Beenkrampen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor beenkrampen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: beenkrampen

Ropinirol

25-08-2023 | Vrouw | 49
ropinirol
Beenkrampen
Geen effect op de been krampen

08-08-2023 | Man | 62
Beenkrampen
Ik gebruik voor de nacht 1 diazepam van 10 mg om mijn zenuwen in de rug rustig te houden. Door stenoses in de onderrug heb ik snel last van mijn zenuwen, die beklemd raken. Hierdoor ontstaan beenkrampen en trillingen. Ik merk het de volgende ochtend al wanneer ik niet geslikt heb. Het voldoet mij al jaren prima, geen bijwerkingen.

10-07-2023 | Man | 55
Beenkrampen
Voorgeschreven omdat ik veel kramp heb. Al na de eerste tablet last van bijwerkingen. Ik lees nooit bijsluiters omdat ik dan beïnvloed zou kunnen zijn. Zodra ik het idee heb dat er iets mis is ga ik de bijsluiter lezen en kijk dan of er bijwerkingen zijn waar ik last van heb. Bijna al mijn bijwerkingen staan er in. Ik hou het nog even vol maar als er geen verandering komt [lees meer...]dan ga ik stoppen.

17-06-2023 | Vrouw | 51
Beenkrampen
Nihibin werkt erg goed nog enkele keer kramp maar niet meer zo veel als voorheen. Nu 2 weken gebruikt en denk 2 a 3 keer mog kramp gehad. Hopelijk blijft het nu weg anders terug naar de huisarts. Ik had elke nacht 7 tot 8 keer per nacht krampen en dat elke nacht. Ik was over dag kapot omdat ik erg veel slaap te kort kwam nu is dat beter maar nog niet helemaal weg. Maa[lees meer...]r die enkele keer is niet leuk maar beter uit te houden dan elke nacht die 7 a 8 keren pfffff.

05-06-2023 | Vrouw | 72

16-04-2022 | Man | 70
Beenkrampen
Het werkt bij mij perfect. Ik word wakker van kramp of een beginnende kram in een been. Neem 1 of 2 tabletten met wat water en kort daarna verdwijnt mijn kramp. Mijn vader gebruikte het vroegen ook met het zelfde resultaat

05-03-2022 | Man | 72
Beenkrampen
Gebruik nu 40 jaar voor onrustig been. Daarna ook voor slapeloosheid. Prima spul. Geen enkele bijwerking, ook niet bij autorijden. Mijn concentratievermogen is zeer goed en blijft ook zeer goed als ik diazepam vlak daarvoor heb ingenomen. Meeste artsen en apothekers weten niet dat je op de stikker niet meer mag zetten dat autorijden verboden is bij gebruik dia. 1 op de dui[lees meer...]zend mensen heeft namelijk last van concentratieproblemen. Mag ook niet meer door politie gecontroleerd worden en gebruik mag niet meer bij rechtzaken tegen gebruiker ingezet worden. Tot slot. Schandelijk dat dia in rijtje zware drugs stond. Ook op last van apothekers en rechters verwijderd uit deze lijst. En van mijn vorige apotheker opdracht meegekregen dat ik tegen dokters moet zeggen dat ze ophouden drama te maken van diazepam.

11-01-2022 | Vrouw | 42
Beenkrampen
Ik slik nu ongeveer een week Diazepam 4mg voor de nacht. Ook sinds een week heb ik ontzettend veel last van erge hoofdpijn en pijn in en achter mijn ogen. Is iemand anders daar ook bekend mee?

09-12-2021 | Vrouw | 75
Beenkrampen
Hielp me, totaal niet bij nachtelijke krampen in onderbenen/voeten. Voeten totaal verkrampt. Maanden geprobeerd.Ook niet in combinatie met magnesium Arts heeft nu andere medicatie voorgeschreven, werk iets beter, maar niet geheel afdoende. Ook advies voldoende water drinken in de loop van de dag opgevolgd.

Baclofen

14-07-2021 | Man | 72
baclofen

30-06-2020 | Vrouw | 51
Beenkrampen
Fantastisch!! Sinds de overgang elke nacht vreselijke krampen in schenen, kuiten en voeten. Alles geprobeerd: warme baden, magnesium citaat, extra drinken, geen alcohol etc... niets hielp. Vanaf dag 1 gebruik Inhibin geen kramp meer gehad!! Ik slaap weer, sport weer ben alleen wel bang als de kuur afloopt..... ik 90 tabletten meegekregen voor 45 dagen, daarnaast slik ik m[lees meer...]agnesium citraat. Geen bijwerkingen tot nu toe ( na 1 week)

26-12-2018 | Man | 79
Beenkrampen
Vooral 's nachts erge last van beenkrampen, waardoor slecht ik slecht slaap. Eerst Amitriplyne gebruikt, waardoor de klacht verergerde. Daarna Inhibin, waardoor meteen geen last meer. Inhibin mag echter slechts 14 dagen gebruikt worden i.v.m. bijwerkingen. Zijn er evaringen met andere middelen, die eventueel vergoed worden, maar wel langer gebruikt mogen worden?

26-12-2018 | Man | 79
Beenkrampen
Had 's nacht altijd last, waardoor ik heel slecht sliep. Gebruikte eerst Amitriplyne, dat verergerde de klacht. Inhibin werkte meteen, maar helaas mag het middel maar 14 dagen gebruikt worden, i.v.m. eventuele bijwerkingen. Daarna wordt het niet meer voorgeschreven en het werd ook niet vergoed door verzekering. Na het stoppen meteen weer netzoveel last als ervoor. Inhib[lees meer...]in Kent iemand een middel wat netzo goed werkt en wel vergoed wordt.

01-10-2018 | Man | 70
Beenkrampen
Ik kreeg het voorgeschreven wegens rusteloze benen, pijn en kramp in de benen en heel onrustige nachten daardoor. Inhibin helpt wel enigszins, maar die vieze smaak vergalt mijn dag. Niets smaakt meer, zelfs drinkwater smaakt vies. Door de dag heen komt er af en toe een golf van die vieze smaak in mijn mond. Ik ben een week gestopt en de vieze smaak was verdwenen. Het ligt [lees meer...]dus echt aan de Inhibin.

06-09-2018 | Vrouw | 68
Beenkrampen
Het is een wonder middel ik had diezelfde nacht geen pijn meer, alleen die vieze bittere smaak in de mond. dat is nog wel te behappen maar dat suizen in beide oren is heel vervelend. De duizeligheid is ook niet fijn. Ik denk dat ik het ook eens ga proberen met Magnesium tabletten.

Tizanidine

07-09-2017 | Vrouw | 48
tizanidine
Beenkrampen
Ik gebruik dit medicijn tegen voornamelijk beenkrampen en het laatste jaar ook tegen kramp in mijn handen en vingers. Het helpt mondjesmaat .Dan heel goed,dan helemaal niet.Ik ben nu op vakantie in Griekenland en heb hier nog maar 1x kramp gehad in mijn vingers.Terwijl ik thuis(Nederland) bijna iedere nacht kramp heb in mijn benen/kuiten en in mijn handen overdag.

08-08-2017 | Man | 65

01-05-2017 | Man | 76
Beenkrampen
Spierkrampen na het sporten iedere nacht. Door gebruik van een klein flesje geen last meer.

Kinine

01-10-2016 | Vrouw | 49
kinine
Beenkrampen
Ik kreeg dit zo'n 5 jaar geleden voorgeschreven door mijn neuroloog voor mijn nachtelijke beenkrampen en het helpt super! Voordien was ik een wrak van de slechte nachten en liep overdag rond als een cowboy ten gevolge van de nachtelijke krampen, maar hiermee slaap ik de ganse nacht door zonder krampen. Heb enkele maanden geprobeerd te stoppen om te zien of ik die nog nodig[lees meer...] had, maar vanaf de 2de nacht waren de krampen er weer in alle hevigheid... De huisarts verlengt steeds mijn voorschrift, ik vroeg hem zowel als de neuroloog of dit problemen kon veroorzaken op lange duur en beiden verzekerden me dat dit geen kwaad kon! Tot ik vandaan te horen krijg van de reumatoloog dat hiermee moet opgelet worden, dit kan problemen op het netvlies veroorzaken, normaal gezien moet je bij gebruik hiervan zeker 2-jaarlijks naar de oogarts ter controle!!! En hoogstwaarschijnlijk komen mijn regelmatig wazig zicht en af en toe suizende oren ook hierdoor. Ben nu bezig met een reeks onderzoeken bij de reumatoloog, maar wanneer ik terug mag voor de resultaten, vraag ik toch zeker of er iets anders kan helpen, ik heb zeker geen zin om mijn zicht in gevaar te brengen!

