Ervaringen met Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Instructies voor het inbrengen anticonceptiestaafje Implanon NXT aangepast

Uit meldingen kwam naar voren dat het anticonceptiestaafje Implanon NXT niet altijd op zijn plaats blijft zitten en daardoor schade aan zenuwen of bloedvaten kan veroorzaken. De instructies voor het inbrengen van het anticonceptiestaafje zijn daarom aangepast. Wordt het anticonceptiestaafje te diep of niet goed ingebracht? Dan kan dit ongewenste gevolgen hebben.

Advies voor u: Controleer af en toe of het implantaat nog op dezelfde plek zit als waar uw arts het heeft ingebracht. Vraag uw arts om instructies. Voelt u het staafje niet meer zitten? Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw arts.

CBG (23-01-2020)

25-10-2020 | Vrouw | 32
Afslanken - overgewicht
Omdat ik een maagverkleining zou ondergaan zou de anticonceptie pil minder betrouwbaar zijn. Omdat ik, zodra het weer mag, snel voor een tweede kind wil gaan heb ik niet voor een spiraal gekozen, maar voor de implanon. Ik vond het inbrengen ervan pijnlijk ondanks de verdoving. Ik was wel meteen beschermd tegen ongewenste zwangerschap. Ik heb hem nu 4 maanden en heb in die [lees meer...]hele periode 1 normale cyclus gehad. Verder alleen maar onregelmatige menstruatie periodes. Vaak om de 2 weken ongesteld en soms zelf 2 hele weken ongesteld en dan 2 a 3 dagen niet en dan begon het weer. De bloedingen ook hevig. Huisarts adviseerde te wachten tot na 3 maanden omdat dan normaal gesproken de klachten minder zouden worden, maar dat is bij mij nu dus niet het geval. Ik overweeg om de implanon te laten verwijderen en een ander middel te proberen.

13-07-2018 | Vrouw | 27
Afslanken - overgewicht
In 2012 begon ik met de pil alles ging prima geen bijwerkingen gehad. Maar ik kwam echt zoveel kilo’s aan van 60 naar 78,8 terwijl ik ook fitnesste dus toen rinkelde een belletje dat het aan de pil lag kon echt niet anders! Mijn vriend zei dat het inderdaad daaraan kon liggen. Zo heb ik toen jaar geleden afspraak gemaakt bij de gynacoloog en kreeg de yasmin pil, heb het to[lees meer...]en jaar gebruikt en was het zelfde geen veranderingen. Toen heb ik besloten om over te stappen naar een andere anticonseptie IMPLANON. 9 mei 2018 heb ik het laten zetten het was zo gepiept alleen de verdoving vond ik een beetje prikken totaal niet pijnlijk. 25 mei kreeg ik bruine afscheiding lichtelijk dit hield echter 5 weken aan. 30 juni was het gestopt maar na 3/4 dagen werd ik weer ongesteld(minimaal bruine afscheiding) Maargoed het is gestopt zit nu op dag 6 hoop dat het zo blijft al is het maar lichtelijk. Ik wil zeker afwachten al is het nu even vervelend qua sex want ik reageer voor de rest namelijk heel goed op voel me oprecht gelukkiger zit beter in mijn vel. En ben inmiddels al -10 kilo kwijt iedereen schrok ervan ik zelf ook positief natuurlijk! Ik zei tegen me vriend en me moeder IK WIST HET dat het door de pil kwam vele zeggen dat het onmogelijk is omzoveel kilos aantekomen maar sorry heb het zelf ervaren. Lang verhaal kort te maken ladies ik geef mijn lichaam nog maandje of 4 de kans. Als de menstruatie langer dan 6 maanden duurt dan neem ik contact met de huisarts en moet ik het helaas laten verwijderen. POSITIEF : GEWICHTSAFNAME ,VOEL ME HEEL GOED, MINDER SNEL GEÏRRITEERD.

15-01-2018 | Vrouw | 17
Afslanken - overgewicht
ik heb de implanon 2 van de 3 jaar gehad i.v.m extreme bijwerkingen. sinds de dag dat ik de implanon heb laten zetten ben ik extreem onregelmatig ongesteld. de eerste 3 maanden ben ik aan een stuk ongesteld geweest. daarna was het 3 weken lang ongesteld dan weer maar 2 weken soms zelfs maar 1 week. het klopte helemaal niet. daarbij ben ik ook nog eens ongeveer 20 kg aangek[lees meer...]omen. eerst woog ik altijd rond de 54 kg en nu iets van 77 kg. donderdag gaat de mijne eruit en ga ik over op de pil pleister. en ik heb al verhalen rondom gehoord van andere meiden dat ze al van de dag dat de implanon eruit was er meteen een aantal kilo's vanaf gingen. dus ik sta erop te wachten. ik raad jullie de implanon niet aan, maar het blijft natuurlijk jullie eigen keuze.

27-01-2013 | Vrouw | 20
etonogestrel
Afslanken - overgewicht
Sinds ik Implanon heb is mijn gewicht in een anderhalf jaar tijd van 75 naar 96 kilo gegaan. mijn topgewicht was 104. Nu heb ik onderussen een tweede maar nog steeds 96 kilo en afvallen lukt niet.