabletten te nemen en dan minimaal 6 uur later nog eens 4 stuks. Dit heb ik telefonisch afgestemd met de huisarts en zo doe ik het nu al jaren. Als ik het op tijd aan voel komen dan slaagt het in 9 van de 10 keren. Zo ook deze week weer. Gisterenochtend na milde griepklachten op drie plaatsen een beginnende koortslip. Gelijk de dosis als beschreven gestart en vanochtend is alles teruggetrokken. Slechts een enkele keer komt het in de nacht zo snel opzetten dat de koortsblaas al volledig ontwikkeld is bij opstaan, dan ben je helaas te laat. Nu inmiddels bijna aan het einde gekomen van m'n tweede recept, per keer 2x 42 tabletten. In 7 jaar tijd niet slecht.

Baraclude

20-02-2021 | Man | 52
entecavir
Hepatitis B
Meer dan een maand lang dagelijks braken, misselijkheid en duizeligheid.

06-12-2020 | Vrouw | 56
Oogontsteking
Oog ontsteking door herpes infectie. Binnen een half uur na inname: braken, diarree, mega beroerd. Voor mij niet het juiste medicijn gezien de heftige bijwerkingen

14-08-2020 | Man | 38
valaciclovir
Volgens mij heeft het de uitbraak/klachten geremd, geen nieuwe blaasjes en pijn, jeuk, irritatie neemt wat af. Nu 5e dag van inname en 8e dag van klachten.

07-08-2020 | Vrouw | 34
valaciclovir
Ik gebruik het elke dag sinds 5 jaar. Als ik dit niet doe dan heb ik meteen blaasjes in de schaamstreek wat naast besmettelijk ook pijnlijk is. Het duurt lang voor het geneest. Ik maak me soms wel zorgen omdat er nog niet veel bekend is over het medicijn. Het kan nooit goed zijn dat ik dit dagelijks slik. Sinds ik het medicijn slik heb ik ook meer last van overgewicht. Ik[lees meer...] weet niet of dit door het medicijn komt of door het feit dat ik herpes heb gekregen en hier psychisch toch veel last van heb. Iemand anders hier ervaring mee? Ik heb nog een kinderwens, iemand ervaring met de acyclovir?

27-04-2020 | Vrouw | 56
Oogontsteking
Ik heb al circa 7 jaar last van recidiverende herpesinfectie HSV1 in 1 oog. Gelet op de hoge terugkerende frequentie (4-6 keer per jaar) en moeizame genezing is besloten tot een standaard onderhoudsdosis van 1000 miligram valacyclovir per dag en 1 druppel FML of dexamethason. Dat helpt om het virus enigszins terug te dringen, nu circa 2 tot 3 opvlammingen per jaar en als h[lees meer...]et gebeurt is het weer sneller onder controle. Tijdens een actieve ontsteking krijg ik 3000 mg voorgeschreven en samen met Zovirax zalf. Al met al een lastige aandoening die bij mij niet makkelijk onder controle blijft. Jammer dat er geen echt medicijn is wat ervoor zorgt dat het herpesvirus niet meer terugkomt. Maar Valacyclovir is goed te verdragen, geen kast van bijwerkingen, wel grote pillen.

22-04-2020 | Man | 65
Gordelroos
goed geholpen bij herpes zoster, MAAR... toen ik mijn kuur beëindigd had, kreeg mijn vrouw ernstige griepsymptomen (covid19?). Zelfs bij een gewone verkoudheid word ik gegarandeerd besmet en ziek, omdat wij dag en nacht samen zijn, maar NU NIET! Is dit middel al onderzocht door de covid19virologen?

27-01-2020 | Vrouw | 50
valaciclovir
Ik slik al minstens 10 jaar elke dag 500 mg valaciclovir zonder enige bijwerkingen. Ik kan niet anders want als ik het gebruik stop heb ik binnen n week n blaasje in de schaamstreek. Wat minstens 20 dagen nodig heeft om te genezen. Plus daarbij kans op besmetting. Momenteel ben ik 5 dagen gestopt om toch te zien of het nog zo snel opkomt. Ik had zonder medicijngebruik el[lees meer...]ke maand een uitbraak. Niet heel veel Plekjes maar heel pijnlijk. Ik hoop dat er ooit n genezing zal bestaan voor deze chronische aandoening waar je eigenlijk nooit over kunt praten..

31-10-2019 | Man | 73
Koortslip
Koortslippen en geheugenverlies Een bijeffect van koortslippen is dat het ook geheugenverlies (Alzheimer) tot gevolg kan hebben. Door de koortslippen te voorkomen is ook het geheugenverlies te beperken. Koortslippen zijn te bestrijden met een antivirus therapie (..): Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg. [lees meer...] Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mg Valacyclovir en deze in de mond oplossen (na bij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze één daagse medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. --------------------------------------------------------------- Het lijk er op dat vanaf middelbare leeftijd het hersenvlies doorlaatbaar wordt voor het koortslip-virus (Herpes Simplex Virus type 1, HSV1). Gevonden is dat het als het koortslip-virus in de hersenen komt, het een factor is in de ontwikkelen van Alzheimer (Wikipedia English, HSV-1). Verondersteld wordt dat het virus, indien aanwezig in de hersenen, het er een ontstekingsreactie geeft en zo een factor is de ontwikkeling van Alzheimer. Bij een koortslip-uitbraak wordt het koortslip-virus o.a. in de lippen aangemaakt en komt dan ook in de bloedbaan. Vervolgens kan het virus van de bloedbaan naar de hersenen diffunderen. Om de diffusie van het virus naar de hersenen te voorkomen, moet het virus in de bloedbaan snel geïnactiveerd worden. Bekend is dat antivirale medicijnen het virus inactiveert. Voor mensen die last hebben van geheugenverlies en koortslip uitbraken hebben, is een therapie met een antiviraal medicijn gewenst. Het antiviraal medicijn bestrijd het ontstaan van een koortslip en het bestrijd het virus als het in de bloedbaan komt. Een antivirale therapie tegen koortslippen (koortslip virus) is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg (..). Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mgr Valacyclovir en deze in de mond oplossen (nabij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. Zelfs als een koortslip toch ontwikkeld dan kan het virus in de bloedbaan geïnactiveerd worden nog voordat het tijd heeft gehad om naar de hersenen diffunderen. Valeriaan tabletten zijn bij de drogisterijen te verkrijgen. Het antivirale middel dat effectief blijkt te zijn is Valacyclovir en kan door de huisarts voorgeschreven worden. Valacyclovir is al lang op de markt en heeft weinig bijwerkingen. In vergelijking tot andere methoden is deze medicatie effectief. Valeriaan (Valdispert) en Valacyclovir hebben vrijwel geen bijwerkingen, zeker niet bij de ééndaagse medicatie. De tabletten zijn gemakkelijk in te nemen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6341)
Anticonceptie - overig (4481)
Cholesterol (3285)
Depressie - antidepressiva overig (3117)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2865)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2308)
Pijn (2257)
Bloeddruk - betablokkers (1922)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1714)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1593)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1447)
Antibiotica - urineweginfectie (1278)
Depressie - antidepressiva TCA (1233)