Bestaat uit:
Koortsblaar (1)
Lipblaasjes (1)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor koortslip

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: koortslip

03-02-2024 | Man | 30
Koortslip
Moment van opkomen van blaasjes 2000mg (4 pillen) nemen en 12 uur later weer. Droogt meteen uit en blijft bij het begin en je ziet er niks van.

Zinolium Zinksulfaat

29-07-2023 | Vrouw | 51
Koortslip
Zodra je voelt dat de koortslip op komt zetten, beginnen met smeren. Als je een paar keer per dag smeert, wordt de koortslip aardig de kop ingedrukt, en komt amper, of soms zelfs helemaal niet, door. Het is een doorzichtige gel, waardoor je het niet ziet en je lip blijft soepel.

Pyralvex

01-03-2023 | Vrouw | 31
rheum/salicylzuur
Koortslip
Van alles geprobeerd als ik de bultjes voel op komen. Toen een dame die ik op vakantie heb ontmoet mij vertelde over pyralvex toen ik nota bene al een behoorlijke lip had. Nu kan ik niet meer zonder! Als ik een of meerdere bultjes voel meteen aan stippen en binnen no time zijn ze uitgedroogd en als sneeuw voor de zon verdwenen!

Aciclovir Tabletten / Injecties

31-07-2022 | Man | 46
Koortslip
Jeetje, waar zal ik beginnen.. /ik weet nog dat ik me wezenloos schrok toen mik mijn eerste koortslip (een echt walgelijk ogende dik ontstoken bovenlip) kreeg, Ik was 14 en natuurijk flink aan het puberen. Had er wel al van gehoord. En mijn eerste reactie was complete paniek.. Het meest wat me was bijgebleven toen dit onderwerp voorbij kwam tijdens de ( toch ook wel schr[lees meer...]ijnend slechte en gebrekkige] les op school, Was ; "Gadverdamme..en ik ga hier dus nooit meer vanaf komen, mijn leven zal hierdoor voorgoed getekend zijn" En; Als men dit gaat zien en weten, ben ik de vieze herpesgast ..en nu gaat niemand mij ooit nog willen zoenen." Neem geust aan dat dit Een schokkende traumatische ervaring is Voor mij was het ECHT een vernietigende schok voor mijn toch al zo lage zelfbeeld. Dit onvoorstelbaar smerige virus heeft JARENLANG mijn leven geteisterd. Destijds moest je het doen met als antwoord van je huisarts: "jammer, je hebt het en het zal nooit meer weggaan, want er is geen werkend medicijn voor" Wat mij nog steeds verbaasd is hoe vreselijk slecht de voorlichting hierover was in mijn jeugd. EN EERLIJK GEZEGD, het is vandaag de dag nog steeds ZWAAR ONDER DE Maat. Waarom er nergens vermeld word dat je met een uitbraak van dit Kl*te virus Niet alleen anderen kunt besmetten, MAAR OOK Jezelf! WEL werden de uitbraken in mijn geval steeds heftiger. Mijn neus werd ook aangetast en het virus was telkens als het terugkwam een stuk erger en uigebreider. Je wilt ECHT NIET weten hoe ik er talloze keren zo bij heb gezeten. Alsof heel mijn gezicht in brand stond. Die vreselijke jeuk, maar je mag er niet eens aankomen, dus krabben kun je vergeten! Ik heb door de vele en vaak heftige uitbraken JARENLANG als een soort kluizenaar geleefd. Schaamde mij er vreselijk voor . toen ik nu een jaar geleden voor het eerst over dit medicijn "ValAciclovir" las, wilde het ook direct gaan proberen.. Het gevecht wat ik heb moeten