Tradonal

tramadol

Artrose (5 meningen)
Pijn (algemeen) (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Colitis ulcerosa (1 mening)
Lage rugpijn (1 mening)

09-10-2019

Pijn (algemeen)

Ik neem het voor verschillende pijnen. Lage rug, nek, schouders, gewrichtspijn,... Neem het al verschillende jaren, het nadeel ervan is dat je steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te houden. Verder is dit voor mij steeds een goed redmiddel als de pijn te hevig wordt. Effect houdt 2 tot 5 uren aan.
22-09-2019

Tradonal (tramadol)

Voor mijn operatie veel last, toen nam ik dit 1x voor het slapen, hierop reageerde ik niet goed. Pijn bleef, slapeloos, misselijk,.. Nu een week geopereerd, wervels l4 en l5 vastgezet, discus hersteld en hernia weggenomen. Ik neem nu 3 à 4x daags een odis. Bijna geen bijwerkingen meer, pijn verdwijnt niet volledig maar de scherpe randen zijn wel weg. De pijn is ze[lees meer...]er dragelijk. Ben er een beetje suf door, maar oké nu 'à de operatie is dit niet zo erg. Handig dat dit smelt op de tong, beweeglijkheid is nog niet zo goed dus moet geen drinken nemen of rechtop zitten.
15-08-2019

Buikpijn

Hevige buikkrampen en buikpijn tussendoor; opgenomen in ziekenhuis met opstoot colitis ulcerosa en infectie. De duizeligheid neem ik er graag bij; lichaam ontspant er helemaal bij; krampen en buikpijn zo goed als verdwenen!
19-05-2019

Nek- / rughernia

help nauwelijks, mocht maar 1 per dag nemen.de pijn verlicht een klein beetje.
08-04-2019

Tradonal (tramadol)

Deze werden voorgeschreven na een bot transplantatie, nihil bijwerkingen, word gecombineerd met Brufen en Dafalgan. De pijn is nog voelbaar maar onder controle te houden. Geen suf gevoel, niet vermoeid, prettige medicatie!
25-01-2019

Tradonal (tramadol)

Leef al bijna 30 jaar met deze aandoeningen met daarbij nog CVS. Ben altijd heel moe en heb heel veel pijn. Alleen tradonal 50 mgr 2 x daags maakt mijn leven leefbaaar.
13-11-2018

Botbreuk

25-10-2018

Infectie (wond)

2x 50mg tradonal odis genomen en effect was na 1 uur na inname al merkbaar, ik begon me versuft te voelen maar de pijn was wel weg. had het op eigen houtje genomen door een grote blaar op mijn voet die helemaal open lag. 6 uur na eerste inname, nog eens 2x 50mg tradonal odis genomen omdat de blaar bleef zeer doen, denk dat ze ontstoken staat (morgen gelijk naar de huisarts[lees meer...]). eenmaal de tradonal uitgewerkt last beginnen krijgen van jeuk en tijdens de werking duizeligheid maar de jeuk achteraf vind ik verschrikkelijk, heb hetzelfde voor met oxynorm, wat in mijn geval is oxynorm nog zwaarder
08-09-2018

Artrose

Let op als u deze medicatie moet innemen. Het is een zeer goede pijnstiller dat me verlost heeft van jarenlange pijn. De keerzijde is dat het heel verslavend is. Het verslavend effect treedt reeds na 10 dagen op. Het hangt natuurlijk af van persoon tot persoon. Iemand die verlost wordt van pijn zal dit product gemakkelijk blijven verder nemen met alle gevolgen die er uit [lees meer...]voortvloeien. Duizeligheid, apathie, anorexie enz...(lees de bijwerkingen) Let op bij inname met koffie, dieetpillen, antidepressiva, pijnstillers (lees de bijsluiter) .... Vraag altijd advies aan een (goede) arts of een (goede) apotheker.
14-06-2018

Spierpijn

Na weken van hevige spierpijn (rug, schouders, nek en armen) en 6 ontstekingsremmers (nurofen 400) per dag te nemen zonder resultaat, kreeg ik deze voorgeschreven. Ik neem ze afwisselend met nurofen 400 en in combinatie met diazepam (volgens doktersadvies, niet op eigen houtje). De Tradonal werkt duidelijk veel beter. Ik word er wel erg moe van, soms wat duizelig en licht [lees meer...]in mijn hoofd en wel constant licht misselijk. Niet in die mate dat ik niet kan eten of moet overgeven maar toch onaangenaam. De pijn is echter veel beter en dat maakt veel goed.
17-05-2018

Tradonal (tramadol)

Gebruik als ontstekingsremmer en pijnstiller bij ischias. Ben na twee dagen gestopt wegens erge bijwerkingen.
12-05-2018

Kiespijn

13-03-2018

Aangezichtspijn

goede ervaring
20-02-2018

Chronisch pijnsyndroom

Na jaren van aanhoudende rugpijn, gestart met Tradonal. Het eerste jaar werkte dit geweldig, 1 pilletje was genoeg om de hele dag door te komen. Na dat jaar steeds meer moeten innemen, tot op vandaag waar het middel amper nog werkt. Voor tijdelijke pijnen is dit perfect, voor een korte periode bij chronische pijn ook maar niet voor langdurig gebruik. Een gevoel van verslav[lees meer...]ing heb ik niet, tenzij ik nu pijn heb puur omdat ik het middel nog weinig neem.
27-12-2017

Aangezichtspijn

Met hevige kaakpijn die ook doorstraalt naar oor en keel kreeg in spoed trodonal voorgeschreven omdat er waarschijnlijk een gezichtzenuw gekneld zat en dat tradonal de pijn zou verlichten maar ik voel daar weinig effect van en er is een zeer trage inwerkingstijd al staat deze pijnstiller beschreven als een redelijk zware. Wel heb ik een heel aantal bijwerkingen. uiteindeli[lees meer...]jk blijkt het probleem met mijn kaak bij het scharnier te zitten en niet bij een zenuw en misschien is dit medicijn gemaakt om op zenuwen in te werken en heeft het daardoor minder effect op mijn pijn.
05-05-2017

Artrose van de wervelkolom

Ik neem dit nu enkele dagen en de eerste dagen vanaf half uur na inname heel duizelig, soort gevoel van bloeddrukval. Obstipatie (sedert inname niet meer naar toilet geweest), minder honger. Slapeloosheid terwijl ik best wel moe ben. Na de derde dag is de duizeligheid enkel nog na inname van de medicatie 's middags en 's avonds. In de voormiddag voel ik me best wel ok. Ik[lees meer...] hoop dat die nevenwerkingen nog verdwijnen, want ben wel tevreden over de pijn die merkelijk minder is.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum