Ervaringen met Valaciclovir

valaciclovir

Bij  KoortslipX

Vitamine D tekort geassocieerd met positieve test COVID-19

In een retrospectieve studie van patiënten die op COVID-19 werden getest, vonden onderzoekers van de University of Chicago Medicine een verband tussen vitamine D-tekort en de kans op besmetting met het coronavirus. De analyse suggereert dat personen die waarschijnlijk een tekort aan vitamine D-spiegels hadden op het moment van COVID-19-tests, een aanzienlijk hoger risico liepen om positief te testen op COVID-19 dan personen die waarschijnlijk voldoende vitamine D-spiegels hadden.

Naast dat deze studie voordelen van vitamine D-suppletie bij mensen met een vitamine D-tekort bespreekt, wijst het ook op mogelijke (kleinere) effecten van suppletie bij mensen bij wie de vitamine D-spiegel volgens de huidige normen voldoende is.

Mijnmedicijn (21-09-2020)

03-02-2024 | Man | 30
Koortslip
Moment van opkomen van blaasjes 2000mg (4 pillen) nemen en 12 uur later weer. Droogt meteen uit en blijft bij het begin en je ziet er niks van.

06-05-2021 | Vrouw | 32
Koortslip
Sinds mijn jeugd veel last van koortslippen. Toen ik 18 was via de dermatoloog 1 keer daags 500 mg voorgeschreven gekregen. Dit werkte goed. Ipv ongeveer 10 keer per jaar een koortslip en enorm grote nu nog gemiddeld 1 a 2 keer per jaar een kleine die ook binnen een week weer weg is. De huisartsen die ik heb gehad deden wel moeilijk over het gebruik, tot 2 keer toe bij hu[lees meer...]isarts wisseling ivm verhuizing opnieuw door een dermatoloog moeten beoordelen voordat ze het wilde blijven voorschrijven. Ik gebruik het nu ruim tien jaar. Inmiddels neem ik 2000 mg als ik de koortslip voel opkomen en 6 tot 12u later nog een keer de zelfde dosis. Dit remt de groei goed af. En het lijkt ook sneller te genezen. Soms is het na een paar dagen al verdwenen. Onderhouds kuur beperk ik nu tot momenten waarvan ik weet dat de koortslip sneller op kan komen.

31-03-2023 | Vrouw | 46
Lipblaasjes
Neem nu 10 dagen en op dag 7 leek er eindelijk een beetje resultaat te zijn Krijg ik een nieuwe uitbraak! Vooral veel zenuw pijnen in benen en 1 blaasje Hoe kan dat tijdens een kuur Ik heb de ene na de andere uitbraak, ook in mijn vagina En dacht door deze medicatie te nemen ik geholpen zou zijn , maar niks ….. Iemand ook ervaring met zulke extreem vele aanvallen? [lees meer...]Gaat dit ooit voorbij ? Ik word depressief

26-03-2021 | Man | 56
Koortslip
Na jaren bij iedere verkoudheid of griepje nog als toegift een kloppende koortslip te krijgen maar eens de huisarts geraadpleegd (2014). Alle smeerseltjes van Zovirax etc in het verleden geprobeerd, nul effect. De huisarts schreef Valaciclovir Mylan 500mg voor, 2x daags 1 tablet. Mij leek dat wat weinig en na goed de bijsluiter te hebben geraadpleegd bleek dat dit ook door[lees meer...] de fabrikant niet werd voorgeschreven. Het advies is om bij het eerste gevoel van opkomen direct 4 tabletten te nemen en dan minimaal 6 uur later nog eens 4 stuks. Dit heb ik telefonisch afgestemd met de huisarts en zo doe ik het nu al jaren. Als ik het op tijd aan voel komen dan slaagt het in 9 van de 10 keren. Zo ook deze week weer. Gisterenochtend na milde griepklachten op drie plaatsen een beginnende koortslip. Gelijk de dosis als beschreven gestart en vanochtend is alles teruggetrokken. Slechts een enkele keer komt het in de nacht zo snel opzetten dat de koortsblaas al volledig ontwikkeld is bij opstaan, dan ben je helaas te laat. Nu inmiddels bijna aan het einde gekomen van m'n tweede recept, per keer 2x 42 tabletten. In 7 jaar tijd niet slecht.

31-10-2019 | Man | 73
Koortslip
Koortslippen en geheugenverlies Een bijeffect van koortslippen is dat het ook geheugenverlies (Alzheimer) tot gevolg kan hebben. Door de koortslippen te voorkomen is ook het geheugenverlies te beperken. Koortslippen zijn te bestrijden met een antivirus therapie (..): Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg. [lees meer...] Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mg Valacyclovir en deze in de mond oplossen (na bij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze één daagse medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. --------------------------------------------------------------- Het lijk er op dat vanaf middelbare leeftijd het hersenvlies doorlaatbaar wordt voor het koortslip-virus (Herpes Simplex Virus type 1, HSV1). Gevonden is dat het als het koortslip-virus in de hersenen komt, het een factor is in de ontwikkelen van Alzheimer (Wikipedia English, HSV-1). Verondersteld wordt dat het virus, indien aanwezig in de hersenen, het er een ontstekingsreactie geeft en zo een factor is de ontwikkeling van Alzheimer. Bij een koortslip-uitbraak wordt het koortslip-virus o.a. in de lippen aangemaakt en komt dan ook in de bloedbaan. Vervolgens kan het virus van de bloedbaan naar de hersenen diffunderen. Om de diffusie van het virus naar de hersenen te voorkomen, moet het virus in de bloedbaan snel geïnactiveerd worden. Bekend is dat antivirale medicijnen het virus inactiveert. Voor mensen die last hebben van geheugenverlies en koortslip uitbraken hebben, is een therapie met een antiviraal medicijn gewenst. Het antiviraal medicijn bestrijd het ontstaan van een koortslip en het bestrijd het virus als het in de bloedbaan komt. Een antivirale therapie tegen koortslippen (koortslip virus) is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg (..). Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mgr Valacyclovir en deze in de mond oplossen (nabij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. Zelfs als een koortslip toch ontwikkeld dan kan het virus in de bloedbaan geïnactiveerd worden nog voordat het tijd heeft gehad om naar de hersenen diffunderen. Valeriaan tabletten zijn bij de drogisterijen te verkrijgen. Het antivirale middel dat effectief blijkt te zijn is Valacyclovir en kan door de huisarts voorgeschreven worden. Valacyclovir is al lang op de markt en heeft weinig bijwerkingen. In vergelijking tot andere methoden is deze medicatie effectief. Valeriaan (Valdispert) en Valacyclovir hebben vrijwel geen bijwerkingen, zeker niet bij de ééndaagse medicatie. De tabletten zijn gemakkelijk in te nemen.