leveren met mijn huisarts om hem eindelijk zover te krijgen om mij dit Alsje blieft voor te schrijven, al was het maar voor een paar manden. Ik wilde gewoon weten of ik er baat bij zou hebben, niet geschoten is altijd mis, toch? Het is werkelijk te belachelijk voor woorden dat ik met mijn voorsgeschiedenis, van zoveel ellende, fysiek en metaal lijden, ZO ONTETTEND HARD HEB MOETEN STRIJDEN OM DIT MEDICIJN OOK MAAR UIT TE MOGEN PROBEREN!! Uiteindelijk mocht ik het dan eindelijk 3 tot 6 maanden proberen. En daar waar ik echt om de haverklap weer een nieuwe uitbraak had, zo om de maand of drie weken...? Ik heb in die zeg maanden 1 keer wat getintel gevoeld (zoals je die voelt vlak voor een uitbraak) en heb toen DIRECT de dosis van die dag en de dag erop vedubbeld.. En wat denk je? binnen 2 uur geen tintelingen meer. En die uitbraak is ook helemaal uitgebleven! Uiteraard was en is het nog steeds wennen, Maar ik kan hier niet genoeg benadrukken hoe blij ik ben met dit medicijn!! Ik had alles, maar dan ook ALLES al gedaan en geprobeerd. Daardoor weet ik nu ook dat je met dit Virus in je lijf moet oppassen met in de zon liggen. EN het eten van noten. Dat komt omdat er in noten heel veel L-Arganine zit. Dat is een zeer sterke trigger. Mango is dat ook. en voor sommige mensen kan koffie ook problematisch kan zijn. Maar voor mij zijn noten echt funest. Jammer, want ze zijn heel gezond en ik vnd ze ook superlekker. Maar wanneer ik teveel L-arganine binnenkrijg en dit NIET kan uitbalanceren met iets waar veel L-Lysine in zit,. dan heb ik de zelfde avond nog een uitbraak. Dus ja, L-Lysine helpt wel en kan al best wel wat ellende verminderen. Ben veel gezonder gaan leven en dus ook NOG veel bewuster gaan eten. Het virus krijgt meer kans om zich te vermeerderen wanneer je weerstand lager is. Daarom gaan een verkoudheid of een griep ook bijna altijd gepaard met een uitbraak van herpes. En toch, ondanks een compleet nieuwe levensstijl en eetgewoonte... Het BLEEF maar terugkeren... Maar dus, sinds ik dan EINDElIJK na een groot aantal extreem heftige gesprekken met mijn str*nteigenwijze huisarts over hoezeer ik psychisch bijna gesloopt ben door dit vreselijke virus, kreeg ik dan toch dit geweldige medicijn voor een haljaar. Dat ging zo ontzettend goed!! Al die tijd Helemaal KLACHTENVRIJ. Voor het eerst in mijn hele leven, een halfjaar lang geen enkele uitbraak!! Nou, geweldig toch? zou je denken.. Want na dat half jaar wilde mijn huisarts het niet meer voorschrijven omdat hij het onnodig vond. Kortgezegd moest ik er dan toch maar gewoon mee leren leven dat ik "soms" een koortslip zal hebben. Ik wist niet wat ik hoorde. Na nog eens een heftig gesprek over hoe belangrijk dit medicijn voor mij is schreef hij toch maar weer schoorvoetend nog eens voor drie maanden voor.. Daarna moesten we dan toch "echt een tijdje zonder proberen, want..." En nou komt ie : "het toch best een duur medicijn is, en de medische raad wil niet dat...." En daar viel voor mij het kwartje pas. Met vriendelijke Groet, je lotgenoot. (RED mijnmedicijn.nl : verkorte versie door te lang tekst )

