Afslanken - overgewicht

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor afslanken - overgewicht

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: afslanken - overgewicht

24-07-2024 | Vrouw | 50

darm/maag van streek

Beste, Ik neem Ozempic nu 1 jaar Sinds ik begonnen ben met 1mg heb ik soms last van boertjes laten met geur van rotte eieren. Blijkbaar ook zwavelgeur. 2 x moeten ervan overgeven. Ik vroeg mij af of dit van Ozempic komt of gewoon een bacteriële infectie. Zijn er nog mensen met dit soort klachten? Grt

13-07-2024 | Man | 60

dronken voelen

Dronken telkens na inname

10-07-2024 | Vrouw | 70
Afslanken - overgewicht

wazig in het hoofd acute diarree maagpijn voor misselijkheid/braken

Ik heb ozempic 0.25, ik ben er zo beroerd van. Heb t 3 maanden geprobeerd. Helaas niet voor mij weggelegd

07-07-2024 | Vrouw | 41

hoofdpijn energieverlies misselijkheid

De 2e dag na de 1e prik, misselijk, overgeven, futloos, hoofdpijn. Dit nam na enkele dagen af. Na de 2e prik geen nare bijwerkingen ervaren. Heb veel minder honger, smaak in sommige producten is veranderd. Lust geen koffie meer bijvoorbeeld. Zit na een voorgerecht vol ipv 3 gangen menu. Ben nu 3 kilo kwijt. Gebruik 0.25 en dit blijf ik voorlopig ook zo doen.

28-06-2024 | Man | 64

misselijkheid

Ik ben in december 2023 begonnen met Saxenda. Overgewicht en wilde zo’n tien kilo afvallen. Cholesterol was te hoog. Leverwaarden ook veel te hoog (Gamma GT 81) door alcoholgebruik. In het begin lichte misselijkheid en wat obstipatie. De eerste kilo’s vlogen er af en ik voelde al snel eaten effect overgewicht had op mijn conditie . Ik voelde mij beter en fitter. Alco[lees meer...]holgebruik is hetzelfde gebleven en toch tot nu juni 7,5 kilo afgevallen. Het is nu stabiel en ik val niet meer af. Ik heb nog een doos met vijf pennen en twijfel die nog te gaan gebruiken. Vorige week bij mijn huisarts geweest en vroeg om een bloedonderzoek. De uitslag vandaag in mijn app en kon mijn ogen niet geloven! De levereaarden waren ver onder de norm ondanks dat het alcoholgebruk gelijk is gebleven. Mijn Gamma GF zelfs op 31. Ook de cholesterolwaarden zijn bijna in orde. Nu komt het moment natuurlijk om op een natuurlijke wijze het gewicht onder controle te houden. We zullen zien.

26-06-2024 | Man | 49

maagpijn voor misselijkheid/braken misselijkheid

In het begin heel wat bijwerkingen gekend. Misselijkheid, braken, koude koorts . De fout dat ik maakte was dat ik dit niet tijdens mijn maaltijd inslikte en ook geen 1,5l water dronk. Sedert dat ik dat wel doe zijn alle bijwerkingen weg Ondertussen op 1 maand 7 kilo kwijt

25-06-2024 | Vrouw | 53
Precies hetzelfde. Met 2.4 rode schijven. Nu op 3 nog steeds. Verder goed