Magnesium

21-09-2016 | Vrouw | 42
magnesium
Beenkrampen
Door magnesium te gebruiken zijn mijn krampen verminderd, toch heb ik er nog regelmatig last van vooral in benen en onderrug

24-08-2016 | Man | 72
Beenkrampen
Na 4 maanden van 40 mg naar 20 mg in verband met beenkrampen, zeer effectief, cholesterol meer dan de helft gezakt, wel veel kramp in de benen, meestal het linker been dat door een CVA eerder verlamd was, voornamelijk 's nachts in bed kramp, vaak drie keer in de nacht waardoor ik steeds wakker word, de vermindering van 40 mg naar 20 mg heeft daar geen verandering ingebra[lees meer...]cht.

19-07-2016 | Vrouw | 56
Beenkrampen
Tijdens lijnen altijd enorme krampen. Na inname inhibin alle klachten over . Eerste dagen 2x daags gebruik daarna alleen voor t slapengaan. Enige vreemde bijwerking die ik heb zijn heel vreemde dromen over de meest rare onderwerpen .

01-07-2016 | Vrouw | 62
Beenkrampen
Regelmatig last van hele erge krampen in mijn been en voet . Alles geprobeerd en niets hielp . Een kennis tipte venoruton en dat hielp dus gewoon!!

Baclofen

24-02-2016 | Man | 56
baclofen
Beenkrampen
Ik heb de baclofen pomp voor mijn spasmes onder voor mijn enkel en voet te onderdrukken. Ik heb jarenlang door mijn spasme van de enkel behoorlijk te schoppen als ik in bed lag. Zo al 16 jaar lang. Mijn vrouw word er ook wakker van, dat vind ik niet zo leuk. Ook gebroken nachtrust. Ik zei dat mijn nippel van de baclofen niet goed zat. Iedere keer zwaardere pijnstiller voor[lees meer...] mijn en keer van mijn pijn in rug de baclofen pomp verhoogd. De arts komt voor je spasme moet verhoogd worden. Het was zo heftig, laatste moment rontgenfoto gemaakt bij mijn rug en bleek toch dat slangetje gescheurd is. Met spoed operaties gedaan worden. Lastige operatie de rug moest open voor slangetje en de nippel eruit de rug uit gehaald worden en de nieuwe baclofen pomp weer in gezet worden in rug in de zenuwbaan. Na de operatie bleef het hersenvocht lekken. De baclofen pomp meer uit mijn. Met zwaardere pillen onder controle. Twee weken in ziekenhuis gelegen als erg ziek van met tweede operatie. Nu slik ik baclofen pillen 100% meer dan in baclofen pomp. 4 keer 25 mg per dag. De hersenvocht 2 weken met de pillen onder de controleren in ziekenhuis goed was. De baclofen pomp wordt weer teruggeplaatst. Wel naar ander ziekenhuis, de andere arts heb ik geen meer vertrouwen in. Dat wil ik even kwijt in hart te luchten voor ander hoe ik denk over mijn zelf. Nadeel van mijn Baclofen: lippen duf en slappe spieren, niet goed nadenken en val in slaap enz. Dus goede reden om de baclofen pomp terug te zetten. Let niet op mijn schrijfstijl. Ik heb afasie. Hartelijke groet, Guido.

Diphantoïne-Z

27-10-2015 | Man | 52
fenytoine
Beenkrampen
Had ernstige krampen. Wel op zo'n manier dat ik er verrekte spieren aan over hield. M'n been ging tijdens een kramp bijna achterstevoren staan. Had ik al een jaar of 10 en sinds 1,5 jaar is het zo goed als over. Wel heb ik van deze medicatie als bijwerking een zweterig gevoel, constant het gevoel dat het koude zweet me uitbreekt. Ik kan het niet zo goed omschrijven, een be[lees meer...]etje het gevoel als je te snel opstaat.

28-07-2015 | Man | 66
Beenkrampen
Door het gebruik van Lipitor, veel last van nachtelijke kuitkrampen, soms zelfs in twee kuiten te gelijk. Div. medicijnen al gebruikt. Nu op advies van Internist aan de Inhibin. Super pilletje, 2 bij het avond etu en 1 voor het slapen. Gaat klasse, sporadisch nu last van mijn kuiten. Alleen jammer dat de verzekering het niet wil vergoeden, aanvraag ingediend, werd afgewe[lees meer...]zen, was het daar niet mee eens en met brief van huisarts bleef men volharden in de afwijzing. Dus dan maar maandelijks € 17,00 zelf betalen.

18-07-2015 | Man | 25
Beenkrampen
3 jaar kampen met ondraaglijke kuit/beenkrampen waarbij geen enkele dokter, specialist, kinesist, ... mij kon helpen. Na zelf op onderzoek te gaan, ben ik terecht gekomen bij veneuze insufficiëntie en Venoruton. Deze medicatie werkte onmiddellijk! Ik heb eindelijk mijn nachtrust terug en kan eindelijk terug sporten zonder enige problemen te ondervinden. Een hele verademing[lees meer...] die Venoruton!

22-02-2015 | Vrouw | 57
Beenkrampen
gebruik sinds een paar weken simvastatine, en ben doodziek ik ben mezelf niet meer. ik heb geen verhoogde cholerstrol zij de praktijkondersteuner maar omdat ik moet afvallen en op de grens zit is het goed om met deze medicijnen te beginnen. ben gisteren zo ziek geworden in mijn auto op weg naar huis dat ik bijna ongeluk heb gehad. ik heb mijn broer gesproken heeft versc[lees meer...]hillende gehad en is overal mee gestopt. veel bewegen en weer op dieet heb ook schildklierproblemen dus valt niet mee maar ik stop met deze troep. en probeer nog gezonder te leven.

Carbamazepine

16-02-2015 | Vrouw | 52
carbamazepine
Beenkrampen
ik heb door een ontsteking aan de zenuw ter hoogte van de vierde nekwerkvel (nog niet vastgestelde diagnose MS) heftige, heel pijnlijke kramp/spasme aanvallen in de linkerkant van mijn lichaam (hand en voet). Daarnaast voortdurende tinteling in beide benen. Binnen 24 uur na de eerste inname was alle tinteling verdwenen, soms komt de tinteling nog heel licht voor. begonnen [lees meer...]met 2x 100 mg en na drie dagen verhoogt naar 3x 100 mg. sinds begin gebruik geen krampaanvallen meer gehad. Dit lijkt dus wel op de beschreven pijnklachten in het aangezicht, maar zit toch duidelijk op een heel andere zenuw. Wat ben ik blij dat het ook hiervoor zo snel en zo effectief helpt!! Ik heb nauwelijks bijwerkingen gehad: alleen snelle oogbewegingen nadat ik de dosis naar 300 mg per 24 uur had verhoogd. Deze bijwerking begint binnen een week af te nemen.

15-01-2015 | Man | 55
Beenkrampen
In april 2013 geopereerd aan een hernia waarbij neuropatische pijnen bleven bestaan in linkerbeen en onderkant voet. Medio 2013 kwam ik in de molen bij de cardioloog en deze heeft vanwege hoog cholesterol 40 mg sivastatine voorgeschreven wat een zeer gunstig effect had op de cholesterolwaarden. Dit ben ik omstreeks november 2013 gaan gebruiken, zonder ik me herinner dat [lees meer...]ik noemenswaardige bijwerkingen ontdekte. Vanaf zomer 2014 heb ik te maken met een merkwaardige pijn in mijn benen. Op huisartsenpost is onderzoek gedaan naar mijn beenvaten en daar zou niets mis zijn. Ik heb pijn in beide benen, veelal als ik stil zit, hoofdzakelijk met benen omhoog. de pijn strekt zich uit van mijn billen tot mijn kuiten en komt en gaat zonder een aanwijsbare aanleiding. De pijn is te omschrijven als een soort van kramp, zeurend en vermoeiend. Het gevoel is als zich geen oplossing aanbiedt, ik uiteindelijk niet meer kan lopen. Het lijkt erger te worden. IK heb nu vandaag voor het eerst kennis genomen van de ervaringen van anderen met simvastatine en ik stop er vandaag gewoon mee. BIj mijn scan bleek ondanks mijn hoog cholesterol de kransslagader redelijk voor mijn leeftijd. Als ik mag aannemen dat men de beenvaten ook goed heeft beoordeeld met een soort van echo dan is het geen moeilijke afweging om te stoppen met het medicijn.