06-05-2021 | Vrouw | 32
Koortslip
Sinds mijn jeugd veel last van koortslippen. Toen ik 18 was via de dermatoloog 1 keer daags 500 mg voorgeschreven gekregen. Dit werkte goed. Ipv ongeveer 10 keer per jaar een koortslip en enorm grote nu nog gemiddeld 1 a 2 keer per jaar een kleine die ook binnen een week weer weg is. De huisartsen die ik heb gehad deden wel moeilijk over het gebruik, tot 2 keer toe bij hu[lees meer...]isarts wisseling ivm verhuizing opnieuw door een dermatoloog moeten beoordelen voordat ze het wilde blijven voorschrijven. Ik gebruik het nu ruim tien jaar. Inmiddels neem ik 2000 mg als ik de koortslip voel opkomen en 6 tot 12u later nog een keer de zelfde dosis. Dit remt de groei goed af. En het lijkt ook sneller te genezen. Soms is het na een paar dagen al verdwenen. Onderhouds kuur beperk ik nu tot momenten waarvan ik weet dat de koortslip sneller op kan komen.

26-03-2021 | Man | 56
Koortslip
Na jaren bij iedere verkoudheid of griepje nog als toegift een kloppende koortslip te krijgen maar eens de huisarts geraadpleegd (2014). Alle smeerseltjes van Zovirax etc in het verleden geprobeerd, nul effect. De huisarts schreef Valaciclovir Mylan 500mg voor, 2x daags 1 tablet. Mij leek dat wat weinig en na goed de bijsluiter te hebben geraadpleegd bleek dat dit ook door[lees meer...] de fabrikant niet werd voorgeschreven. Het advies is om bij het eerste gevoel van opkomen direct 4 tabletten te nemen en dan minimaal 6 uur later nog eens 4 stuks. Dit heb ik telefonisch afgestemd met de huisarts en zo doe ik het nu al jaren. Als ik het op tijd aan voel komen dan slaagt het in 9 van de 10 keren. Zo ook deze week weer. Gisterenochtend na milde griepklachten op drie plaatsen een beginnende koortslip. Gelijk de dosis als beschreven gestart en vanochtend is alles teruggetrokken. Slechts een enkele keer komt het in de nacht zo snel opzetten dat de koortsblaas al volledig ontwikkeld is bij opstaan, dan ben je helaas te laat. Nu inmiddels bijna aan het einde gekomen van m'n tweede recept, per keer 2x 42 tabletten. In 7 jaar tijd niet slecht.

05-01-2021 | Man | 30
Koortslip
Huisartsen schrijven allemaal Zovirax voor bij een koortslip, maar dit is totaal niet effectief. Fucidin werkt echt 10 x beter. Bij het opkomen direct fucidin erop doen en het komt 9 van de 10 keer niet eens door. Jammer dat het altijd grote tubes zijn, want ik hoef het altijd maar Max 2 dagen te gebruiken en dan kan ik het weggooien aangezien het maar een maand houdbaar i[lees meer...]s. Ik koop er altijd 3 online zodat ik het altijd in huis heb.

19-11-2020 | Man | 34
Koortslip
Sinds ik dit gebruik heb ik echt nooit meer een koortslip gehad. Op de een of andere reden is het nu overal uit de winkels gehaald? nu krijg ik steeds vaker een koortslip. Ik hoop dat dit product snel weer op de markt komt.

02-01-2020 | Vrouw | 19
Koortslip
Ik krijg een keer per jaar een koortslip. Maar wat voor. Ik heb hele heftige, pijnlijke, opgeblazen koortslippen. Het verspreidt altijd over mijn gehele bovenlip en het duurt erg lang voordat de zwellig weg is, laat zitten voordat het helemaal geheeld is. Ik vreesde het altijd, want je wilt niet in het openbaar staan met zo'n opgezwollen mond. Zovirax is het enige wat me [lees meer...]helpt. En het werkt uitstekend. Binnen een paar uur merk je al een groot verschil. Als ik op tijd begin met aanbrengen dan verspreidt de koortslip niet eens, en het wordt ook niet met vocht gevuld. Erg tevreden!

Valeriaan

31-10-2019 | Man | 73
valeriaan
Koortslip
Koortslippen en geheugenverlies Een bijeffect van koortslippen is dat het ook geheugenverlies (Alzheimer) tot gevolg kan hebben. Door de koortslippen te voorkomen is ook het geheugenverlies te beperken. Koortslippen zijn te bestrijden met een antivirus therapie (..): Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg. [lees meer...] Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mg Valacyclovir en deze in de mond oplossen (na bij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze één daagse medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. --------------------------------------------------------------- Het lijk er op dat vanaf middelbare leeftijd het hersenvlies doorlaatbaar wordt voor het koortslip-virus (Herpes Simplex Virus type 1, HSV1). Gevonden is dat het als het koortslip-virus in de hersenen komt, het een factor is in de ontwikkelen van Alzheimer (Wikipedia English, HSV-1). Verondersteld wordt dat het virus, indien aanwezig in de hersenen, het er een ontstekingsreactie geeft en zo een factor is de ontwikkeling van Alzheimer. Bij een koortslip-uitbraak wordt het koortslip-virus o.a. in de lippen aangemaakt en komt dan ook in de bloedbaan. Vervolgens kan het virus van de bloedbaan naar de hersenen diffunderen. Om de diffusie van het virus naar de hersenen te voorkomen, moet het virus in de bloedbaan snel geïnactiveerd worden. Bekend is dat antivirale medicijnen het virus inactiveert. Voor mensen die last hebben van geheugenverlies en koortslip uitbraken hebben, is een therapie met een antiviraal medicijn gewenst. Het antiviraal medicijn bestrijd het ontstaan van een koortslip en het bestrijd het virus als het in de bloedbaan komt. Een antivirale therapie tegen koortslippen (koortslip virus) is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg (..). Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mgr Valacyclovir en deze in de mond oplossen (nabij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. Zelfs als een koortslip toch ontwikkeld dan kan het virus in de bloedbaan geïnactiveerd worden nog voordat het tijd heeft gehad om naar de hersenen diffunderen. Valeriaan tabletten zijn bij de drogisterijen te verkrijgen. Het antivirale middel dat effectief blijkt te zijn is Valacyclovir en kan door de huisarts voorgeschreven worden. Valacyclovir is al lang op de markt en heeft weinig bijwerkingen. In vergelijking tot andere methoden is deze medicatie effectief. Valeriaan (Valdispert) en Valcyclovir hebben vrijwel geen bijwerkingen, zeker niet bij de ééndaagse medicatie. De tabletten zijn gemakkelijk in te nemen.

