tramadol

Artrose (6 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)
Colitis ulcerosa (1 mening)
Lage rugpijn (1 mening)

20-04-2021 | Man | 33
Pijn (algemeen)
Ik gebruik Tramadol al sinds ik 10-12jaar oud ben (daar ik EXTREEM allergisch ben aan alle mogelijke, courante pijnstillers zoals paracetamol, aspirine (acetylsalicylzuur), NSAID'S (alle soorten ontstekingsremmers) enzovoort... Dit is uitgebreid (tot in de praktijk zelfs)getest geweest in het UZ Gent tijdens een opname van 2weken, waar ik toen elk product toegediend heb g[lees meer...]ekregen(grotendeels op eigen aanvraag want ik MOEST weten welke oplossingen er WEL voorhanden waren). Het resultaat was uiteindelijk: enkel pijnstillers van de opiaten-familie (en dat zijn er uiteindelijk maar een hand vol die je zelfstandig thuis kan/mag nemen)en narcotica,anesthetica,hypnotica,enz... kon ik zonder problemen wel verdragen. Helaas krijgt/reageert mijn lichaam , bij inname van Tramadol, exact hetzelfde als ik vroeger ten tijde van mijn zware druggebruik..... Waardoor ik dus (puur lichamelijk,niet mentaal dus) hetzelfde effect krijg (helaas) als toen ik heel regelmatig cocaïne gebruikte.... Niet echt aangenaam moet ik eerlijk toegeven! Mijn normale, frequentste dosis/dag (ochtend-middag-16u-avond)= 1x100mg retard- 100mg gewoon -100mg gewoon - 100mg retard. Maar qua werking ben ik wel vrij tevreden over dit product! Ik gebruik het nu meer dan 20jaar waarvan +/-6jaar dagelijks te moeten gebruiken voor de pijn te bestrijden van mijn ondertussen 5de tumor... Het komt uiteraard af en toe voor dat ik nog iets anders moet bijnemen(veel zwaardere pijnstiller) maar dat is dan enkel in het ziekenhuis dat ze mij dit mogen/kunnen toedienen, want wanneer de pijn te erg is ondanks de Tramadol dan is het ook elke keer in het ziekenhuis tijdens een behandeling.

04-01-2021 | Vrouw | 55
tramadol (100mg/ml)
Artrose
Facet artrose en (ouderdom). Tradonal is een zeer goede pijnstiller. Na een periode van 20 jaar pijn van 20j tot 40j heb met het gebruik van Tradonal eindelijk een dag zonder pijn kunnen leven. Nu ben ik aan het stadium van zenuw verdoving in de lage rug met pijnstillers. Het afbouwen en stoppen van de medicatie is quasi onmogelijk. Droge mond: schade aan de tanden, an[lees meer...]orexia, ernstige verslaving na 10 dagen, voor sommige mensen kan Tradonal niet samen genomen worden met andere medicijnen zoals anti-depressiva, slaapmiddelen, e.d. let op !

25-11-2020 | Man | 63
Polyneuropathie
De afgelopen jaren Tramadol bruistabletten geslikt voor neuropathie. Sommige dagen was het oke, andere dagen te veel pijn om het te dempen met Tramadol.

08-09-2020 | Vrouw | 31
tramadol (325)
Aangezichtspijn
Effectief bij ernstige aanvallen, wel pas na een aantal dagen. Bijwerkingen zijn verschrikkelijk! Ik kon enkel nog in de zetel zitten. Dus gebruik dit enkel nog alls de pijn onhoudbaar is.

17-08-2020 | Man | 29
Alvleesklierontsteking
Hallo ik heb zit met iets geks tramadol langwerkend slik ik voor de pijn en al slik ik in een x 700 mg ik voel helemaal niks hoe kan dit de pijn gaat ook niet weg ? Zijn er meer mensen met deze ervaring want 1100 mg op een dag is erg hoog en weet dat ik het kan nemen doe het niet meer want zou niet erg goed zijn maar ik vind het toch raar dat het wel kan zonder enige pijn[lees meer...]bestrijding hoop dat jullie me meer kunnen vertellen ! Ik houd het nu al tijdje op 6x 100 mg volgens voorschrift van de arts en volgende week heb ik weer een afspraak ! Dan ga ik waarschijnlijk naar oxycodon heb ik 3 jaar terug ook gehad en netjes gestopt dus geen zorgen

