categorie

Virale infecties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Virale infecties

03-06-2019

Tamiflu (oseltamivir)
Griep

Vreselijk medicijnen , maanden ziek van geweest
04-02-2019

Koortslip

Door stress en dergelijke factoren snel een koortslip. Op een gegeven moment drie maanden achter elkaar elke week twee koortslippen. Dokter heeft toen middel voorgeschreven. Twee kleine koortslippen opgelopen tijdens de kuur van drie maanden dus hier erg over te spreken. Helaas veel last van bijwerkingen, maar als dat een uitbraak tegenhoudt of verminderd..
27-10-2018

Artritis psoriatica

Het helpt heel goed voor de psoriasis , maar vel veel bij werking , veel last van verkouden heid en vaak schimmel Inventie in de mond . Ik overweeg om te stoppen
17-07-2018

Herpes labialis

Werkt heel goed voor mij. Ik kreeg aanval na aanval, niet per se heel heftig, steeds een klein plekje, maar het bleef terug komen. Aciclovir werkte na een week inname, het geeft mij rust en ik voel mij weer vrij. In het begin lichte hoofdpijn gehad, nu niets meer. Ik wil over een tijdje zonder proberen, maar nu nog even zo!
28-06-2018

Hepatitis C

Meteen na de eerste week at ik 5 keren per dag een volle maaltijd.Ik voelde de werking van de Harvoni al na twee weken:zeer positieve bij werkingen :,de negatieve effecten zoals overmoeidheid en depressie verdwenen als sneeuw voor de zon.Het leven was weer de moeite waard.Ik had gelukkig geen negatieve bijwerkingen zoals op de bijsluiter werd vermeld.Een wondermedicijn.
15-05-2018

Alvleesklierontsteking

19-11-2017

Valaciclovir (valaciclovir)

Ik had een herpes hepatitis opgelopen vanwege immuunonderdrukkende medicijnen die ik slikte voor mijn crohn. Om terugkeer van het virus in mijn lever te voorkomen, slik ik nu alweer bijna 2 jaar Valaciclovir. Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen. Wel vind ik de pillen wat groot en had ik in het begin wat moeite met innemen. Ik ben op zoek naar mensen die dit middel al [lees meer...]echt langdurig slikken. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb angst dat het virus ooit resistent wordt tegen het middel.
07-09-2017

Valaciclovir (valaciclovir)

Ik heb het "koortslipvirus" maar dan bij mijn oog. Vorige keren heeft het medicijn wel geholpen, maar met de nodige bijwerkingen waardoor ik me ziek moest melden. Ik moet het wel innemen om te voorkomen dat het op mijn oog slaat.
23-07-2017

Hepatitis C

De kuur zelf geeft weinig problemen behalve dat ik mij wat vreemd voelde en last had van obstipatie. De problemen zijn pas echt begonnen toen ik klaar was met de kuur en eigenlijk een feestje had moeten bouwen. Ik kreeg last van paniekaanvallen en was totaal mijzelf kwijt. Nu dik een jaar later ben ik nog steeds niet de oude ik. Kreeg in datzelfde jaar ook een plekje op mi[lees meer...]jn arm{huidkanker} wat is weggehaald. Heb nu weer een rare plek op enkel en vrees het ergste. Leg ik een verband met Harvoni? Jazeker!! Ben nu wel genezen van Hepatitis c, maar heb er andere problemen bij gekregen. Het is niet vast te leggen of het door Harvoni komt maar mijn gevoel zegt van wel.
02-07-2017

Valaciclovir (valaciclovir)