31-10-2019 | Man | 73
Koortslip
Koortslippen en geheugenverlies Een bijeffect van koortslippen is dat het ook geheugenverlies (Alzheimer) tot gevolg kan hebben. Door de koortslippen te voorkomen is ook het geheugenverlies te beperken. Koortslippen zijn te bestrijden met een antivirus therapie (..): Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg. [lees meer...] Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mg Valacyclovir en deze in de mond oplossen (na bij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze één daagse medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. --------------------------------------------------------------- Het lijk er op dat vanaf middelbare leeftijd het hersenvlies doorlaatbaar wordt voor het koortslip-virus (Herpes Simplex Virus type 1, HSV1). Gevonden is dat het als het koortslip-virus in de hersenen komt, het een factor is in de ontwikkelen van Alzheimer (Wikipedia English, HSV-1). Verondersteld wordt dat het virus, indien aanwezig in de hersenen, het er een ontstekingsreactie geeft en zo een factor is de ontwikkeling van Alzheimer. Bij een koortslip-uitbraak wordt het koortslip-virus o.a. in de lippen aangemaakt en komt dan ook in de bloedbaan. Vervolgens kan het virus van de bloedbaan naar de hersenen diffunderen. Om de diffusie van het virus naar de hersenen te voorkomen, moet het virus in de bloedbaan snel geïnactiveerd worden. Bekend is dat antivirale medicijnen het virus inactiveert. Voor mensen die last hebben van geheugenverlies en koortslip uitbraken hebben, is een therapie met een antiviraal medicijn gewenst. Het antiviraal medicijn bestrijd het ontstaan van een koortslip en het bestrijd het virus als het in de bloedbaan komt. Een antivirale therapie tegen koortslippen (koortslip virus) is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg (..). Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mgr Valacyclovir en deze in de mond oplossen (nabij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. Zelfs als een koortslip toch ontwikkeld dan kan het virus in de bloedbaan geïnactiveerd worden nog voordat het tijd heeft gehad om naar de hersenen diffunderen. Valeriaan tabletten zijn bij de drogisterijen te verkrijgen. Het antivirale middel dat effectief blijkt te zijn is Valacyclovir en kan door de huisarts voorgeschreven worden. Valacyclovir is al lang op de markt en heeft weinig bijwerkingen. In vergelijking tot andere methoden is deze medicatie effectief. Valeriaan (Valdispert) en Valacyclovir hebben vrijwel geen bijwerkingen, zeker niet bij de ééndaagse medicatie. De tabletten zijn gemakkelijk in te nemen.

20-05-2019 | Vrouw | 48
Koortslip
Bij eerste tekenen van koortslip de crème aangebracht. In de meeste gevallen kon ik een uitbraak voorkomen. Soms was ik toch te laat, maar kon ik erger / uitbreiding van de plek beperken door de crème op te brengen. Gebruik bij reeds aanwezige koorstlipblaasjes (bij mij altijd om mijn kin), versnelde de genezing en voorkwam verdere uitbreiding van de blaasjes. Werkt voor[lees meer...] mij dus goed.

Fenistil

24-04-2019 | Man | 47
dimetindeen
Koortslip
Jammer dat dit middel niet meer te krijgen is. Ik reageerde het best op penciclovir ipv aciclovir. Waarom dit niet meer te krijgen is krijg ik niet duidelijk.

Zelitrex

04-02-2019 | Vrouw | 19
Koortslip
Door stress en dergelijke factoren snel een koortslip. Op een gegeven moment drie maanden achter elkaar elke week twee koortslippen. Dokter heeft toen middel voorgeschreven. Twee kleine koortslippen opgelopen tijdens de kuur van drie maanden dus hier erg over te spreken. Helaas veel last van bijwerkingen, maar als dat een uitbraak tegenhoudt of verminderd..

05-05-2017 | Vrouw | 35
Koortslip
Heel doeltreffend bij een koortslip. De wond wou niet genezen en telkens kwam er terug een roofje op. Ik ben nu de creme aan het gebruiken en merk duidelijk verschil !

19-04-2017 | Vrouw | 24
Koortslip
Ik vind het product niet efficiënt, ik heb niet de indruk dat het de koortsblaasjes afremt of het genezingsproces versnelt, integendeel. Na dagelijks meermaals aandienen van de blaasjes duurt komen er zelfs extra blaasjes bij..

25-11-2016 | Man | 29

20-05-2016 | Vrouw | 27
Koortslip
Super fijn dat het een transparante gel is. makkelijk aan te brengen en verkoeld

07-04-2016 | Man | 42
Koortslip
Akolip is een super fijn middel en ik gebruik het al een jaar of 10. Als ik lang in de zon ben geweest, komt hij altijd op. Dan gebruik ik meteen akolip en dan gebeurt er niets. Ik kan eigenlijk niet meer zonder akolip!

03-09-2015 | Man | 36
Koortslip
Bij een vermindere weerstand en stress krijg ik last van een koortslip, meestal in de mondhoek soms op de onderlip, het begint met een lichte tinteling en daarna een jeukerig en branderig gevoel, in een later statium kan dit resulteren in blaasjes en een klein wondje, dit ziet er natuurlijk niet heel mooi uit. En heel erg opletten dat je geen contact kan maken met andere i[lees meer...]vm besmettingsgevaar. sinds ik aciclovir creme gebruik (meestal merkloos of eigen merk van de drogist soms van zovirax) en vooral als ik er op tijd bij ben krijg ik geen koortslip, en als ik te laat ben duurt het vaak niet langer dan 8 a 9 dagen. Prima product, om de symptomen te bestrijden, nu nog een middel die dit virus helemaal uitroeit.

10-07-2015 | Vrouw | 55
Koortslip
Aantal jaren geleden begonnen met prevner omdat ik zeer vaak koortsuitslag had. De ene was nog niet weg of de andere was in aantocht. Eerst via internet prevner besteld en ik wist niet wat me overkwam. Wat is dit een goed middel. Altijd een aantal keren per maand koortsuitslag en sinds ik prevner gebruik heb ik het nog maar zelden meer. De laatsre tube heb ik leeg en tot m[lees meer...]ijn grote schrik is het niet meer verkrijgbaar. Al die andere middelen helpen echt niet dat heb ik ervaren voor ik prevner ondekte. Hoop het ooit nog eens weer te kunnen kopen, want ik ga toch op zoek of ik het kan vinden al is het in het buitenland.

