ziekte

Beenkrampen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor beenkrampen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: beenkrampen

26-12-2018

Beenkrampen

Vooral 's nachts erge last van beenkrampen, waardoor slecht ik slecht slaap. Eerst Amitriplyne gebruikt, waardoor de klacht verergerde. Daarna Inhibin, waardoor meteen geen last meer. Inhibin mag echter slechts 14 dagen gebruikt worden i.v.m. bijwerkingen. Zijn er evaringen met andere middelen, die eventueel vergoed worden, maar wel langer gebruikt mogen worden?
26-12-2018

Beenkrampen

Had 's nacht altijd last, waardoor ik heel slecht sliep. Gebruikte eerst Amitriplyne, dat verergerde de klacht. Inhibin werkte meteen, maar helaas mag het middel maar 14 dagen gebruikt worden, i.v.m. eventuele bijwerkingen. Daarna wordt het niet meer voorgeschreven en het werd ook niet vergoed door verzekering. Na het stoppen meteen weer netzoveel last als ervoor. Inhib[lees meer...]in Kent iemand een middel wat netzo goed werkt en wel vergoed wordt.
01-10-2018

Beenkrampen

Ik kreeg het voorgeschreven wegens rusteloze benen, pijn en kramp in de benen en heel onrustige nachten daardoor. Inhibin helpt wel enigszins, maar die vieze smaak vergalt mijn dag. Niets smaakt meer, zelfs drinkwater smaakt vies. Door de dag heen komt er af en toe een golf van die vieze smaak in mijn mond. Ik ben een week gestopt en de vieze smaak was verdwenen. Het ligt [lees meer...]dus echt aan de Inhibin.
06-09-2018

Beenkrampen

Het is een wonder middel ik had diezelfde nacht geen pijn meer, alleen die vieze bittere smaak in de mond. dat is nog wel te behappen maar dat suizen in beide oren is heel vervelend. De duizeligheid is ook niet fijn. Ik denk dat ik het ook eens ga proberen met Magnesium tabletten.
07-09-2017

Tizanidine (tizanidine)
Beenkrampen

Ik gebruik dit medicijn tegen voornamelijk beenkrampen en het laatste jaar ook tegen kramp in mijn handen en vingers. Het helpt mondjesmaat .Dan heel goed,dan helemaal niet.Ik ben nu op vakantie in Griekenland en heb hier nog maar 1x kramp gehad in mijn vingers.Terwijl ik thuis(Nederland) bijna iedere nacht kramp heb in mijn benen/kuiten en in mijn handen overdag.
08-08-2017

01-05-2017

Beenkrampen

Spierkrampen na het sporten iedere nacht. Door gebruik van een klein flesje geen last meer.
01-10-2016

Kinine (kinine)
Beenkrampen

Ik kreeg dit zo'n 5 jaar geleden voorgeschreven door mijn neuroloog voor mijn nachtelijke beenkrampen en het helpt super! Voordien was ik een wrak van de slechte nachten en liep overdag rond als een cowboy ten gevolge van de nachtelijke krampen, maar hiermee slaap ik de ganse nacht door zonder krampen. Heb enkele maanden geprobeerd te stoppen om te zien of ik die nog nodig[lees meer...] had, maar vanaf de 2de nacht waren de krampen er weer in alle hevigheid... De huisarts verlengt steeds mijn voorschrift, ik vroeg hem zowel als de neuroloog of dit problemen kon veroorzaken op lange duur en beiden verzekerden me dat dit geen kwaad kon! Tot ik vandaan te horen krijg van de reumatoloog dat hiermee moet opgelet worden, dit kan problemen op het netvlies veroorzaken, normaal gezien moet je bij gebruik hiervan zeker 2-jaarlijks naar de oogarts ter controle!!! En hoogstwaarschijnlijk komen mijn regelmatig wazig zicht en af en toe suizende oren ook hierdoor. Ben nu bezig met een reeks onderzoeken bij de reumatoloog, maar wanneer ik terug mag voor de resultaten, vraag ik toch zeker of er iets anders kan helpen, ik heb zeker geen zin om mijn zicht in gevaar te brengen!
21-09-2016

Magnesium (magnesium)
Beenkrampen

Door magnesium te gebruiken zijn mijn krampen verminderd, toch heb ik er nog regelmatig last van vooral in benen en onderrug
24-08-2016

Beenkrampen

Na 4 maanden van 40 mg naar 20 mg in verband met beenkrampen, zeer effectief, cholesterol meer dan de helft gezakt, wel veel kramp in de benen, meestal het linker been dat door een CVA eerder verlamd was, voornamelijk 's nachts in bed kramp, vaak drie keer in de nacht waardoor ik steeds wakker word, de vermindering van 40 mg naar 20 mg heeft daar geen verandering ingebra[lees meer...]cht.
19-07-2016

Beenkrampen

Tijdens lijnen altijd enorme krampen. Na inname inhibin alle klachten over . Eerste dagen 2x daags gebruik daarna alleen voor t slapengaan. Enige vreemde bijwerking die ik heb zijn heel vreemde dromen over de meest rare onderwerpen .
01-07-2016

Beenkrampen

Regelmatig last van hele erge krampen in mijn been en voet . Alles geprobeerd en niets hielp . Een kennis tipte venoruton en dat hielp dus gewoon!!
24-02-2016

Baclofen (baclofen)
Beenkrampen

Ik heb de baclofen pomp voor mijn spasmes onder voor mijn enkel en voet te onderdrukken. Ik heb jarenlang door mijn spasme van de enkel behoorlijk te schoppen als ik in bed lag. Zo al 16 jaar lang. Mijn vrouw word er ook wakker van, dat vind ik niet zo leuk. Ook gebroken nachtrust. Ik zei dat mijn nippel van de baclofen niet goed zat. Iedere keer zwaardere pijnstiller voor[lees meer...] mijn en keer van mijn pijn in rug de baclofen pomp verhoogd. De arts komt voor je spasme moet verhoogd worden. Het was zo heftig, laatste moment rontgenfoto gemaakt bij mijn rug en bleek toch dat slangetje gescheurd is. Met spoed operaties gedaan worden. Lastige operatie de rug moest open voor slangetje en de nippel eruit de rug uit gehaald worden en de nieuwe baclofen pomp weer in gezet worden in rug in de zenuwbaan. Na de operatie bleef het hersenvocht lekken. De baclofen pomp meer uit mijn. Met zwaardere pillen onder controle. Twee weken in ziekenhuis gelegen als erg ziek van met tweede operatie. Nu slik ik baclofen pillen 100% meer dan in baclofen pomp. 4 keer 25 mg per dag. De hersenvocht 2 weken met de pillen onder de controleren in ziekenhuis goed was. De baclofen pomp wordt weer teruggeplaatst. Wel naar ander ziekenhuis, de andere arts heb ik geen meer vertrouwen in. Dat wil ik even kwijt in hart te luchten voor ander hoe ik denk over mijn zelf. Nadeel van mijn Baclofen: lippen duf en slappe spieren, niet goed nadenken en val in slaap enz. Dus goede reden om de baclofen pomp terug te zetten. Let niet op mijn schrijfstijl. Ik heb afasie. Hartelijke groet, Guido.
27-10-2015

Diphantoïne-Z (fenytoine)
Beenkrampen

Had ernstige krampen. Wel op zo'n manier dat ik er verrekte spieren aan over hield. M'n been ging tijdens een kramp bijna achterstevoren staan. Had ik al een jaar of 10 en sinds 1,5 jaar is het zo goed als over. Wel heb ik van deze medicatie als bijwerking een zweterig gevoel, constant het gevoel dat het koude zweet me uitbreekt. Ik kan het niet zo goed omschrijven, een be[lees meer...]etje het gevoel als je te snel opstaat.
28-07-2015

Beenkrampen

Door het gebruik van Lipitor, veel last van nachtelijke kuitkrampen, soms zelfs in twee kuiten te gelijk. Div. medicijnen al gebruikt. Nu op advies van Internist aan de Inhibin. Super pilletje, 2 bij het avond etu en 1 voor het slapen. Gaat klasse, sporadisch nu last van mijn kuiten. Alleen jammer dat de verzekering het niet wil vergoeden, aanvraag ingediend, werd afgewe[lees meer...]zen, was het daar niet mee eens en met brief van huisarts bleef men volharden in de afwijzing. Dus dan maar maandelijks € 17,00 zelf betalen.
18-07-2015

Beenkrampen

3 jaar kampen met ondraaglijke kuit/beenkrampen waarbij geen enkele dokter, specialist, kinesist, ... mij kon helpen. Na zelf op onderzoek te gaan, ben ik terecht gekomen bij veneuze insufficiëntie en Venoruton. Deze medicatie werkte onmiddellijk! Ik heb eindelijk mijn nachtrust terug en kan eindelijk terug sporten zonder enige problemen te ondervinden. Een hele verademing[lees meer...] die Venoruton!
22-02-2015

Beenkrampen

gebruik sinds een paar weken simvastatine, en ben doodziek ik ben mezelf niet meer. ik heb geen verhoogde cholerstrol zij de praktijkondersteuner maar omdat ik moet afvallen en op de grens zit is het goed om met deze medicijnen te beginnen. ben gisteren zo ziek geworden in mijn auto op weg naar huis dat ik bijna ongeluk heb gehad. ik heb mijn broer gesproken heeft versc[lees meer...]hillende gehad en is overal mee gestopt. veel bewegen en weer op dieet heb ook schildklierproblemen dus valt niet mee maar ik stop met deze troep. en probeer nog gezonder te leven.
16-02-2015

Carbamazepine (carbamazepine)
Beenkrampen

ik heb door een ontsteking aan de zenuw ter hoogte van de vierde nekwerkvel (nog niet vastgestelde diagnose MS) heftige, heel pijnlijke kramp/spasme aanvallen in de linkerkant van mijn lichaam (hand en voet). Daarnaast voortdurende tinteling in beide benen. Binnen 24 uur na de eerste inname was alle tinteling verdwenen, soms komt de tinteling nog heel licht voor. begonnen [lees meer...]met 2x 100 mg en na drie dagen verhoogt naar 3x 100 mg. sinds begin gebruik geen krampaanvallen meer gehad. Dit lijkt dus wel op de beschreven pijnklachten in het aangezicht, maar zit toch duidelijk op een heel andere zenuw. Wat ben ik blij dat het ook hiervoor zo snel en zo effectief helpt!! Ik heb nauwelijks bijwerkingen gehad: alleen snelle oogbewegingen nadat ik de dosis naar 300 mg per 24 uur had verhoogd. Deze bijwerking begint binnen een week af te nemen.
15-01-2015

Beenkrampen

In april 2013 geopereerd aan een hernia waarbij neuropatische pijnen bleven bestaan in linkerbeen en onderkant voet. Medio 2013 kwam ik in de molen bij de cardioloog en deze heeft vanwege hoog cholesterol 40 mg sivastatine voorgeschreven wat een zeer gunstig effect had op de cholesterolwaarden. Dit ben ik omstreeks november 2013 gaan gebruiken, zonder ik me herinner dat [lees meer...]ik noemenswaardige bijwerkingen ontdekte. Vanaf zomer 2014 heb ik te maken met een merkwaardige pijn in mijn benen. Op huisartsenpost is onderzoek gedaan naar mijn beenvaten en daar zou niets mis zijn. Ik heb pijn in beide benen, veelal als ik stil zit, hoofdzakelijk met benen omhoog. de pijn strekt zich uit van mijn billen tot mijn kuiten en komt en gaat zonder een aanwijsbare aanleiding. De pijn is te omschrijven als een soort van kramp, zeurend en vermoeiend. Het gevoel is als zich geen oplossing aanbiedt, ik uiteindelijk niet meer kan lopen. Het lijkt erger te worden. IK heb nu vandaag voor het eerst kennis genomen van de ervaringen van anderen met simvastatine en ik stop er vandaag gewoon mee. BIj mijn scan bleek ondanks mijn hoog cholesterol de kransslagader redelijk voor mijn leeftijd. Als ik mag aannemen dat men de beenvaten ook goed heeft beoordeeld met een soort van echo dan is het geen moeilijke afweging om te stoppen met het medicijn.
09-12-2014

Beenkrampen

Nachtelijke krampen , in de benen, voeten en enkels, dijbenen, rug, borst en middel, kortom overal waar je kramp kan hebben, daar had ik kramp. Sinds enkele maanden zat ik met dat probleem, zeer pijnlijk en zeer vervelend in de nacht. Natuurlijk is het ook vervelend en pijnlijk als het overdag gebeurd , maar dan ben je niet zo in paniek , omdat je dan hulp binnen handberei[lees meer...]k hebt. Ik ben gaan zoeken op het internet , en vond een site over nachtelijke krampen, en las daar meer dan interessante dingen , die ook op mijn situatie konden slaan. Toen ik las over een aantal mensen die zonder meer konden bezweren dat ze er baat bij hadden, hoefde ik niet lang te denken om het middel Inhibin te gaan kopen, nadat ik uiteraard informatie had gevraagd aan de apotheker. In ieder geval ben ik blij met mijn beslissing, want ik ben van mijn nachtelijke krampen af!! Verlost van die vervelende pijn. Ik kan wel juichen van blijdschap en dat doe ik dan ook!
01-12-2014

Methadon (methadon)
Beenkrampen

Ik heb de methadon niet voorgeschreven gekregen om de beenkrampen te verminderen ! Maar aangezien u mij vraagt, mijn ervaringen op en met dit medicijn te delen, wil ik u het volgende mededelen! Het haalt in het begin wel pijn weg, maar op den lange duur is het matig effectief, zegt u maar ineffectief. Je raakt er gewent aan, en de pijn komt weer terug. Ik ben het nu aan [lees meer...]het afbouwen, zodat ik weer normaal kan functioneren, met tintelingen en een doof gevoel in mijn benen enkels en voeten en niet te vergeten de tenen, een verschrikkelijk gevoel, bah bah en nog eens bah!
08-10-2014

Seroxat (paroxetine)
Beenkrampen

Mijn ervaring met de inname van seroxat was een hel, kon niet meer functioneren, stuiptrekkingen, diarree, hallucinaties, agressie, zelfmoordneigingen, suizen in mijn oren. nu 6maand later is het probleem noch steeds niet op gelost, slaapproblemen etc heb in het verleden een hernia operatie derde graad nu echter is de pijn onhoudbaar, moet drie x per week naar de kine ben [lees meer...]meer als 66 pr invalide echter is geen rekening gehouden met mijn medisch dossier waar ik een slaaponderzoek had ondergaan hdad test hormonen test die op18 pr testasteron is nu ben ik al zes maand depressief vd pijn die ik nog steeds heb en ben in het hospitaal binnen gegaan voor stress omdat ik niet meer kon werken hier in belgie kan echter alles medisch dossiers vervalsen ze hebben me gewoon 11 dagen laten creperen zonder omzien en weigerde de bijsluiter te geven als ik deze gehad had had ik direkt kunnen stoppen met dat vergif nu echter kan ik alleen nog valium nemen tegen de pijn als ze deftig onderzoek gedaan hadden wisten ze direkt dat dat geen geneesmiddel voor mij was en dit in het belgie. nu betaal ik mij blauw aan kine en pillen met dank aan het vergif seroxat echter heb ik alles kunnen opnemen met mijn smartphone kan zo het tegendeel bewijzen wie neemt hier eigenlijk zijn verantwoordelijk
10-08-2014

Beenkrampen

Ik woon in België en nam eerst Simvastatine EG , en nu het witte merk Simvastatine Teva 40 mg 1 s'avonds. Ik kreeg rode uitslag over mijn neus en wangen na ongeveer 3 weken. Nu blijkt na een bloedonderzoek dat ik ANF ( Vlinder Lupus heb ). Nu moet ik volgende week naar een huidspecialist gaan. Krampen in de kuiten en voeten heb ik ook sinds ik die pillen neem. Het b[lees meer...]loedonderzoek gebeurde omdat ik altijd moe ben. Ik ben een vrouw van 56 jaar oud. En kreeg een beroerte op 6-1-2011.
27-07-2014

Rivotril (clonazepam)
Beenkrampen

ben sedert lang alcoholverslaafd, en de beenkrampen (spasmen) zijn een gevolg hiervan. Ben nu in behandeling sedert 3 maanden, resultaten zijn ok Maar sexueel is er niet veel aan de hand (geen erectie, tot verdriet van mijn vriendin :-(
01-11-2013

Beenkrampen

16 augustus 2013 begonnen met inhibin, na twee weken even gestopt, kramp kwam weer terug, daarna nog 2 weken ingenomen. Nog steeds krampen snachts. Toen magnesium geprobeert. Helpt niet. Op aanraden van de arts opnieuw met inhibin (29 oktober 2013) begonnen en moet het nu 2 maanden gebruiken. Nu af en toe nog kramp vooral in/onder mijn voet. Ik vraag me af of je inhibin e[lees meer...]en lange tijd mag gebruiken. Hoe krijg je zoiets. Voorheen sliep ik een hele nacht door. Nu ben ik heel veel wakker. Heb onderhand slaaptekort :(
10-09-2013

Champix (varenicline)
Beenkrampen

Ik neem al sinds twee weken, en morgen is mijn stop dag , ik heb heel erg last van mijn beide benen, en zij doen zeer. ik vroeg me af of de klacht normaals is ? heeft iemand anders ook ?
10-09-2013

Beenkrampen

Op aanraden van apotheek inhibin gaan gebruiken tegen kramp in benen en voeten s'nachts. Kramp is wel wat minder maar de bijwerkingen vind ik heel vervelend. Bittere smaak en ik word steeds duizeliger. Overweeg toch om te stoppen.
05-09-2013

Metformine (metformine)
Beenkrampen

Klachten: kramp in benen ,koude voeten, raar gevoel in de tenen. Metformine HCI 850 PCH, dit middel heb ik op dit moment , maar denk als ik eerder toch een andere Metformine heb gehad. Heb het al jaren, maar nu heb ik Amlodipine( als besilaat ) en had 4 dagen terug een hypo, het zweet brak mij uit, ik lag op bed om 23,00 uur, als ik in de benen ging, werd ik duizelig e[lees meer...]n dat heb ik nu dus diverse dagen, als ik van een stoel op ga staan word ik draaierig, meestal gaat het weer over.
10-06-2013

Magnesiumoxide Tabletten (magnesiumoxide)
Beenkrampen

Voor spierkrampen gebruik ik nu magnesium tabletten tot volle tevredenheid. Vroeger Inhibin, maar die had erg veel bijwerkingen.
10-06-2013

Beenkrampen

Gebruik nu geen inhibin meer, maar iedere avond voor het slapen één magnesium pil van het Kruidvat en heb sporadisch nog spierkrampen (2 x per jaar ongeveer) en helemaal geen bijwerkingen. Deze tip had ik van mijn vriendin gekregen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1271)
Acne/puistjes (884)