Ik ben drager van het herpes simplex virus, dus koortslip maar dan op het oog. Momenteel slik ik geen valaciclovir pillen omdat ik geen last heb. Een herpes aanval voel je aankomen, begint met zeer gezicht, zere neus, en altijd aan de zelfde kant. Drie jaar terug heb ik een zware herpes aanval gehad, eerst geprobeerd om met zovirax zalf voor in het oog het virus weg te k[lees meer...]rijgen, maar zonder resultaat, oog werd maar roder en roder, in het oog ziekenhuis kwamen ze er na een tijdje achter dat ik allergisch was voor zovirax, hoornvlies had toen al schade opgelopen. Toen valaciclovir tabletten gehad van ziekenhuis die prima werkten, je voelt als het ware de zenuw terug vanuit je gezicht weer je hoofd intrekken. Ik heb ongeveer 1,5 jaar dus dagelijks valaciclovir geslikt, alleen maar om het voorkomen van een herpes aanval, resultaat was goed. Ik heb weleens plekken op de tong gehad, soort opzwellen, en tong deed zeer. En pil niet nemen op lege maag want dan krijg je buikpijn, dus eerst goed eten. Nu slik ik momenteel niet, maar zodra ik de symptomen aan voel komen neem ik weer twee weken valaciclovir. Vaak neem ik ook maar een halve pil, ja je kan hem makkelijk op de breuklijn breken, dus 250 mg, die neem ik dan s'morgens in, op een volle maag. Je moet er wel veel bij drinken. Herpes aanvallen hebben vooral te maken met stress en je eigen druk maken weet ik uit ervaring en de zon die moet je niet op zoeken, ik draag ook vaak een zonnebril. Op mijn oog heb ik een litteken over gehouden die jammer genoeg precies in het gezichtsveld zit, niks aan te doen, ja bril heeft géén nut. Gewoon pech gehad. Dus herpes simplex kan gevaarlijk zijn...
09-05-2017

Candidiasis (oraal)

Als chronisch hart- en diabetes 2 patient af te rekenen met verminderde weerstand en kwetsbaar voor schimmelinfecties op gevoelige plaatsen zoals huidplooien, genitaal. Uitgebreide preventieve hygiëne helpt al heel veel doch steeds is er een weerkerende opstoot gekenmerkt door roodheid, blaasjes en enorme jeuk. Aciclovir voorgeschreven gekregen bij ernstige aanvallen, maa[lees meer...]r de ernst van de bijwerkingen worden steeds erger: zeer ernstige vochtuitzetting in beide benen en voeten, zeer pijnlijk bovendien. Als chronisch hartpatient, acuut gebrek aan kracht, spontane angor en kortademigheid. Gebrek aan eetlust, verhoogde bloeddruk en dito hartslag, zelfs bijna verdubbeld (van 52 naar 98). Onverklaarbare stress, angst.
10-02-2017

Hepatitis C

Tijdens de kuur weinig bijwerkingen. Pas aan het eind begonnen vermoeidheid, hartkloppingen en de verwardheid op te spelen. Val van de trap, onzeker op de fiets en tijdens een autorit op de A10 deed ik ipv het raam het portier open ! Hoewel het alweer een jaar geleden is zijn de klachten niet minder geworden en heb ik nog geen fitte periode gehad! Het zal iets met het afwe[lees meer...]ersysteem te maken hebben. Gemaild met de specialist maar naar zijn oordeel hebben mijn klachten geen relatie met de Harvoni kuur. Op Amerikaanse websites zijn soortgelijke klachten wel gemeld. Hier is het medicijn al wat langer op de markt.
07-10-2016

Ribavirine (ribavirine)
HIV

Het is een combinatie therapie en daardoor wordt je dagelijks op het feit gedrukt dat je ziek bent, met meerdere slikmomenten per dag. Bijwerkingen gedurende deze therapie: Hoofdpijn, spierzwakte, vermoeidheid, depressie. Het was geen succes, al waren de bloedwaardes goed.
07-08-2016

Valaciclovir (valaciclovir)

ondanks inname toch af en toe een uitbraak per kwartaal. Tijdje zonder geprobeerd, geen verschil
06-05-2016

Baraclude (entecavir)
Hepatitis B

ze schrijven te snel medicijnen voor, terwijl je leverwaarden nog goed zijn. ik gebruik baraclude sinds 8 jaar, het maakt me moe en depressief.
18-03-2016

Aciclovir Tabletten / Injecties (aciclovir)

