Botbreuk

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor botbreuk

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Morfine 1 5
Alendroninezuur 1 1
Ibuprofen 1 4
Innohep 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: botbreuk

OxyContin

13-08-2023 | Vrouw | 56
Botbreuk
Het hielp niet en ik kon niets meer. Niet reageren, niets. Ik kon ook niet laten weten dat t niet hielp en ik heel veel pijn had

Diclofenac

28-01-2023 | Man | 23
diclofenac
Botbreuk
Heb m’n enkel gebroken en verging van de pijn, ziekenhuis gebeld en schreven me dit voor. Eerste twee dagen werkte het echt uitstekend had geen pijn meer of ja in ieder geval veel minder. Nu zit ik op de vijfde dag dat ik het gebruik en telkens twee uur na inname begin ik zo last van de maag te krijgen. Nu hang ik op de bank met een gebroken enkel die niet zeer doet behal[lees meer...]ve als die hangt/krukken loop en heb ik maagkrampen van hier tot Tokio. De maagkrampen doen meer pijn dan m’n enkel in rust. Heel vervelend want hierdoor moet ik ook vaak poepen wat echt als een marteling voelt omdat ik dan op krukken moet lopen.

Alendroninezuur

06-04-2022 | Man | 53
alendroninezuur
Botbreuk
Heup gebroken tijdens val van mijn racefiets, dexascan toonde lichte botontkalking aan. Het achterlijke is dat de doctoren oorzaak en gevolg omdraaien. Je loopt nl. geen botbreuk op door osteoporose maar door een flinke ongelukkige val! Valbreken leren door op Judo te gaan werkt preventiever dan Alendroninezuur. Maar goed, gehoorzaam als ik ben toch kuur gevolgd maar na ee[lees meer...]n aantal maanden mee gestopt ivm nekpijn. Ik werd toch overgehaald door mijn huisarts er mee door te gaan. Door voorraadgebrek reeds 3 verschillende merken gehad. Na ongeveer een half jaar kreeg ik plots borstbeenpijn met ademhalingsproblemen, volgens huisarts ribben? Volgens mij Alendroninezuur. Paar maanden daarna 3 weken diarree die pas stopte na stoppen met het slikken van alendroninezuur. 1 week gewacht en toch nog om zeker te gaan dat Alendroninezuur de boosdoener was.... na het eerste pilletje meteen weer 3 dagen diarree. Mijn conclusie is dat alendroninezuur verre van ongevaarlijk is en niet opweegt tegen de zogenaamde voordelen! Dus mijn advies is dat n.a.v. een botbreuk ik een osteoporose constarering met een korrel zout zou nemen. Hiermee bedoel ik dan niet ernstige osteoporose waarbij iets breekt door ergens licht tegenaan te stoten.

19-01-2022 | Vrouw | 33
Botbreuk
Vanwege een spiraalbreuk links ( operatie -pin) en zwaar gekneusd + nader af te wachten schade (rechts) in mijn benen door een aanrijding gebruik ik nu bijna een maand fraxiparine. Lastig in te schatten of het effectief is - denk het wel want ik heb geen trombose. Ik herken wel extreme pijnen + uitstralingen tot onder mijn bil maar dit kan ook het been zelf zijn. Ik[lees meer...] injecteer zelf - bij de start dacht meer ik appeltje eitje en na twee weken begon het gevoelig te worden. Lastig om een plek te vinden want mijn hele buik is gevoelig en onderhuids gezwollen + blauwe/gele plekjes. Zelfs het vloeistof voelt pijnlijk aan. Vaak prik ik wel 3/4x voor ik een enigszins acceptabel plekje heb gevonden. Ik was aan het aftellen, moest nog 2 dagen - helaas door tegenslag qua revalideren verlengd. Tabletten zijn geen optie - daar kun je niet zomaar mee stoppen gaf de huisarts aan. Helaas! Ik ben een taaie maar zit de laatste dagen tegen het moment van prikken aan te hikken & ben blij als het weer gedaan is. Ik

OxyContin

19-09-2021 | Vrouw | 47
Botbreuk
Ivm val heb ik stuitje gebroken wat zeer pijnlijk is. Volgens apotheek zou ik geen pijn meer moeten hebben bij gebruik van Oxycodon retard 5mg. Helaas doet het maar zeer weinig of eigenlijk niets. Tramadol doet bij mij ook helemaal niets.

27-07-2021 | Vrouw | 49
Botbreuk
Na onderuit gemaaid te zijn in het bos door een hond plat op de rug beland, had echter een waterbak mee in rugzak, die stond in de rug. Eerst leek alles nog heel, maar toch gezien door fysio en huisarts. Oxycodon gekregen omdat ik al tramadol gebruik. Na 5 dagen blijkt nu het ploppen toch een gebroken rib te zijn. Maakt voor behandeling niet uit maar het is bijzonder pijnl[lees meer...]ijk. Blij met de medicatie

03-12-2020 | Vrouw | 33
Botbreuk
Ik heb het een week geslikt i.v.m. 3 gebroken ribben. Het viel mij al gelijk op dat ik die erge botpijn gewoon bleef voelen. Waar het mij wel mee hielp is om ontspannen adem te halen, want dat gaat erg lastig met gebroken ribben. Ik heb er dus wel wat baat bij gehad, maar ik heb het vandaag zonder medicijnen geprobeerd en het ademen gaat nu beter. De pijn is hetzelfde met [lees meer...]de oxycodon dus ik ga het niet meer nemen. Ik merkte gelijk vandaag al dat het afkickproces gelijk begon, intens moe ben ik. Ik heb meerdere keren geslapen vandaag (dat is uniek voor mij) dus ik ben blij dat ik het maar zo kort heb geslikt. Als apothekersassistent zijnde heb ik mensen zien worstelen met afkicken van oxycodon en dat schijnt verschrikkelijk te zijn.

Tradonal

29-04-2020 | Vrouw | 41
Botbreuk
Barts in bovenarm in schouder, Heb geen comfort van Tradonal. Paracetamol en ibuprofen lichte pijn verlichting. Maar geen resultaat bij tradonal ook geen nevenwerking, voel helemaal niks

Prolia

17-03-2020 | Vrouw | 54
denosumab
Botbreuk
Heb bot scan gehad en erngstige bot afbraak eerst pillel maar heel veel spierpijn en voor de 2de keer injectie gehad prolia nooit meer dat ik dit middel neem zoveel pijn in benen en heupen en vocht vast houden vooral in de benen en hele dag geen uithoudings vermogen kan klein stukje lopen met heel veel pijn en dat elke dag ook snacht s

02-03-2020 | Vrouw | 42
Botbreuk
Oxycodon geslikt voor gebroken ribben. Ik vond het niet erg helpen, had nog steeds veel pijn. Dat bleek later door een beknelde zenuw te komen, waar Oxycodon bijna niets voor doet. Althans: bij mij niet. Daarna Nortriptyline gekregen, hielp ook niet erg. Maar goed. Bijwerkingen Oxycodon: best hele ernstige obstipatie, droge mond, moeheid (ik kon soms m'n hoofd niet eens re[lees meer...]chtop houden), ademhalingsdepressie en hallucinaties. Hallucinaties komen niet zo vaak voor, maar ik heb ze heel snel. Bij hoofdpijn, griep etc. heb ik snel last van hallucinaties (dingen zien die er niet zijn, dingen vervormd zien etc.). Dat is vervelend, maar ik ben er aan gewend. Ademhalingsdepressie is wel vreemd, je hebt een soort apneu maar dan als je wakker bent. Dus je ademt blijkbaar niet en dan in één keer heel diep (een soort harde snurk) - vreemde gewaarwording. Ik vond het niks. Ik las dat veel mensen euforische gevoelens krijgen van Oxycodon. Dat heb ik helemaal niet gehad. Ondanks dat ik ook met Oxycon nog veel pijn had, durfde is niet te stoppen omdat ik bang was dat het nóg erger zou worden. Eén week voordat de anesthesist een pijnblokkade zou zetten, nam de pijn ineens enorm af. Heb daarom afgezien van de pijnblokkade en 2 dagen later een afbouwschema voor Oxycodon bij de huisarts gevraagd. Na een dag of tien was ik er vanaf. Totaal geen last gehad van ontwenningsverschijnselen, helemaal: nul. Kon gelukkig weer gewoon naar de WC en was een stuk helderder. Oxycodon maakt je een beetje een vreemde robot. Had helaas wel meteen pijn in m'n gewrichten terug. Daar hielp Oxycodon blijkbaar wel tegen.

11-12-2019 | Man | 40
Botbreuk
9 maanden geleden verkeersongeval, diverse breuken en zenuw letsel. 2x 10 mg langwerkend en gemiddeld 5x per dag 5 mg kortwerkend. In combinatie met dyclofinac was de pijn meestal onder controle. 1 maand geleden gestopt en dat is even omschakelen. De pijntjes die ik voor het ongeluk had, hoofdpijn, rug pijn van slecht slapen zijn dan wel terug, dit samen met dat oxycodon j[lees meer...]e een soort van bubble geeft moest ik even een week doorbijten. Maar als ik kijk naar hoeveel pijn het bij mij heeft weggenomen dan heb ik het er 100x voor over. Ik lees hier doseringen waarvan ik me kan voorstellen dat als je daar mee mindert dat het wel echt een hel zou zijn. Mijn advies is zoek een week uit waarin je het iets rustiger hebt, informeer naasten dat je chagrijnig zou kunnen zijn. Stop niet cold turkey. Ik ben eerst overdag gestopt, vind mijn nachtrust nogal belangrijk. Zorg voor afleiding en ook wat lekkers in huis. Het vervelende aan de publiciteit die oxycodon krijgt is het schuldgevoel als je het gebruikt. Dat hoeft absoluut niet, wees blij dat je pijnvrij bent. Besef alleen wel dat je er niet gemakzuchtig mee om moet gaan en dat stoppen inderdaad even inzet kost.

08-05-2019 | Man | 52
Botbreuk
Ik kan er kort over zijn, het is enorm verlichtend, lichamelijk én geestelijk als je veel pijn hebt maar mijn god wat een troep. En zeer verslavend. Afkick is hels: angst, paniek, zweten, kramp, slapeloosheid, onrust etc. En dat kan best lang duren afhankelijk van dosering en tijd dat je het gebruikt. Vraag je arts om een alternatief als het kan.

24-03-2019 | Vrouw | 38
Botbreuk
Na het breken van mijn enkel en scheenbeen kreeg ik hier in de USA oxycodon 5mg voorgeschreven. De eerste pil was een verademing. De pijn trok geheel weg en ik voelde me ontzettend relaxed. Helaas na het uitwerken kwam niet alleen de pijn terug en begon ook de benauwdheid, moeheid, irritatie en misselijkheid. Na 1 pil van 5mg meteen zoveel effect! Ik besloot het niet mee[lees meer...]r te nemen. Na de operatie op mijn breuken echter had ik zo ontzettend veel pijn dat ik het toch weer genomen heb. Ik dacht, ik neem het voor het slapen, dan vallen de bijwerkingen misschien mee. Ik sliep er heerlijk mee in en voelde haast geen pijn. Halverwege de nacht werd ik echter weer wakker van de pijn en nam ik er dus nog maar 1. Kon al snel weer verder slapen maar jeetje wat voelde ik me beroerd toen ik weer wakker werd! Mijn hele lijf deed zeer, ik bleef de hele dag benauwd en heel misselijk en ik kon (en kan nog steeds) geen harde geluiden handelen. Voel me nu twee dagen later nog steeds zeer misselijk, overprikkeld en geïrriteerd om alles. Deze pillen zijn voor mij echt te heftig en niet geschikt.

10-03-2019 | Man | 52
Botbreuk
door dit medicijn kwam mij oude kwalen weer te voor schijn en kreeg er ook hartritme storing bij met het gevolg ziekenhuis opnamen

17-11-2018 | Vrouw | 38
Botbreuk
Gestart met oxycodon na een bekkenbreuk die ontzettend pijnlijk was. 4 weken bedlegerig. In eerste instantie gestart met paracetamol met diclofenac, maar de pijn werd daar 0,0 minder van. Daarna gestart met 2 x daags 10 Mg oxycodon langwerkend en 6 x daags kortwerkend. Eerlijk; bij ernstige pijn is het een verademing! Dan neem je de bijwerkingen erop toe. Inmiddels ben ik [lees meer...]sinds 4 weken weer thuis (na verblijf op revalidatie afdeling 7 weken) en gebruik nog oxycodon. Om toch mobiel te blijven, echter ging het gebruik me steeds meer tegen te staan. Mijn lichaam wilde meer, meer en meer. Zat op een gegeven moment aan 2 x daags 20 Mg met daartussen nog 4-5 kortwerkende van 5 Mg. Nam ik het niet, of gaf ik niet over aan de vraag dan ervaarde ik zoveel onrust en pijn. Ik had genoeg van alle bijwerkingen. Het niet of nauwelijks kunnen eten ( wat in mijn geval niet handig is, ik he diabetes type 1 patiënt) met hypo's tot gevolg. Besloot ik afgelopen donderdag te stoppen met het innemen van de oxycodon. Ik was op de hoogte van de bijwerkingen. Ik had intussen mijn dosis al wel verlaagd de voorgaande 2 weken waardoor ik sindsdien continu onrust ervaar... Restles legs maar dan over je hele lichaam. Diarree, misselijk... hoofdpijn, slecht humeur en totaal futloos. De eerste 15 uur gingen nog wel, maar snachts een hele nacht wakker gelegen. Uiteindelijk op vrijdag besloten om toch 10 Mg langwerkend te nemen. Voelde me gelijk een stukje beter en het was beter te dragen, ook al heb ik nog de onrust en voel ik me compleet slap en futloos. Maandag toch maar even naar de huisarts. Want wil echt van deze ontzettende troep af. Het is een super middel tegen pijn, maar om er vanaf te geraken is het echt een hel! Het is meer dan een griep.... je krijgt er daarnaast ook nog depressieve gevoelens door als je stopt. Het verandert je persoonlijkheid helemaal! Men zegt dat dit gevoel ongeveer 5 tot 7 dagen aanhoud en je je dan steeds wat beterder gaat voelen. Ik dacht dat ik cold turkey wel aankon, maar het is niet te omschrijven of uit te leggen wat het met je doet. Ik dacht dat ik wel sterk was en had mezelf beloofd om echt niks meer te nemen, ff door de zure appel heen bijten, maar dit is echt zonder begeleiding onmogelijk! Ik had op een gegeven moment het punt bereikt dat ik er alles aan zou willen doen om dat ongelofelijke zieke gevoel te laten stoppen.... die gedachten gingen behoorlijk ver! Dus voor de pijn een super goed middel, maar een verschrikkelijke hel om vanaf te komen

Tradonal

13-11-2018 | Man | 21

26-04-2018 | Vrouw | 61

25-03-2018 | Man | 45
Botbreuk
Na operatie sleutelbeenbreuk Oxycodon gebruikt. Veel pijn. Werkt bij mij super voor ongeveer 2 uur. Na inname pijnvrij en in roes. Ik merk dat het behoorlijk verslavend is. Soms verstopping. Deze week slik ik laatste en hoop dat pijn dan op te vangen is met bv paracetamol.

19-03-2018 | Vrouw | 57
Botbreuk
Voorgeschreven 1dd 1 stuks. Ik gebruik er 1dd ('s avonds) omdat ik niet goed kan liggen/slapen. Helaas, halverwege de nacht toch wakker worden met pijn, werkt helaas niet zo goed voor mij.

14-03-2018 | Vrouw | 51
Schouder gebroken

Diclofenac

11-03-2018 | Man | 35
diclofenac
Botbreuk
Zeer slechte ervaring. In combi met tramadol epilepsie insult gehad. Neem deze rotzooi nooit meer. Voor een andere zal werken maar voor mij nooit meer wat een troep. En daarbij funest voor je maag en lever . En ik weet het want ben zelf verpleegkundige. Raad mensen aan met hevige pijn vraag tramadol Veel beter. Niet alleen voor de pijn maar ook voor de organen. Gr

14-11-2017 | Man | 34
Botbreuk
ga nooit over de aanbevolen dosis, kan epilepsie uitlokken.

02-08-2017 | Man | 62
Botbreuk
Dit middel is mij voorgeschreven naar aanleiding van een middenvoetsbeenbreuk. Het inspuiten gaat probleemloos, wat ik wel merk is dat hoe langer ik het product gebruik hoe meer lusteloos ik mij voel, tevens heb ik tijdens het gebruik last van een lichte hoofdpijn.

23-05-2017 | Vrouw | 32
Botbreuk
Een jaar geleden had ik een ernstig ongeval een verbrijzelde enkel (links) en rechts een enkel die op drie plaatsen gebroken is. Voor mij persoonlijk is dit de beste medicatie! Als ik lichte huishoudelijke taken wil doen, wat nog steeds moeilijk is, dan helpt deze medicatie me om 's avonds nog eten te kunnen maken. Natuurlijk is rust ook belangrijk, maar ik denk als de med[lees meer...]icatie niet helpt, dat je beter iets lichter neemt. Ik ken mensen die een bulging hebben en daarvoor morfine pleisters nemen, dat is toch te gek voor woorden? Ik ben verpleegkundige en ik vind dat je best de lichtste medicatie probeert en als dat niet helpt, pas overstappen naar iets zwaarders. Iemand die door zijn rug gaat, dat is spier gerelateerde pijn. En dan neem je beter een spieronstspanner 's avonds en overdag zaldiar of contramal. Rusten is in dezé situatie nog de beste oplossing. Het is omdat je je lichaam overbelast hebt. Ontstekingen op je spieren is iets heel anders dan breuken. Bij een hernia zou je dit wel kunnen gebruiken, omdat dit je zenuw blokkeert. Het is in feite als patiënt belangrijk dat je de pijn zelf kan herkennen. En dan is het soms een zoektocht naar medicatie die je kan helpen, maar tis niet omdat je de verkeerde medicatie nam voor je diagnose, dat die medicatie plots slecht is. Wees blij dat het niet helpt. Blijkbaar is je probleem dan minder erg of je dacht. Ik hoop hiermee wat duidelijkheid rondom deze medicatie te brengen. Groetjes en veel beterschap!

Innohep

09-05-2017 | Vrouw | 60
tinzaparine
Botbreuk
been gebroken, geen loopgips, veel stilzitten, daarom anti-stolling, 1x per dag injectie, geen bijwerkingen, slechts kleine blauwe plekken

22-04-2017 | Man | 29
Botbreuk
Mijn gebroken middenvoetsbeen moet genezen in het gips. Ik kan lopen met krukken en dit doe ik dan ook veel. De kans op trombose lijkt mij nihil. Het middel maakt mij misselijk, heel erg misselijk. Verder voel ik de effecten van het middel in mijn vingertoppen. Ik ben jong en gezond heb ik dit middel echt nodig?

Morfine

17-04-2017 | Vrouw | 17
morfine
Botbreuk
Doordat ik mijn enkel had gebroken op twee plekken en ik de pijn niet meer kon houden, terwijl ik een hoge pijngrens heb, kreeg ik morfine. Mijn ervaring met morfine is goed. Ik kon niet slapen door de pijn eerst en toen heb ik morfine gekregen. Hierdoor kon ik eindelijk goed slapen en had ik ook op de dag geen pijn meer, waardoor je de dag makkelijker doorkomt. De eerste [lees meer...]twee dagen was ik iets misselijk, maar dat ging al snel weg. De stoelgang ging ook moeilijk op het begin, maar na twee weken kon ik het zelf weer zonder medicatie ervoor. Nu ben ik gestopt ermee en merk dat ik weer slechter slaap, maar heb geen pijn meer gelukkig! Ik gebruikte de kortwerkende van 5MG en later kwam daar de langwerkende van 5MG nog bij.

25-03-2017 | Man | 74
Botbreuk
Wegens het breken van drie wervels kreeg ik Tramadol 50 mg. voorgeschreven door de huisarts. Eerste dag drie tabletten ingenomen en de volgende ochtend een. Vervolgens ernstige bijwerkingen/ allergie gekregen. Een etmaal misselijk en braken- koud zweet- praten met dikke tong- toestand werd zelf zorgwekkend. Door "nood" arts werden intraveneuze middelen toegediend. Het[lees meer...] heeft drie dagen geduurd voordat de afkickverschijnselen over waren.

Fentanyl

09-01-2017 | Vrouw | 18
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Botbreuk
Ik ben gevallen met een veldrijwedstrijd waarbij ik mijn linker sleutelbeen brak (voor de tweede keer) en een hersenschudding opliep. Zelf weet ik weinig van het ongeval door de klap op mijn hoofd. Toen ik bij was met de ambu opgehaald en fentanyl via een infuus gekregen. Ik voelde helemaal geen pijn meer, gek gevoel! Later wel 3 maal moeten braken of de fentanyl of de her[lees meer...]senschudding nou de oorzaak was weet ik niet. Verder geen last gehad van bijwerkingen.

Ibuprofen

30-11-2016 | Man | 28
ibuprofen
Botbreuk
Ik ben 4 dagen geleden aangereden en heb mijn knie op verschillende plaatsen gebroken. Ik ben reumapatient en heb al ervaring met zwaardere ontstekingsremmers. Ik ben 2 x 600mg ibuprofen voorgeschreven in combinatie met 4 x 1g paracatemol en 40mg Pantoprazole. Hierbij komt nog dagelijks 1 spuit fraxiparine. Telkens als ik ibuprofen inneem krijg ik hartkloppingen en voel ik[lees meer...] me wat misselijk. De paracetamolletjes ben ik gestopt aangezien dat de symptomen nog versterkt maar enkel op hun eigen kunnen ze de pijn niet bestrijden. Ibuprofen neemt de pijn wel weg maar is zeker geen effectief middel. Ik voel dat de bijnier en maag erop reageren. Ik laat deze week een check-up doen. Raad het medicijn niet aan enkel als het echt nodig is.