Valeriaan

16-05-2015 | Man | 70
valeriaan
Koortslip
Koortslippen of Herpes, is een manifestatie van het herpes simplex virus. Dit virus nestelt zich in zenuwcellen. De zenuwcellen voor dit virus, in het ganglion van Gasser van de nervus trigeminus (aangezichtszenuw), zitten in je achterhoofd, onder in je hersenen. Het zit hier goed afgeschermd. Dit virus is meestal in een slaaptoestand. Zodra dit virus merkt dat he[lees meer...]t immuunsysteem verzwakt is, bv door zonnen of spanningen, gaat het zich vermenigvuldigen. Het daarbij vrijkomende virusvocht (met daarin nieuwe virussen) wordt afgevoerd via een zenuwbaan naar de lippen. De lippen worden door het virusvocht lokaal geïnfecteerd (beginnen te tintelen en worden rood). Na enige tijd ontstaan blaasjes met dit virusvocht, die in aantal groeien. De ontsteking breekt de celwand af en de blaasjes openen zich. In een volgende fase coaguleren de kleine blaasjes tot een open wond, de koortslip. Binnen een paar dagen, ongeveer 3-4, is de virusproductie gestopt, maar heb je wel een koortslipwond. Het genezen van deze wond duurt, zoals alle wonden van die grootte, 10-15 dagen. Met een goede wondbehandeling kan de genezingstijd van de wond wat bekort worden. Wil je een koortslip voorkomen dan moet het vermenigvuldigingsproces van het virus in de zenuwcellen in je hersenen zo vroeg mogelijk gestopt worden. Als je oplettend bent en bij de eerste tinteling actie onderneemt, dan zijn er mogelijkheden om het proces te stoppen en een koortslip te voorkomen. Ook als er al blaasjes gevormd zijn is het vormen van de koortslipwond nog te voorkomen. Op internet staan een aantal behandelingen beschreven, welke veelal wisselend effectief zijn, zie b.v. Wikipedia Herpes Labialis (Engelstalige versie). Aan de bestaande behandelingen zou ik een nieuwe effectieve methode willen toevoegen. Koortslip behandeling met Valeriaan-extract. Valeriaan en andere spanningsverlagende medicijnen hebben effect op de hersenen en blijken daar het virus-reproductieproces te kunnen stoppen. Valeriaan is een natuurlijk product, een zwak middel ter behandeling van spanningen, dat werkt op de hersenen. Valeriaan tabletten zijn bij drogisterijen te verkrijgen. Behandeling met Valeriaan Valeriaan tabletten (250 mg) tussen lip en tanden, geleidelijk laten oplossen. 4 Tabletten en dit 2 maal gedurende de 1e behandeldag. Als daarna de lippen nog geïrriteerd zijn kan behandeling nog twee dagen worden voortgezet. Na 3-4 dagen na het begin, is de virusproductie tot rust gekomen en heeft het gebruik van Valeriaan geen nut meer. De behandeling kan gestart worden in verschillende stadia, als: - een uitbraak verwacht wordt, (bv. gaan zonnen) - een eerste tinteling gevoeld wordt. - er juist kleine blaasjes gevormd zijn Hoe eerder de behandeling gestart wordt, deste effectiever deze methode is. Goed bijhouden wanneer wat is ingenomen en wat daarvan de effecten zijn, is aan te raden. Wel kan als de blaasjes zich openen een vaselinezalf op de wondjes gedaan worden. De vaselinezalf voorkomt korstvorming en het wondje is daarmee minder ontsierend. Waarschijnlijk interfereert valeriaan niet met zalven die standaard voor koortslippen aanbevolen worden. Valeriaan kan eventueel in combinatie met deze zalven gebruikt worden.

02-03-2015 | Man | 60
Koortslip
Bij opkomende koortslip of plekje direct en vaak insmeren met aciclovir cremé. meestal kun je de uitbreiding van de koortslip voorkomen en kun het voorkomen dat het tot een echte koortslip komt

03-02-2015 | Vrouw | 18
Koortslip
3 keer in het jaar komt mijn koortslip weer op. Wanneer ik het op voel komen smeer ik er gelijk Fucidin op om zo meer blaasjes te voorkomen. Fucidin helpt goed en je ziet duidelijk dat de blaasjes zich niet vermenigvuldigen. De creme is doorzichtig dus je ziet er ook nog eens niks van. Prima creme.

14-05-2014 | Man | 70
Koortslip
Ik ben op zoek naar pasta lasar. kwam de koortslip tegen. Mijn ervaring: als je de koortslip voelt opkomen_- de plek op je lip begint gevoelig te worden -- begin dan met veel water te drinken. Dan neemt de temperatuur van je lichaam af en verdwijnen de eerste kenmerken direkt weer. Op deze manier heb ik al sinds mijn jeugd geen koortslip meer. Patsa lasar schijnt tot mi[lees meer...]jn verrassing ook te helpen volgens iemand. Ik gebruikte vroeger pasta lasar nadat de huid van mijn handpalm eraf was bij turnen om zo spoedig mogelijk een nieuwe huid te krijgen . bij het erop doen was het zeer pijnlijk, maar de volgende morgen zaat er een mooi nieuw huidje, wat alleen maar moest uitharden. Ook was het effectief bij open benen bij suikerpatienten. Las, dat er in ieder geval nog een apotheker is, die de zalf maakt. Zoek pasta lasar op het internet!

07-01-2013 | Man | 32
Koortslip
Werkt totaal niet, 1000 dingen geprobeerd, en bij mij werkt het slikken van Lysine, in combinatie met teatree-oil smeren op de plek van de koortslip, daardoor droogt het veel sneller in, en blijft de schade beperkt. Wat bij mij averechts werkt is nat houden, in de zon komen, en zovirax.

24-10-2010 | Vrouw
Koortslip
Al sinds mijn jeugd heb ik last van regelmatig terugkerende koortslippen. Ik had zo gehoopt dat Zovirax een middel zou zijn wat voor mij zou werken, maar het maakt geen verschil. Jammer, want ik voel me zo vies met die korstjes op mijn lip, bah. Ik herinner me van vroeger Pasta Lasar, wat bij mij wél hielp, maar dat is helaas nergens meer te koop.