22-06-2024 | Man | 60
Afslanken - overgewicht
Ging 5 weken geleden naar de huisarts. BMI bijna 28 en last van hoge bloeddruk. Wilde Wegovy krijgen, de arts schreef semaglitude voor en groot was de verbazing dat ik een pen Ozempic kreeg. Omdat ik wist wat er bij mij mankeerde, teveel suiker, gaf ik geen zin om een jaar naar een gedragscursus te gaan. Dus kosten voor eigen rekening. Bijwerkingen heb ik niet ervaren, beh[lees meer...]alve dan dat ik enorme buikpijn krijg als ik teveel eet de uren ervoor. Ik ben begonnen met 0,25 elke week. De derde en vierde week 0,50 en nu zit ik op 0,75. Ik begon op 86,3 kilo op 12 mei en vanochtend, 22 juni, zat ik op 80,8. Niet alleen dankzij Ozempic, ik kon best nog wel chips en chocolade op, maar ik vind dat ik dat niet kan maken. Ja, lullig dat ik Ozempic krijg in plaats van Wegovy, scheelt wel veel in de beurs, dik 300 tegen dik 100 euro, maar enerzijds besloot de apotheek daartoe en anderzijds blijkt er momenteel geen schaarste te zijn, ik kreeg de pennen steeds een dag na bestelling. Nog een kilo of 2, dan zit mijn BMI onder de 25 en dan ga ik afbouwen. Vind het middel toch wel een beetje eng.

20-06-2024 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht

acute hoofdpijn bittere smaak droge mond

Na vele pogingen om meer dan een paar kilo af te vallen en onder de 80 kilo te komen, eerst meer dan een jaar GLI gevolgd. Met moeite mysimba gekregen. Eerste kilo's vlogen er af. Maar je krijgt het niet voor niets. Ik heb veel last van bijwerkingen. Vooral de constante hoofdpijn is zeer vervelend. Ik lust geen koffie meer en heb ook geen glas wijn meer gedronken. Op zich [lees meer...]natuurlijk prima. Ik weeg nu na 5 maanden 76 kilo. In totaal ben ik nu 10 kilo afgevallen. Het gaat nu wel moeizamer merk ik maar ik hou vol. Ik snap wel dat er mensen zijn die er mee stoppen. Maar ik vermoed dat andere afslankmiddelen ook minder leuke bijwerkingen hebben. Je moet het er voor over hebben.

14-06-2024 | Vrouw | 53

misselijkheid hoofdpijn

Ik ben nu al op een maand met mysimba. Ik blijf misselijk de hele dag. Ik overweeg om te stoppen. Ik val er wel vanaf. Drink geen koffie meer (niet lekker vanwege deze pillen) en eet een stuk minder. Kortom het werkt goed alleen ik behoud de misselijkheid. Daardoor voel ik me zeer ellendig en kom moeilijk op gang.

07-06-2024 | Vrouw | 43
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu 1 week 3 mg en misschien is het nog te kort, maar ik ervaar bijna geen bijwerkingen Heel af en toe een beetje misselijk en dat is het Het effect op verzadigingsgevoel is tot nu toe goed!! Rybelsus doet wat het moet doen Ik ben wel nuchter als ik ze inneem met 2 kleine slokjes en wacht ook echt een half uur voor ik ontbijt

02-06-2024 | Vrouw | 49
Afslanken - overgewicht

bittere smaak misselijkheid braken na hoesten

De zin ik Koffie is geheel verdwenen. Vaak een gevoel van misselijkheid. Kan honger hebben en na 3 happen gevoel van misselijkheid. Geen trek meer. Het is precies of warm eten of een maaltijd met saus de misselijkheid opwekt.

30-05-2024 | Man | 47

vermoeidheid constipatie

Begonnen met OZEMPIC op advies van de dokter. Door overgewicht een te hoge suiker, een te hoge cholesterol, een te hoge bloeddruk, slechte nierwaardes en leververvetting. Nu 7 maanden verder van 112 naar 92 kilo gegaan en alle waardes zijn top. Zonder OZEMPIC en de begeleiding van de arts was dit nooit gelukt ik ben heel blij met dit medicijn.

25-05-2024 | Vrouw | 50

duizeligheid misselijkheid trillingen hoofdpijn

ik kom alsmaar bij, maar geraak er niet van af..