Na ernstige koortsaanval op vakantie in Spanje, bleek dat ik herpes had. De huisarts ging ervan uit dat dit Herpes Labialis was, aangezien het op dat moment enkel zichtbaar was op mijn lippen. Ik kreeg Aciclovir voorgeschreven. Dit moest ik 5x/dag innemen voor 7 dagen als ik een aanval kreeg. Vaak was dit niet genoeg en moest ik een tweede kuur nemen. Na enkele jaren met[lees meer...] meerder aanvallen per maand, moest in dagelijks 1 pilletjes nemen en weer 5x/d voor 7 dagen bij een aanval. De komende 3 jaar gingen de aanvallen lichtjes naar beneden tot 1 à 2 per maand. Hierna ben ik van huisarts veranderd, toen deed ik mijn verhaal. Ik kreeg niet enkel Herpes op mijn lippen, maar ook aan mijn neus, ogen, kin,... Over mijn hele gezicht eigenlijk. Hij besloot om mijn bloed te laten testen. Ik had blijkbaar niet enkel Herpes Labialis (koortslip), maar ook nog Herpes Zona. Dit verklaarde waarom ik over heel mijn gezicht blaasjes kon krijgen. Ik kreeg andere medicatie voorgeschreven, Zovirax. Deze moest ik enkel innemen 5x/d voor max. 7 dagen als ik een aanval kreeg. De aanvallen verminderden drastisch met de nieuwe medicatie. Nu heb ik jaarlijks maar 6 à 8 keer last van een Herpes aanval en dit telkens ik ziek ben of een verminderde weerstand heb in de winter.
12-05-2014

Zelitrex (valaciclovir)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

Afgelopen donderdag voor de tweede keer Valaciclovir gaan slikken omdat de herpes genitalis weer terug is. Vorige keer hetzelfde verhaal: ben er erg ziek van geweest, hoofdpijn, duizelig, misselijk, maagpijn en overal spierpijn. Hierdoor heb ik 2 volledige dagen bedrust moeten houden, en ook de derde dag (vandaag) voel ik me slap en nog lang niet beter. Ik ben dan ook gest[lees meer...]opt met de medicatie. Misschien dom? Ik weet het niet, maar zo ziek zijn......morgen maar weer naar de huisarts, vandaag nog geen energie.....
04-02-2014

Ziekte van Crohn

Ik heb de ziekte van crohn en reuma.
18-08-2013

Zelitrex (valaciclovir)

Omdat ik aan de chemo moest en daardoor mijn weerstand tot een minimum zou dalen ter voorkoming van, 1 x per dag een pilletje Valaciclovir ingenomen. Als bijwerking alleen wat schilferachtige plekjes op mijn borst rug en armen. Gedurende de gehele kuur heeft de herpes zich koest gehouden. 15 juli stopte ik met Valaciclovir en begin augustus stak de herpes alweer de kop [lees meer...]op. Maar om nu de rest van mn leven elke dag de valaciclovir te slikken gaat me weer erg ver.
07-04-2013

Cymevene (ganciclovir)

nu maandje bezig met 30 mg per dag , neem ze s,morgens in en ga dan half uurtje wandelen !!!! is de bedoeling dat ik naar 60 mg ga , maar die 30 help mijn al zo dat ik twijfel om dat te doen . weinig bij werkingen , al plas ik wat moelijker en vooral iets meer kleine plasjes , en klaarkomen gaat moelijker ,, maar over het algemeen uiterst tevreden over dit medicijn ,, en[lees meer...] me familie ook !!!!!!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4709)
Anticonceptie - overig (3467)
Cholesterol (2727)
Depressie - antidepressiva overig (2531)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2165)
Pijn - morfine-achtigen (2066)
Pijn (1871)
Verslavingsziekten (1775)
ADHD - psychostimulantia (1733)
Bloeddruk - betablokkers (1564)
Maagzuur - protonpompremmers (1485)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1424)
Anticonceptie - eenfase (1289)
Angststoornissen (1079)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1047)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1035)
Depressie - antidepressiva TCA (975)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (907)