semaglutide

Jardiance (59 meningen)
Glimepiride (48 meningen)

06-08-2022 | Vrouw | 41
Afslanken - overgewicht
Laatste poging voor een gastric bijpass. Mijn heel leven moest ik opletten wat en hoeveel ik eet. Ik ben een persoon die enkel aan de koelkast moet voorbij lopen en ik heb 3 kg meer. Mijn heel leven draait om mijn gewicht en dit is mentaal heel vervelend.

06-08-2022 | Man | 50
Afslanken - overgewicht
Ik ben het middel puur gaan gebruiken om af te vallen. Zelf ben ik geen suikerpatiënt, dus wat meer moeite moeten doen om het te krijgen. Ik deed al langer een licht ketose dieet en dit heb ik gewoon doorgezet. Daarnaast slikte ik al vitamine D en magnesium icm visolie capsules. Maar ik heb werkelijk bijna nergens last van. De eerste 4 weken heb ik de 0,5mg gebruikt. Da[lees meer...]arna 10 weken ongeveer 0,75mg en nu 3 weken 1mg. Ja ik moet eten tot ik vol zit en niet meer nemen, anders wordt ik misselijk. Ik hou aan dat ik nog de helft eet van wat ik voorheen at. Als ik eem dag geen ontlasting heb dan neem ik een homeopathische stoelgang tablet. Ik ben nu 12 kg afgevallen in 17 weken waarin ook 4 weken vakantie zijn gevallen. Mijn startgewicht was 98 kilo.

05-08-2022 | Vrouw | 31
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Via verkleinen van porties 5 kg zelf afgevallen. Daarna bleef mijn gewicht 2 maanden stabiel op 88kg. Op 15 juni begonnen met Ozempic. Ik woog 87,7kg. Ik heb tot nu toe 2 weken 0,25mg - 4 weken 0.5mg en 1week 1g gespoten. Eergisteren nog eens 1g gespoten en vandaag op de weegschaal 79,9kg kunnen zien. Dus in totaal op 7 weken 7.8kg afgevallen. Wel moet ik zeggen dat ik[lees meer...] heel veel bijwerkingen had met het spuiten van de 1g. Duizelig, hoofdpijn en heel misselijk gedurende 2 dagen na spuiten. (geen bijwerkingen met 0.25mg en 0.5mg) Ook de verminderde eetlust, soms zelfs tot kokhalzen en slechte humeur zorgden ervoor dat ik wou stoppen met ozempic. Maar via mijn before en after foto's toch even besloten om even op mijn tanden te bijten. Ik had immers sinds 6 jaar het gewicht die ik nu heb niet meer op de weegschaal gezien. Ik ga dus toch nog even verder doen!

27-07-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (0.50mg)
Afslanken - overgewicht
Al jaren vecht ik tegen overgewicht... en steeds vaker terugkerende rugproblemen. Zit al jaren op zelfde gewicht wat ik ook probeerde... Begonnen met ozempic aan 0.25mg nu 2e week 0.50mg ... ik vind wel dat het goed werkt; weinig tot geen eetlust, sneller voldaan en langer vol... wel veel last van bijwerkingen: misselijkheid, krampen, diarree of verstopping (vroeger 1[lees meer...]x/dag, nu 1x/week naar toilet kunnen gaan), maagpijn, zoet en vettig eten zorgen voor maaglast. Deze verdwijnen bijna allemaal (behalve de maagpijnen) tegen einde van de week. Nu dus 6 weken bezig en al 4kg kwijt... het gaat langzaam maar gestaag, wat best mooi is.

22-07-2022 | Vrouw | 45
semaglutide (0.50mg)
Afslanken - overgewicht
Begonnen begin juni (0,25mg) had zeer weinig last, pas vanaf 0,50 begon ik het te voelen (vooral misselijk en geen honger) op einde van de wekelijkse kuur krijg ik wel meer honger . Ben ondertussen al 4 kg verloren. Ben zeker tevreden maar het gaat geleidelijk ... Misschien wel positief... heb geen zin om er verrimpeld uit te zien .

20-07-2022 | Vrouw | 63
semaglutide (0.25)
Afslanken - overgewicht
Misschien moet ik een nieuwe weegschaal kopen? na 12 dagen, 2x0.25, -7 kg Bijwerkingen enkel moeilijke vaste stoelgang. Geen hongergevoel. Snel voldaan. Tegen het einde van de week-periode wel terug wat meer zin in eten. Ik injecteer vrijdag.

15-07-2022 | Vrouw | 28
Afslanken - overgewicht
Gestart op 5 Mei met 0,25mg wegens overgewicht dat al enkele jaren aansleept sinds start Antipsychotica. Eerste 4 weken op 0,25mg heel traag gewichtsverlies. Buiten zure oprispingen zo goed als geen bijwerkingen. Na overleg arts 0,5mg opgestart gedurende 4 weken, gewichtsverlies ongeveer 0,5kg per week. Startgewicht 104,8, na 2 maanden 101kg. 2 weken geen inspuiting geha[lees meer...]d wegens op reis. Nadien gestart met 1mg. Dit maandag ingespoten, dezelfde dag en dinsdag geen last. Woensdag wakker geworden: misselijk, hevig braken, maaglast, diarree,… donderdag terug een beetje beter, iets durven eten. Vrijdagochtend wederom braken en diarree. Dokter geraadpleegd, hoogstwaarschijnlijk een buikgriep. Als dit toch ten gevolgen zou zijn van Ozempic en ik dit weekend niet beter ben, wellicht terug naar 0,5mg gaan op maandag. Door ziek te zijn huidig gewicht 99kg . Even afwachten dus, maar hopelijk een buikgriep…