02-06-2020 | Man | 48
Wervelkanaalstenose
Werkt zeer goed tegen de pijn maar je moet rustig afbouwen Ben nu weer tradonal aan het slikkken ivm knieblessure

29-04-2020 | Vrouw | 41
Botbreuk
Barts in bovenarm in schouder, Heb geen comfort van Tradonal. Paracetamol en ibuprofen lichte pijn verlichting. Maar geen resultaat bij tradonal ook geen nevenwerking, voel helemaal niks

23-01-2020 | Man | 37
Hernia
Heb al sinds 2015 pijn in de rug , lies , dij en onderrug . Ik word zo triest van pijn . Dat leven elke dag harder word . Ook om uit bed te geraken of normaal te leven gaat bijna niet meer . Heb dagen dat ik niet kan rijden of wandelen . Ik ben 38 jaar en had nooit gedacht , dat een mens met zo een pijn moet blijven lopen en leven in deze tijd ­čśó

02-01-2020 | Man | 35
Chronisch pijnsyndroom
Nadat Zaldiar te licht werd, overgeschakeld op Tradonal. Werkt verlichtend, voor enkele uren(max 4). Maar ook hier moet de dosis verhoogd worden, hoe langer je het gebruikt. Ik neem het momenteel nog sporadisch, ik heb geleerd om niet meteen naar pijnmedicatie te grijpen, maar wel andere zaken te gebruiken zoals wandelen, stretching, liggen en rusten wanneer mogelijk. [lees meer...] Al bij al een goed product, maar het doet natuurlijk niets af naar de oorzaak van mijn problemen.

14-12-2019 | Man | 40
Nek- / rughernia
2 weken geleden operatie gehad van mij nek door hernia. Dit spul helpt perfect bij mij. 3 per dag . Smorgens smiddags en zeker savonds voor slapengaan. Magnifique lekker slapen. Pijnloos leven na operatie. Maaaar je geraakt er wel aan verwend, als je ziet dat er nog een paar in doos zit, begin je al te panikeren... en dat noemt verslaving....

09-10-2019 | Man | 35
Pijn (algemeen)
Ik neem het voor verschillende pijnen. Lage rug, nek, schouders, gewrichtspijn,... Neem het al verschillende jaren, het nadeel ervan is dat je steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te houden. Verder is dit voor mij steeds een goed redmiddel als de pijn te hevig wordt. Effect houdt 2 tot 5 uren aan.

22-09-2019 | Vrouw | 32
tramadol (50mg)
Voor mijn operatie veel last, toen nam ik dit 1x voor het slapen, hierop reageerde ik niet goed. Pijn bleef, slapeloos, misselijk,.. Nu een week geopereerd, wervels l4 en l5 vastgezet, discus hersteld en hernia weggenomen. Ik neem nu 3 ├á 4x daags een odis. Bijna geen bijwerkingen meer, pijn verdwijnt niet volledig maar de scherpe randen zijn wel weg. De pijn is ze[lees meer...]er dragelijk. Ben er een beetje suf door, maar ok├ę nu '├á de operatie is dit niet zo erg. Handig dat dit smelt op de tong, beweeglijkheid is nog niet zo goed dus moet geen drinken nemen of rechtop zitten.

15-08-2019 | Vrouw | 39
Buikpijn
Hevige buikkrampen en buikpijn tussendoor; opgenomen in ziekenhuis met opstoot colitis ulcerosa en infectie. De duizeligheid neem ik er graag bij; lichaam ontspant er helemaal bij; krampen en buikpijn zo goed als verdwenen!

19-05-2019 | Vrouw | 74
Nek- / rughernia
help nauwelijks, mocht maar 1 per dag nemen.de pijn verlicht een klein beetje.

08-04-2019 | Man | 28
tramadol (50mg)
Deze werden voorgeschreven na een bot transplantatie, nihil bijwerkingen, word gecombineerd met Brufen en Dafalgan. De pijn is nog voelbaar maar onder controle te houden. Geen suf gevoel, niet vermoeid, prettige medicatie!

25-01-2019 | Vrouw | 80
tramadol (50mg)
Leef al bijna 30 jaar met deze aandoeningen met daarbij nog CVS. Ben altijd heel moe en heb heel veel pijn. Alleen tradonal 50 mgr 2 x daags maakt mijn leven leefbaaar.