23-05-2024 | Vrouw | 38

misselijkheid rillingen

Ik gebruik Mysimba 2 dagen i.v.m. overgewicht. Ik ben heel misselijk en ik heb ook al 2 keer overgegeven. Af en toe heb ik ook koude rillingen. Zijn er nog mensen die deze bijwerkingen hadden en na hoeveel tijd verdwenen deze?

20-05-2024 | Vrouw | 51

chronische vermoeidheid migraine

De eerste 3 weken waren geweldig. Totaal geen honger meer, de kilo’s vlogen eraf. Voor het eerst in mijn leven heb ik ervaren om vol te zitten na een normale maaltijd. Na de 3 weken kwamen de bijwerkingen, een verdubbeling van mijn migraine, extreem vermoeid en gekmakende jeuk op de prikplekken. Ook het honger gevoel kwam weer terug. Een poos gestopt en weer opnieuw bego[lees meer...]nnen met de laagste dosering, maar helaas de bijwerkingen sloegen gelijk weer toe en het hongergevoel ging niet meer weg, Mezelf erbij neergelegd dat dit niet voor mij is. Nu op zoek naar iets dat wel gaat helpen bij mijn eetstoornis. /////RED mijn medicijn.nl: wij herinneren u eraan dat wij volgens onze richtlijnen het ruilen of kopen van medicijnen niet faciliteren. De wet verbiedt ons dit te doen. Bovendien geven wij geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd.////

18-05-2024 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
Een eeuwige jojo. Al meerdere keren 20% of meer afgevallen maar nooit blijvend. Met Mysimba val ik af zonder dat het me moeite kost en ik een crashdieet volg. Ik heb geen hongergevoel en ben in 20 weken 15kg afgevallen. Ik neem 1 tablet per dag bij de lunch. Ik heb geen snaaidrang. Eet gezond en lekker Drink bijna geen alcohol meer. Wandel veel maar sport niet. Ga gewoon m[lees meer...]et regelmaat uiteten of lunchen of eet een frietje. Het gaat allemaal om de balans. Met de ondersteuning van Mysimba lukt me dit voor het eerst in m'n leven zonder eetbuien te krijgen en zonder te crashen. Supertevreden.

17-05-2024 | Vrouw | 58
Afslanken - overgewicht

algemene zwakte buikklachten acute diarree herhaaldelijk overgeven

Beginnen met 3 mg. Overgestapt naar 7mg. Na 2 weken 7 mg regelmatig diarree en overgeven en voel me heel zwak. Weet niet wat doen. Verder gaan en volhouden of verminderen of stoppen?