10-07-2022 | Vrouw | 48
Afslanken - overgewicht
Inmiddels vier maanden aan ozempic. Mijn dokter adviserde mij ook metaformine 500 mg naast ozempic mijn bloed suiker was rond de 7 a 8 mml . Inmiddels blijft hij hangen op 3.5 en 4.8 . Twee maanden loop ik te rommelen heb uit mezelf nu 2 maanden geen metaformine meer gebruikt. Elke avond zit ik aan de suiker water met bruin boterham. Ik heb ozempic gekregen om aftevallen i[lees meer...]k sport ook 2 keer in de week en let keurig op mij dieet kleine beetjes verdeeld over de dag. Overdag gaat het goed maar in de avond zit ik op ze lage waarders. Inmiddels andere dokter gevonden en kan daar pas over 3 weken terecht ik twijfel om verder te gaan.

09-07-2022 | Vrouw | 46
Afslanken - overgewicht
Eerste week . Maandag gestart . Nu zaterdag en al 3 kg kwijt . Gaat zeer snel . Geen honger meer .af en toe een beetje misselijk

05-07-2022 | Vrouw | 34
Afslanken - overgewicht
Ik ben op 11 weken 8,1kg afgevallen. Snoepen en zoet smaakt me nog wel maar niet in de proporties als voorheen. Als ik ‘s middags een goede maaltijd eet heb ik vaak genoeg tot de volgende ochtend.

01-07-2022 | Vrouw | 36
Afslanken - overgewicht
Ik ging trouwen,door uitstel door corona was ik toch even verdikt. Mijn kleed was plots te klein geworden, wat een ramp. Door vriendin kwam ik bij het medicijn te recht. Eerst opzoekwerk gedaan, waarbij later besliste dit te gebruiken. En ja hoor perfect resultaat. Ik begon op 70.2 en nu 4 weken later 62.1 en ja ondertussen getrouwd en kon in mijn kleed. Nu volhouden want[lees meer...] blij gewicht. Moet wel zeggen het medicijn heeft je wel droge mond en dus drink je meer water. Veel minder eetlust, dus minder drang. Ik te vreden over product ook was ik eerst heel kritisch. Ik raad zeker aan.

01-07-2022 | Man | 26
semaglutide
Afslanken - overgewicht
Ik ben gestart op 128kg, nu aan de 5de week bezig met 0.5mg injecties. Zit vandaag op 117.6kg. Pas een hele week ziek geweest door corona, smaak en geur was weg, gisteren avond was de smaak gedeeltelijk terug en had ik echt enorm veel zin in een durum kip met kaas. Dit had ik beter niet gedaan.. opwerpingen van vetten en boeren in de mond, en diarree waar geen hard brokje[lees meer...] in zit... Dit is eigenlijk tot nu toe het eerste van bijwerkingen dat ik ervaar sinds ik begonnen ben. Verder eet ik gezond, alleen dus pakken minder en ga ik 3x per week met de mountainbike rijden. Ik voel mij allesinds al een pak fotter erdoor.

28-06-2022 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
begonnen met 4maal0.25mg. de bijwerkingen zijn eigenlijk wel ok en niet constant. ik heb wel last van huidovergevoeligheid bij aanraking zoals je kan hebben bij koorts.ik vraag mij af of er dit nog iemand ervaart. ondertussen bezig 1 eweek met 1mg ben al bijna 8 kilo kwijt sedert 30 april. let wel op mijn voeding maar kan sowieso al minder eten

28-06-2022 | Vrouw | 31
semaglutide (0,5)
Afslanken - overgewicht
Ben altyd gepest geweest op school met mijn overgewicht en nu na 2 zwangerschappen wouw ik er iets zeker aan doen heb jaren dieeten gedaan maar hielp niet gesport maar geen resultaat en toen ben ik er met de huis arts gaan over praten en zij rade me dit aan jen nu 3 maand bezig met 0,5 mg maar ben nog maar 2 kg kwijt en n het schommeld geregeld

20-06-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Doordat mijn schildklier zo goed als stil lag ben ik op 2 jaar tijd 30 kg bijgekomen. Op eigen houtje verschillende diëten geprobeerd en enkel door koolhydraten te minderen ben ik iets afgevallen maar nu blijf ik gewoon op gewicht. Van de endocrinoloog heb ik deze spuiten voorgeschreven gekregen om me te ondersteunen en mss nog een deel van mijn gewicht kwijt te geraken[lees meer...]. Het laatste jaar ook gediagnosticeerd met Bechterew en reuma en dit extra gewicht doet er niet veel goeds aan. De dag na 1e inspuiting ben ik Snachts misselijk geweest, waarschijnlijk door de reactie op de eerste dosis. Nu enkele dagen later gaat het beter en hongergevoel is ook serieus afgenomen. Tot nu toe krijg ik met moeite de helft nog binnen, en dan nog omdat ik toch iets moet eten. Tot nu toe kan ik nog niet veel zeggen dus ik ben wel benieuwd naar het resultaat na enkele maanden.

18-06-2022 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
opbouw: 4 weken 0,25 mg, 4 weken 0,5 mg, vervolgens 1mg wekelijks nooit noemenswaardige bijwerkingen gehad (schuifbalk hiernaast werkt niet naar behoren) tegelijk volg ik een heel strikt dieet met weinig koolhydraten ik blijf mezelf nu en dan een glaasje wijn permitteren start 19/3/2022 nu 18/6/2022 3 maanden later: resultaat -22,4 kg aantal kg gewichtsverlies is rel[lees meer...]atief, hoe hoger begingewicht, hoe sneller je afvalt uiteraard

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum