Ervaringen met Tradonal

tramadol

verslavend

Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Colitis ulcerosa (1 mening)

18-02-2024 | Vrouw | 66

verslavend

Zenuwpijn. Heup. Pijn neemt maar gedeeltelijk af krijg constipatie en pijn branderig gevoel na. Ontlasting. Zeer veel pijn. En tradinal odis werkt maar deels

09-01-2024 | Vrouw | 71
Lage rugpijn
Mijn rug laten vastzetten wil ik niet,en nu afbouwen met tramadol is het zelfde als Tradonel, ik wil deze pijnstillers niet of nooit meer pakken

07-10-2023 | Man | 69
Aambeien en vaatscheurtjes
ik heb er gisteren 2 ingenomen en hebben niets teweeg gebracht bij mij,,heel de nacht pijn gehad in Teen door niet genoeg doorbloeding te krijgen in teen,,

11-08-2023 | Vrouw | 39
tramadol (100mg)
Jeuk, geen eetlust, bewegelijke benen! Slecht slapen in de nacht, afwezig overdag. Slechte adem, misselijk ( gebruikt dit al 3 jaar met een pauze van een half jaar) nu kan ik de bijwerken van klachten die ik had herkennen.

12-06-2023 | Vrouw | 25
tramadol (50mg/ml)
Ivm chronische pijn en rugpatient zijn ben ik aan de tramadol geplaatst. Had nog veel pijn viel extreem veel af enwas erg ongelukkig! Het medicijn heeft bij mij de bijwerking depressief worden helaas

29-05-2023 | Vrouw | 39
tramadol (50)
Pijn (algemeen)
Pijnlijke heup

13-02-2023 | Man | 75
tramadol (300mg)
Artrose
ontsteking met lage rug pijn , moeilijk gaan reeds geopereerd voor zenuwkanaat stenose en voor rug hernia

24-07-2022 | Vrouw | 28
tramadol (50mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik neem nu al een tijdje tradonal retard of tramadol in afhankelijk van de intenstiteit van mijn rusteloze benen en soms armen. RLS is bij mij vastgesteld op 18 jarige leeftijd, nadat ik nachten wakker lag van rusteloosheid van mijn armen en benen. Na mijn knieoperatie was ik gestart met tradonal tegen de pijn, maar het viel me ook op dat ik opmerkelijk minder last had [lees meer...]van mijn rusteloze benen. Sindsdien neem ik het in wanneer ik een vervelend gevoel begin te krijgen in mijn benen en 9/10 keer weerhoud het dat mijn rusteloosheid erger word zo niet neem ik een retard vorm bij in die het gevoel dan wegneemt. Ik heb een heroine veslaving gehad, die waarschijnlijk de oorzaak is van mijn RLS, maar ondanks dat ben ik in staat om dit met mate in te nemen zonder afhankelijk te worden! Ik was zo opgelucht aangezien de aangewezen medicatie: sifrol helemaal niets voor mij deed.

20-04-2021 | Man | 33
Pijn (algemeen)
Ik gebruik Tramadol al sinds ik 10-12jaar oud ben (daar ik EXTREEM allergisch ben aan alle mogelijke, courante pijnstillers zoals paracetamol, aspirine (acetylsalicylzuur), NSAID'S (alle soorten ontstekingsremmers) enzovoort... Dit is uitgebreid (tot in de praktijk zelfs)getest geweest in het UZ Gent tijdens een opname van 2weken, waar ik toen elk product toegediend heb g[lees meer...]ekregen(grotendeels op eigen aanvraag want ik MOEST weten welke oplossingen er WEL voorhanden waren). Het resultaat was uiteindelijk: enkel pijnstillers van de opiaten-familie (en dat zijn er uiteindelijk maar een hand vol die je zelfstandig thuis kan/mag nemen)en narcotica,anesthetica,hypnotica,enz... kon ik zonder problemen wel verdragen. Helaas krijgt/reageert mijn lichaam , bij inname van Tramadol, exact hetzelfde als ik vroeger ten tijde van mijn zware druggebruik..... Waardoor ik dus (puur lichamelijk,niet mentaal dus) hetzelfde effect krijg (helaas) als toen ik heel regelmatig cocaïne gebruikte.... Niet echt aangenaam moet ik eerlijk toegeven! Mijn normale, frequentste dosis/dag (ochtend-middag-16u-avond)= 1x100mg retard- 100mg gewoon -100mg gewoon - 100mg retard. Maar qua werking ben ik wel vrij tevreden over dit product! Ik gebruik het nu meer dan 20jaar waarvan +/-6jaar dagelijks te moeten gebruiken voor de pijn te bestrijden van mijn ondertussen 5de tumor... Het komt uiteraard af en toe voor dat ik nog iets anders moet bijnemen(veel zwaardere pijnstiller) maar dat is dan enkel in het ziekenhuis dat ze mij dit mogen/kunnen toedienen, want wanneer de pijn te erg is ondanks de Tramadol dan is het ook elke keer in het ziekenhuis tijdens een behandeling.

04-01-2021 | Vrouw | 55
tramadol (100mg/ml)
Artrose
Facet artrose en (ouderdom). Tradonal is een zeer goede pijnstiller. Na een periode van 20 jaar pijn van 20j tot 40j heb met het gebruik van Tradonal eindelijk een dag zonder pijn kunnen leven. Nu ben ik aan het stadium van zenuw verdoving in de lage rug met pijnstillers. Het afbouwen en stoppen van de medicatie is quasi onmogelijk. Droge mond: schade aan de tanden, an[lees meer...]orexia, ernstige verslaving na 10 dagen, voor sommige mensen kan Tradonal niet samen genomen worden met andere medicijnen zoals anti-depressiva, slaapmiddelen, e.d. let op !

25-11-2020 | Man | 63
Polyneuropathie
De afgelopen jaren Tramadol bruistabletten geslikt voor neuropathie. Sommige dagen was het oke, andere dagen te veel pijn om het te dempen met Tramadol.

08-09-2020 | Vrouw | 31
tramadol (325)
Aangezichtspijn
Effectief bij ernstige aanvallen, wel pas na een aantal dagen. Bijwerkingen zijn verschrikkelijk! Ik kon enkel nog in de zetel zitten. Dus gebruik dit enkel nog alls de pijn onhoudbaar is.

17-08-2020 | Man | 29
Alvleesklierontsteking
Hallo ik heb zit met iets geks tramadol langwerkend slik ik voor de pijn en al slik ik in een x 700 mg ik voel helemaal niks hoe kan dit de pijn gaat ook niet weg ? Zijn er meer mensen met deze ervaring want 1100 mg op een dag is erg hoog en weet dat ik het kan nemen doe het niet meer want zou niet erg goed zijn maar ik vind het toch raar dat het wel kan zonder enige pijn[lees meer...]bestrijding hoop dat jullie me meer kunnen vertellen ! Ik houd het nu al tijdje op 6x 100 mg volgens voorschrift van de arts en volgende week heb ik weer een afspraak ! Dan ga ik waarschijnlijk naar oxycodon heb ik 3 jaar terug ook gehad en netjes gestopt dus geen zorgen

02-06-2020 | Man | 48
Wervelkanaalstenose
Werkt zeer goed tegen de pijn maar je moet rustig afbouwen Ben nu weer tradonal aan het slikkken ivm knieblessure

29-04-2020 | Vrouw | 41
Botbreuk
Barts in bovenarm in schouder, Heb geen comfort van Tradonal. Paracetamol en ibuprofen lichte pijn verlichting. Maar geen resultaat bij tradonal ook geen nevenwerking, voel helemaal niks

23-01-2020 | Man | 37
Hernia
Heb al sinds 2015 pijn in de rug , lies , dij en onderrug . Ik word zo triest van pijn . Dat leven elke dag harder word . Ook om uit bed te geraken of normaal te leven gaat bijna niet meer . Heb dagen dat ik niet kan rijden of wandelen . Ik ben 38 jaar en had nooit gedacht , dat een mens met zo een pijn moet blijven lopen en leven in deze tijd 😢