17-05-2024 | Vrouw | 35

vermoeidheid lage suikerwaarden

Inmiddels gebruik ik een maand Saxenda. 0,6 mg verdroeg ik goed, 1,2 mg ook en nu op 1,8 mg en hier heb ik meer moeite mee. Het duurde een week om eraan te wennen en me weer ‘Okay’ te voelen. Maar de eetlustremming is zo sterk dat ik op deze dosering echt moeite heb om aan voldoende voedingsstoffen te komen. Ik heb na een paar happen zo’n gigantisch vol gevoel dat dooreten[lees meer...] echt moeite kost. Ook merk ik op deze dosering dat ik sneller het gevoel van een lage glucosewaarde hebben. Of dat echt zo is, dat weet ik niet want dat heb ik niet gemeten. Maar wat ik voel is trillerig, vermoeid, slap gevoel in de armen en een prikkel om iets suikerrijks te eten. Ik merk over het algemeen dat mijn hang naar zwaar en hartig eten is veranderd in de wens om licht en zoet te eten. Ik vraag me af of dat komt omdat ik behoefte heb aan suiker omdat mijn glucosewaarde nu kunstmatig laag gehouden wordt of omdat licht voedsel doorgaans vaak zoet is in plaats van hartig. Ik begon op een gewicht van 69,5 kg (BMI 27,1). Maar ik heb een lang traject met GLI en maagballon achter de rug vanwege obesitas (BMI 35). Na 4 weken gebruik weeg ik nu 66,2 kg (BMI 25,9). Kan me voorstellen dat als mensen dit lezen denken: als je zo weinig afvalt en zoveel geld moet betalen voor dit middel is het dan de moeite waard? Ja, het middel is heel duur. En ja, ik vind het de moeite wel waard. Als ik het niet zou gebruiken dan zou ik nu waarschijnlijk weer wat zijn aangekomen ipv zijn afgevallen. Of ik zou stabiel zijn gebleven. Maar 3,3 kg afvallen in 4 weken, zonder veel spiermassa te verliezen en zonder dat ik heb gesport zou mij niet lukken in een normale situatie. Mede omdat ik ook redelijk dichtbij een gezond gewicht zit. Vanwege vermoeidheid heb ik niet de energie gehad om te sporten. Maar als ik mijn nieuwe gewicht wil behouden na het stoppen met Saxenda zal ik mezelf er wel toe moeten zetten. De eerste maand heb ik tegen mezelf gezegd dat ik deze mag gebruiken om te wennen aan het middel. Maar nu is de maand afgelopen dus schouders eronder en vanaf morgen doen wat ik geleerd heb in het GLI traject: 6x per dag kleine maaltijden eten, zo puur en natuurlijk mogelijk eten, veel drinken en dagelijks bewegen. Ik weet dat ik het kan. Het gaat me lukken. Maar man man man, wat is obesitas toch een vervelende chronische en erg onderschatte aandoening. Ondanks dat ik meermaals heb laten zien dat ik slank, gezond en gelukkig door het leven kan gaan val ik na enige tijd altijd weer terug in periodes van stress. Er is ooit door mijn bariatrisch arts gezegd dat ik de strijd met obesitas de rest van mijn leven zal moeten voeren. Toen dacht ik nog: wat een onzin. Maar hij heeft helaas toch echt gelijk…

13-05-2024 | Vrouw | 74
Afslanken - overgewicht

trillingen in handen trillingen bij zwakke inspanning

Na jaren op en af gewicht en de moed opgegeven te hebben toch naar de huisarts gegaan. Mij schildklier werkt niet helemaal goed, inmiddels bij een internist/lifestyle coach. Zelf begonnen met een koolhydraatarm dieet en op 4 maart begonnen met Saxenda. Na 4 weken begonnen met 2.4 mg. dat na een week gebruiken teruggebracht naar 1.8 mg, het leek alsof ik de weg kwijt was[lees meer...]. Het rillen blijft evenals de misselijkheid en overweeg terug te gaan naar 1.2 mg en er dan maar langer over doen. Inmiddels bijna 10 kg afgevallen. Mijn coach vindt dat teveel in zo'n korte tijd en dat ik moet oppassen om zo snel te gaan, risico dat ik blijf hangen op het inmiddels afgevallen gewicht en dat klopt er gaat niets meer af en ik wil nog zeker 10 kg afvallen. Even in een dip!

10-05-2024 | Vrouw | 45
Afslanken - overgewicht
Helaas niet veel vooruitgang. Netjes 1200 calorieën per dag, koolhydraatarm, 3x in de week in de sportschool, 5x in de week 5/6 km wandelen. Vanaf januari nog maar 7kg kwijt😔😮‍💨

09-05-2024 | Vrouw | 45

droge mond

Ik had vooral last van gravings in de avond. Ik bleef dan aan ongezond eten denken en kon de verleiding niet weerstaan. De eerste twee weken merkte ik geen effect, alleen wel last van een droge mond. Na 3 weken merk ik dat ik in de avond vrijwel geen behoefte meer heb aan ongezond eten. Hierdoor snoep ik veel minder, omdat bij mij het probleem niet overdag was maar ‘s avon[lees meer...]ds is het probleem voor mij als het ware opgelost. Ik verwacht op lange termijn mijn doel (83 kg) wel te halen. Ik was bij aanvang 94 kg bij 1.74.

Victoza

08-05-2024 | Vrouw | 37

Maagreflux

Ik begon vorig jaar met Victoza begonnen en 7,5 kg afgevallen van 111 naar 103,5 kg. Op ten duur ging ik onregelmatig prikken en vaak vergeten. Daarna 6 maanden gestopt vanwege veel reflux, drukte met werk en weer flink aangekomen, dus nu weer begonnen en regelmatig prikken met erg mager voedsel en geen reflux meer. Nu weer in 4 weken tijd van 115 kg naar 111 kg gegaan en[lees meer...] nu ga ik flink doorzetten. Moet het ws mijn hele leven gebruiken om het gewicht onder controle te houden. Middel werkt dus perfect voor gewichtsverlies. Denk niet meer aan eten en eet kleine porties.

03-05-2024 | Vrouw | 59

migraine

Door medicatie en schildklier 1/5 verwijdering en andere hormonale verwijderingen hoop aangekomen twee jaar GLI gedaan en uiteindelijk toch mogen meedoen inmiddels 15 kilo kwijt in 10 maanden Eerste week erg veel migraine ( ben al chronische ) langer gedaan over opbouwen en toen ging het goed zelfs om en om dosis verhoogd ipv elke dag hetzelfde ( 1.2/1,4/1,2 ect )

01-05-2024 | Vrouw | 32

slapeloosheid hartklopping

Ik heb mysimba gebruikt in combinatie met het gli traject (gecombineerde leefstijl interventie). Tijdens de opbouw had ik wat last van hartkloppingen en slapeloosheid maar dat heeft niet lang geduurd. Inmiddels ben ik 20 kg kwijt en dat ging redelijk vanzelf. Mysimba gaf mij rust in mijn hoofd, vrolijker en kon makkelijker verleiding weerstaan. Je moet er wel bij bewegen e[lees meer...]n gezond eten anders werkt het niet.

27-04-2024 | Vrouw | 35
Afslanken - overgewicht

onverschilligheid vermoeidheid constipatie traagheid duizeligheid

Zit nog in de opbouwfase. Ben nu een week bezig. Was erg huiverig voor flinke bijwerkingen maar vind het tot nu toe reuze meevallen. De eerste twee dagen last van vermoeidheid, wat trager in denken/doen, gevoel van onverschilligheid (al schieten ze een kanon naast me af, het zal allemaal wel) en soms wat lichte duizeligheid. De hele week een gevoel van super vol zitten en [lees meer...]daardoor geen zin om te eten. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit kunnen ervaren als misselijkheid maar zo zou ik het niet willen noemen. Zo heftig was het niet. Eerder het gevoel alsof je een uur daarvoor heel veel en vet gegeten hebt en dus nog overvol zit. Van maag-darm klachten is nauwelijks sprake geweest. Een keer of twee een moeilijke stoelgang gehad. Heb wel gemerkt dat wanneer ik at, ik vooral trek had in lichte en gezonde dingen zonder dat ik daar moeite voor hoefde te doen. Het ging als vanzelf. Ik heb wel een keer iets gegeten dat wat vetter was en daarna heb ik wel een gevoel van misselijkheid ervaren. Vanwege het gebrek aan eetlust werd ik niet enthousiast bij het idee om de dosis te verhogen. Vandaag was het zover: dosis verhoogd, weer een paar uur een super vol gevoel en heel even licht duizelig maar daarna voelde ik me vrij snel weer normaal/prettig. Ik merk duidelijk gewenning aan het medicijn. Tot nu toe ben ik erg tevreden. 8 dagen geleden begonnen bij 71 kilo (in 2022 afgevallen van BMI 35 naar 23 maar was als gevolg van stress weer aangekomen tot aan een BMI 27). Na een week gebruik weeg ik nu 67,5 kilo. Nog 9,5 te gaan maar heb er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen. Let op: ik heb eerder een Allurion maagballon gehad en daarbij een leefstijlprogramma gevolgd. Ik raad het mensen af Saxenda te gebruiken zonder een leefstijlprogramma te volgen of te hebben gevolgd. Doordat je zo verzadigd bent hoef ik geen moeite te doen om me te beheersen als het om eten gaat. Daardoor loop je denk ik meer risico dat je jezelf niet aan kunt leren om te stoppen met eten wanneer je verzadigd bent. En uiteindelijk moet je het zonder medicijn zelf doen. Het is dat ik in het leefstijlprogramma echt een ‘reset’ heb gehad waardoor ik weet wat mijn valkuilen zijn en wat ik moet doen maar ik denk in alle eerlijkheid niet dat ik blijvend op gewicht zou kunnen blijven na Saxenda als ik eerder geen leefstijlprogramma had gevolgd. Hierbij spreek ik wel als iemand die jarenlang obesitas heeft gehad en aangezien dit eigenlijk een chronische ziekte is vind ik het wel zo eerlijk dit aan te geven. Ik geloof wel echt dat je na Saxenda op eigen kracht op gewicht kunt blijven. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt. Het simpelweg stoppen met Saxenda hoeft niet te betekenen dat je ook aankomt.

23-04-2024 | Man | 44

misselijkheid

Ik gebruik dit medicijn nu bijna 2 jaar . Ruim 30 kilo afgevallen. Ik merk nu dat het niet meer werkt . Ook weer wat aangekomen . Tijdje gestopt en toen weer begonnen maar het werkt niet meer

22-04-2024 | Vrouw | 36

buikklachten darm/maag van streek

Aangezien ik veel lees over nare bijwerkingen en ik de kosten niet vergoed krijg, zou ik dit middel eerst op een lage dosering willen uitproberen. Heeft iemand een paar peen voor mij ter overname? /////RED mijn medicijn.nl: wij herinneren u eraan dat wij volgens onze richtlijnen het ruilen of kopen van medicijnen niet faciliteren. De wet verbiedt ons dit te doen. Aan d[lees meer...]e andere kant geven wij geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd.////

13-04-2024 | Vrouw | 50

maagzuur

Ben 1.61 woog 86,5kg. Jan 2024 begonnen met 0,25 mg na 1 maand 1kg afgevallen. Merkte nog niet veel. Feb begonnen met 0,50 mg nog eens 2 kg kwijt. Ging prima geen bijwerkingen. In maart begonnen met 1mg nog eens 3,5kg kwijt. Met 1 mg voelde ik pas dat ik echt minder eetlust heb. Bijwerkingen savonds in bed oprispingen mr dan ga ik op linkerzij liggen dat helpt en rond mens[lees meer...]truatie toch weer meer hongergevoel. Ben na 3,5 maand 6,5 kg kwijt. Gaat langzaam maar is beter zo. Voel mij nu al fitter en niet zo opgeblazen. Ben zeer tevreden. Ik was sceptisch omdat ik al van jongs af aan maagproblemen heb maar bijwerkingen vallen reuze mee! Ik ga nog even door.

28-03-2024 | Man | 62
Afslanken - overgewicht
Gebruik nu 1,5 jaar Saxenda ben in het eerste half jaar 14 kg afgevallen. Ging prima tot dat ik in een dip kwam overlijden van mijn partner , heb vanaf die tijd een wat onregelmatiger eet / drink patroon en ook niet altijd gezond er op na gehouden. Heb wel elke dag Saxenda geïnjecteerd maar het werkt niet meer. Kan gewoon weer blijven eten en krijg geen stop signalen. Oo[lees meer...]k inmiddels weer 7 kg zwaarder geworden. (Nog 7 over) Kan ik bv een maand stoppen en dan weer opnieuw starten met Saxenda? Hoor graag of iemand dezelfde ervaring heeft en hoe op te lossen. Met vriendelijke groet, Henk